پیام تندرستی > مرکز ترک دارو ضد اضطراب

مرکز ترک دارو ضد اضطراب

مرکز درمان دارو ضد اضطراب

داروهایی که به کاهش یا مهار اضطراب کمک می‌کنند، داروی ضد اضطراب نامیده می‌شوند. گاهی اضطراب می‌تواند مفید باشد، اما اگر از کنترل خارج شود، فرد آنقدر مضطرب می‌شود که در واقع توانایی کنار آمدن با شرایط را ندارد، در این نقطه اضطراب تبدیل به اختلال اضطرابی می شود. داروهای ضد اضطراب برای انواع مختلف اضطراب استفاده می‌شود، از درمان اختلالات شدید اضطرابی گرفته تا درمان اضطراب‌های خفیف‌تر. در واقع نوع داروی ضد اضطراب تجویزی، به اثر آن روی فرد و علت بیولوژیکی اضطراب او بستگی دارد. توجه به این نکته ضروری است که احتمال وابستگی به داروی ضد اضطراب، بسیار بالا است. اگر شما جز افرادی هستید که به دنبال ترک داروی ضد اضطراب هستند، باید به مرکز درمان دارو ضد اضطراب مراجعه کنید. در این مطلب به چگونگی درمان داروی ضد استرس می‌پردازیم.

اثرات داروی ضد اضطراب

برنامه درمان اضطراب برای هر فرد متفاوت است. با توجه به میزان مصرف دارو، نوع داروی اضطرابی و میزان اضطراب، برنامه‌ای برای درمان آن تنظیم می‌شود. البته اکثر برنامه‌های درمانی اضطراب، ترکیبی از روان درمانی و داروهای ضد اضطراب است. البته بسیاری از پزشکان بلافاصله داروهای ضد اضطراب را شروع نمی‌کنند، مگر در موارد اضطراب شدید.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

 

وابستگی به داروی ضد استرس و ضد اضطراب

بطور کل استفاده طولانی مدت از داروهای ضد اضطراب دارای عوارض و اعتیاد است، بنابراین روانپزشک ترک اعتیاد معمولا آن‌ها را برای مدت زمان طولانی استفاده نمی‌کند. اگر به هر دلیلی دچار اعتیاد به داروی ضد اضطراب شدید، باید به مرکز درمان داروی ضد اضطراب بروید. زیرا ترک وابستگی به داروی ضد اضطراب بصورت خودسرانه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

علائم ترک دارو ضد اضطراب

نشانه‌های ترک دارو ضد استرس و ضد اضطراب، اگر بصورت ناگهانی قطع شوند، عبارتند از: لرزش، بی قراری، بی خوابی، تشنج، گیجی و ضربان قلب سریع شود.

اعتیاد به دارو ضد اضطراب

احتمال وابستگی به داروهای ضد اضطراب بسیار زیاد است. بنزودیازپین‌ها پتانسیل بالایی در اعتیاد دارند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده از سازندگان بنزودیازپین‌ خواسته است تا خطرات سوء مصرف، اعتیاد، وابستگی فیزیکی و ترک اعتیاد دارو ضد اضطراب را بر روی برچسب داروها مشخص کنند.

بنزودیازپین‌ها یا “بنزوها” که شامل داروهایی با نام تجاری زاناکس، آتیوان، کلونوپین، لیبریوم و والیوم هستند، برای درمان اضطراب، بی خوابی، تشنج، فوبیای اجتماعی و اختلال هراس استفاده می‌شوند. معمولا این داروها در عرض ۳۰ دقیقه تا یک ساعت اثر می‌کنند و این باعث می شود که آن‌ها در هنگام حمله پانیک یا یک دوره اضطراب شدید، بسیار مؤثر واقع شوند.

بنا بر تحقیقات اگر روی تجویز و مصرف داروهای ضداسترس، به دقت نظارت شود، تأثیر زیادی دارند و می‌توانند برای بسیاری از بیماران، مفید باشند. در ابتدای مصرف این داروها، اثرات بسیار مثبت است، بنابراین قطع آن برای بیماران سخت خواهد بود. بنزودیازپین‌ها عموماً برای استفاده کوتاه مدت بی‌خطر هستند. با این حال، استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث وابستگی فیزیکی و افزایش خطر زوال عقل شود. ترک داروی ضد استرس بنزودیازپین می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین داشتن یک برنامه درمانی موثر در مرکز درمان داروی ضد اضطراب موجب می‌شود تا عوارض خطرناک ترک را تحت حمایت کادر پزشکی تجربه نکنید.

عوارض دارو ضد استرس و اضطراب

بنزودیازپین‌ها سرعت سیستم عصبی را کاهش می‌دهند و موجب می‌شوند تا از نظر جسمی و ذهنی آرام شوید. اما منجر به عوارض جانبی خواهند شد. هر چه دوز مصرف بالاتر باشد، معمولاً عوارض جانبی شدیدتر است. عوارض جانبی رایج بنزودیازپین‌ها عبارتند از:

خواب آلودگی، سرگیجه، تعادل یا هماهنگی ضعیف، لکنت زبان، مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، گیجی، ناراحتی معده، سردرد و تاری دید.

درمان عوارض دارو ضد اضطراب، با ترک آن امکان پذیر است. فقط کافیست به مرکز درمان دارو ضد اضطراب، مراجعه کنید.

درمان وابستگی به داروی ضد اضطراب و ضد استرس

برای درمان مصرف قرص ضد اضطراب و ترک قرص ضد استرس، به مرکز درمان دارو ضد اضطراب رجوع کنید. در این مرکز ابتدا مشاوره رایگان صورت می‌گیرد تا با توجه به شرایط بیمار، برنامه درمانی خاصی جهت ترک وابستگی دارو ضد استرس و ضد اضطراب انجام شود.

علائم وابستگی به دارو ضد استرس

از آنجایی که استفاده طولانی مدت از داروهای ضد اضطراب، ساختار مغز را تغییر می‌دهد، این باعث اعتیاد به مصرف قرص ضد استرس می‌شود. برخی از علائم اعتیاد به داروی ضد اضطراب عبارتند از:

  • مصرف بیش از مقدار تجویز شده
  • دریافت داروی بیشتر از طریق روش‌های غیرمجاز مانند نسخه‌های متعدد
  • در صورت عدم مصرف دارو، علائم ترک را تجربه می‌کنید
  • در زمانی که دارو مصرف نشود، احساس «کسل شدن» می‌کنید
  • قادر به کنترل تعداد قرص ضد استرس گرفته شده نیستید
  • مصرف داروی ضد اضطراب، روی شغل، زندگی و فعالیت ها اثر منفی می‌گذارد

اگر این علائم را دارا هستید، سریعا برای ترک اعتیاد به دارو ضد استرس اقدام کنید.

ترک دارو ضد اضطراب چه قدر طول می کشد؟

کنار گذاشتن یک داروی ضد اضطراب معمولاً شامل کاهش دوز ماده به صورت تدریجی است. مدت زمان ترک وابستگی دارو ضد استرس، بین دو تا شش هفته است.

چگونه وابستگی به دارو ضد استرس را از بین ببریم؟

اگر متوجه اعتیاد خود شده اید و حالا سوالتان این است که برای ترک دارو ضد اضطراب چه باید کرد؟ نگران نباشید. تنها کافیست به یک بهترین مرکز درمان دارو ضد اضطراب مراجعه کنید و برنامه خاص و منحصربفرد خود را دریافت کنید. بعضی افراد گمان می‌کنند که یکی از راه های ترک دارو ضد اضطراب، تلاش برای ترک در خانه است! اما باید دقت داشته باشید که روش خانگی ترک وابستگی به قرص ضد اضطراب بسیار خطرناک است. ممکن است شما بخواهید به تنهایی اقدام به ترک مصرف قرص ضد استرس کنید. اما ترک چنین داروهایی، ناراحت کننده خواهد بود و اغلب می‌تواند منجر به عود شود. سم زدایی مواد مخدر از بدن تحت نظارت یک مرکز درمان داور ضد اضطراب، یک روش ترک سالم و ایمن برای خلاص شدن از شر این داروها است، زیرا در این مراکز روش های درمانی و بهبودی متناسب با وضعیت شما تنظیم می‌شود و شما تحت نظارت پزشک خواهید بود.

کلینیک پیام تندرستی بهترین مرکز کاشت ایمپلنت نالتروکسان همراه با پزشکان متخصص در طول درمان کنار شماست.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

بهترین مرکز ترک دارو ضد استرس

اگر یکی از عزیزان شما درگیر وابستگی به قرص ضد استرس شده است یا خودتان قصد ترک کردن دارو ضد اضطراب را دارید، کلینیک ترک اعتیاد پیام با ارائه خدمات بسیار با کیفیت و به کارگیری پزشکان متعهد و مجرب، آماده درمان شماست.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان