خدمات بستری

خدمات بستری در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

بستری بیماران روانپزشکی و اعتیاد به صورت اورژانسی و شبانه روزی با ارائه خدمات پانسیون و هتلینگ

بستری بیماران ترک اعتیاد و اعصاب و روان به صورت اورژانسی و شبانه روزی با ارائه خدمات پانسیون و هتلینگ در اتاق های عمومی،خصوصی،خصوصی ویژه VIP برای آقایان و بانوان در تمامی رده های سنی نوجوان،بزرگسال و میانسال در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی امکان پذیر می‌باشد. هزینه های درمان در این مرکز بسته به نوع مواد اعتیادآور مصرفی و مدت اقامت بیمار در کلینیک متفاوت است. هنگام بستری در این مرکز نظارت دقیق روانشناس و روان پرستار بصورت روزانه ، تجویز جدیدترین داروهای روانپزشکی، تجویز مایعات، تغذیه مناسب برای بیمار برای شروع درمان روانپزشکی و ترک اعتیاد صورت می‌گیرد. این سطح از مراقبت و نظارت مداوم پزشکی برای افراد با علائم نسبتاٌ شدید و طولانی مدت موجب می‌گردد در زمینه سلامت روانی و جسمی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند و تمامی علائم ترک اعتیاد را در دوره درمان تحت نظر کادر پزشکی بدون عوارض و لغزش سپری کنند.

مراحل پذیرش و بستری بیمار در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی

مرحله اول:

شخص مصرف کننده برای ترک اعتیاد با مراجعه به کلینیک پیام تندرستی و ارزیابی های پزشکی اولیه مانند: نوار قلب، آزمایش خون، آزمایش ادرار و استفاده از کیت تست اعتیاد برای بیمار انجام داده می‌شود.

مرحله دوم:

شرح حال روانپزشکی و روانشناختی که شامل آگاهی از شرایط بیمار، میزان مصرف مواد اعتیادآور، نحوه مصرف وی و همچنین تشخیص بیماری های زمینه ای در بیمار گرفته می‌شود.

در نهایت:

بهترین و موثرترین روش ترک اعتیاد برای بیمار با توجه به شرح حال او تشخیص داده می‌شود. همچنین در زمان بستری ، درمانهای بیمار توسط جدیدترین داروهای روانپزشکی و جلسات روان درمانی های متناسب با وضعیت جسمی و روحی فرد صورت می‌گیرد.

در زمان بستری تدریجی در کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی با ارائه خدمات پانسیون و هتلینگ، بیمار تحت درمان قرا می‌گیرد. روزانه بیماران بصورت انفرادی توسط روانشناس و روانپزشک مربوطه ویزیت می‌شوند و تمامی علائم و نشانه های ترک و عوارض سوء مصرف مواد در بیمار مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرد. هم چنین بطور شبانه روزی تحت نظر روان پرستاران مرکز می‌باشند که در صورت نیاز اقدامات درمانی مناسب برای بیماران صورت گیرد.

بستری تدریجی در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

بستری تدریجی در این مرکز تخصصی به صورت کاملاً ساختارمند و برنامه ریزی شده طبق اصول، موقعیت و نیازهای منحصر به هر بیمار می‌باشد. در طول مدت بستری بیماران برای ترک اعتیاد در یک مکان سالم با امکانات رفاهی اقامت دارند که از مراقبت‌های کادر پزشکی در زمان‌بندی های مشخص شده در دوره درمانی، توسط کادر روانشناس، روان پرستار و روانپزشک متخصص اعصاب و روان به صورت ۲۴ ساعته بهره می‌برند.

بهترین گزینه برای افرادی که مبتلا به سوء مصرف مواد اعتیادآور هستند و از لحاظ جسمی و روانی وابستگی شدیدی به مواد دارند، درمان بستری برای ترک اعتیاد است و همچنین کسانی که از عوارض اختلال روانی یا رفتاری رنج می‌برند درمان بستری برای ترک اعتیاد توصیه می‌شود.

درمان سرپایی در کلینیک پیام تندرستی

یکی دیگر از روش‌های درمانی اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی می‌باشد، که بسیاری از مراحل معالجه و روانپزشکی آن با روش ترک اعتیاد به‌صورت بستری یکسان می‌باشد. در این روش ترک اعتیاد بیمار مدت بازیابی را می‌تواند در خانه به سر ببرد و در جلسات زمانبندی شده گروه درمانی در هر هفته و ویزیت ماهیانه روانپزشک شرکت کنند و همزمان می‌توانند به کار و مراقبت از خانواده خود ادامه دهند.
در ترک اعتیاد به‌صورت سرپایی این نکته را باید در نظر داشت که احتمال مواجه بیمار با محرک‌ها و خطر بازگشت به مصرف مواد وجود دارد. برای همین درمان سرپایی برای افرادی که با نوع خفیفی از اعتیاد درگیر هستند و مستعد درمان و متعهد می‌باشند، مناسب است.

مرکز بستری شبانه روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی با مجوز بخش بستری از وزارت بهداشت با بهترین و مجرب‌ترین کادر روانپزشکی و روانشناسی قادر به پذیرش و درمان بیماران اعصاب و روان و سوء مصرف مواد اعتیادآور می‌باشد. ترک اعتیاد در کلینیک شبانه روزی پیام تندرستی با داروی روانپزشکی نالتروکسان که خود ضد مخدر است و هیچگونه وابستگی جسمی و ذهنی برای بیمار ندارد، تحت نظر روانپزشک متخصص اعصاب و روان صورت می‌گیرد.

برخی علائم ترک مواد مخدر

هنگامی که بدن شخص مصرف کننده به مواد وابسته می‌شود، در زمان درمان سوء مصرف اعتیاد، علائم ترک مواد مخدر و طول دوره درمان اعتیاد، بسته به نوع، مقدار و بازه زمانی مصرف مواد مخدر برای بیماران متفاوت می‌باشد.

داروهای شبه مخدر (متادون، ترامادول و …): علائم خماری در دوره ترک اعتیاد برای هر بیمار به طور متوسط 5 روز طول می‌کشد.

مواد مخدر(تریاک،هروئین و…): علائم خماری و درد در دوره سم زدایی تدریجی مواد مخدر از بدن برای هر بیمار 5 تا 7 روز طول می‌کشد.

مواد محرک ( ماریجوانا، شیشه، کوکائین و …): افسردگی و بیقراری از علائم دوره ترک مواد محرک برای هر بیمار می‌باشد، که حدوداً 4 تا 7 روز طول می‌کشد.

الکل: لرزش بدن در دوره ترک الکل 3 تا 5 روز برای هر بیمار طول می‌کشد.

مصرف مواد مخدر و الکل باعث تغییرات در نحوه عملکرد مغز، احساسات و تنظیم خلق و خو می‌شود. در اثر اتفاق افتادن این تغییرات، انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین که موجب رخ دادن احساس لذت مصنوعی در فرد می‌گردند، بیشتر در مغز ترشح می‌شوند. این امر موجب وسوسه مصرف مواد در دوز بالا و در زمان ترک موجب لغزش می‌گردد.

سیر ترک اعتیاد به صورت بستری در این مرکز ترک اعتیاد

• مشاوره ترک اعتیاد و یا اعصاب و روان قبل از بستری بیمار
  • پذیرش و تشکیل پرونده برای بیمار
  • ویزیت روانشناس جهت گزارش شرح حال بیمار
  • ویزیت روانپزشک و تشخیص نهایی نوع درمان اعتیاد برای بیمار
  • بستری بیمار و اجرای آخرین متدهای ترک اعتیاد طی مدت بستری توسط تیم روانپزشکی و مراقبت های پرستاری و کاردرمانی
  • درنهایت ادامه سیر درمان پس از ترخیص بیمار

شدت و مدت زمان تمام شدن علائم ترک اعیاد تحت تأثیر سطح و وابستگی به مواد مخدر و دیگر عوامل است، از جمله:

• مدت زمان سوء مصرف مواد اعتیادآور بیمار
  • نوع مواد مخدر و محرک مصرفی
  • روش و نحوه مصرف کردن مواد مخدر (تزریق، بلع یا سیگار)
  • مقدار و اندازه یا دوز هر بار مصرف مواد اعتیادآور
  • گذشته شخص مصرف کننده و مشکلات فیزیکی
  • عوامل سلامت پزشکی و روانی

برای مثال:

فردی که چندین سال به طور منظم دوزهای زیادی از هروئین را تزریق کرده است و با سابقه خانوادگی اعتیاد و مشکلات بهداشت روانی در معرض خطر قرار دارد و احتمال دارد که مدت دوره ترک اعتیاد او طولانی تر شود و علائم ترک بیشتری داشته باشد به نسبت فردی که با مقدار دوز کمتری درگیر مصرف مواد بوده است.

بیمارانی که با میل و رضایت شخصی برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند و همکاری مناسبی با کادر درمانی دارند، سیر بهبودی با سرعت بیشتری انجام می‌گردد. لازم به ذکر است که اکثر بیماران اعصاب و روان و درگیر اعتیاد، به بیماری و علائم خود بینش ندارند و توجیه ، انکار و دلیل تراشی می‌کنند. همچنین بیمارانی که توسط خانواده برای درمان به مرکز ترک اعتیاد پیام مراجعه می‌کنند، کادر درمانی این مرکز در زمان بستری بینش و انگیزه بیمار را جهت پذیرش بیماری و شروع درمان اعتیاد و همکاری با کادر پزشکی بالا می‌برند.