پیام تندرستی > مرکز ترک زولپیدم

مرکز ترک زولپیدم

ترک اعتیاد زولپیدم

اعتیاد به زولپیدم یکی از مشکلات شایع بیمارانی است که از این دارو به صورت خودسرانه برای درمان اختلالات خواب استفاده می کنند. اعتیاد به این دارو با عوارض خطرناکی همراه است و ترک آن باید تحت نظر افراد متخصص انجام شود. مرکز ترک زولپیدم در کلینیک پیام تندرستی، با ارائه خدمات پیشرفته پزشکی و روان‌درمانی به بیماران کمک می کند تا با روش های امن و بی‌خطر نسبت به ترک زولپیدم اقدام کنند. در صورتی که این دارو در مدت زمان طولانی و مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرد، قطع ناگهانی آن منجر به بروز عوارض خطرناکی مانند تشنج می شود. به همین دلیل لازم است ترک زولپیدم در مراکز معتبر ترک اعتیاد و تحت نظر افراد متخصص انجام شود. گذراندن مراحل سم‌زدایی تحت نظارت کارشناس ترک اعتیاد، علاوه بر تسهیل روند ترک دارو، سبب پیشگیری از بروز خطرات ناشی از عوارض قطع مصرف این دارو می‌ شود. هدف از ترک اعتیاد به زولپیدم، بازیابی سلامتی و بازگشت بیمار به مسیر طبیعی زندگی است و این هدف تنها با استفاده از روش‌های اصولی و تخصصی انجام پذیر است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

موارد تجویز زولپیدم

زولپیدم zolpidem داروی خواب‌آوری است که گاهی بانام تجاری اَمبین Ambien شناخته می‌شود. این دارو معمولاً توسط روانپزشک متخصص اعتیاد برای بیمارانی که دچار بی‌خوابی هستند تجویز می‌شود. قرص زولپیدم تنها از طریق نسخه پزشک قابل خریداری است. این دارو برای مصرف کوتاه‌مدت (تا 6 هفته) و به‌منظور رفع اختلالات خواب تجویز می‌شود. اختلالات خواب به معنای مشکل در به خواب رفتن، با ناتوانی در بیدار شدن از خواب و یا هردو مورد فوق است. قرص زولپیدم، زیرمجموعه داروهای – Z است، یعنی در گروه داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور، مانند باربیتورات و بنزودیازپین، قرار دارد. همچنین داروهایی مانند زوپیکلون، اس زوپیکلون و زالپلون نیز متعلق به گروه داروهای آرام‌بخش هستند. با آنکه قرص زولپیدم درمان مناسبی برای اختلال خواب به شمار می‌رود، اما نیمه تاریکی نیز دارد! مصرف بی‌قاعده و طولانی‌مدت این داروی خواب‌آور به‌سرعت، منجر به اعتیاد می‌شود. زولپیدم به شکل غیرقانونی تحت نام‌های قرص زامبی و تیک‌تاک به فروش می‌رسد.

آیا زولپیدم اعتیاد آور است؟

زولپیدم دارویی آرام‌بخش و خواب‌آور است، بنابراین مانند اغلب داروهای آرامش‌بخش، امکان اعتیاد به آن وجود دارد. سازوکار بدن در مقابل تمام داروهای اعتیادآور، تقریبا یکسان است. به این معنا که اندکی پس از مصرف، بدن بیمار نسبت به اثرات دارو (زولپیدم) مقاوم می‌شود، درنتیجه، مغز برای تجربه حس رضایت، مصرف دوز بالاتر دارو را طلب می‌کند و درنهایت اعتیاد دامنگیر بیمار می‌شود. زولپیدم علاوه بر وابستگی فیزیکی، نیاز روانی به مصرف را در فرد ایجاد می‌کند. بیماری که به مصرف زولپیدم وابستگی روانی دارد، برای خواب، عملکرد طبیعی یا فرار از مشکلات و حقایق ناخوشایند زندگی، به مصرف این داروی خواب‌آور ادامه می‌دهد. اعتیاد به قرص زولپیدم کاملاً امکان‌پذیر است، اما خوشبختانه مراکز معتبر ترک اعتیاد به زولپیدم بهترین نحوه ترک زولپیدم را  با کمک روش‌های بروز دنیا به بیماران ارائه می‌دهند.

اثرات جانبی قرص زولپیدم

معمولاً داروهای گروه Z، در مقایسه با سایر داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش، مانند باربیتورات و بنزودیازپین، بی‌خطر هستند، زیرا احتمال بروز اعتیاد و اوردوز در مصرف آن‌ها کم‌تر است. هرچند این موضوع حقیقت دارد، اما به این معنا نیست که زولپیدم کاملاً بی‌خطر است.

عوارض مصرف قرص زولپیدم شامل موارد زیر است:

  • خواب‌آلودگی
  • سرگیجه
  • مشکلات توازن و هماهنگی
  • درد عضلات
  • اختلالات شناختی
  • خواب‌های عجیب

همچنین برخی بیماران، افزایش حالت افسردگی و تفکر خودکشی را پس از مصرف زولپیدم گزارش داده‌اند. توجه به این موضوع بسیار مهم است، قبل از مصرف دارو، پزشک را در جریان سوابق مشکلات سلامتی  خود مانند آلرژی به برخی داروها  قرار دهید. همچنین اگر سابقه اعتیاد به الکل یا مواد مخدر دارید حتماً باید به پزشک اطلاع دهید. بهترین مرکز ترک زولپیدم با توجه به شرایط جسمی و روانی بیماران مناسب‌ترین برنامه ترک اعتیاد به زولپیدم را مختص هر بیمار طراحی و ارائه می‌دهد. پشتیبانی روانی از بیماران، شالوده اصلی برنامه‌های مؤثر و موفق ترک اعتیاد است.

دلایل سوء مصرف قرص زولپیدم

باوجود آگاهی از تمام اثرات جانبی و احتمالی قرص زولپیدم، عجیب است، که کسی عامدانه از زولپیدم سوءاستفاده کند. مخصوصاً با علم به این حقیقت که سوءمصرف زولپیدم، باعث تشدید عوارض جانبی دارو می‌شود.

سوءمصرف قرص زولپیدم به این معنا است که:

  • مصرف بدون تجویز پزشک است.
  • بیشتر از حد تجویزشده مصرف شود.
  • پودر شود و از طریق بینی استنشاق شود.
  • ساعت‌ها قبل از خواب مصرف شود.
  • بعد از مصرف، فرد عمداً بیدار بماند.
  • مصرف زولپیدم با الکل و سایر مواد مخدر.

مصرف زولپیدم زمانی موجه است که طبق دستور پزشک و برای درمان بی‌خوابی مصرف شود. برخی افراد به بهانه تجربه سرخوشی و نشئگی حاصل از بیداری پس از مصرف زولپیدم، به سوءمصرف این دارو مبادرت می‌وزند. با کمک بهترین روش ترک زولپیدم، بیمار با استفاده از مشاوره‌های روانشناسی به‌طور کامل وابستگی روانی به دارو را کنار می‌گذارد.

علامت های سوء مصرف زولپیدم

در صورت سوءمصرف زولپیدم، احتمال بروز عوارض جانبی دارو با شدت زیادتر وجود دارد. علائم مسمومیت ناشی از مصرف زولپیدم بسیار شبیه به مسمومیت الکلی است، بنابراین اگر فردی چنین علائمی را نشان داد، احتمالاً ناشی از سوءمصرف زولپیدم است که مراجعه به بهترین مرکز ترک زولپیدم ضروری است.

به‌طورکلی علائم مسمومیت زولپیدم شامل موارد زیر است:

  • عدم کنترل چشم
  • از بین رفتن تعادل
  • لکنت زبان
  • اختلال قابل‌توجه در حافظه

بیمار با مراجعه به مراکز معتبر ترک زولپیدم، بی‌خطرترین روش ترک قرص زولپیدم را تجربه خواهد کرد. به یاد داشته باشید در هنگام انتخاب مرکز ترک اعتیاد، کسب اطلاعات در زمینه خدمات پزشکی و دارویی موجود در کلینیک الزامی است. انتخاب آگاهانه باعث تسهیل روند درمان، نتیجه موفق و البته صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان است.

تشخیص اعتیاد فرد به قرص زولپیدم (علائم اعتیاد به زولپیدم)

تشخیص اعتیاد به زولپیدم کار چندان ساده‌ای نیست مخصوصاً زمانی که بیمار نسخه پزشک را در دست داشته باشد.

با این‌وجود، مشاهده علائم زیر به تشخیص اعتیاد کمک می‌کند:

  • دروغ گفتن در مورد علائم بیماری برای به‌دست آوردن زولپیدم بیشتر
  • مراجعه به چندین پزشک برای تجویز زولپیدم
  • تغییر روش مصرف زولپیدم
  • میل شدید به مصرف زولپیدم
  • مصرف زولپیدم در دوزهای بالاتر از حد تجویزشده
  • ترکیب زولپیدم با سایر داروها یا الکل برای بالا بردن میزان نشئگی
  • اجتناب از موقعیت‌هایی که فرد نمی‌تواند زولپیدم مصرف کند
  • عدم توانایی برای انجام مسوولیت‌ها به دلیل مصرف زولپیدم
  • انزوا از خانواده و دوستان

اعتیاد به زولپیدم احتمال خطر اوردوز را افزایش می‌دهد. هرچقدر مدت‌زمان مصرف طولانی‌تر باشد، امکان وقوع  اوردوز بیشتر می‌شود. کلینیک ترک زولپیدم با کمک درمان‌های دارویی، به شیوه موثری، عوارض مسمومیت ناشی از اوردوز را کنترل و مدیریت کرده و با ارائه روش‌های مناسب درمانی، تمایل به مصرف دارو را در بدن و ذهن بیمار متوقف می‌کند.

خطر اوردوز در افرادی که دچار اعتیاد به زولپیدم هستند، بالاست. هرچقدر مدت زمان مصرف طولانی تر باشد، امکان اوردوز بیشتر می‌شود.

بهترین روش ترک زولپیدم

اولین مرحله ترک قرص خواب (زولپیدم) با سم‌زدایی آغاز می‌شود. مطابق تشخیص پزشک یا روان‌پزشک ترک قرص، روش سم‌زدایی سریع یکی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد به زولپیدم است. کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با ارائه خدمات درمانی به‌صورت 24 ساعته، و همکاری با روان‌پزشکان مجرب و کادر متخصص روند بهبود را برای بیماران آسان کرده است. سال‌ها تلاش و تجربه ناشی از درمان سوءمصرف مواد اعتیادآور در بیمارستان ترک اعتیاد شبانه روزی پیام تندرستی در تهران به عنوان بهترین مرکز ترک زولپیدم، نشان داده است که روش سم‌زدایی تدریجی همگام با درمان دارویی و آموزش مهارت‌های مقابله با اضطراب و خشم، نتایج درمانی مؤثر و پایداری را در پی دارد. لازم به ذکر است در کلینیک پیام از داروهای غیر اعتیادآور برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود.

پیامدهای استفاده از داروی زولپیدم

گزارش‌های عجیبی در زمینه عوارض مصرف زولپیدم وجود دارد. تعدادی از آن‌ها در زیر ذکرشده است:

  • مرد جوانی پس از مصرف زولپیدم افسرده شد و خودکشی کرده است!
  • بروز رفتارهای غیرعادی مانند غذا خوردن ناآگاهانه (در حالت خواب). این افراد غذاهای خام یا نپخته مصرف کرده‌اند (مانند تخم‌مرغ خام، برنج نپخته) و در مواردی حتی چیزی غیر از غذاخورده‌اند (مانند ته سیگار)
  • پرخوری نامتعارف: یک خانم در طول مصرف زولپیدم غذای نپخته، قرص‌های کامل نان، چندین قوطی کنسرو  و یک کیسه کامل خوراکی را خورده است. او مدعی شد که درنتیجه این رفتار، دچار زخم معده و  افزایش وزن شده است.
  • مردی تا آسایشگاه سالمندان رانندگی کرد و جان هشت نفر را گرفت.

اوردوز زولپیدم

مصرف قرص زولپیدم با دوز بالا یا همراه با سایر داروهای آرامش‌بخش، ممکن است منجر به اوردوز شود. استعمال قرص آرام‌بخش با دوز بالاتر،  بر سیستم عصبی مرکزی (CNS ) تأثیر گذاشته و متعاقب آن فعالیت اندام‌های بدن کند یا متوقف می‌شود. کند شدن فعالیت عصبی مغز، خطراتی مانند توقف تنفس یا تپش قلب، صدمه مغزی، کما، صرع یا حتی مرگ را به دنبال دارد. طبق نظر متخصصان مصرف آرام‌بخش با دوز حدود 400 میلی‌گرم، ممکن است عوارض منفی پایداری را بر جای بگذارد. مصرف زولپیدم با دوز 2000 میلی‌گرم منجر به مرگ مصرف‌کننده خواهد شد. بااین‌حال، مصرف زولپیدم در ترکیب با دیگر آرام‌بخش‌ها امکان دارد عوارض مخاطره‌آمیز آن را حتی در دوز پایین دارو، افزایش دهد!

برخی علائم هشداردهنده اوردوز زولپیدم شامل موارد زیر است:

  • خواب‌آلودگی شدید
  • تنفس غیرعادی
  • رنگ آبی نوک انگشتان یا لب‌ها
  • گیجی و افکار غیرمنطقی
  • افت ضربان قلب یا فشارخون

اگر فردی مشکوک به اوردوز با قرص زولپیدم است، باید به‌سرعت با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. برای مهار اثرات آرام‌بخش زولپیدم از داروی فلومازنیل استفاده می‌شود. در موارد بحرانی گاهی به تشخیص پزشک اورژانس، معده بیمار، شست‌وشو داده می‌شود تا از ورود بیشتر زولپیدم به خون جلوگیری شود.

علائم ترک اعتیاد زولپیدم

در هنگام تصمیم به قطع مصرف زولپیدم سؤال‌های زیادی به ذهن فرد بیمار، خطور می‌کند مانند:

  • ترک قرص زولپیدم چند روز طول میکشد؟
  • چگونه قرص زولپیدم را ترک کنم؟

در پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت، معمولاً حدود 48 ساعت پس از مصرف آخرین دوز زولپیدم، عوارض ترک، ظاهر می‌شود. طول دوره درمان وابسته به‌شدت اعتیاد و ویژگی‌های جسمانی و روانی بیمار متفاوت است و همچنین توجه داشته باشید که مراجعه به بهترین مرکز ترک زولپیدم برای کمک به ترک بسیار ضروری است.

این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کج‌خلقی
  • رعشه
  • گریه
  • شکم‌درد
  • تعریق
  • خستگی مفرط
  • حملات عصبی
  • هذیان
  • اضطراب
  • اختلال اشتها
  • دمدمی‌مزاج شدن
  • افسردگی
  • بی‌خوابی ناگهانی
  • تفکر خودکشی

رعشه‌های ناشی از ترک زولپیدم بدون دریافت خدمات پزشکی، غیرقابل‌کنترل است، لذا مراجعه به مرکز ترک اعتیاد زولپیدم برای دریافت امکانات ضروری درمانی و نظارت 24 ساعته، انتخابی هوشمندانه است.

پیشنهاد نمی‌شود افرادی که با اعتیاد به زولپیدم دست و پنجه نرم می کنند، به تنهایی دست به ترک آن بزنند. رعشه‌های ناشی از ترک زولپیدم بدون نظارت غیرقابل کنترل است. گزینه‌های درمان سوءمصرف، که شامل برنامه‌های سم‌زدایی طبق نظارت پزشک می‌باشد، شدیداً به افراد مبتلا به اعتیاد زولپیدم پیشنهاد می‌شود.

آیا قرص زولپیدم بی خطر است؟

معمولاً زمانی که قرص زولپیدم طبق تجویز پزشک مصرف شود، خطری ندارد. بااین‌حال شواهدی مبنی بر تغییرات رفتاری و بروز افکار غیرطبیعی و حالات روحی عجیب (توهم) با مصرف زولپیدم گزارش شده است. وقتی بیمار بعد از مصرف قرص زولپیدم بیدار بماند، ممکن است رفتارهای عجیبی از او سر زند که البته پس از هوشیاری معمولاً آن ها را به خاطر نمی‌آورد.

فعالیت‌هایی که نباید پس از مصرف زولپیدم انجام داد شامل موارد زیر است:

  • خارج شدن از خانه
  • رانندگی
  • رابطه جنسی
  • آشپزی
  • استفاده از تلفن

در اصطلاح پزشکی انجام فعالیت در حالت ناآگاهانه (خواب)، خواب پریشی یا ناهنجاری خواب گفته می‌شود. زمانی که فرد بدون تجویز روان‌پزشک از قرص زولپیدم استفاده کند، احتمال بروز اعمال خواب پریشانه بیشتر می‌شود که بسیار خطرناک است. وابستگی به این حالات عجیب روحی نه تنها به فرد، بلکه به نزدیکان او نیز صدمه وارد می‌کند!

ترک کردن قرص زولپیدم به کمک داروی نالتروکسان روشی راحت و قابل‌اعتماد است که زیر نظر متخصصان ترک اعتیاد در مرکز ترک زولپیدم انجام می‌شود. ایمپلنت نالتروکسان یکی از جدیدترین روش‌های استفاده از این داروی مؤثر است. در کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام بعد از سم زدایی مواد مخدر، کاشت نالتروکسان توسط جراح انجام می‌شود در این روش بیمار بدون نگرانی در مورد احتمال فراموشی موعد مصرف، دوز مشخصی از دارو را در مدت‌زمان طولانی دریافت خواهد کرد. روش ترک زولپیدم به کمک داروی نالتروکسان بیمار را از خطر عود مجدد اعتیاد حفظ می‌کند. لازم به ذکر است برای درمان قطعی ترک مصرف زولپیدم و ترک اعتیاد به انواع مخدرها استفاده از خدمات روانکاوی توسط روان‌پزشک بسیار سودمند خواهد بود.

سوالات متداول در مورد ترک زولپیدم

  1. بهترین روش ترک زولپیدم چیست؟

بهترین روش ترک زولپیدم وابسته به شرایط فیزیکی و روانی بیمار است و توسط پزشک متخصص اعتیاد با معاینات اولیه مشخص می‌شود.

  1. ترک زولپیدم چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک زولپیدم با توجه به مدت زمان اعتیاد بیمار، توسط متخصص تعیین می شود، که معمولاً بین 1 تا 3 هفته خواهد بود.

  1. زولپیدم را چگونه باید ترک کرد؟

با توجه به اینکه علائم ترک زولپیدم گاهی خارج از کنترل بیمار است، مراجعه به کلینیک‌های ترک اعتیاد زولپیدم، برای دریافت خدمات پزشکی ضروری است.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان