پیام تندرستی > مرکز ترک کراک

مرکز ترک کراک

ترک اعتیاد کراک در کلینیک ترک اعتیاد پیام

ترک کراک در مقایسه با سایر مواد مخدر، بسیار دشوار است. اثرات کراک مدت زمان کوتاهی پس از مصرف ظاهر می‌شود، اما سرخوشی حاصل از آن دوام چندانی ندارد. در این شرایط مصرف کننده کراک برای بازآفرینی تجربه اول، ناچار به تکرار و افزایش دوز مصرف است، غافل از اینکه حس سرخوشی حاصل از تجربه اول هرگز تکرار نخواهد شد! عوارض ناشی از اعتیاد به کراک به حدی شدید است که در اولین دوز مصرف نیز آشکار می‌شود و فرد با تغییرات شدید خلقی و بالا رفتن اعتماد به نفس و پرحرفی و البته یاوه گویی قابل شناسایی است. در محیط کار، فردی که معتاد به کراک است معمولاً نیاز دارد هر 30-15 دقیقه برای کشیدن سیگار بیرون برود. وسواس فکری حاصل از مصرف کراک باعث می‌شود که فرد نتواند در یک مکالمه ساده، جمله خود را کامل کند. ادامه مصرف کراک به سرعت تمام اندام‌های بدن را تحت تاثیرگذاشته و در کمتر از یک‌سال، فرد از نظر ظاهری لاغر و شکننده شده و دچار زخم‌های عفونی می‌شود. طول عمر معتادان به کراک به طور متوسط حدود 3 سال است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

از آنجایی که کراک در ریه جذب خون شده و به سرعت به مغز می‌رسد، می‌توان آن را خطرناکترین ماده محرکی دانست که در حال حاضر وجود دارد. چند ثانیه پس از مصرف کراک فرد به سرعت نشئگی عمیقی را تجربه می‌کند، البته دوام این حالت بسیار کوتاه است. بیمار برای تکرار این حس ناچار است در فاصله‌های زمانی کوتاه، مصرف کراک را تکرار کند و این وابستگی، فرآیند ترک کراک را پیچیده و مشکل می‌کند. در چنین شرایطی تنها راه مناسب برای رهایی از این ماده مخدر خطرناک مراجعه به بهترین مرکز ترک کراک است.

عوامل اعتیاد به کراک

عواملی که فرد را به سمت اعتیاد به کراک سوق می‌دهد، ترکیبی از محرک‌های اجتماعی، روانی و جسمی است. مطالعات نشان می‌دهد که احتمالاً اعتیاد ریشه در عوامل ژنتیکی دارد، زیرا افرادی که سابقه سوء مصرف مواد مخدر در خانواده آنها وجود دارد، بیشتر در معرض خطر وابسته شدن به مواد مخدر هستند. این الگوی وراثتی به ویژه درباره اعتیاد به کوکائین نیز صادق است. چنانچه عوامل خطر اعتیاد به کراک را در سنین پایین شناسایی کنیم، پیشگیری از اعتیاد موثرتر خواهد شد. افزایش آگاهی در زمینه عوارض ناگوار اعتیاد به  مواد مخدر و آموزش الگوهای مناسب رفتاری برای تقابل با  رفتارهای پرخطر گروه هم‌سال، روشی کارآمد برای پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود. در واقع، تعیین علل اصلی گرایش به اعتیاد، بخش مهمی از فرآیند درمان به شمار می‌آید.

نشانه‌های اعتیاد به کراک بیشمار است٬ برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به کراک می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

عوارض قطع مصرف کراک

کوکائین و کراک هر دو اعتیادآور هستند اما کراک به دلیل سرعت بالای جذب در مغز، شدت اثر بیشتری در مقایسه با کوکائین از خود نشان می‌دهد. بدن مصرف‌کننده کراک به سرعت در برابر این ماده مخدر مقاوم می‌شود و در نتیجه فرد مجبور است برای تجربه همان حس نشئگی و سرخوشی معمول میزان دوز مصرفی را افزایش دهد. به همین دلیل تعداد دفعات مصرف کراک در طول روز افزایش پیدا می‌کند تاجایی‌که فاصله بین تکرار مصرف، غالباً فقط چند ساعت است. مصرف مکرر کراک فرآیند اعتیاد را تسریع کرده و گاهی حتی منجر به اوردوز می‌شود. از آنجایی که، کراک ترکیبات شیمیایی مغز را به شدت تغییر می‌دهد، بیمار برای تکرار حس دوباره نشئگی میزان استعمال کراک را در هر نوبت مصرف افزایش می‌دهد! راضی کردن بیمار برای اقدام به ترک کراک، کار آسانی نیست و معمولاً خانواده و اطرافیان بیمار باید چند مرتبه تلاش کنند.

پس از قطع مصرف کراک، سیستم تنبیه مغز به سرعت فعال شده و به دنبال آن علائم ناخوشایند ترک کراک آغاز می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • تحریک‌پذیری
  • خستگی
  • احساس ولع و میل شدید به مصرف دوباره
  • حملات اضطراب یا ترس (پنیک)
  • افسردگی شدید
  • افزایش فشار خون
  • آشفتگی ذهنی

تحمل عوارض ذکر شده برای بیمار کار بسیار دردناکی است، با این توصیف بهره‌گیری از خدمات پزشکان و متخصصان کلینیک پیام تندرستی (بهترین مرکز ترک کراک) برای ترک موفقیت‌آمیز کراک و پیشگیری از عود اعتیاد ضروری است. به کمک متخصصین مجرب مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی، بیماران با دریافت برنامه‌ای جامع و موثر به روشی کاملاً ایمن، از دام اعتیاد به کراک رها می‌شوند.

متخصصین مجرب مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی کمک می‌کنند تا به روش درمانی موثر و ایمن از دام اعتیاد به کراک رها شوید.

درمان اوردوز کراک

اوردوز کراک به دلیل عوارضی مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا تشنج ممکن است منجر به مرگ بیمار شود از این رو بیمار مشکوک به علائم اوردوز باید هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرد. بنابراین اگر احتمال دادید یکی از اطرافیانتان دچار اوردوز کراک شده است، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید. تشنج و اختلالات تنفسی یا ایست قلبی از عوارض حاد اوردوز به شمار می‌رود و در چنین شرایطی احیای قلبی ریوی اولین اقدام نجات بخش برای کمک به بیمار است. به طور‌کلی مداخله‌های درمانی، به شدت مشکلات بیمار بستگی دارد.

در برخی موارد بیمار علاوه بر اعتیاد کراک به الکل و سایر مخدرها نیز وابسته است در این شرایط ضروری است خدمات درمانی مختص ترک الکل و مخدر مورد نظر را نیز دریافت کند. اقدامات درمانی ممکن است شامل شستشوی معده و تجویز دارو باشد؛ برای مثال اگر بیمار معتاد به مصرف مشتقات تریاک باشد، تجویز نالوکسان بنا به تشخیص پزشک صورت می‌گیرد. پس از پایدار شدن شرایط بیمار، گام بعدی، شروع درمان ترک اعتیاد به کراک در بهترین مرکز ترک کراک است که شامل درمان دارویی، مدیریت علائم، گروه درمانی، حمایت اجتماعی و برنامه‌ریزی برای مراقبت بلندمدت از بیمار است.

ترک کراک چند روز طول میکشد

پس از معاینه ابتدایی بیمار و تشخیص نشانه اعتیاد کراک، پزشک و درمان‌گر با در نظر گرفتن سطح سلامت جسمی فرد برنامه ویژه ترک کراک را به بیمار ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است مرحله سم‌زدایی باید تحت نظر پزشک انجام شود و انجام این کار در منزل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. طول دوره ترک اعتیاد به کراک به عواملی مانند مدت زمان مصرف، توان جسمی و روحی، سن، وزن، سلامت عمومی و همچنین اعتیاد به سایر مواد مخدر وابسته است. هرچه مدت زمان اعتیاد کراک بیشتر باشد، درمان وابستگی روانی و عوارض جسمی سخت‌تر خواهد بود! به طور میانگین ترک کراک حدود 3 هفته طول می‌کشد.

فرآیند درمان و ترک اعتیاد کراک

مراحل درمان اعتیاد کراک در بهترین مرکز نگهداری ترک اعتیاد به این صورت است که بعد از مشاوره اولیه و تشخیص اعتیاد به کراک بیمار در مرکز ترک اعتیاد بستری می‌شود. در مدت زمان ترک اعتیاد به کراک ابتدا سم‌زدایی برای خارج کردن کراک از بدن شروع می‌شود. علائم اعتیاد به کراک را غالباً می‌توان تا حدی با تجویز دارو مدیریت کرد تا تحمل علایم جسمی ناشی از خماری برای بیمار آسان‌تر شود.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از روش های نوین درمانی
  • انجام تمام آزمایش های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار 24 ساعته
  • اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • امکانات هتلینگ و رفاهی
  • پیگیری پس از درمان
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک پیام تندرستی:

  • مشاوره اولیه بستری
  • انجام آزمایش خون و تست اعتیاد
  • شرح حال بیمار
  • ویزیت روانپزشک
  • دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  • و بستری.

دارو درمانی بوسیله داروهای غیر مخدر انجام می‌شود، بنابراین خطر ایجاد وابستگی وجود ندارد. در طول دوره درمان خدمات روانشناسی برای ریشه‌یابی علت اعتیاد و تغییر دوز داروها به بیماران ارائه می‌شود.

مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته مهم‌ترین بخش درمان ترک اعتیاد در این مرکز محسوب می‌شود. اگر تمایل دارید، از بهترین روش درمان ترک اعتیاد کراک مطلع شوید، هم‌اکنون با متخصصین ترک اعتیاد در کلینیک پیام، تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ترک کراک

  1. بهترین روش ترک کراک چیست؟

بهترین روش ترک کراک با توجه به ویژگی‌های جسمی و روحی هر بیمار پس از معاینه توسط درمانگر مشخص می‌شود.

  1. ترک کراک چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک کراک به میزان دوز مصرفی و سطح سلامت عمومی فرد وابسته بوده و به طور میانگین بین 1 تا 3 هفته طول می‌کشد.

  1. کراک را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک مراجعه به مرکز معتبر ترک کراک از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا راه حل موثر در درمان فرد، استفاده از روش های به روز و نوین است.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان