پیام تندرستی > ترک اعتیاد اکستازی

ترک اعتیاد اکستازی

ترک اعتیاد اکس در کلینیک ترک اعتیاد پیام

مصرف قرص اکس یا اکستازی اثرات روان‌گردانی مانند افزایش انرژی، توهم و حساسیت هیجانی به دنبال دارد. اکستازی مانند اکثر محرک‌ها مانند کوکائین عمل می‌کند و ماده‌ای به نام سروتونین آزاد می‌کند که انتقال دهنده شیمیایی مغز است. آزاد شدن سروتونین احساس شادی و نشاطی غیرعادی را در مصرف کننده تولید می‌کند و مصرف کننده وضعیت روحی بهتری را برای مدتی کوتاه تجربه می‌کند؛ از این نظر می‌توان گفت که قرص اکستازی مانند داروی ضدافسردگی عمل می‌کند و در صورت سوءمصرف، ترک اعتیاد به قرص اکستازی نیازمند کمک پزشک متخصص است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

 

آیا اکستازی اعتیادآور است؟

پزشکان درباره اعتیادآور بودن اکستازی یا (امی دی امی ای) MDMA اتفاق نظر ندارند. آزمایش‌های انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که حیوانات خود به دلیل وابستگی جسمی یا روانی درصدد مصرف کردن MDMA برمی‌آیند که این اقدام نشان دهنده قدرت اعتیادآوری اکستازی است. با این حال وابستگی حیوانات مورد آزمایش به اکستازی و دفعات مصرف این ماده از دیگر مواد مخدر غیرقانونی و اعتیادآور مانند کوکائین یا مت آمفتامین پایین‌تر گزارش شده است.

برخی مصرف‌کنندگان پس از قطع مصرف اکستازی با علائم ناخوشایندی روبه‌رو شدند که به نوبه خود نشان دهنده اعتیاد به اکستازی محسوب می‌شود. البته میزان اعتیادآور بودن مواد مختلف با هم متفاوت است. بعضی مواد قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارند، اما تعدادی نیز وابستگی بسیار خفیف‌تری را تولید می‌کنند. به علاوه وضعیت تمام افرادی که به سوءمصرف مواد روی می‌آورند، یکسان نیست؛ هر مصرف کننده‌ای به روش خاص خود به ماده مصرفی واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل عوارض و شدت اعتیاد در مصرف‌کنندگان متفاوت است.

افراد بسیاری با توجه به محبوبیت و قدرت اکستازی، از نظر روانی و جسمی به این ماده اعتیاد و وابستگی پیدا می‌کنند. عوارض اعتیاد برخلاف عوارض مصرف اکستازی است و چنانچه فرد مصرف کننده، اکستازی را به طور پیوسته دریافت نکند، دچار افسردگی می‌شود. تمام افرادی که در دام وابستگی به این ماده روانگردان گرفتار می‌شوند، باید برای بهره‌مندی از بازتوانی و درمان تخصصی سوءمصرف اکستازی به بهترین کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند.

درمان اعتیاد به اکستازی

روش‌های بسیاری برای درمان اعتیاد قرص اکستازی وجود دارد. یکی از این روش‌ها ترک سریع یا یابویی است و مصرف کننده سعی می‌کند که ماده مخدر را به یکباره کاملاً ترک کند. ترک سریع غالباً برای معتادانی که مقدار زیادی اکستازی مصرف کرده‌اند و اعتیاد شدید دارند، دشوار است. در روش دیگر که توسط پزشکان و پرستاران انجام می‌شود، داروی مهار کننده علائم ترک به بیمار داده می‌شود تا پشت سر گذاشتن مرحله سم زدایی برایش راحت‌تر شود.

چون افسردگی یکی از علائم شایع ناشی از قطع مصرف اکستازی است، مصرف داروهای ضدافسردگی بدون نسخه به منظور جلوگیری از فکر کردن به خودکشی و حفظ انگیزه و روحیه مثبت در دوران ترک اعتیاد به بسیاری از بیماران توصیه می‌شود. همچنین داروهای دیگری نیز برای پیشگیری از بروز علائم شایع ترک اکستازی یا تخفیف این علائم تجویز می‌شود.

علائم و عوارض ترک اکس

علائمی که بیماران پس از قطع مصرف اکستازی با آنها مواجه می‌شوند، به عامل‌های مختلفی از قبیل میزان مصرف اکستازی و مدت زمان مصرف آن بستگی دارد. بنابراین فرآیند ترک برای تمام بیماران یکسان نخواهد بود. در هر حال علائم شایع ترک اکستازی عبارت است از:

  • خستگی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • تحریک‌پذیری
  • بی‌خوابی
  • اعمال خصمانه و پرخاشگری
  • نوسانات خلقی
  • بی‌اشتهایی
  • پارانویا
  • توهم
  • حمله هراس

البته همه بیماران تمام علائم فوق را تجربه نمی‌کنند؛ برخی بیماران با علائم بسیار بیشتری مواجه می‌شوند. شدت علائم نیز متغیر است. تعداد و شدت علائم به وضعیت منحصر به فرد هر بیمار بستگی دارد. با توجه به متغیر بودن علائم ترک قرص لازم است که سم زدایی تحت نظر گروهی از متخصصین انجام شود تا پزشک داروهای لازم را برای تسکین علائم تجویز کند. به علاوه نظارت پزشکی کمک موثری به پیشگیری از عود اعتیاد در طول درمان می‌کند.

قرص اکستازی

سم زدایی اکستازی از بدن

سم زدایی مرحله ابتدایی و لازمه‌ی یک برنامه کامل ترک اعتیاد است. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت سم زدایی اعتیاد این است که درمان به کمک پزشک انجام شود. سم زدایی بخش حیاتی و مهمی از درمان ترک اعتیاد است، چون بدن در این مرحله یاد می‌گیرد که چگونه بدون وجود اکستازی عملکردی عادی داشته باشد. مصرف اکستازی باعث تغییر آرایش شیمیایی مغز می‌شود و به همین دلیل مغز در دوران سم زدایی خود را به ترکیب‌بندی شیمیایی اولیه برمی‌گرداند. چنین تغییری در نگاه اول ترسناک به نظر می‌رسد، اما سم زدایی اکستازی با برخورداری از کمک و حمایت مناسب می‌تواند فرآیندی ساده و ایمن باشد.

روش ترک قرص اکستازی

ترک قرص اکستازی فرآیندی چند مرحله‌ای است که غالباً بیماران را از زندگی روزمره‌شان جدا می‌کند. تعهد به پاک ماندن و دوری از مواد تعهدی مادام‌العمر است که دام‌ها و مشکلات بسیاری برای نقض این تعهد بر سر راه بیمار قرار می‌گیرد. با این حال در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد قرص پیام تندرستی بیماران راهبردهای مقابله‌ای مهمی را در طول درمان یاد می‌گیرند تا بتوانند زمینه مناسبی را برای ساخت آینده‌ای سالم‌تر فراهم کنند.

وقتی بیمار برای شروع برنامه درمانی ترک اکستازی مراجعه می‌کند، در ابتدا یک ارزیابی اولیه از او به عمل می‌آید تا متخصص بتواند طرح درمان وی را تهیه کند. زمانی که سم زدایی مواد از بدن به پایان می‌رسد و علائم ترک اعتیاد فروکش می‌کند، بیمار یکی از مراحل زیر را شروع می‌کند:

  • درمان بستری بصورت شبانه روزی تحت نظارت کامل کادر پزشکی متخصص ترک اعتیاد
  • درمان سرپایی بصورت ویزیت ماهیانه روانپزشک ترک اعتیاد، مشاوره روانشناس
  • شرکت در جلسات روان درمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی و سکس تراپی

 

ترک اعتیاد قرص اکس به روش بستری

در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، درمان بستری اعتیاد به اکستازی شامل نظارت 24 ساعته کادر پزشکی اعم از: روانپزشک اعتیاد، روانشناس اعتیاد، روان پرستار و … می‌باشد و بیمار به طور تمام وقت در این کلینیک دوره درمان خود را سپری می‌کند. خدمات ترک قرص اکس، شامل جلسات مشاوره گروهی و فردی، مشاوره خانواده و روش‌های موثر دیگر برای درگیر کردن بیماران و بحث و تبادل نظر درباره علت سوءمصرف آنها می‌شود. بیماران به کمک روانشناس متخصص، اعتیادشان را ریشه‌یابی می‌کنند، بر مشکلاتی که آن‌ها را به طرف اعتیاد سوق داده است غلبه می‌کنند. اختلال‌های همزمانی که علت یا معلول اعتیادشان بوده است را نیز شناسایی می‌کنند. روش ترک قرص اکس برای تمام بیماران یکسان نیست! بنابراین برخی از بیماران ممکن است به درمان بستری نیاز نداشته باشند. البته درمان سرپایی به ندرت به بیماران توصیه می‌شود و صرفاً برای افرادی است که سم زدایی مواد از بدن را قبلاً پشت سر گذاشته‌اند یا اعتیاد بسیار خفیفی به اکستازی دارند.

بیماران برای شروع درمان بستری در محیطی کنترل شده قرار می‌گیرند و داروهای لازم را در صورت نیاز طبق تشخیص و تجویز روانپزشک اعتیاد دریافت می‌کنند. از این گذشته محیط کلینیک پیام تندرستی عاری از تمام محرک‌هایی است که فرد را به مصرف اکستازی سوق می‌دهد. همچنین بیماران با افرادی که دچار اختلال سوءمصرف اکستازی و مواد اعتیادآور مشابه هستند، ارتباط برقرار می‌کنند، همتایانشان را تحت حمایت قرار می‌دهند و متقابلاً از دوستی و پشتیبانی آنان دلگرم می‌شوند.

ترک اعتیاد قرص اکس به روش سرپایی

بسیاری از بیماران از هر دو روش درمان بستری و سرپایی تحت یک طرح درمان جامع و پیوسته استفاده می‌کنند. برای آن که بتوانید روش درمان مناسب را انتخاب کنید، باید از تفاوت‌های بین روش بستری و سرپایی آگاهی داشته باشید. درمان سرپایی برخلاف درمان بستری بیماران را ملزم به اقامت در کلینیک نمی‌کند. بیماران در درمان سرپایی مسئولیت بیشتری به عهده دارند، چرا که باید برنامه‌های روزانه‌شان را ادامه بدهند و مسئولیت‌های روزمره‌ای مانند رسیدگی به نیازهای خانواده، انجام کارهای خانه یا وظایف شغلی و تحصیلی را مدیریت کنند.

برنامه‌های بازتوانی غالباً با برنامه مراقبت بعد از درمان اعتیاد به اتمام می‌رسد، در این مرحله است که بیمار باید دانش خود را درباره اختلال سوءمصرف مواد به کار بگیرد تا بتواند همچنان در جاده پاکی و سلامت قدم بردارد.

بهترین روش ترک قرص اکستازی زیر نظر روانپزشک متخصص

آیا با اعتیاد به اکستازی دست و پنجه نرم می‌کنید؟ یا یکی از نزدیکانتان دچار سوءمصرف اکستازی شده است؟ شما نخستین فردی نیستید که برای یافتن بهترین روش ترک اعتیاد به کلینیک ها مراجعه می‌کنید. افراد بسیاری بوده‌اند که برای یافتن پاسخ پرسش‌هایشان درباره درمان اعتیاد به اکستازی به متخصصین ما مراجعه کرده‌اند و کمک مورد نیازشان را دریافت کرده‌اند. کلینیک پیام تندرستی می‌تواند به تمام سوالاتتان درباره درمان ترک اعتیاد به اکستازی پاسخ بدهد. همین امروز با مشاوران ما تماس بگیرید تا از طرح درمان مناسب مطلع شوید و جزئیات بیشتری را درباره زندگی روزمره در دوران بازتوانی و مراحل فرآیند ترک اعتیاد دریافت کنید.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان