پیام تندرستی > مرکز ترک هروئین

مرکز ترک هروئین

ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد پیام

ترک ماده مخدر هروئین شاید سخت ترین انواع ترک در بین موادهای مخدر باشد که برای ترک آن باید حتما به مرکز ترک هروئین معتبر مراجعه شود. اعتیاد به هروئین باعث می‌شود سموم زیادی وارد بدن شوند و این سموم دو ارگان بدن را از همه بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهند و آن هم کبد و کلیه است. این دو ارگان به دلیل این که وظیفه دفع سموم بدن را به عهده دارند، از همه بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دچار آسیب های شدیدی می‌شوند. مصرف هروئین در طولانی مدت باعث افزایش فشار خون و کلسترول بالا بدن می‌شود و همان طور که پیداست، اثرات مخرب جسمانی بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است مراحل ترک اعتیاد این ماده مخدر در یک مرکز تخصصی با نظارت شبانه روزی کادر پزشکی صورت گیرد تا اثرات مخرب دیگری روی بدن ایجاد نکند. در این مقاله در مورد ترک هروئین و نکات مربوط به آن توضیح خواهیم داد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

هروئین یک پودر تلخ مزه بسیار نرم و به رنگ سفید است و گاهی می‌تواند قهوه ای تیره باشد. رنگ اصلی آن سفید است و تغییر رنگ آن می‌تواند به دلیل ناخالصی و افزودنی‌هایی باشد که به آن اضافه می‌شود. هروئین از مشتقات مورفین است که در زمان قدیم برای تسکین درد به کار برده می‌شد ولی بعدها اثرات اعتیادزای آن کشف شد.

علائم ترک یکباره هروئین

هنگامی که شخص تصمیم به ترک هروئین می گیرد، عوارض و علائمی مثل تعریق شدید، بی خوابی، اسهال و استفراغ، احساس گرما و سرما، پرش عضلات بدن، بی‌قراری و بی‌تابی شدید، گشاد شدن مردمک چشم ها، درد بدن و استخوان و… از علائم مشترک بین بیمارانی است که فرآیند دوره ترک هروئین را طی کرده اند. ممکن است علائم ناخوشایند باشد و ناراحتی و درد شدیدی ایجاد کند اما کشنده نیست.

با توجه به این علائم مراحل ترک این ماده باید حتما تحت نظر کادر پزشکی در بهترین مرکز ترک هروئین صورت گیرد. زیرا زمانی این علائم رخ می‌دهند، فرد بیشترین میل را به مصرف هروئین دارد. بعد از این که روند بهبود بیمار به مرحله ثابتی رسید، داروهایی که برای ترک استفاده می‌شود، به تدریج کاهش می‌یابند. این مرحله دیگر علائم ترک هروئین به شدت اول نیستند و شاید حتی قطع شده باشند.

هر شخصی پاکسازی بدن از مواد مخدر را به شکل منحصر به فردی تجربه خواهد کرد. انجام ورزش و خوردن غذاهای سالم می‌توانند تا حد زیادی به بهبود این وضعیت کمک کنند. ترک هروئین های ناخالص به مراتب سخت‌تر است چون مشخص نیست به جز هروئین با چه ماده های دیگری طرف هستید. در برخی از هروئین ها شکر، قرص های خواب آور، آرد و گاهی قرص های ضد افسردگی اضافه می‌کنند که مصرف بیش از اندازه هر کدام می‌تواند تاثیرات مخربی روی بدن داشته باشد.

مدت زمان سم زدایی هروئین

هروئین چند روز در بدن می ماند؟ هروئین از آن دسته مواد مخدر است که عملکرد سریعی روی بدن دارد و چون اثرات آن طولانی مدت روی بدن باقی می‌ماند، کمبود آن در بدن سریعا حس می‌شود. فرد مصرف کننده طوری به هروئین عادت می‌کند که لازم است در بازه های زمانی مشخص آن را مصرف کند. معمولا افرادی که هروئین را به بدن تزریق می‌کنند، لازم است در بازه های زمانی ۳ تا ۴ روزه این کار را انجام دهند. مصرف این ماده مخدر به شدت روی سلول های مغزی تاثیر می‌گذارد و ممکن است تاثیرات روانی ناشی از آن تا زمانی که دوباره مغز به فعالیت عادی خود برگردد، ادامه داشته باشد.

ترک هروئین چند روز طول می‌کشد؟

باید بگوییم بستگی به شرایط بدنی فرد مصرف کننده دارد اما اگر به طور کلی بخواهیم در نظر بگیریم، مدت زمان ترک سریع هروئین بین ۲ تا ۴ روز زمان خواهد برد و اگر از روش سم زدایی تدریجی استفاده شود، بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز خواهد بود که مصرف کننده، هروئین را ترک کند. در هر دو حالت نیاز است که شخص تحت مراقبت های ویژه درمانی باشد و کادر درمانی از او‌ مراقبت کنند تا موفق به ترک هروئین شود. در صورتی که دوز مصرفی بالا باشد و در بازه طولانی استفاده شده باشد، لازم است دوره طولانی تری برای ترک هروئین طی شود.

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، اگر ترک هروئین با استفاده از روش های موثر و خدمات حمایتی در مرکز ترک هروئین انجام شود که نشان دهد شخص تحت حمایت قرار دارد، ترک هروئین بسیار موفق تر خواهد بود و احتمال بازگشت بسیار کمتر است.

یکی از روش های موثر برای ترک هروئین کاشت ایمپلنت نالتروکسان است. 

راحت ترین روش ترک هروئین

اولین مرحله ترک هروئین، سم زدایی بدن از آن است و باید اثراتی که این ماده مخرب روی بدن مصرف کننده داشته است، خارج شود. بیشترین تمرکز کلینیک پیام تندرستی در این مرحله این است که علائم محرومیت کاهش پیدا کند و با این که هروئین به بدن شخص نمی‌رسد، سیستم های مغزی و عصبی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و بدن با نبود هروئین سازگاری خود را پیدا کند تا مشکلی برای سلامتی مصرف کننده پیش نیاید.

پس از آن باید به سراغ روش های درمانی برای ترک مصرف هروئین رفت که روش های درمانی مختلفی برای ترک استفاده می‌شود که از آن جمله میتوان به روش دارویی، روش سنتی، روش تدریجی و… اشاره کرد که استفاده از هر کدام از آن ها بستگی به شرایط شخص مصرف کننده دارد.

در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با برنامه ای مدون و استفاده از روش های اصولی، به سریع ترین روش ممکن، ترک اعتیاد هروئین اتفاق میفتد.

تدارک مکانی که فرد وابسته به هروئین بتواند “پاک شود”، برای درمان او کفایت نمی‌کند. صرف این که مواد را از دست بیمار دور کنید تا مواد به تدریج از بدنش خارج شود، برای ترک اعتیاد کافی نیست. فرد وابسته به هروئین باید در مرکز تخصصی درمان اعتیاد بستری شود تا به صورت شبانه روزی تحت درمان قرار گیرد و مهارت‌ها و ابزار لازم را برای در پیش گرفتن یک زندگی سالم و عاری از مواد را دریافت کند.

پس از این مرحله هم شخص باید تحت کنترل باشد تا مجددا هروئین مصرف نکند و آن را به طور کامل کنار بگذارد. به چند طریق هروئین را مصرف می‌کنند. یا به صورت کشیدن استفاده می‌شود یا از راه بینی آن را استنشاق می‌کنند یا آن را تزریق می‌کنند. فرقی نمی‌کند نوع مصرف به چه صورت باشد، برای پاکسازی بدن از هروئین تنها باید انگیزه آن را داشته باشید. در کلینیک پیام تندرستی بهترین روش ترک هروئین به گونه ای است که اطمینان حاصل شود بیماران می‌توانند احساساتی مانند ترس، استرس، نا امیدی و خشم را بدون پناه بردن به مواد مخدر، کنترل کنند.

فراموش نکنید که ترک اعتیاد هروئین مخصوصا برای افرادی که مصرف طولانی مدتی داشته اند، یک برنامه دو هفته ای نیست.

روش صحیح ترک اعتیاد هروئین

هروئین قدرت اعتیاد آوری بسیار بالایی دارد و وابستگی شدیدی ایجاد می‌کند. به علاوه هر بار که بیمار، هروئین را استفاده می‌کند، خطر اوردوز وجود دارد. حتی افرادی که مدتی طولانی هروئین مصرف کرده‌اند هم ممکن است در اثر اشتباه در مصرف، جان خود را از دست بدهند. به همین منظور ترک هروئین باید هرچه سریع تر انجام شود. با این که هروئین یک ماده مخدر اعتیاد آوراست، درمان های موثر زیادی هم وجود دارد که مصرف کننده می‌تواند با کمک آن‌ها موفق به ترک هروئین شود.

اما نکته مهم این است که این درمان‌ها زمانی موثر واقع می‌شوند که تحت نظر یک فرد آگاه با دانش تخصصی در این زمینه باشند. ترک مواد مخدر یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد به هروئین می‌تواند رسیدن به هدف در این مسیر را هموارتر کند.

آیا ترک اعتیاد به هروئین می‌تواند مشکلی در سلامتی شخص ایجاد کند؟

سم زدایی هروئین از بدن در واقع روشی است که به بیمار کمک می‌کند تا بر اساس اصولی‌ترین روش‌ها، بتواند با کمترین اذیت شدن و به صورت کاملا کنترل شده که سلامت وی در خطر نیفتد، هروئین را ترک کند. از اولین کارهایی که باید هنگام ترک هروئین انجام داد، این است که بیمار تحت نظر پزشک باشد و آزمایشات تست اعتیاد را انجام دهد و بر اساس تجویزی که دکتر می کند، تحت مراقبت های پزشکی استاندارد قرار گیرد و سپس فرآیند ترک هروئین برای شخص صورت گیرد.

در غیر این صورت و با استفاده از روش های خانگی که تضمینی در آن ها وجود ندارد، ممکن است سلامتی شخص به خطر بیفتد و مشکلات مخرب دیگری برای او اتفاق بیفتد. در برخی موارد خود درمانی باعث آسیب های شدید مغزی یا قلبی و حتی مرگ شخص می‌شود.

علائم جسمانی و روانی پس از ترک 

پس از ترک هروئین اتفاقاتی برای بدن می‌افتد که با علائم مختلفی در فرد بروز می‌کند. اصطلاحا به آن سندروم محرومیت از هروئین گفته می‌شود. این سندروم در واقع آغاز علائم ترک است و شامل علائمی مثل درد عضلانی، دردهای شدید استخوانی، بی خوابی، بی قراری، آبریزش بینی و چشم، تهوع و استفراغ، بی حالی و بی حوصلگی، بی اشتهایی، خمیازه های پی در پی (ولی شخص نمی تواند بخوابد)، اسهال، احساس لرزش بدن هنگام سرما و گرما، تعریق زیاد، بالا بودن ضربان قلب، دردهای شکمی و گاهی مشکلات گوارشی، پرخاشگری و خلق و خوی بد، پرش قسمت های مختلف اندام های بدن، هذیان گویی و عدم تمرکز حواس و… هستند که همین علائم باعث می‌شوند فرد احساس کند بهتر است دوباره به مصرف مواد روی آورد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بروز خماری و هر کدام از علائمی که در بالا ذکر شد و شدت آن‌ها، در هر فرد متفاوت است و زمانی که این علائم بروز کند، لازم است که فرد تحت مراقبت های صحیح درمانی باشد چون در غیر این صورت تحمل درد خماری بسیار سخت خواهد بود گرچه این علائم چند روز بعد از ترک از بین می‌روند.

جلوگیری از سوء مصرف هروئین

یکی از راه هایی که می‌تواند از بازگشت فرد مصرف کننده به هروئین جلوگیری کند، درمان مستمر است. مراجعه منظم به پزشک متخصص ترک در کلینیک پیام تندرستی می‌تواند مسیر ترک کردن هروئین را کامل تر کند و حتی باعث می‌شود بیماران بر میل خود به مصرف هروئین غلبه کنند. روش های دیگری هم وجود دارد که برای سرکوب کردن میل به مصرف هروئین استفاده می‌شود و مانع از بازگشت مجدد می‌شود که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • قطع نکردن مصرف داروها یکی از مواردی است که انگیزه ترک هروئین را در مصرف کننده قوی نگه می‌دارد. مصرف دارو باید تا زمانی که پزشک لازم میداند، ادامه پیدا کند. قطع مصرف داروها نه تنها می‌تواند اثرات مخربی روی فعالیت بدن و سیستم مغزی مصرف کننده داشته باشد، بلکه می‌تواند باعث بازگشت شخص به مصرف مجدد هروئین شود.
  • شرکت کردن در کلاس های گروهی و جلسات مشاوره می‌تواند به فرد کمک کند روند مصرف هروئین را ادامه دهد. کمک گرفتن از افرادی که متخصص هستند و شنیدن داستان افرادی که می‌خواهند ترک کنند، انگیزه مصرف کننده را برای ترک هروئین قوی‌تر می‌کند. تعیین تعداد جلسات مشاوره لازم برای فرد مصرف کننده، بستگی به شرایط فرد دارد ولی به طور معمول 12 جلسه لازم است که بر وسوسه مصرف هروئین غلبه شود.
  • اگر لازم است بعد از ترک هروئین داروهای مسکن مصرف کنید، حتما پزشک را در جریان اعتیادی که داشته اید قرار دهید چون برخی از مسکن ها می‌تواند دلیل اعتیاد دوباره باشد. در این شرایط باید پزشک داروهای مسکن غیر مخدر تجویز کند تا احتمال اعتیاد به حداقل برسد.
  • تفریحات سالم را انتخاب کنید تا روند ترک هروئین ادامه دار باشد. پیدا کردن دوست های جدید و داشتن تفریحات سالم با آن ها می‌تواند شما را از هروئین دور نگه دارد. داشتن فعالیت های هیجان انگیز می‌تواند کسالت بعد از ترک هروئین را رفع کند. شرکت در کلاس های گروهی و حتی ورزش کردن و فیلم دیدن، می‌تواند باعث دور شدن از مواد مخدر شود.

ترک هروئین در خانه: یک باور غلط

یکی از اشتباهات رایج مصرف کنندگان این ماده مخدر تلاش برای ترک هروئین در منزل است. این ماده مخدر بسیار قوی است که وابستگی شدیدی در بدن از لحاظ روانی یا جسمانی ایجاد می‌کند و همین موضوع می تواند دلیل محکمی باشد که از ترک هروئین در منزل خودداری کنید.

ترک هروئین در خانه، شخص را با مشکلات جدی ای روبرو خواهد کرد و حتی با شکست مواجه می‌شود و در نهایت شخص مجددا به مصرف هروئین روی می‌آورد. قطع مصرف هروئین باعث بروز نشانه های جسمانی و روانی زیادی می‌شود که نشانه های روانی در صورتی که کنترل شده نباشد، می‌تواند تاثیرات بدی روی بدن بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما از راهنمایی های یک فرد متخصص یا مشاوره استفاده کنید.

ترک قطعی هروئین در کلینیک پیام تندرستی

اولین قدم برای ترک اعتیاد به ماده مخدر هروئین داشتن انگیزه برای ترک است و در طول مدتی که شخص تصمیم به ترک دارد، باید امیدوار باشد که به هدف خود خواهد رسید. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توان برای ترک آن انجام داد، کمک گرفتن از مشاور و روان درمانگر و شروع جلسات درمانی در بهترین مرکز ترک هروئین است. مصرف کننده با کمک مشاور می‌تواند انگیزه خود را برای ترک اعتیاد تقویت کند و با استفاده از روش های استاندارد، از مصرف دوباره هروئین جلوگیری کند.

سیر درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان پیام تندرستی که بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران است، با استفاده از جدیدترین خدمات درمانی و ارائه امکانات هتلینگ بصورت شبانه روزی صورت می‌گیرد. خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود شامل بررسی های تشخیصی، درمان های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی به صورت فردی یا گروهی انجام می‌شود و این مرکز تا پایان دوره ترک اعتیاد همراه شما خواهد بود.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

  1. خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  2. استفاده از به روزترین روش های ترک اعتیاد مواد مخدر
  3. انجام تمام آزمایش های پزشکی
  4. همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  5. پرستار 24 ساعته
  6. بستری تفکیک شده و اختصاصی
  7. امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می شود.
  8. پیگیری پس از درمان
  9. خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک پیام تندرستی:

  1. مشاوره اولیه بستری
  2. پذیرش بیمار
  3. آزمایش خون و تست اعتیاد
  4. شرح حال بیمار از خانواده و همراه بیمار و خود بیمارتوسط روانشناس
  5. ویزیت روانپزشک
  6. دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  7. و در انتها بستری انجام می شود.

درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری نیز ویزیت روانشناس جهت سیر بیماری و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند هروئین و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

سوالات متداول در مورد ترک هروئین

  1. بهترین روش ترک هروئین چیست؟

برای انتخاب بهترین روش ترک هروئین، توجه به شرایط سنی و دوز مصرفی فرد بسیار مهم است که برنامه درمانی با در نظر گرفتن این موارد، انجام شود.

  1. ترک هروئین چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک هروئین زیر نظر متخصص با روش های به روز انجام می شود که با توجه به میزان مصرف فرد متفاوت است و معمولا بین 1 تا 3 هفته خواهد بود.

  1. هروئین را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک باید به مرکز معتبر ترک هروئین با کادر مجرب مراجعه کنید و از انجام خوددرمانی در خانه پرهیز کنید؛ زیرا که نتیجه دلخواه را دریافت نخواهید کرد.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان