پیام تندرستی > مرکز ترک کوکائین

مرکز ترک کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین در کلینیک ترک اعتیاد پیام

کوکائین یکی از محرک‌های قدرتمند سیستم عصبی مرکزی است که به دو صورت پودری و کریستالی فروخته می‌شود. مصرف آن غالباً منجر به اعتیاد خواهد شد. قدرت کوکائین به حدی است که می‌تواند تنها با یک بار مصرف منجر به اعتیاد شود. چنانچه عوارض و اثرات مصرف کوکائین به عموم اطلاع داده شود، ممکن است بسیاری از افراد در دام سوء مصرف کوکائین گرفتار نشوند.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

گفته می‌شود که ترک اعتیاد کوکائین بسیار مشکل است، اما نکته‌ای که بیشتر از هر چیز باید به آن توجه کنید این است که در فرایند درمان اعتیاد به کوکائین، اولین گام اراده و امیدواری در مسیر درمان و  دومین گام یافتن یک مرکز ترک کوکائین خوب است. زیرا اعتیاد کوکائین غالبا جنبه روانی دارد و ترک آن، مستلزم کمک گرفتن از متخصصان کلینیک ترک اعتیاد و روان درمانی است. در این مطلب قصد داریم تا شما را به فرایند ترک کوکائین و ويژگی های بهترین مرکز ترک کوکائین آشنا کنیم.

آگاهی از خطرات و عوارض مصرف کوکائین

آگاهی از عوارض ناشی از مصرف کوکائین یا ابتلا به یک بیماری گاهی اوقات می‌تواند جان بیمار را نجات دهد، چون خانواده‌هایی که بیمارشان را برای درمان این عوارض به بیمارستان می‌آورند، تصادفاً از اعتیاد بیمارشان مطلع می‌شوند یا این که فرصت مناسبی پیدا می‌کنند تا درباره شروع درمان ترک اعتیاد با متخصص صحبت کنند. اعضای خانواده مشکل اعتیاد بیمارشان را با پزشک در میان می‌گذارند، آزمایش‌های لازم برای تأیید اعتیاد انجام می‌شود و حتی می‌توان بیمار را مستقیماً از بیمارستان به کلینیک ترک اعتیاد منتقل کرد.

برخی بیماران مصرف کننده کوکائین در اثر سوءمصرف این ماده دچار هیچ گونه عوارض جسمی نمی‌شوند. علائم استفاده کوکائین، عموما روانی است و این می‌تواند به عنوان علامتی برای آگاه شدن خانواده از اعتیاد عزیزانشان باشد.

علائم ترک کوکائین

کسانی که مصرف کوکائین دارند، هر از گاهی اقدام به ترک کوکائین می‌کنند تا خود را از سوء مصرف مواد محرک نجات دهند، اما قطع مصرف کوکائین منجر به بروز علائم ترک می‌شود. علائم ترک کوکائین عبارتند از:

  • آشفتگی
  • خستگی مزمن
  • افسردگی
  • آرامش غیرعادی
  • افزایش اشتها
  • اختلال خواب

اگر این علائم مشاهده شود و ناگهان جای خود را به انرژی فراوان و سرخوشی بدهد، می‌توان به اعتیاد به کوکائین مشکوک شد.

بهترین مرکز ترک کوکائین پیام تندرستی

علائم اعتیاد به کوکائین

از علائم مصرف کوکائین بصورت ظاهری می‌توان به گشادی مردمک چشم، شادی یا ناراحتی غیر عادی، لرزش عضلات، افزایش یا کاهش سرعت حرکات بدن اشاره کرد. در صورت مشاهده این علائم، مراجعه به مرکز ترک کوکائین ضروری است. و از هرگونه اقدام ترک کوکائین در خانه جدا خودداری کنید چون این کار جان بیمار را به خطر می اندازد.

تاثیر کوکائین بر مغز و اعصاب

تاثیر کوکائین بر مغز، بدین صورت است که با مصرف کوکائین دوپامین در مغز آزاد می‌شود. در حالت عادی زمانی که دوپامین در مغز ترشح شود، بازیافت می‌شود. اما کوکائین از بازیافت دوپامین جلوگیری می‌کند و عملکرد طبیعی مغز را مختل خواهد کرد. تجمع دوپامین در فضای بین دو سلول عصبی، رفتارهای مرتبط با مصرف کوکائین را تقویت می‌کند و این موجب حساسیت کمتر مغز به این محرک می‌شود. به همین دلیل ما به افزایش دوز مصرفی کوکائین، برای ایجاد مقدار مشخصی حس، به مرور زمان احتیاج داریم.

کمک برای ترک اعتیاد کوکائین

وقتی خانواده‌ها متوجه این نشانه‌ها می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که برای ترک کوکائین اقدام کنند، می‌توانند با کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرند. در این مرکز، ترک اعتیاد کوکائین، با ارائه برنامه‌های تخصصی روانپزشکی، روانشناسی و ترک اعتیاد متناسب با شرایط هر بیمار تنظیم می‌شود؛ گاهی اوقات لازم است که سم‌زدایی بدن از مواد مخدر به صورت تدریجی (بستری) انجام شود، یعنی این که فرد از خانه به کلینیک شبانه‌روزی ترک اعتیاد منتقل شود و در آنجا تحت نظارت و مراقبت 24 ساعته قرار بگیرد. نوع روش درمانی، متناسب با عوامل متعدد انتخاب می‌شود. در مورد کوکائین به دلیل اینکه قسمت اعظم اعتیاد به این ماده محرک، روانی است، بهترین روش ترک کوکائین با هدف بهبود سلامت روان انتخاب خواهد شد و مراحل روان درمانی و دارودرمانی در صورت نیاز بیمار به انواع داروهای اعصاب و روان انجام می‌شود.

احتمال برگشت به اعتیاد برای برخی بیماران بسیار بالا است، این قبیل افراد معمولاً رفقای گرمابه و گلستان دیرینه‌ای دارند که مانند خودشان کوکائین مصرف می‌کنند، به علاوه ممکن است ترک کوکائین و فاصله گرفتن از دوستانی که دارای علائم مصرف کوکائین هستند، بسیار دشوار باشد. از این گذشته دیدن افراد یا مکان‌های خاص می‌تواند ولع شدید مصرف کوکائین را در بیماران دچار اعتیاد بیدار کند. بخش‌هایی از مغز که توسط کوکائین فعال می‌شدند، در اثر مشاهده این محرک‌ها به شدت مصرف کوکائین را طلب می‌کند. غلبه بر این میل و ولع شدید بسیار دشوار است.

بهترین مرکز ترک کوکائین پیام تندرستی

بهترین روش های ترک اعتیاد کوکائین

خدمات بستری بیماران اعتیاد (سم زدایی تدریجی)  در کلینیک پیام تندرستی بهترین روش برای ترک اعتیاد کوکائین است، چرا که محرک‌ها را از دسترس بیمار دور نگه می‌دارد. بیماران می‌توانند مهارت‌هایشان را در این مرکز تقویت کنند و مقاومت در برابر وسوسه مصرف مواد را در خود ایجاد کنند تا وقتی که دوباره به خانه برمی‌گردند، به سلاح‌های لازم برای جلوگیری از عود اعتیاد به کوکائین مجهز باشند. کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی پیام تندرستی برای این بیماران به مثابه اتاق استراحتی است که در آن تجدید قوا می‌کنند و انرژی لازم را برای در پیش گرفتن یک زندگی پاک پیدا می‌کنند.

در عین حال ضروری است که بیمار ارتباط خود را با پزشک و روانشناس متخصص در مرکز ترک کوکائین حفظ کند. شایان ذکر است که احتمال عود کردن اعتیاد به کوکائین، حتی بعد از سالها پاک ماندن بالا است. بنابراین لازم است بیمارانی که دوره درمان را به پایان رسانده‌اند، همچنان ارتباط خود را با منابعی که به پاک شدنشان کمک کرده‌اند، حفظ کنند. این افراد همچنان به کمک‌های مشاوران و گروههای حمایت اجتماعی نیاز دارند و ممکن است این ضرورت سالهای سال به قوت خود باقی بماند. خانواده‌ها نیز باید به این نکته توجه کنند. مرکز درمان ترک اعتیاد یا باید نزدیک محل سکونت باشد یا هماهنگی‌های لازم برای دریافت مراقبت و حمایت لازم در اجتماع انجام شود تا بیماران بتوانند برنامه‌های لازم را پس از اتمام درمان رسمی ادامه دهند.

بهترین مرکز ترک گوکائین پیام تندرستی

خدمات و امکانات در بهترین مرکز ترک کوکائین پیام عبارتند از:

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از روش های نوین درمانی
  • انجام تمام آزمایش های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار 24 ساعته
  • اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • امکانات هتلینگ و رفاهی
  • پیگیری پس از درمان
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد

مراحل بستری در مرکز ترک کوکائین کلینیک پیام تندرستی:

برای ترک کوکائین یا هر ماده اعتیادآور دیگر، مراحل بستری در مرکز پیام تندرستی به صورت زیر است:

  • مشاوره اولیه بستری
  • انجام آزمایش خون و تست اعتیاد
  • شرح حال بیمار
  • ویزیت روانپزشک
  • دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  • و بستری.

درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری ترک اعتیاد کوکائین، ویزیت روانشناس جهت انجام روان درمانی و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان در ترک کوکائین

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي‌هاي اين روش، استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي این دارو است. با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن مي‌شود. کاشت ایمپلنت نالتروکسان، در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند تریاک  و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا مثل ماري جوآنا ( حشيش ) ، کوکائین و… نيز مؤثر است. اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر مي‌شود و افراد ديگر لذتي از مصرف نمي‌برند. در كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعد از سم زدايي، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام مي‌شود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته‌اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

 

سوالات متداول در مورد ترک کوکائین

  1. بهترین روش ترک کوکائین چیست؟

بهترین روش ترک کوکائین به میزان مصرف و مدت زمان مصرف وابسته است که متخصص با توجه به هر فرد برنامه درمانی را تنظیم می کند.

  1. ترک کوکائین چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک کوکائین به شرایط سنی و دوز مصرفی وابسته است که بین 1 تا 3 هفته پیش بینی می شود.

  1. کوکائین را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک باید از روش های به روز و نوین استفاده شود که تنها با مراجعه به مرکز معتبر ترک کوکائین کلینیک پیام تندرستی این مورد تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان