پیام تندرستی > مرکز ترک آلپرازولام

مرکز ترک آلپرازولام

ترک اعتیاد قرص آلپرازولام

آلپرازولام یکی از متداول ترین داروهایی است که برای درمان اضطراب و اختلال‌های هراس تجویز می‌شود، اما احتمال سوءمصرف این دارو نیز بسیار بالا است. احساس سرخوشی و آرامش ناشی از مصرف آلپرازولام اعتیادآور است. اگر خود یا یکی از نزدیکانتان در دام اعتیاد به آلپرازولام گرفتار شده‌اید، بهتر است قبل از شدید شدن سوء مصرف از متخصصین کمک بگیرید. مرکز ترک آلپرازولام پیام تندرستی با گروه‌های مجربی از متخصصان و پزشکان آموزش دیده همکاری می‌کنند که کاملاً از مشکلات زندگی با وجود اعتیاد به آلپرازولام آگاهی دارند. بهره‌گیری از برنامه بازتوانی و پاکسازی بدن از قرص و سم زدایی سریع در اعتیاد به بسیاری از بیماران در دوره ترک آلپرازولام کمک کرده است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

داروی آلپرازولام با نام تجاری زاناکس در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. بنزودیازپین‌ها با تقویت اثرهای اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) مغز، سیستم عصبی مرکزی را آرام می‌کنند. (گابا یکی از پیامرسان‌های شیمیایی مغز است که به سلول‌های مغزی میگوید که “آرام‌تر” یا “آهسته‌تر” باشند.)

آلپرازولام به صورت قرص مصرف می‌شود و پزشک دوز دارو را با توجه به شرایط و سن بیمار و واکنش وی به درمان تعیین می‌کند. طول دوره درمان با آلپرازولام نباید بیشتر از یک یا دو هفته باشد، البته گاهی اوقات به بیماران دچار حملات هراس توصیه می‌شود که دارو را در موقع لزوم مصرف کنند.

علائم و نشانه‌های اعتیاد به آلپرازولام

چنانچه از نشانه‌ها و علائم اعتیاد به آلپرازولام اطلاع داشته باشید، می‌توانید به موقع برای درمان خود یا عزیزانتان برای ترک اعتیاد آلپرازولام (زاناکس) اقدام کنید. اعتیاد به این دارو مشکلی جدی است و تاثیر نامطلوبی بر خلق و خو، رفتار و ویژگی‌های جسمی بیمار می‌گذارد. نشانه‌های متداول اعتیاد به قرص آلپرازولام به شرح زیر است:

نشانه‌های متداول اعتیاد به آلپرازولام

آشفتگی و پریشانی اضطراب
افسردگی اسهال
سرگیجه خشکی دهان
تپش قلب بیش فعالی
شیدایی تشنج
نامفهوم شدن گفتار رعشه

سم زدایی قرص آلپرازولام

سم زدایی و قطع مصرف قرص آلپرازولام از مراحل مهم ترک اعتیاد قرص های خواب آور و آرامبخش به شمار می‌آید. چنانچه مراحل سم زدایی بدن از مواد تحت نظارت و راهنمایی پزشک در بهترین مرکز ترک آلپرازولام انجام نشود، ممکن است خطرناک باشد. بنابراین نظارت پزشک برای حفظ ایمنی و سلامت بیمار در مرحله سم زدایی ضروری است.

اگر بیمار بخواهد سم زدایی و ترک را در خانه انجام بدهد، باید اطرافیانش را در جریان بگذارد، از متخصصینی مانند پزشک یا پرستار کمک بگیرد و از آنها بخواهد که وضعیت وی را تحت نظر داشته باشند. دوستان، خانواده و پزشکان می‌توانند حمایت لازم را از بیمار به عمل بیاورند تا سم زدایی طبق برنامه و بدون مشکل پیش برود. هرچند سم زدایی در خانه ممکن است، اما بیماران دچار اعتیاد شدید باید تحت نظر متخصص درمان شوند؛ چرا که قطع مصرف آلپرازولام می‌تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: موارد مصرف قرص آلپروزولام و عوارض مصرف آن

مراکز تخصصی ترک اعتیاد معمولاً خدماتی را برای مراقبت و درمان از بیماران ارائه می‌دهند، که دوستان و خانواده قادر به ارائه آن‌ها نیستند. ترک اعتیاد با سم زدایی و قطع مصرف به پایان نمی‌رسد و این مراحل صرفاً گام‌های ابتدایی برای شروع سفر به سوی یک زندگی پاک است.

زندگی عاری از اعتیاد به مجموعه مهارت‌های جدیدی نیاز دارد که دوری از مواد را تسهیل کند؛ در این راه خدمات مشاوره در بهترین کلینیک ترک اعتیاد می‌تواند کمک قابل توجهی به بیمار بکند. این مهارت‌ها از طریق مشاوره فردی، مشاوره خانوادگی، مشاوره گروهی و روش‌های درمانی دیگر به دست می‌آید. پرورش چنین مهارت‌هایی به بیمار کمک می‌کند تا در درازمدت به زندگی عاری از مواد ادامه بدهد.

بهترین روش های ترک اعتیاد آلپرازولام

مدت زمان ترک آلپرازولام میتواند یک هفته تا سه هفته زمان ببرد. مرکز ترک آلپرازولام پیام تندرستی به بیمارانی که با مشکل سوءمصرف و اعتیاد به آلپرازولام دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک می‌کنند تا برای کنار گذاشتن مصرف آلپرازولام تغییرات لازم را در زندگی‌شان ایجاد کنند. مولفه‌های اصلی درمان وابستگی به قرص آلپرازولام در کلینیک پیام تندرستی به بیماران کمک می‌کنند:

  • تحمل علائم آزاردهنده ناشی از قطع مصرف آلپرازولام
  • درمان اختلال‌های روانی همزمان مانند اضطراب یا حملات هراس
  • ریشه‌یابی روی آوردن به مواد و ابتلا به اختلال سوءمصرف قرص آلپرازولام
  • یادگیری راهبردهای مقابله‌ای لازم برای ادامه دادن به یک زندگی پاک پس از اتمام دوره درمان تخصصی در کلینیک

درمان بازتوانی و ترک اعتیاد با ارزیابی وضعیت بیمار توسط پزشکان مجرب شروع می‌شود. سپس بیمار معتاد به آلپرازولام سم زدایی را تحت نظارت پزشک آغاز می‌کند؛ بیمار در پی قطع مصرف آلپرازولام دچار علائم موقت ناخوشایندی می‌شود. در هرحال مرحله سم زدایی ضروری است و برای ترک اعتیاد باید طی شود.

پزشکان و متخصصین ما بیمار را کاملاً تحت نظر دارند و ایمنی و امنیت بیمار را پس از قطع مصرف آلپرازولام تضمین می‌کنند. بیماران پس از اتمام سم زدایی در سطوح مختلفی از برنامه‌های درمان و مشاوره تخصصی اعتیاد به آلپرازولام شرکت می‌کنند؛ این برنامه‌ها شامل ترک اعتیاد سرپایی و بستری و مشاوره فردی و گروهی می‌شود.

1.ترک آلپرازولام به روش بستری

خدمات بستری بیماران اعتیاد پس از اتمام سم زدایی و خارج شدن آلپرازولام از بدن بیمار شروع می‌شود. درمان بستری به بیماران دچار اعتیاد شدید به آلپرازولام یا افرادی توصیه می‌شود که اولین بار است تحت درمان ترک اعتیاد قرار می‌گیرند.

بیمارانی که روش بستری را انتخاب می‌کنند، در جلسات مشاوره فردی و گروهی شرکت می‌کنند. این فعالیت‌ها به بیماران کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم را برای غلبه بر وابستگی جسمی و روانی به آلپرازولام به دست بیاورند. برنامه‌های ترک اعتیاد کاملاً محرمانه‌اند و چون بیمار در محیط کلینیک به دور از تمام محرک‌ها قرار می‌گیرد، می‌تواند فقط بر روی ترک اعتیاد تمرکز کند. مراقبت شبانه‌روزی و دسترسی دائمی به متخصصین، محیط دلگرم کننده‌ای را برای ترک اعتیاد فراهم می‌کند.

2.ترک اعتیاد زاناکس (آلپرازولام) به روش سرپایی

تفاوت‌های بسیاری بین برنامه‌های درمان سرپایی و بستری وجود دارد. بیماران در درمان سرپایی در کلینیک اقامت نمی‌کنند و صرفاً در زمان‌های تعیین شده باید به بهترین مرکز ترک آلپرازولام مراجعه کنند. درمان سرپایی گاهی پس از اتمام درمان بستری شروع می‌شود و گاهی به تنهایی نخستین مرحله برای بیمارانی است که اعتیادشان چندان شدید نیست یا شرایط متغیری دارند.

بیمارانی که درمان سرپایی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند به فعالیت‌ها و زندگی روزمره خود ادامه بدهند؛ برگشت به زندگی روزمره گام مهم و مفیدی پس از به پایان رساندن درمان بستری است. درمان سرپایی شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاوره فردی
  • مشاوره گروهی
  • درمان اختلال‌های همزمان مانند اضطراب یا افسردگی
  • مشاوره تغذیه برای درمان اختلال‌های تغذیه‌ای همزمان

بیماران دچار اعتیاد ریشه‌دار و شدیدی که در محیط‌هایی مملو از محرک‌های برگشت به اعتیاد زندگی می‌کنند، باید ابتدا دوره درمان بستری را به پایان برسانند و سپس به خانه امنی منتقل شوند تا دوباره به مصرف مواد روی نیاورند.

3.گروه درمانی ترک اعتیاد قرص

گروه درمانی اعتیاد یا مشاوره گروهی بخش مهمی از درمان اختلال سوءمصرف مواد در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی است. روانشناس متخصص گفتگوی بین اعضای گروه را هدایت می‌کند، اعضاء را ترغیب می‌کند که تجربه‌هایشان را درباره اختلال سوءمصرف مواد مطرح کنند و صداقت و صراحت را بین اعضاء پرورش می‌دهد. مشاوره گروهی غالباً پس از اتمام دوره درمان در کلینیک پیام تندرستی ادامه پیدا می‌کند، چون اتحاد و انسجامی که بیماران در جلسات گروهی بین خود احساس می‌کنند و حمایت مستمری که از یکدیگر به عمل می‌آورند، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از عود اعتیاد دارد.

روانشناس ترک اعتیاد طرح اختصاصی مراقبت از بیمار را پس از اتمام درمان بستری و سرپایی متناسب با شرایط هر بیمار تهیه می‌کند تا بیمار بتواند به زندگی سالم و عاری از مواد ادامه بدهد و دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشود. طرح مراقبتی مرحله نهایی درمان است که به طور مستمر ادامه دارد. بسیاری از بیماران متوجه می‌شوند که ترک اعتیاد فرآیندی مادام‌العمر است که به تعهد روزانه و همیشگی آن‌ها نیاز دارد.

آیا قرص آلپرازولام اعتیاد آور است؟

مصرف مداوم آلپرازولام باعث می‌شود که سلول‌های مغز به وجود آلپرازولام عادت کنند. سلول‌های مغزی تعداد گیرنده‌های گابا را در واکنش به آلپرازولام کاهش می‌دهند و واکنششان به میزان یکسانی از محرک به تدریج کمتر می‌شود؛ این اثر اصطلاحاً وابستگی گفته می‌شود.

وقتی فردی به آلپرازولام وابسته می‌شود، باید آلپرازولام را برای جلوگیری از بروز علائم ناراحت کننده خماری و داشتن حالت عادی مصرف کند. زمانی که چنین رفتاری کیفیت زندگی روزمره بیمار را تحت‌الشعاع قرار دهد، بیمار به اختلال سوءمصرف آلپرازولام مبتلا می‌شود. تغییر شیوه مصرف آلپرازولام در چنین حالتی باعث بروز علائم و عوارض بسیار شدیدی می‌شود.

سوءمصرف و اعتیاد به آلپرازولام عوارض منفی قابل توجهی را به زندگی بیمار تحمیل می‌کند، خوشبختانه به کمک درمان‌های مناسب می‌توان این اختلال را مدیریت کرد. بیماران با بهره‌گیری از مراقبت و برنامه درمانی مختص شرایط جسمی و روحی شان در کلینیک پیام تندرستی می‌توانند دوره ترک اعتیاد آلپرازولام را با موفقیت سپری کنند.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند تریاک  و قرص های خواب از جمله دیازپام و … و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا  مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

اگر خود یا یکی از عزیزانتان با مشکل اعتیاد به آلپرازولام دست و پنجه نرم می‌کنید، باید بدانید که روش‌های مناسبی برای کمک به ترک اعتیاد وجود دارد. همکاران ما در مرکز ترک آلپرازولام پیام آماده‌اند تا به پرسش‌هایتان درباره روش‌های ترک اعتیاد به آلپرازولام پاسخ دهند و برای برگشت به زندگی سالم یاری‌تان کنند. شماره تماس: ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲ – ۰۲۱

سوالات متداول ترک آلپرازولام

  1. بهترین روش ترک آلپرازولام چیست؟

بهترین روش ترک آلپرازولام در برنامه درمانی هر شخص مصرف کننده متفاوت خواهد بود و با توجه به شرایط کلی فرد تعیین می شود.

  1. ترک آلپرازولام چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک آلپرازولام بعد از ویزیت توسط متخصص تعیین می شود که با توجه به میزان دوز مصرفی بین 1 تا 3 هفته خواهد بود.

  1. آلپرازولام را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک مراجعه به مرکز معتبر ترک آلپرازولام بسیار ضروری است زیرا که استفاده از روش های نوین و به روز تنها می تواند به درمان فرد کمک کند.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان