پیام تندرستی > مرکز ترک پتیدین

مرکز ترک پتیدین

ترک اعتیاد پتیدین

پتیدین یا دمورال نوعی داروی مخدر صنعتی با خواص تسکین دهنده است که شباهت زیادی به مورفین و تریاک دارد.  ترک اعتیاد پتیدین با عوارض خطرناکی همراه است و به همین دلیل باید تحت نظارت افراد متخصص انجام شود، در غیر این صورت مشکلات جسمی و روانی شدیدی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

پتیدین در میان مصرف کنندگان مواد مخدر بسیار پرطرفدار است زیرا پس از مصرف، آرامش و سرخوشی قابل‌توجهی را در فرد ایجاد می‌کند. اما پیامد منفی سوءمصرف این دارو، بروز اعتیاد و اختلالات مغزی ناشی از آن است.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان درگیر اعتیاد به این ماده مخدر شده اید، باید هر چه سریع‌تر مراحل ترک پتیدین را در بهترین کمپ ترک اعتیاد آغاز کنید. کلینیک پیام تندرستی یکی از برترین مراکز ترک اعتیاد پتیدین است، که در حوزه ترک انواع مواد مخدر فعالیت دارد. این کلینیک با برخورداری از پیشرفته‌ترین امکانات و همکاری با پزشکان مجرب آماده خدمت‌رسانی به بیماران عزیز است.

 

نحوه ترک پتیدین (آمپول پتیدین) به چه صورت است؟

هنگامی‌که بیمار  برای ترک پتیدین به کلینیک مراجعه می‌کند، اولین قدم برای ارائه خدمات درمانی مناسب، تشخیص میزان آلودگی بیمار به داروی پتیدین است. پزشک به کمک مجموعه‌ای از روش‌های تشخیصی زیر شدت  اعتیاد فرد را  تعین می‌کند.

  • سی تی اسکن
  • آزمایش سم شناسی
  • آزمایش CBC

به‌طورمعمول اعتیاد به پتیدین به‌صورت کاملاً تصادفی و ناخواسته رخ می‌دهد، زیرا هدف بیمار از مصرف این دارو، تسکین دردهای ناراحت کننده فیزیکی است. باگذشت زمان و بالا رفتن مقاومت بدن نسبت به دارو، بیمار برای افزایش تأثیر دارو (بدون مشورت با پزشک) دچار سوءمصرف شده و درنهایت به سمت اعتیاد به پتیدین پیش می‌رود. در ادامه شمارا با اثرات مخرب این داروی اعتیادآور آشنا می‌کنیم.

اثرات اعتیاد به داروی پتیدین

برای آن که هر چه سریع‌تر دوره ترک پتیدین را در کلینیک پیام تندرستی آغاز کنید، لازم است که با اثرات ویرانگر داروی پتیدین آشنا شوید:

  • کاهش فشار خون؛
  • سرگیجه؛
  • لرزش بدن؛
  • سردردهای مزمن؛
  • مشکلات جدی در بینایی؛
  • خواب آلودگی؛
  • اختلال تنفسی؛
  • ایجاد درد در قفسه سینه؛
  • غش.

نشئگی و سرخوشی حاصل از مصرف پتیدین، باعث بروز تغییرات شیمیایی در مغز شده و درنهایت بیمار به مصرف دارو وابسته می‌شود. در چنین شرایطی بیمار به‌صورت طبیعی توانایی قطع مصرف پتیدین را ندارد! به‌طورکلی بیمار پس از هر بار مصرف این داروی مخدر، تمایل بیشتری برای بالا بردن دوز مصرفی خواهد داشت. تکرار این چرخه سبب ایجاد یک الگوی ثابت و نسبتاً پایدار  می شود که خطرات مصرف طولانی‌مدت این دارو را آشکار می‌کند.

آمپول پتیدین و ترک اعتیاد به آن

 

با بیمار وابسته به پتیدین چگونه رفتار کنیم؟

  1. همان‌طور که در قسمت قبل اشاره شد، اکثر مصرف‌کنندگان پتیدین، بیمارانی هستند که برای تسکین دردهای فیزیکی خود به سمت سوءمصرف این مخدر کشیده شده‌اند. بنابراین برخورد شما با وی باید مشابه رفتار با یک بیمار باشد. در ادامه نکاتی که باید در برخورد با این بیماران رعایت کنید را بررسی می‌کنیم:
    • بیمار را قضاوت نکنید و پشتیبان او باشید
    • درروند پیشبرد درمان بیمار، مشارکت کنید و به‌عنوان یک همراه در کنار او باشید
    • بیمار را برای ترک پتیدین و انجام مراحل درمان تشویق کنید
    • مقابل او قرار نگیرید و از تهدید کردن بیمار اکیداً خودداری کنید

دوره ترک پتیدین به چه شکل است؟

دوره ترک پتیدین با مشاوره روانشناس ترک اعتیاد آغاز می‌شود. در طی این جلسات، شدت و مدت مصرف دارو و همچنین تنش‌ها و مشکلاتی که بیمار را به سمت سوء مصرف سوق داده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر ست در صورت که بیمار درگذشته درگیر مصرف مواد اعتیادآور دیگری نیز بوده، حتماً باید پزشکان مرکز ترک پتیدین کلینیک پیام تندرستی را از این موضوع آگاه سازد. از سویی دیگر، بیمار باید اطلاعات کامل مربوط به وجود یا عدم وجود سابقه اعتیاد در خانواده را در اختیار متخصصان و روان شناسان متخصص قرار دهد. ارائه این اطلاعات برای انتخاب یک برنامه دقیق درمانی لازم است و کمک می‌کند تا دوره ترک پتیدین به خوبی پیش رود.

مرحله بعدی درمان (ترک پتیدین)، سم‌زدایی است که شدت عوارض (خماری) ناشی از قطع مصرف پتیدین در افراد مختلف، متفاوت است.  به‌طورکلی علائم مربوط به خماری پتیدین حدوداً 24 ساعت پس از مصرف آخرین دوز، نمایان می‌شود. لازم به ذکر است، گاهی در موارد حادتر حدوداً 3 ساعت پس از مصرف، عوارض قطع مصرف پتیدین قابل رؤیت است. بروز این علائم معمولاً 2 الی 3 روز پس از مصرف به حداکثر اوج خود می‌رسد و ممکن است تا 2 هفته ادامه پیدا کند.

علائم قطع مصرف پتیدین شامل موارد زیر است:

  1. ایجاد مشکلات تنفسی؛
  2. حالت تهوع و استفراغ؛
  3. اختلال در چرخه خواب و بی‌خوابی؛
  4. اضطراب؛
  5. پارانوئید؛
  6. تحریک‌پذیری بسیار بالا؛
  7. آبریش بینی و چشم.

انتخاب نحوه ترک پتیدین وابسته به تشخیص پزشک است و پس از معاینات اولیه و بررسی شرایط فیزیکی و روحی بیمار مشخص می‌شود. ترک پتیدین به کمک دارو، باعث تثبیت روند بهبودی بیمار و افزایش توان او برای ادامه برنامه درمانی است.

نالتروکسان، داروی غیر مخدر است، که معمولاً درروند سم‌زدایی به‌منظور کاهش علائم خماری تجویز می‌شود. این دارو از فعال شدن گیرنده‌های مواد مخدر در مغز جلوگیری کرده و میل به مصرف مواد مخدر را سرکوب می‌کند. به‌طورکلی در کلینیک ترک اعتیاد پیام، تشخیص و تجویز داروی مناسب با شرایط بیمار، توسط پزشکان و متخصصان مجموعه انجام می‌شود.

بستری شدن در مرکز ترک پتیدین پیام تندرستی

در حالت کلی مدت‌زمان لازم برای درمان ترک پتیدین و بستری شدن بیمار، به عوامل مختلفی ازجمله شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد و نمی‌توان مدت‌زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین باتجربه و متخصصین کلینیک پیام تندرستی تماس حاصل فرمایید. برای ترک اعتیاد هیچ وقت دیر نیست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیم به ترک تزریق آمپول پتیدین دارید، هرچه سریع‌تر مراحل درمان خود را در کلینیک ما آغاز کنید.

عوارض اعتیاد به پتیدین

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از روش های نوین درمانی
  • انجام تمام آزمایش های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار 24 ساعته
  • اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • امکانات هتلینگ و رفاهی
  • پیگیری پس از درمان
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک پیام تندرستی:

  • مشاوره اولیه بستری
  • انجام آزمایش خون و تست اعتیاد
  • شرح حال بیمار
  • ویزیت روانپزشک
  • دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  • و بستری.

درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری، ویزیت روانشناس جهت انجام روند درمانی و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک ترک اعتیاد جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد روش های بستری مربوط به هر ماده مخدر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد ترک پتیدین

  1. بهترین روش ترک پتیدین چیست؟

بهترین روش ترک پتیدین در برنامه درمانی هر فرد متفاوت است زیرا که به دوز مصرفی، مدت زمان مصرف و شرایط سنی وابسته است.

  1. ترک پتیدین چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک پتیدین زیر نظر متخصص تعیین می شود که معمولا بین تا 1 تا 3 هفته است و با توجه به شرایط شخص تعیین خواهد شد.

  1. پتیدین را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک مراجعه به مرکز معتبر ترک پتیدین ضروری است زیرا که استفاده از روش های به روز  برای درمان فرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان