پیام تندرستی > ترک اعتیاد اکسی کدون

ترک اعتیاد اکسی کدون

ترک اعتیاد اکسی کدون در کلینیک پیام تندرستی

اُکسی کُدون نوعی ماده مخدر نیمه صنعتی و ماده فعال موجود در اکسی کانتین است که با نام تجاری فاروکسی نیز تولید می‌شود. پزشکان اکسی کدون را برای تسکین درد مداوم متوسط تا شدید تجویز می‌کنند. نوعی از اکسی کدون به طور گسترده برای تسکین درد ناشی از بیماری‌های مزمن و لاعلاج به کار برده می‌شود. اکسی کدون مانند هروئین، مورفین و دیگر مخدرهای اعتیادآور محصولی صنعتی است که از خشخاش تریاک به دست می‌آید. این دارو حالت سرخوشی و نشئگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود حتی مصرف‌کنندگان ناآگاهی که دارو را طبق تجویز پزشک مصرف می‌کنند، ولع و میل غیرقابل کنترلی نسبت به مصرف این دارو احساس کنند. مصرف اکسی کدون به مرور زمان به وابستگی به اکسی کدون تبدیل می‌شود که شخص باید هر چه سریعتر برای ترک اعتیاد اکسی کدون به کلینیک ترک قرص مراجعه کند.

اعتیاد به اکسی کدون نوعی اختلال پزشکی است که با بهره‌گیری از حمایت مناسب و منابع پزشکی قابل درمان است.

درمان اعتیاد به اکسی کدون و روش‌های مشاوره

سودمندی و تاثیرگذاری مشاوره و روان‌درمانی اعتیاد در درمان اختلال سوءمصرف مواد مخدر اثبات شده است. ترک اعتیاد قطعی اکسی کدون شامل برنامه درمانی:مشاوره روانشناختی، نظارت پزشکی، مدیریت دارویی، مشاوره تغذیه و درمان‌های جایگزین است.

در کلینیک پیام تندرستی بیماران به کمک کادر پزشکی، اختلال سوءمصرف مواد را ریشه‌یابی می‌کنند و دلیل اصلی گرایش پیدا کردن به مصرف اکسی کدون را متوجه می‌شوند. روانشناس به بیمار کمک می‌کند تا متوجه شود که مصرف اکسی کدون را برای مقابله با چه مشکلاتی شروع کرده و چه محرک‌هایی او را به سمت مصرف اکسی کدون سوق داده است. همچنین بیماران سم زدایی مواد را تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد پشت سر می‌گذارند و پزشک داروهای لازم را برای کنترل علائم ناشی از قطع مصرف اکسی کدون تجویز می‌کند.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

مشاوره تغذیه و درمان‌های جایگزین تجربه درمانی کامل و موثر را برای بیماران خلق می‌کند و اهمیت مراقبت از خود بعد از ترک اعتیاد و مدیریت استرس را به آنان آموزش می‌دهد. بهره‌گیری از تمام این روش‌ها برای آموزش یک زندگی پاک و سالم، به دور از اثرات اکسی کدون ضروری است. درمان اعتیاد در بسیاری از موارد، زندگی بیماران را نجات می‌دهد.

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی در بازتوانی و ترک اکسی کدون از همکاری با پزشکان، مشاوران و پرستاران باتجربه‌ و مجرب بهره می‌گیرد که آموزش‌های لازم را در زمینه ترک اعتیاد بصورت تخصصی پشت سر گذاشته‌اند. این مرکز محیطی آرامش‌بخش، دوستانه و VIP را در اختیار بیماران قرار می‌دهد تا آن‌ها فقط بر روی ترک قرص اکسی کدون تمرکز کنند. گروه درمانی کلینیک، خود را متعهد به بهبود طولانی مدت تک‌تک مراجعین می‌داند.

بهترین روش ترک اعتیاد اکسی کدون

برنامه‌های درمانی‌ جامع و کامل برای ترک وابستگی به اکسی کدون، متناسب با نیازهای خاص هر بیمار در کلینیک پیام تندرستی با توجه به نتایج آزمایشات اعتیاد تهیه می‌شود، معمولاً شامل چهار مرحله زیر است:

  1. ارزیابی و تشخیص
  2. سم زدایی مواد از بدن از مواد مخدر
  3. ارائه خدمات روان درمانی، مشاوره های انفردای و گروهی
  4. برنامه‌های مراقبتی بعد از اتمام دوره ترک اعتیاد

ارزیابی و تشخیص فرد مصرف کننده قرص اکسی کدون:

متخصصین آزمایش‌هایی را بر روی مصرف کننده مواد مخدر انجام می‌دهند و سوالاتی را درباره پرونده پزشکی او مطرح می‌کنند. آشنایی کامل با بیمار، شیوه مصرف اکسی کدون و عارضه‌ها و بیماری‌های احتمالی وی هدف اصلی از مرحله ارزیابی به شمار می‌آید. متخصصین باید تمام جزئیات را درباره اختلال سوءمصرف اکسی کدون بدانند تا بتوانند بهترین برنامه درمانی را با توجه به شرایط هر بیمار تشخیص دهند.

برای مثال پزشک باید بداند که بیمار چه نوع دارویی، را با چه دوزی، در چه تعداد دفعاتی و برای چه مدت مصرف کرده و آیا داروی دیگری را همزمان با اکسی کدون مصرف کرده است یا خیر.

همچنین متخصصین سوالاتی را به منظور تشخیص اختلال‌های همزمانی مانند اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی از بیمار می‌پرسند.

کلینیک سم زدایی بدن از مواد مخدر با نام کلینیک پیام در این حوزه فعالیت دارد و بهترین خدمات را در زمینه سم زدایی بدن ارائه می دهد.

سم زدایی قرص اکسی کدون:

بدن اکسی کدون و هر ماده اعتیادآور دیگر را طی مرحله سم زدایی دفع می‌کند. سم زدایی یکی از مهم ترین و اولین مراحل ترک اعتیاد است. وقتی بیمار مصرف اکسی کدون را قطع می‌کند، دچار علائم ناخوشایندی می‌شود که بسته به عامل‌های فردی می‌تواند ساعت‌ها، روزها یا هفته‌ها ادامه داشته باشد. به همین دلیل حمایت فردی و پزشکی برای موفقیت درمان ترک اعتیاد ضروری است.

پزشکان و پرستاران این مرکز بیماران را در طول مرحله سم زدایی به دقت تحت نظر دارند و نهایت تلاششان را می‌کنند تا این فرآیند تا جایی که امکان دارد برای بیمار راحت‌تر سپری شود. بسیاری از بیماران در دوران سم زدایی اعتیاد تمایلی به خوردن و نوشیدن ندارند، حال آن که تغذیه مناسب برای غلبه بر علائم سم زدایی اکسی کدون حیاتی است.

مشاوره و ارائه خدمات روان درمانی برای مصرف کننده های قرص اکسی کدون:

خدمات روان درمانی از مشاوره فردی، مشاوره گروهی، مشاوره خانوادگی و درمان‌های جایگزین تشکیل می‌شود. هر دو روش ترک اعتیاد سرپایی و بستری شامل تمام این مولفه‌ها می‌شود. مدت زمان درمان وابستگی به اکسی کدون به نیازهای خاص هر بیمار بستگی دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دوره‌های درمانی طولانی‌تری احتمال عود اعتیاد را کاهش می‌دهد.

مراقبت بعد از ترک اکسی کدون:

برنامه‌های مراقبت بعد از ترک اعتیاد برای پیشگیری از عود اعتیاد و جلوگیری از مصرف دوباره مواد ضروری است. وقت‌های ویزیت پزشکان و جلسات مشاوره قبل از اتمام درمان بستری و ترخیص بیمار تعیین می‌شود تا متخصصین همچنان بتوانند بیماران را برای ادامه دادن به یک زندگی سالم و پاک راهنمایی کنند.

درمان بستری وابستگی به قرص اکسی کدون

خدمات بستری بیماران اعتیاد یکی از موثرترین و مفیدترین روش های درمان اختلال سوءمصرف اکسی کدون است. در کلینیک پیام تندرستی بیمارانی که متقاضی درمان بستری هستند، تمام عامل‌های استرس‌زا و محرک‌های اعتیاد به اکسی کدون را در بیرون از کلینیک باقی می‌گذارند و درمان را در محیطی سالم و پاک شروع می‌کنند. زندگی کردن در محیطی پاک برای بیمارانی که به تازگی اکسی کدون را ترک کرده‌اند و هنوز با میل غیرقابل کنترل برای مصرف قرص اکسی‌کدون دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است. بیماران در این مرکز با همنوعان خود که در حال پشت سر گذاشتن تجربه مشابهی هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. حس قرار داشتن در اجتماعی که از قوه درک یا شرایط مشابه برخوردار است و همراهی و رفاقتی که بیماران احساس می‌کنند، برای بهبود بسیاری از بیماران بی‌نهایت ارزشمند است. بیماران در چنین محیطی هر روز هفته به صورت شبانه‌روزی تحت نظر هستند و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید، از خدمات اورژانسی برخوردار می‌شوند.

بیماران بستری به صورت خصوصی با روانشناس کلینیک گفتگو می‌کنند و در جلسات مشاوره گروهی و درمان‌های جایگزین نیز شرکت می‌کنند. به علاوه بیماران بستری در این کلینیک از امکانات و خدمات رفاهی بصورت VIP  نیز برخوردار می‌گردند:

  • دسترسی شبانه روزی به کادر پزشکی اعم از: پزشک عمومی، روانپزشک و روان پرستار کلینیک
  • خدمات هتلینگ بصورت شبانه روزی اعم از: پرسنل خدمات، رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی
  • داروخانه اختصاصی و خدمات اورژانسی
  • مشاوره تغذیه
  • باشگاه ورزشی

درمان بستری برای بیمارانی که از شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند، بسیار راحت‌تر است و آن‌ها را از دردسر رفت و آمد مداوم نجات می‌دهد. در این مرکز اتاق‌های خصوصی و مجهزی را در اختیار بیماران قرار می‌گیرد؛ راحتی و آسایشی که بیماران، به ویژه بیماران ناآشنا با شهر در این محیط احساس می‌کنند، کمک می‌کند تا از عامل‌های استرس‌زای محیط خارج دور بمانند. بسیاری از بیمارانی که ساکن همان شهر هستند، هم درمان بستری را ترجیح می‌دهند، چون درمان بستری نسبت به درمان سرپایی محرمانه‌تر است. درمان بستری و سرپایی از بسیاری جهات به هم شبیه هستند، اما درمان سرپایی نیازی به بستری شدن ندارد.

جلسات گروه درمانی برای ترک اکسی کدون

جلسات گروه درمانی بیماران اعتیاد از جمله خدمات اصلی روانشناسی ترک اعتیاد هستند که در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود. بیمار در جلسات مشاوره فردی به طور خصوصی با مشاور درباره اختلال سوءمصرف اکسی کدون صحبت می‌کند. تمرکز اصلی در جلسات مشاوره فردی بر روی محرک‌ها و تجربه‌های منحصر به فرد خاص هر بیمار است.

اما جلسات مشاوره گروهی با حضور یک یا دو مشاور و چند نفر از بیمارانی که شرایط مشابه دارند، برگزار می‌شود و اعضای گروه درباره موضوعات گسترده‌تر مرتبط با ترک اعتیاد اکسی کدون با هم به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

داروهای ترک اعتیاد قرص اکسی کدون

بعضی مراکز ترک اعتیاد در دوران سم زدایی اکسی کدون از داروهای مختلف برای مدیریت علائم استفاده می‌کنند، یکی از این داروها که دوز مصرف آن به تدریج کاهش داده می‌شود، متادون است. پزشک ابتدا دارو را در مقداری تجویز می‌کند که مطمئن شود بیمار در حال ترک با علائم شدید ترک روبه‌رو نخواهد شد، سپس دوز دارو را اندک اندک در فواصل معین کاهش می‌دهد تا بیمار اکسی کدون را به تدریج ترک کند. در کلینیک پیام تندرستی پزشکان داروهای مناسب را با توجه به شرایط خاص هر بیمار و با در نظر گرفتن نیازهای خاص هر بیمار و اصول درمانی کلینیک تجویز می‌کنند و از داروهای شبه مخدر مانند متادون به هیچ عنوان استفاده نمی‌کنند.

ممکن است تنها داروهای روانپزشکی در طول درمان ترک اعتیاد اکسی کدون برای رفع علائم خاص یا اختلال‌های همزمان توسط روانپزشک تجویز شود.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان