آیا قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟

تست اعتیاد قرص ب 2 - کلینیک پیام تندرستی
مدیرسایت
21 نوامبر 2023

افراد زیادی به منظور ترک اعتیاد خود از رویکرد داروهای جایگزین (مانند قرص ب2 )، برای کاهش علائم ترک و همچنین کم شدن میل به مواد استفاده می‌کنند. اما نکته قابل توجه در مورد قرص ب2 این است که اگرچه این دارو برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود، اما خودش اعتیاد آور است! نکته مهم بعدی استفاده از قرص ب2 در تست اعتیاد است. در این مطلب قصد داریم تا در مورد کاربرد قرص ب2 در آزمایش اعتیاد و ماندگاری قرص ب2 در بدن صحبت کنیم، بنابراین اگر قصد دارید تست اعتیاد بدهید، با ما همراه باشید.

آیا قرص b2 تست اعتیاد را منفی میکند ؟

قرص ب2 در اکثر تست های اعتیاد نشان داده نمی‌شود و نتایج آن منفی خواهد بود. زیرا اکثر تست های اعتیاد به مواد افیونی ، به بررسی حضور مواد شبه مصنوعی مانند مورفین که معمولاً مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، می‌پردازند. تست اعتیاد، داروها را با توجه به ساختار شیمیایی شان تشخیص می‌دهد و قرص b2 یک داروی مصنوعی است که ساختار شیمیایی متفاوتی دارد. اگر افراد بخواهند قرص b2 در آزمایش اعتیاد نشان دهد، باید آزمایش مخصوص به قرص ب2 را انجام دهند.

توجه داشته باشید که از قرص b2 برای منفی شدن تست اعتیاد نباید بهره گرفت. زیرا این قرص پتانسیل بالایی برای اعتیاد دارد! و دارای عوارض جانبی مانند خواب آلودگی ،  سردرد، سبکی سر، سرگیجه و یبوست است که با اعتیاد به ب2 ،شاهد عوارض شدیدتری خواهید بود. اگر بخواهید برای ترک قرص ب2 نیز اقدام کنید، درگیر یک سری علائم ترک از قبیل نوسانات خلقی، سفتی عضلات و عدم تعادل حرکات بدن و اختلالات خواب می‌شوید که با دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌توان این علائم را برطرف کرد.

b2 در تست اعتیاد چه مدت نشان داده می‌شود؟

اثر بوپرنورفین بر بدن، تقریبا 24 تا 60 ساعت نشان داده می‌شود. اما باید بدانید که مقداری از قرص ب2 در بدن باقی می‌ماند.  قرص ب2 در ازمایش اعتیاد می‌تواند به مدت 7 الی 10 روز نشان داده شود. البته این بازه زمانی بر حسب متابولیسم فرد و میزان مصرفی بوپرنورفین متفاوت است.

نیمه عمر قرص ب2 بین 24 تا 42 ساعت است. این به آن معناست که 1 روز تا 42 ساعت طول می‌کشد تا نیمی از دوز بوپرنورفین از بدن خارج شود. حتی پس از خروج  آن از بدن، آثار کوچکی همچنان باقی می‌ماند. بدن، قرص ب2 را در کبد متابولیزه می‌کند که در نتیجه آن متابولیت‌های بوپرنورفین، نوربوپرنورفین را تولید می‌کند. پس از خروج کامل سوباکسون (ترکیب بوپرنورفین و نالوکسان) از بدن فرد، نوربوپرنورفین باقی می‌ماند و در طی چند روز یا هفته از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود.

نوربوپرنورفین معمولاً 14 روز پس از ورود Suboxone به بدن از سیستم خارج می‌شود، اما این روند بسته به هر فرد می‌تواند کندتر یا سریعتر باشد.

عواملی که بر مدت زمان خروج نوربوپرنورفین

عواملی که بر مدت زمان خروج نوربوپرنورفین از سیستم تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • عملکرد کبد(عملکرد ضعیف کبد موجب می‌شود تا اثرات قرص ب2 بیشتر در بدن بماند.)
  • سن
  • وزن
  • دفعات استفاده از Suboxone
  • ترکیب همزمان سایر مواد اعتیادآور با Suboxone

هر کس دارو را به طور متفاوتی پردازش می‌کند، بنابراین پزشکان باید میزان مصرف قرص ب2 را برای هر بیمار تنظیم کنند.

در این مطلب راجع به پرسش “قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟” صحبت کردیم. حلا می‌دانیم که قرص ب در آزمایش اعتیاد نشان داده نمی‌شود. مگر اینکه آزمایش  مخصوص قرص b2 انجام گیرد. اما بطور کلی مقداری از قرص ب2 در بدن می‌ماند و می‌تواند در آزمایش ادرار به مدت 7 الی 10 روز نشان داده شود. از آنجایی که ب2 خودش اعتیادآور است باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا ممکن است شما را درگیر اعتیاد کند که در اینصورت لازم است تا برای ترک قرص ب2 اقدام کرده و با بهترین مرکز ترک قرص ب2 یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرید.

4.7/5 - (104 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان