پیام تندرستی > rtms در درمان اعتیاد

rtms در درمان اعتیاد

مدت زمان ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

RTMS در درمان اعتیاد نقش بسیار خوبی ایفا می کند. آر تی ام اس روشی درمانی و فیزیکی است که برای بهبود افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش در سال 1985 ابداع شده و از آن هنگام برای درمان افسردگی‌های مزمن و اضطراب استفاده‌های زیادی از آن شده است. در درمان اعتیاد به مواد مخدر با روش RTMS از امواج مغناطیسی برای تحریک نقاط خاصی از مغز استفاده می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همان موقع این روش را روشی مؤثر در درمان افسردگی اعلام کرده است. روش ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس در کلینیک پیام تندرستی از درمان‌های در دسترس برای افسردگی و اعتیاد است. RTMS بهترین دستگاه پاراکلینیکی در درمان اعتیاد و بیماری روانپزشکی است. مزیت استفاده از درمان آر تی ام اس در واقع بی خطر بودن و کمکی بودن آن در کنترل استرس و تنش ناشی از ترک مواد مخدر است.

در ترک اعتیاد با دستگاه RTMS به صورت مکرر نقاط مشخصی را در مغز تحریک می‌شود. روش درمانی RTMS برای افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود. فرایند ترک اعتیاد با RTMS همانند سایر روش‌های استفاده از برق نیازی به بیهوشی و دیگر دارو‌ها به طور همزمان ندارد. به همین دلیل عوارض بیهوشی را نداشته و بسیار مورد توجه است. بیش از 30 سال از ساخت دستگاه RTMS می‌گذرد اما در واقع هنوز از اثرات طولانی مدت آن مطلب خاصی در دسترس نیست. برخی از افرادی که به افسردگی مبتلا بوده‌اند نتایج مطلوبی از این روش گرفته‌اند و بسیاری دیگر هم اعلام می‌کنند که این کار تأثیری روی مشکلات آن‌ها نداشته است. ترک اعتیاد با آر تی ام اس از روش های جدید بسیار جدید کمکی در ترک اعتیاد است.  اثرات مخربی که مواد مخدر روی روان شخص می‌گذارد به نوعی است که می‌توان از RTMS برای درمان این مشکلات استفاده کرد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عملکرد روش درمانی آر تی ام اس RTMS

چگونه از روش آر تی ام اس برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود؟ این سوال پاسخی فنی دارد که در علوم بیولوژی از آن صحبت می شود. درمان اعتیاد با آر تی ام اس روشی غیرتهاجمی است که دارو یا ماده دیگری را وارد بدن نمی کند و اثرات مطلوبی روی بسیاری از بیماران داشته است. در این روش یک کویل الکترومغناطیسی در نزدیکی سر بیمار قرار می‌گیرد و بیمار نشسته یا دراز کشیده است. معمولاً این کویل در نزدیکی جلوی سر که عملکرد خلق و خوی فرد را کنترل می‌کند قرار داده می‌شود. کویل با روشن شدن پالس‌های الکترومغناطیسی را به بخش‌های مورد نظر در مغز ارسال می‌کند. پالس‌ها در مغز فرد ایجاد جریان‌های الکتریکی می‌کنند که این جریان سلول‌های مغز را به طرز پیچیده ای تحریک کرده و باعث کاهش شدت افسردگی در مغز می‌شود.

استفاده از روش درمانی آر تی ام اس برای درمان اعتیاد

از RTMS برای کنترل افسردگی ناشی از ترک اعتیاد استفاده می‌شود. استفاده از این روش به نظر می‌رسد که در کنترل و تخفیف اضطراب و افسردگی فرد اثرات خوبی داشته باشد. استفاده از این روش به دلایل هنوز مشخص نشده باعث مقاومت فرد در برابر ولع ناشی از ترک می‌شود. همچنین آر تی ام اس و بازتوانی مغز افراد معتاد نیز از مواردی است که در استفاده از این تجهیز لحاظ می شود.

مزیت ترک اعتیاد با RTMS

از مزیت‌های RTMS این است که فرد نیازی به بیهوشی ندارد. از این رو عوارض ناشی از بیهوشی روش‌های الکترومغناطیسی دیگر را ندارد. مزایای درمان اعتیاد با آر تی ام اس در مقابل روش های خشن تر دیگر که در گذشته استفاده می شده معلوم می شود. در گذشته شوک های الکتریکی که جهت درمان بیماری به مغز فرد وارد می شده فرد را تا چند رو درگیر خود می کرده است.

طول درمان آر تی ام اس

دوره درمان با RTMS حدود 4 تا 5 هفته طول می‌کشد. معمولاً پنج جلسه در هفته به مدت 30 دقیقه الی یک ساعت باید پالس‌های الکترومغناطیسی به مغز ارسال شود. روش استفاده از دستگاه و تنظیمات آن برای هر فرد جدا بوده و با توجه به نظر متخصص تعیین می‌شود.

تأثیر آر تی ام اس RTMS بر درمان افسردگی

از این روش در بهبود افسردگی‌های شدید استفاده می‌شود معمولاً این تحریکات بعد از اینکه دارو درمانی پاسخ مناسبی به مشکل نداد تجویز می‌شود. پزشک ترک اعتیاد معمولاً قبل از تجویز RTMS دوره ای از دارو درمانی را برای فرد در نظر می‌گیرند. البته ممکن است از دارو درمانی و RTMS به صورت همزمان نیز استفاده شود. برای افرادی که به درمان‌های شوک حساسیت دارند از این روش می‌توانند به عنوان جایگزین استفاده کنند. افرادی که ریسک تشنج تا حساسیت به دارو‌های بیهوشی را دارند نیز بهتر است از همین روش استفاده کنند.

RTMS در درمان چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟

از این روش بیشتر در درمان بیماری‌های اعصاب و روان و اعصاب استفاده می‌شود. RTMS روشی برای ترک دارو‌هایی مانند زولپیدم یا مخدر‌های دیگر نیست بلکه متدی کمک درمانی برای از بین بردن برخی علائم ترک اعتیاد است. اثر بخشی RTMS روی افراد مختلف فرق دارد و اثرات طولانی مدت آن هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

بیماری‌هایی که از RTMS برای درمان  آن‌ها می‌توان استفاده کرد عبارتند از:

  • اختلال دوقطبی
  • سردرد‌‌های میگرنی
  • اضطراب
  • توهم
  • افسردگی
  • اختلال وسواس
  • اختلالات اضطرابی
  • توهمات شنوایی
  • اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارویی
  • آسیب‌های مغزی

ترک اعتیاد با دستگاه RTMS چگونه انجام می‌شود؟

RTMS به عنوان یک روش اساسی و قطعی برای ترک اعتیاد در نظر گرفته نمی شود. اما بخشی از بار اعتیاد را می‌توان با این روش سبک‌تر کرد. از RTMS در زمان سم زدایی اعتیاد و بعد از ترک جسمانی می‌توان به طور مؤثری استفاده کرد. مراحل ترک اعتیاد با آر تی ام اس جلسات حضوری است از طریق دستگاه های ویژه ای به مغز فرد شوک وارد می شود. اعتیاد عوارض روحی و روانی زیادی دارد و ترک آن بسیار پیچیده است از این رو بهتر است از RTMS در کنار روش‌های دیگر مانند روانپزشکی و گروه درمانی استفاده شود. برای پاسخ به این سوال که درمان مغناطیسی آر تی ام اس چگونه عمل می‌کند؟ باید عملکرد مغز را در نظر گرفته و تأثیرات الکترومغناطیسی بر حرکت یون ها در مغز را جدی بگیریم.

برای آگاهی کامل از این روش، با پیام تندرستی، بهترین مرکز نگهداری ترک اعتیاد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درمان اعتیاد با آر تی ام اس

مدت زمان ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چه قدر است؟

چهار یا پنج هفته به صورت هفته ای پنج روز از روش RTMS استفاده می‌شود. هر جلسه بین 30 دقیقه الی یک ساعت زمان لازم دارد.

هزینه هر جلسه RTMS چقدر است؟

هزینه ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس بسته به تعداد و مدت جلسات مشخص می‌شود که با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک متخصص روش درمان و هزینه‌ها مشخص می‌شوند.

از روش آر تی ام اس برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

معمولاً از روش RTMS در درمان بیماری‌های اعصاب و روان استفاده می‌شود. در مورد درمان اعتیاد این روش تنها متدی کمکی برای بهبود احتمالی اثرات ترک است.

ترک اعتیاد با آر تی ام اس در چه مواردی توصیه نمی شود؟

درمان RTMS برای افرادی که ترکش در سر و یا ایمپلنت مغزی و یا پیس میکر قلبی دارند، نباید انجام شود.

آیا ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس عوارض دارد؟

هیچ روش و داروی درمانی وجود ندارد که عوارض جانبی نداشته باشد. یک سوم از بیماران بعد از استفاده از این روش RTMS دچار درد در پوست سر و یا حس کشیدگی پوست صورت می‌شوند.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان