پیام تندرستی > مرکز ترک بوپرنورفین یا قرص b2

مرکز ترک بوپرنورفین یا قرص b2

ترک بوپرنورفین و یا ترک اعتیاد قرص ب2

قرص ب2 یا بوپرنورفین می‌تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع اعتیاد باشد. اگر شخصی مصرف هروئین در دوز بالا داشته، یکباره نمی‌تواند بدن خود را سم زدایی کند! پس درمان با بوپرنورفین به احتمال زیاد برای او موفقیت‌آمیز خواهد بود. به عنوان مثال، برنامه ترک اعتیاد او ترکیبی از بوپرنورفین (طبق تجویز پزشک متخصص)، مشاوره روانشناسی، روش‌های درمانی جایگزین و ایجاد یک گروه پشتیبانی مثبت از همسالان و دوستان باشد. ولی در بسیاری از موارد مشاهده شده که فرد با مصرف خودسرانه این دارو گرفتار وابستگی و اعتیاد شده و نیاز به ترک بوپرنورفین یا قرص b2 تحت نظر پزشک متخصص دارد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

 

قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟

قرض ب 2 یا بوپرنورفین برای درمان وابستگی و اعتیاد به مواد افیونی (مواد مخدر) استفاده می‌شود. بوپرنورفین شایع‌ترین دارو برای درمان اعتیاد به سایر داروها است و در برخی کمپ‌ها و مراکز غیر‌تخصصی ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد! این دارو به همان گیرنده‌هایی در مغز متصل می‌شود که مواد مخدرها متصل می‌شوند، قرص بی2 عوارض جانبی داشته و باعث نعشگی آنچنان زیادی نمی‌شود. همچنین، قرص b2 برای مدیریت درد در برخی شرایط طبق تشخیص پزشک تجویز می‌شود.

۱. علائم اعتیاد به قرص b2

شناسایی علائم و نشانه‌های سوءمصرف و اعتیاد به بوپرنورفین می‌تواند به شما یا نزدیکانتان در تشخیص به موقع اعتیاد کمک کند، تا هر چه زودتر به دنبال روش درمانی مناسب برای ترک بوپرنورفین یا همان b2 باشید.

علائم اولیه سوء مصرف بوپرنورفین یا همان قرص ب2:

  • از علائم اولیه سوء مصرف بوپرنورفین استفاده از این دارو بدون تجویز پزشک و یا مصرف دوز بیشتر، در تعداد دفعات بیشتر از دستور پزشک می‌باشد. همچنین اگر بیمار درخواست دوز بیشتر برای مصرف در خانه دارد، می‌تواند نشانه‌ای از اعتیاد به قرص ب2 باشد.
  • برخی از افرادی که به بوپرنورفین اعتیاد دارند، دارو را از بازار سیاه تهیه کرده، یا به چندین پزشک مراجعه می‌کنند تا چند بار برای دارو نسخه بگیرند. گذراندن وقت بیش از حد در مورد راه‌های تهیه قرص ب2، یکی دیگر از علائم بالقوه سوءمصرف و اعتیاد به بوپرنورفین می‌باشد.
  • افراد مصرف‌کننده همچنین علاقه دارند تا این دارو را پس از هر گونه مشکل در منزل، مدرسه، یا کار مصرف کنند. بعضی اوقات، بیمار بارها سعی به ترک b2 می‌کند، اما به تنهایی موفق نمی‌شود.

مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر با نام کلینیک پیام در این حوزه فعالیت دارد و بهترین خدمات را در زمینه سم زدایی بدن ارائه می دهد.

۲. عوارض قرص زیر زبانی b2

هنگامی که یک داروی شبه مخدر در زمان طولانی استفاده می‌شود، ممکن است به یک عادت تبدیل شود و باعث وابستگی ذهنی یا جسمی شود. در صورت قطع ناگهانی قرص بوپرنورفین، وابستگی جسمی ممکن است منجر به بروز عوارض قرص زیر زبانی b2 شود. بوپرنورفین یا همان قرص ب2 باعث ایجاد حالت خوشی مشابه مصرف هروئین، مورفین و سایر مخدرها در بدن مصرف‌کننده می‌گردد. عوارض جانبی ب 2 یا واکنش‌های جدی که نیاز به مراقبت از پزشک دارند، شامل: توهم، درد شدید معده، غش کردن است.

با این حال که اثرات بوپرنورفین بسیار خفیف‌تر از اثرات سایر مواد اعتیادآور است. اما اثرات بوپرنورفین زمانی که به یک دوز مشخصی می‌رسد، ثابت است. به این معنا که افزایش دوز مصرفی ب2 باعث شدیدتر شدن حالات نشئگی فرد نخواهد شد. علاوه بر این، اور دوز کردن با بوپرنورفین بسیار دشوارتر از سایر مخدرها می‌باشد.

بهترین و سریع‌ترین روش ترک قرص بوپرنورفین یا همان ترک اعتیاد قرص ب2 در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی توسط کادر مجرب روانپزشکی و روانشناسی با مجهزترین خدمات درمانی برای بیماران خانم و آقا قابل ارائه می‌باشد. همچنین این امکان را مهیا می‌کند که شخص مصرف‌کننده‌ای که وابستگی فیزیکی و روانی دارد، سیر بیماری خود را بدون مشکلات جسمی و روانی سپری کند. در بیشتر موارد، بیمار به طور همزمان دچار هر دو نوع وابستگی فیزیکی و روانی می‌شود که برنامه درمانی مؤثر این مرکز ترک اعتیاد و اعصاب و روان، هر دو جنبه فیزیکی و روانی اعتیاد را تحت نظر روانپزشک و روانشناس متخصص پوشش می‌دهد.

برای ترک بوپرنورفین یا قرص ب2 چه باید کرد؟

ترک ب2 یا بوپرنورفین، بسته به درجه اعتیاد و اینکه بیمار از اعتیاد قبلی خود با موفقیت گذشته است، اشکال مختلفی دارد. از آنجایی که بوپرنورفین نیز دارویی اعتیادآور است، ترک بوپرنورفین به آن می‌بایست تحت نظر روانپزشک متخصص ترک قرص انجام شود که می‌تواند مقدار دریافت بوپرنورفین توسط بیمار را کنترل کند و موثرترین روش درمانی را برای بیمار با توجه به شرایط فیزیکی، روحی و روانی او تشخیص دهد.

تمام برنامه‌های درمانی ترک قرص که برای هر بیمار جداگانه برنامه‌ریزی می‌گردد، موجب گردیده است که سایر نگرانی‌های پزشکی که ممکن است در فرآیند ترک اعتیاد اختلال ایجاد کنند را نیز پوشش دهد. این امر برای اکثر مصرف‌کننده‌های بوپرنورفین یا دیگر مواد اعتیاد آور این حصول اطمینان را دارد که بیمار در زمان ترخیص به هیچ گونه مواد مخدر یا شبه مخدر اعتیاد ندارد. برای بیمارانی که برای مدیریت درد به سراغ مخدرها رفته بودند، درمان بایستی شامل یافتن روشی بهتر برای کنترل درد باشد، تا بیمار نیازی به مصرف مخدرها نداشته باشد و دیگر دچار دردهای مزمن نگردد.

ترک بوپرنورفین چند روز طول می‌کشد؟

این فرآیند ممکن است به صورت تدریجی یا فوق سریع طی یک هفته تا دو هفته انجام شود، که بسته به دوز مصرف، مدت زمان مصرف قرص ب2 و درجه اعتیاد دارد. پس از پایان سم زدایی، دوره درمان بعد از ترک با برنامه‌های درمانی مانند: گروه درمانی اعتیاد، کار درمانی و ویزیت ماهیانه روانپزشک و روانشناس آغاز می‌شود، که می‌تواند به بیمار در فراگیری سبک زندگی بدون مخدر بسیار کمک کند.

کنترل وابستگی فیزیکی و روانی به قرص بوپرنورفین (ب2)

با اینکه احتمال وابستگی فیزیکی به قرص B2 وجود دارد، اما اعتیاد روانی آن بسیار شایع‌تر است. اعتیاد روانی زمانی به وجود می‌آید که مصرف‌کننده باور داشته باشد که برای فعالیت‌های روزمره و یا درمان زودانزالی نیاز به مصرف قرص ب2 دارد. همچنین فرد فکر کند ترک بوپرنورفین باعث بازگشت اعتیاد به مخدر اصلی و دیگر مشکلات او می‌شود.

ترس از بازگشت می‌تواند بیشتر باعث شود که فرد بوپرنورفین را به مدت طولانی‌تری نسبت به زمان مورد نیاز مصرف کند و ترک b2 برای وی سخت باشد. یکی دیگر از دلایل بالقوه اعتیاد روانی به بوپرنورفین، ترس از بازگشت درد مزمن و مشکلات روابط جنسی او در اثر قطع مصرف بوپرنورفین می‌باشد. این نوع اعتیاد روانی اغلب در افرادی اتفاق می‌افتد که بوپرنورفین را به عنوان سم زدایی بدن از سایر مواد مخدر و یا خود‌درمانی برای بیماری‌های خود مصرف می‌کنند.

بهترین روش ترک قرص ب2 یا بوپرنورفین در کلینیک پیام تندرستی

سم زدایی بدن از اعتیاد و ترک قرص B2 یا بوپرنورفین با داروهای روانپزشکی، در کلینیک پیام تندرستی می‌تواند به افرادی که به مصرف این قرص وابسته شده‌اند، کمک کند تا آن را برای همیشه ترک کنند. با اینکه بوپرنورفین نسبت به مخدرهایی مثل مورفین، هروئین و اکسی کدون کمتر اعتیادآور است، اما پس از مصرف این قرص به مدت طولانی، اعتیاد و وابستگی شدید به وجود می‌آورد.

افرادی که به سایر مخدرهای قوی‌تر اعتیاد دارند، احتمالاً به بوپرنورفین نیز معتاد خواهند شد، مانند: مصرف همزمان بوپرنورفین با تریاک. همچنین اثرات بوپرنورفین برای افرادی که دچار سوء‌مصرف مواد مخدر هستند، نسبت به سایر داروها کمتر احساس می‌شود. این امر به این دلیل است اثرات بوپرنورفین برای این افراد نسبت به سایر داروها خفیف‌تر است. بوپرنورفین یا همان قرص ب2 به عنوان یک شبه مخدر معرفی شده، بنابراین ترک ب2 نیاز به نظارت بالای کادر پزشکی دارد.

درمان بستری ترک اعتیاد یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای ترک اعتیاد به قرص b2 یا بوپرنورفین است. در دوره درمانی و سم زدایی بوپرنورفین، بیمار به قرص ب2 دسترسی ندارد و تحت نظر تیم پزشکی متخصص ترک قرص این مرکز خواهد بود. مزیت بزرگ این روش، نظارت 24 ساعته بر روی بیمار است. این کار به مدیریت بهتر علائم ترک اعتیاد قرص کمک می‌کند. علاوه بر این، گذراندن دوره درمانی در یک کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، به دلیل عدم دسترسی به مخدر و داروهای شبه مخدر، موجب کاهش یا کنترل وسوسه در مصرف‌کننده می‌شود.

مدت زمان بستری برای ترک اعتیاد بوپرنورفین یا قرص ب2 بستگی به میزان مصرف بیمار و چگونگی مصرف دارو دارد. به کمک خانواده، دوستان و تیم پزشکی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی، بیمار انگیزه بیشتری برای ترک قرص ب2 خواهد داشت و درمان بیمار با بهبودی و عدم سوء‌مصرف مجدد صورت خواهد گرفت.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

  1. خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  2. استفاده از به روزترین روش های ترک اعتیاد مواد مخدر
  3. انجام تمام آزمایش های پزشکی
  4. همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  5. پرستار 24 ساعته
  6. بستری تفکیک شده و اختصاصی
  7. امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می شود.
  8. پیگیری پس از درمان
  9. خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک پیام تندرستی:

  1. مشاوره اولیه بستری
  2. پذیرش بیمار
  3. آزمایش خون و تست اعتیاد
  4. شرح حال بیمار از خانواده و همراه بیمار و خود بیمارتوسط روانشناس
  5. ویزیت روانپزشک
  6. دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  7. و در انتها بستری انجام می شود.

درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری نیز ویزیت روانشناس جهت سیر بیماری و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

برخی از بیماران رو به بهبودی، ترجیح می‌دهند به صورت سرپایی دارو را دریافت کنند. برتری این روش، توانایی زندگی در خانه و ادامه زندگی روزمره حین درمان است. تنها جنبه منفی این روش این است که افرادی که تحت درمان سرپایی هستند، احتمال بیشتری نسبت به بازگشت اعتیاد دارند. برخی از افرادی که این نوع درمان را دریافت می‌کنند، ممکن است شروع به مصرف سایر مخدرها کنند، زیرا این داروها معمولاً به راحتی در دسترس بوده و می‌تواند علائم ترک اعتیاد را به وسیله آن کاهش دهد.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند تریاک  و قرص هایی مانند ب2 و … و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

 

سوالات متداول در مورد قرص B2 (بوپرنورفین)

بهترین روش ترک قرص b2 چیست؟

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد b2 در کلینیک پیام تندرستی این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

ترک ب2 چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک بوپرنورفین به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی در روز بستگی دارد و می تواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

چگونه بوپرنورفین را ترک کنیم؟

برای ترک همیشگی بی2 و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

ترک بوپرنورفین با کلونیدین؟

این روش ترک اعتیاد قرص به هیچ عنوان پزشکی و نتیجه بخش نیست! تنها تغییر نوع داروی مصرفی است و همچنین به دلیل عوارض جانبی بالا استفاده نمی شود.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان