پیام تندرستی > خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد

خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد

خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد پیام تندرستی

ارائه خدمات روانپزشکی به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان توسط بهترین روانپزشک ترک اعتیاد

کلینیک پیام تندرستی آماده ارائه جدیدترین خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد برای بیماران اعصاب و روان و اعتیاد می‌باشد. تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی در این مرکز با مجهزترین امکانات هتلینگ و خدمات درمان اعتیاد برای بیماران آقا و خانم در اتاق های عمومی و خصوصی، قابل ارائه می‌باشد.

مراحل ارائه خدمات روانپزشکی توسط روانپزشک ترک اعتیاد در کلینیک پیام

در ابتدا بهترین روانپزشک ترک اعتیاد، پس از معاینات اولیه بیماران و تشخیص و صحت بیماری بهترین درمان روانپزشکی را برای او تشخیص داده و جدیدترین داروهای روانپزشکی را برای بهبود سریع او تجویز می‌کند. روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری های اعصاب و روان را دارند.

هنگام بستری در مرکز نگهداری ترک اعتیاد پیام تندرستی نظارت دقیق روان پرستار به صورت روزانه، استفاده از جدیدترین داروهای اعصاب و روان، تجویز مایعات، تغذیه مناسب برای بیمار در شروع درمان روانپزشکی صورت می‌گیرد و همچنین سایر موارد ضروری برای مراقبت های اضطراری توسط کادر پزشکی مجرب و باتجربه با امکانات هتلینگ برای نوجوانان و بزرگسالان انجام می‌گردد. این سطح از مراقبت و نظارت مداوم پزشکی برای افراد با علائم نسبتاٌ شدید و طولانی مدت موجب می‌گردد در زمینه سلامت روانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

درمان بهداشت روانی مستلزم بستری در مرکز ترک اعتیاد و اعصاب و روان نیست! بلکه بیماران در روزهای خاص هفته به این مرکز مراجعه کرده و با توجه به شرایط جسمی، روحی و ویزیت روانشناس، داروهای درمان روانپزشکی او توسط روانپزشک فوق تخصص ترک اعتیاد این مرکز تغییر می‌کند و تا زمان بهبودی کامل بیمار این روند درمانی ادامه دارد و بیماران می‌توانند از تمامی خدمات روانپزشکی بهره ببرند.

درمان اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی بصورت با بهترین و سریع‌ترین روش ترک اعتیاد و امکانات مجهز برای آقایان و بانوان انجام می‌شود. در این مرکز جدیدترین داروی ترک اعتیاد بصورت کاملاً تخصصی و تحت نظر بهترین روانپزشک و بهترین روانشناس ترک اعتیاد و با تمرکز خاص برای هر بیمار به صورت انفرادی و جداگانه با مجهزترین خدمات ترک اعتیاد ارائه می‌گردد.

مهم‌ترین خدمات روانپزشکی اعتیاد کلینیک پیام تندرستی

درمان‌ های روانپزشکی قابل ارائه در کلینیک روانپزشکی شامل مشاوره با بیمار، دارو درمانی و روان‌ درمانی‌ ها هستند. در زیر به مهم ترین موارد خدمات روانپزشکی زیر نظر روانپزشک ترک اعتیاد متخصص اشاره شده است:

• ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی
  • بررسی سوابق پزشکی و روانپزشکی مراجعه کننده به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان روانپزشکی ترک اعتیاد
  • انجام تست های مختلف توسط دکتر روانپزشک برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین روش ترک اعتیاد
  • تجویز دارو روانپزشکی و گروه درمانی بیماران اعتیاد تا ایجاد بهبودی
  • همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان و … برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل

هر انسانی ممکن است در هر روز از زندگی اشتباهاتی مرتکب شود و ضعف‌ها، هیجانات و رفتارهای غیرقابل قبول داشته باشد. اگر قرار باشد این مسائل باعث شود که انسان خودش را سرزنش نماید، باید هر روز و هر لحظه خود را سرزنش و تحقیر کند و از خود عصبانی و ناراحت باشد. این اشتباهات و ضعف‌ها همیشه در کنار هر انسانی خواهند بود و فقط نوع آنها متفاوت است. انسان باید فقط از آنها درس بگیرد و سریعاً آنها را نادیده گرفته، سپس توانایی‌ها و نقاط قوت خود را ببیند و پرورششان دهد. از همه مهم‌تر خود را بخاطر داشتن این همه نقاط قوت، دوست داشته باشد.

آمارها حاکی از آن است که ۱۰ تا ۱۴ میلیون نفر از مردم ایران حداقل یک بار در عمر خود مسائل و مشکلات روحی و روانی را به نوعی تجربه کرده‌اند. از هر ۴ نفر در خانواده حداقل یک نفر دچار اختلالات روانپزشکی هست و اعضای خانواده‌ها نیز معمولاً درگیر مشکلات بیماران می‌شوند.

درمان روانپزشکی برای بیماران اعصاب و روان در پیام تندرستی

در زیر به چند مورد از علائم بیماران اعصاب و روان که نیاز به درمان روانپزشکی، تحت نظر بهترین روانپزشک متخصص اعصاب و روان دارند، اشاره شده است:

• علائم شدید روحی و روانی
  • گفتن هذیان یا دیدن تصویر خیالی
  • میل به خودکشی و قتل
  • بی خوابی طولانی مدت و بی اشتهایی کاذب
  • علائم ترک مواد مخدر و محرک
  • از دست دادن توانایی مراقبت از خود به دلیل نشانه های عدم سلامت روانی

درمان روانپزشکی برای بیماران اعصاب و روان و ترک اعتیاد در پیام تندرستی

در حوزه خدمات روانپزشکی برای ترک اعتیاد این نوع درمان برای کسانی است که در معرض هر دو بیماری سلامت روان و اختلال مصرف مواد هستند. برای به حداکثر رساندن شانس بهبود کامل، هر دو بیماری باید همزمان درمان شوند. به عنوان مثال، اگر فرد مصرف کننده دچار اختلال اضطراب باشد باید در دوره ترک اعتیاد، درمان روانپزشکی نیز برای او تحت نظر بهترین روانپزشک ترک اعتیاد و روان شناس متخصص انجام گردد. درمان شرایط بهداشت روانی و آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند به پیشگیری از عود و جلوگیری از لغزش در بلندمدت کمک کند.

یک اصل اساسی که مغز بر اساس آن عمل می‌کند این است که از بین لذت‌ها، همیشه بهترین لذتی که تجربه کرده و در حافظه دارد را بیشتر جستجو می‌کند و از بین دردها از شدیدترین درد، بیشترین اجتناب را دارد. برای همین است که وقتی فرد مصرفش را از تریاک به هروئین تغییر می‌دهد، به سختی می‌تواند دوباره به مصرف تریاک روی آورد! چون در مغزش لذت بهتری ثبت شده و به لذت های کمتر از آن قانع نمی شود.

بعلاوه خاطرات مربوط به لذت‌ها و دردها، به صورت بلند مدت در مغز ذخیره می‌شوند و تحقیقات نشان داده که سیستم لیمبیک در ثبت بلند مدت خاطرات، نقش مهمی دارد. بنابراین فراموش کردن هروئین برای کسی که قبلاً تریاک مصرف می‌کرده و اکنون می‌خواهد مجدداً تریاک مصرف کند، غیر ممکن است. همچنین علاوه بر اینکه مغز به دنبال بهترین لذت است، به دنبال یک لذت آنی و سریع هم هست و مصرف مواد سریعاً (چند ثانیه تا چند دقیقه) در مغز تأثیر گذار است. از آن پس لذت آنی به یک عادت تبدیل می‌شود و نمی‌تواند لذت های دور هنگام را تصور کند.

همیشه لازم نیست که یک معتاد برای فراهم کردن مواد، توجیه کردن مصرف مواد و پنهان کردن مصرفش به اعمال خشونت بار و ضد اخلاقی دست بزند. بلکه مانند هر انسانی ابتدا از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای رسیدن به هدف، که همان لذت است، استفاده می‌کند.

اختلالات روانپزشکی چیست؟

اختلال عصبی-روانپزشکی یک اصطلاح پزشکی است، که طیف وسیعی از شرایط مغز و اعصاب و روانپزشکی شامل می‌شود. اختلالات رایج در روانپزشکی شامل تشنج، کمبود توجه، نقص شناختی، خشم غیر کنترل شده، سردرد میگرنی، اعتیاد، اختلالات غذا خوردن، افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی است. آنها می‌توانند به طور گسترده ای در علت و البته شدت نوع اعتیاد تاثیرگذار باشند.

جدیدترین خدمات روانپزشکی برای درمان اختلال دوقطبی

اولین گام روانپزشکان ترک اعتیاد کلینیک پیام تندرستی در تهران، درمان اختلال دوقطبی، تشخیص مناسب شدت بیماری فرد است. میزان دوز داروها مصرفی و استفاده از جدیدترین درمان‌ها بسته به اینکه آیا بیمار دچار اختلال Bipolar I، اختلال Bipolar II یا اختلال Cyclothymia و یا اینکه آیا سابقه سوء مصرف مواد دارد یا خیر، متفاوت می‌باشد. با در نظر گرفتن تمامی جزئیات می‌توانند درمان مؤثر برای سلامت روانی بیمار را فراهم کنند.

به یاد داشته باشید قبل از پیدا کردن داروهایی که برای شما مناسب است، ممکن است چندین بار تلاش کنید. در اسرع وقت همه‌ی عوارض جانبی را به دکتر روانپزشک ترک اعتیاد خود گزارش دهید و قبل از اینکه دارو را خودسرانه ترک کنید، با آنها مشورت کنید. شما نباید بدون اطلاع دکتر ترک اعتیاد دوز مصرفی دارو خود را تغییر یا قطع کنید، به محض اینکه علائم از بین بروند، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌یابد.

چه چیزی باعث اختلالات روانپزشکی می‌شود؟

بیشترین علل که باعث اختلالات روانپزشکی در افراد می‌گردد، شامل آسیب و ضربه به سر، عفونت، عوارض جانبی دارو، سندرم کمبود توجه (ADHD) و بسته به علت (برخی ممکن است ناشناخته باشد) ممکن است به عوامل محیطی، استعداد ژنتیکی و سایر عوامل مرتبط باشد.

تشخیص بیماری دوقطبی

اختلال دوقطبی نوعی بیماری اعصاب و روانی است که در آن حالت بیمار میان افسردگی و شیدایی در نوسان است. این اختلال روانی موجب افسردگی و دوره های خلقی غیر طبیعی می‌شود. اختلال دوقطبی وضعیتی است که تغییرات شدیدی در خلق و خوی و نوسانات انرژی و میزان فعالیت شخص به وجود می‌آورد که می تواند شرایط را روز به روز دشوارتر کند.

بهترین برنامه درمان روانپزشکی برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی

علت دقیق اختلال دوقطبی ناشناخته است، اگر چه اعتقاد بر این است که استرس شدید، مشکلات زیاد، عوامل ژنتیکی و شیمیایی می توانند موجب بروز و یا عود این بیماری گردد. بیماری دوقطبی جدی است، خصوصاٌ که اگر بدون درمان باقی بماند، می‌تواند روابط را نابود کند، چشم اندازهای حرفه ای را تضعیف کند و بر عملکرد تحصیلی تاثیر بگذارد. در بعضی موارد، این بیماری می‌تواند منجر به خودکشی شود. تنها راه درمان اصولی مراجعه به روانپزشک ترک اعتیاد متخصص است.

• داروهای روانپزشکی مناسب بیماری خود دریافت کنند
  • درمان روانی تحت نظر روان شناس متخصص صورت گیرد
  • آموزش و آگاهی در مورد بیماری خود
  • حمایت خانواده،دوست و کادر پزشکی در دوره درمان روانپزشکی
  • دسترسی به روانشناس و مشاوره تلفنی در صورت عود بیماری
  • داشتن یک شیوه زندگی سالم (غذا خوردن خوب، فعالیت منظم جسمانی، ترک سیگار و سایر مواد اعتیادآور، خواب منظم)

سوالات متداول در مورد روانپزشک ترک اعتیاد

1. وظایف روانپزشک ترک اعتیاد چیست؟

وظیفه روانپزشک ترک اعتیاد این است که درمان های دارویی و برنامه هایی برای پیشگیری از عود اعتیاد را برای از بین بردن وابستگی به مواد تنظیم کند.

1. ویژگی روانپزشک ترک اعتیاد چیست؟

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد باید در زمینه ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، رفتاری و سو مصرف مواد از دانش خوبی برخوردار باشد تا بتواند درمان مناسب هر فرد را تعیین کند.

1. هزینه خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد چه میزان است؟

هزینه روانپزشکی ترک اعتیاد در برنامه درمانی هر فرد بعد از انجام ویزیت توسط متخصص تعیین می شود و برای هر شخص متفاوت خواهد بود.

Latest posts by مدیرسایت (see all)

Call Now Buttonمشاوره رایگان