درمان ترک الکل با نوروفیدبک

درمان ترک الکل با نوروفیدبک
مدیرسایت
24 جولای 2023

الکل جزو خطرناک‌ترین مواد مخدرها محسوب می‌شود که متاسفانه توسط اقشار مختلف جوامع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر خود الکل، ترکیب آن با مواد مخدر دیگر می‌تواند خطرات جانی جبران‌‎ناپذیری برای مصرف‌کنندگان آن در پی داشته باشد. الکل می‌تواند علاوه بر آسیب به جسم، آسیب‌های زیادی بر روان مصرف‌‍کننده نیز بگذارد و او را وابسته به الکل نماید و در نهایت اعتیاد به الکل را برای فرد در پی داشته باشد. فلذا بهترین کار برای دوری از این بحران مراجعه به پزشک ترک اعتیادی است که بتواند با کم‌ترین عوارض ترک الکل، فرد را از دامان اعتیاد به بیرون کشانده و با استفاده از جدیدترین روش‌های درمانی مانند درمان اعتیاد به الکل با نوروفیدبک زندگی سرشار از سلامت فکر و جسم را به او هدیه دهد.

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز ترک اعتیاد می‌تواند فرآیند درمان ترک الکل با نوروفیدبک برای شما مراجعان عزیز به بهترین شکل ممکن و با حضور کادر درمان حرفه‌ای انجام دهد.

درمان الکل با نوروتراپی

پزشکان برای ترک الکل روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرند که در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم:

  • سم زدایی
  • روان درمانی
  • دارو درمانی
  • نوروتراپی

درمان الکل با نوروتراپی یکی از نوین‌‎ترین روش‌های ترک الکل محسوب می‌شود که ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با این روش جدید و موثر بیشتر آشنا کنیم.

ترک الکل با نوروفیدبک

در روش درمان اعتیاد به الکل با نوروفیدبک، بیمار باید تحت نظر یک تراپیست متخصص قرار گیرد. قبل از شروع روند درمانی از بیمار نقشه مغزی گرفته شود تا بهترین روند درمانی توسط پزشک معالج برای وی در نظر گرفته شود.

در روش درمان الکل با نوروتراپی بیمار روی تخت دراز می‌کشد. الکترودهایی به سر بیمار برای دسترسی به امواج مغزی بیمار متصل می شود که سر دیگر آن به کامپیوتری وصل است. در این روش مسیرهای عصبی که به دلیل مصرف الکل تقویت شده اند توسط دستگاه نوروفیدبک مسدود می‌شوند. در اصل نوروتراپی به این مسیرهای عصبی جهت درست می‌دهند. فرد در هنگام انجام نورفیدبک حالت خوشایندی پیدا می‌کند و مانند زمانی که الکل مصرف می‌کرده از هرگونه تنش و اضطرابی دور می‌شود.

با انجام درمان اعتیاد به الکل با نوروفیدبک، مغز طی جلسات 30 الی 45 دقیقه‌ای مکرر سعی می‌کند تعادل را در خود ایجاد کند و بیمار تمایل خود را برای استفاده مجدد از الکل به مرور زمان از دست می‌دهد. همچنین درمان الکل با نوروتراپی از شروع مجدد سومصرف الکل در بیمار جلوگیری خواهد کرد.

ترک الکل با نوروفیدبک

مزایای ترک الکل با نوروفیدبک

اگر بخواهیم از مزایای ترک الکل با نوروفیدبک بیشتر بدانیم باید موارد زیر را حتما مد نظر قرار دهیم:

  • استفاده از درمان الکل با نوروتراپی عوارض کمتری نسبت به روش‌های سنتی برای بیمار در پی خواهد داشت.
  • در روش‌های دیگر بیمار ممکن است از یک جایی به بعد، از طولانی شدن روند درمان خسته شود و ادامه درمان را پیگیری نکند اما در روش درمان اعتیاد به الکل با نوروفیدبک فرد به دلیل تغییرات مغزی اشتیاق خود را برای درمان از دست نمی‌دهد.
  • بیمار با انجام یک جلسه نوروفیدبک متوجه تغییرات در سیستم عصبی خود خواهد شد این تغییرات را می‌توان در صحبت کردن، قدرت تفکر، راه رفتن و… در بیمار مشاهده کرد. همچنین بیمار از نظر احساسی و عاطفی نیز بهبود می‌یابد.
  • نکته دیگر اینکه این روش بدون هیچگونه درد یا علائم ترک الکل انجام می‌شود و در این روش بیمار تمایل خود را برای ادامه درمان از دست نمی‌دهد.

درمان اعتیاد به الکل با نوروفیدبک در کلینیک پیام تندرستی

درمان ترک الکل با نوروفیدبک در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی یکی از روش‌هایی است که به درمان بسیاری از بیماران مبتلا به اعتیاد کمک زیادی کرده است. این روش جایگزین مناسبی برای افرادی است که از روش‌های سنتی درمان اعتیاد نتیجه مناسبی دریافت نکرده‌اند. برای کسب اطلاع بیشتر درباره خدمات کلینیک پیام تندرستی بهتر است با مشاوران ما در این مرکز تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همکاران ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان