پیام تندرستی > ترک اعتیاد مرفین

ترک اعتیاد مرفین

ترک اعتیاد مورفین در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

مورفین یکی از مشتقات تریاک است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. مورفین یکی از قدرتمندترین مواد مخدر و یکی از بهترین مسکن‌ها است که از طریق جلوگیری از احساس درد و آرام کردن سیستم عصبی مرکزی، کند کردن فشار خون، ضربان قلب و تنفس باعث ایجاد احساس لذت و آرامش می‌شود. مرفین دارویی است که مصرف آن بصورت خودسرانه و در دوز بالا به شدت اعتیادآور به شمار می‌آید. تحمل دارویی و وابستگی جسمی و روحی به آن موجب می‌گردد، مصرف کنندگان حتماً برای ترک اعتیاد مرفین به کلینیک تخصصی ترک و بستری مراجعه کنند.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

سم‌زدایی مورفین به روشی ایمن

لازم به ذکر است که به جای دفع سریع مورفین از بدن می‌توان از روش‌های جایگزینی مانند سم زدایی تدریجی، شرکت در جلسات گروه درمانی و حتی ورزش استفاده کرد. از همه مهم‌تر این که روش‌های جایگزین روحیه و خلق و خو را بهبود می‌دهد و به بیمار کمک می‌کند تا تمرکزش را حفظ کند و از هدفش دور نشود.

بازپروری و ترک مورفین

بیماران وابسته به مورفین به کمک روش‌های تخصصی درمان ترک مورفین، فرصتی دوباره برای برگشت به زندگی سالم پیدا می‌کنند و این قدرت را می‌یابند تا زندگی‌شان را از نو بسازند. چنانچه درمان ترک اعتیاد مورفین تحت نظر دکتر متخصص حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، مسیر برگشت به سلامتی آسان‌تر و ایمن‌تر می‌شود. بنابراین اگر با اعتیاد به مورفین دست و پنجه نرم می‌کنید، بدانید که مجبور نیستید حتی یک روز از عمر با ارزشتان را با این بیماری مزمن هدر بدهید.

اگر متوجه شده‌اید که یکی از عزیزانتان دچار اعتیاد به مورفین و مصرف روزانه آن شده است، بهتر است از یک دکتر متخصص ترک مورفین برنامه درمانی متناسب با شرایط جسمی و روحی بیمارتان را دریافت کنید. درمان زیر نظر پزشک متخصص می‌تواند زندگی بیمار را نجات دهد.

هرچند درمان دارویی در غلبه بر اعتیاد جسمی به بیماران کمک می‌کند، اما اختلال سوءمصرف مواد مخدر غالباً در سلامت روان یا آسیب‌های گذشته ریشه دارد. انجام مشاوره‌های فردی و گروهی برای تشخیص و درمان علل اصلی اعتیاد از وظایف مهم روانشناسان ترک اعتیاد کلینیک پیام تندرستی می باشد.

روش‌های روانشناختی و مشاوره ترک در کلینیک پیام تندرستی:

• رفتاردرمانی شناختی: رفتاردرمانی شناختی (CBT) متمرکز بر اثر باورها، افکار و نگرش‌های فرد بر رفتار و احساساتش است. رفتاردرمانی شناختی بیمار را به قابلیت‌های مقابله‌ای و تصورات واقع بینانه‌تر از واقعیت مجهز می‌کند و تعدیل هیجانی وی را بهبود می‌دهد.
  • مشاوره گروهی: مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد بیمار در برنامه درمان جامع ترک اعتیاد پیام تندرستی در نظر گرفته شده است؛ مشاوره گروهی نقش مهمی در دوران بعد از ترک اعتیاد مواد دارد. مشاوره گروهی با هدف تزریق گرما و اشتیاق زندگی اجتماعی در قلب بیمار و بهبود تعاملات انسانی وی طراحی می‌شود. افرادی که در جلسات گروهی شرکت می‌کنند، از تجربیات دیگران درس می‌گیرند. با این توصیف مشاوره گروهی بخش مهمی از فرآیند ترک اعتیاد به مورفین محسوب می‌شود.
  • مشاوره فردی: مراجعین در جلسات روان درمانی یا مشاوره فردی با مشاور یا روانشناسی مجرب ارتباط برقرار می‌کنند تا علل اختلال سوءمصرف مواد مخدر را بیابد و اعتیاد را ریشه‌یابی کند. روانشناس ترک اعتیاد سعی می‌کند ارتباطی فردی را با مراجعین برقرار کند و اعتمادشان را به دست بیاورد. مشاوره فردی به ارتقاء عزت نفس، خودآگاهی و احساس دلسوزی کمک می‌کند.

سم‌زدایی مورفین چقدر طول می‌کشد؟

مورفین چندین روز در بدن باقی می‌ماند. علائم اعتیاد به مورفین معمولاً چند ساعت بعد از آخرین بار مصرف شروع می‌شود. البته مدت زمان و شدت علائم سم‌زدایی مورفین در تمام بیماران یکسان نیست. بسیاری از بدترین علائم همواره دو تا چهار روز استمرار دارد. شدت علائم معمولاً ظرف ۷۲ ساعت بعد از سم‌زدایی بدن از مورفین به اوج می‌رسد.

درمان بستری برای ترک اعتیاد مرفین

ترک اعتیاد بصورت سم زدایی تدریجی (بستری) درمانی کل‌نگر است که شامل ارزیابی، سم‌زدایی و بازپروری می‌شود. مراجعینی که در درمان بستری شرکت می‌کنند، باید شبانه‌روز در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی تحت نظر باشند. بیماران بستری تحت نظارت کامل متخصصین ترک اعتیاد قرار دارند و در جلسات مشاوره فردی و گروهی شرکت می‌کنند. میزان محدودیت‌ها بعد از اتمام دوره درمان بستری کاهش داده می‌شود و بیماران می‌توانند درمان را به روش بستری نیمه وقت، مراقبت سرپایی ویژه و مراقبت سرپایی ادامه دهند.

درمان بستری که شامل مراقبت پیوسته می‌شود، بیش از همه برای بیماران مبتلا به اعتیاد شدید و بلندمدت مناسب است. مراقبت دائمی از بیماران به دلیل احتمال بروز علائم خماری شدید و مرگبار بعد از قطع مصرف مورفین بسیار مهم است.

بیمارانی که در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی بستری می‌شوند، علاوه بر دسترسی شبانه‌روزی به پزشکان می‌توانند از تجهیزات مختلف موجود در مرکز نیز برای تسهیل فرآیند ترک اعتیاد به مورفین استفاده کنند. چنانچه شرایط بیمار از نظر پزشکی مناسب باشد، می‌تواند از سالن ورزش مرکز استفاده کند، در جلسات درمانی و ورزش‌های مختلف شرکت کند و از دیگر امکانات مرکز بهره ببرد. مشاور مرکز سطح مناسب مراقبت از بیمار را با توجه به نیازهای وی تعیین می‌کند.

خطرات ترک یابویی مرفین

هر گونه تلاش برای ترک یابویی (یا سریع و غیرتخصصی) مورفین علاوه بر آن که با علائم خطرناکی همراه است، می‌تواند تشنج‌های مرگباری را به دنبال داشته باشد. دوز مصرف مورفین هر چقدر هم که باشد، ترک مورفین به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک متخصص ترک مورفین به هیچ وجه فکر خوبی نیست. از دیگر علائم ترک مورفین می‌توان به ولع شدید و غیرقابل کنترل به مصرف مورفین، درد استخوانی و عضلانی، آشفتگی شدید، بی‌خوابی، تشنج، گرگرفتگی و رعشه اشاره کرد.

خماری مورفین فرآیند دردناک و خطرناکی است که بدن در طول سم‌زدایی مورفین به آن دچار می‌شود. به زبان ساده وقتی اعتیاد جسمی ایجاد می‌شود، ترک این اعتیاد ناگزیر با علائم ناخوشایندی همراه خواهد بود. اما این فرآیند زیر نظر روانپزشک ترک اعتیاد مرفین در این مرکز قابل کنترل و درمان است.