پیام تندرستی > خدمات بستری ترک اعتیاد

خدمات بستری ترک اعتیاد

خدمات بستری و هتلینگ در کلینیک ترک اعتیاد پیام

بستری بیماران اعتیاد و اعصاب و روان به صورت اورژانسی و شبانه‌روزی با ارائه خدمات پانسیون و هتلینگ

ارائه خدمات بستری به بیماران ترک اعتیاد و روان‌پزشکی به صورت شبانه‌روزی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، در اتاق‌های عمومی، خصوصی، خصوصی ویژه VIP برای آقایان و بانوان در تمامی رده‌های سنی نوجوان، بزرگسال و میانسال در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی امکان‌پذیر می‌باشد.

هزینه‌های درمان در این مرکز بستری ترک اعتیاد با توجه به نوع مواد اعتیادآور مصرفی و مدت اقامت بیمار در کلینیک متفاوت است. هنگام بستری در این مرکز نظارت دقیق روانشناس و روان پرستار بصورت روزانه، تجویز جدیدترین داروهای روانپزشکی، تجویز مایعات، تغذیه مناسب برای شروع درمان روانپزشکی و ترک اعتیاد هر بیمار بصورت جداگانه صورت می‌گیرد.

این سطح از مراقبت و نظارت مداوم پزشکی در طول دوره درمان بستری برای افراد با علائم نسبتاٌ شدید و طولانی مدت موجب می‌گردد، در زمینه سلامت روانی و جسمی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند و تمامی علائم ترک اعتیاد را در دوره درمان بستری تدریجی تحت نظر کادر پزشکی بدون عوارض و لغزش سپری کنند.

مراحل پذیرش و بستری شبانه‌روزی بیماران در کلینیک پیام تندرستی

مرحله اول:

شخص مصرف‌کننده برای ترک اعتیاد با مراجعه به کلینیک پیام تندرستی و ارزیابی‌های پزشکی اولیه مانند: نوار قلب، آزمایش خون، آزمایش ادرار و استفاده از کیت تست اعتیاد برای او انجام داده می‌شود.

مرحله دوم:

ثبت شرح حال روانپزشکی و روانشناختی بیمار که شامل: آگاهی از شرایط بیمار، میزان مصرف مواد اعتیادآور، نحوه مصرف وی و همچنین تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای در بیمار می‌شود.

مرحله نهایی:

بهترین و موثرترین روش ترک اعتیاد برای بیمار با توجه به شرح حال او تشخیص داده می‌شود. همچنین در زمان بستری، درمان‌های بیمار توسط جدیدترین داروهای روانپزشکی و جلسات روان درمانی متناسب با وضعیت جسمی و روحی فرد صورت می‌گیرد.

بیمار در کلینیک شبانه‌روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی با خدمات بستری بصورت پانسیون و هتلینگ، تحت درمان تدریجی قرار می‌گیرد. در این کلینیک هر روز بیماران بصورت انفرادی توسط روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد مربوطه ویزیت می‌شوند و تمامی علائم، نشانه‌های ترک و عوارض سوء‌مصرف مواد در بیمار مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرد. هم‌چنین بطور شبانه‌روزی بیماران تحت نظر روان پرستاران مرکز می‌باشند، که در صورت نیاز اقدامات درمانی مناسب برای بیماران صورت گیرد.

برای کاهش اثرات شبه افیونی، نالتروکسان بهترین روش است زیرا که میل به مصرف و وسوسه مصرف بیمار را در طول درمان ترک اعتیاد کاهش می دهد. کاشت توسط کادر پزشکی مجرب انجام می شود که طول دوره درمان شش ماه به طول می انجامد و از نظر پزشکی ایمپلنت ها برای درمان اعتیاد بسیار موثر هستند. لازم به ذکر است که هنگام کاشت ایمپلنت بیمار می تواند باقی درمان را سرپایی و زیر نظر دکتر متخصص ترک اعتیاد سپری کند.

خدمات بستری ترک اعتیاد بصورت تدریجی در کلینیک پیام تندرستی

خدمات بستری ترک اعتیاد تدریجی در این مرکز تخصصی به صورت کاملاً ساختارمند و برنامه‌ریزی شده، طبق اصول، موقعیت و نیازهای منحصر به هر بیمار قابل ارائه می‌باشد. در طول مدت بستری برای ترک اعتیاد، بیماران در یک مکان سالم با امکانات رفاهی اقامت دارند که از مراقبت‌های کادر پزشکی در زمان‌بندی‌های مشخص شده در دوره درمانی، توسط کادر روانشناس، روان پرستار و روانپزشک متخصص اعصاب و روان به صورت ۲۴ ساعته بهره می‌برند.

بهترین گزینه برای افرادی که مبتلا به سوء‌مصرف مواد اعتیادآور هستند و از لحاظ جسمی و روانی وابستگی شدیدی به مواد دارند، دریافت خدمات بستری برای ترک اعتیاد است. همچنین کسانی که از عوارض اختلال روانی یا رفتاری رنج می‌برند، درمان بستری برای ترک اعتیاد آنها توصیه می‌شود.

درمان سرپایی در کلینیک پیام تندرستی

درمان سرپایی یکی دیگر از روش‌های درمان اعتیاد در بیمارستان ترک اعتیاد شبانه‌روزی پیام تندرستی می‌باشد، که بسیاری از مراحل معالجه و روانپزشکی آن با روش ترک اعتیاد بصورت بستری یکسان است. در این روش ترک اعتیاد، بیمار مدت بازیابی و درمان را می‌تواند در خانه به سر ببرد و در جلسات زمانبندی شده گروه درمانی در هر هفته و ویزیت ماهیانه روانپزشک شرکت کند و همزمان می‌تواند به کار و مراقبت از خانواده خود ادامه دهد.

در ترک اعتیاد بصورت سرپایی این نکته را باید در نظر داشت، که احتمال مواجه بیمار با محرک‌ها و خطر بازگشت به مصرف مواد وجود دارد. برای همین درمان سرپایی برای افرادی که با نوع خفیفی از اعتیاد درگیر هستند و مستعد درمان و متعهد می‌باشند، مناسب است.

مرکز بستری شبانه‌روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی با مجوز بخش بستری از وزارت بهداشت با بهترین و مجرب‌ترین کادر روانپزشکی و روانشناسی، قادر به پذیرش و درمان بیماران اعصاب و روان و دارای اختلالات سوء‌مصرف مواد اعتیادآور می‌باشد. ترک اعتیاد در کلینیک شبانه‌روزی پیام تندرستی با داروی روانپزشکی نالتروکسان که خود ضد مخدر است و هیچگونه وابستگی جسمی و ذهنی برای بیمار ندارد، تحت نظر روانپزشک متخصص اعصاب و روان صورت می‌گیرد.

برخی علائم ترک مواد مخدر

هنگامی که بدن شخص مصرف‌کننده به مواد وابسته می‌شود، در زمان درمان اعتیاد، علائم ترک مواد مخدر و طول دوره درمان اعتیاد، بسته به نوع، مقدار و بازه زمانی مصرف مواد مخدر برای بیماران متفاوت می‌باشد.

داروهای شبه مخدر: علائم خماری در دوره ترک اعتیاد برای هر بیمار به طور متوسط ۵ روز طول می‌کشد.

مواد مخدر (تریاک،هروئین و…): علائم خماری و درد در دوره سم‌زدایی تدریجی مواد مخدر از بدن، برای هر بیمار ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد.

مواد محرک ( ماریجوانا، شیشه، کوکائین و …): افسردگی و بی‌قراری از علائم دوره ترک مواد محرک برای هر بیمار می‌باشد، که حدوداً ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد.

الکل: لرزش بدن در دوره ترک الکل ۳ تا ۵ روز برای هر بیمار طول می‌کشد.

سوءمصرف مواد مخدر هم‌زمان با مصرف الکل باعث تغییرات در نحوه عملکرد مغز، احساسات و تنظیم خلق و خو می‌شود. این تغییرات موجب ترشح بیشتر انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین می‌شود که عامل ایجاد احساس لذت مصنوعی در فرد می‌شوند. این امر موجب وسوسه مصرف مواد مخدر در دوز بالا و در زمان ترک، موجب لغزش می‌گردد.

سیر درمان بیماران اعتیاد و اعصاب و روان در مرکز بستری پیام تندرستی

• مشاوره ترک اعتیاد و یا اعصاب و روان قبل از دریافت خدمات بستری به بیمار و همراهان او
  • پذیرش و تشکیل پرونده برای بیمار
  • ویزیت روانشناس جهت گزارش شرح حال بیمار
  • ویزیت روانپزشک و تشخیص نهایی نوع درمان اعتیاد برای بیمار
  • بستری بیمار و اجرای آخرین متدهای ترک اعتیاد طی مدت بستری توسط تیم روانپزشکی و مراقبت‌های پرستاری و کاردرمانی
  • در نهایت، ادامه سیر درمان و مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد (پس از ترخیص بیمار)

عوامل موثر در مدت زمان ماندگاری علائم ترک در دوره بستری ترک اعتیاد

مدت زمان ماندگاری علائم ترک در زمان بستری بیمار، تحت تأثیر سطح وابستگی به مواد مخدر و دیگر عوامل است، از جمله:

• مدت زمان سوء‌مصرف مواد اعتیادآور توسط بیمار
  • نوع مواد مخدر و محرک مصرفی
  • روش و نحوه مصرف کردن مواد مخدر (تزریق، بلع یا سیگار)
  • مقدار، اندازه یا دوز هر بار مصرف مواد اعتیادآور
  • گذشته شخص مصرف‌کننده و مشکلات فیزیکی
  • عوامل سلامت پزشکی و روانی

برای مثال:

فردی که چندین سال به طور منظم دوزهای زیادی از هروئین را تزریق کرده است و با سابقه خانوادگی اعتیاد و مشکلات بهداشت روانی در معرض خطر قرار دارد و احتمال دارد که مدت بستری دوره ترک اعتیاد او طولانی‌تر شود و علائم ترک بیشتری داشته باشد، به نسبت فردی که با مقدار دوز کمتری درگیر مصرف مواد بوده است.

در بیمارانی که با میل و رضایت شخصی برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند و همکاری مناسبی با کادر درمانی دارند، سیر بهبودی با سرعت بیشتری انجام می‌گردد. لازم به ذکر است که اکثر بیماران اعصاب و روان و درگیر اعتیاد، به بیماری و علائم خود باور ندارند و توجیه، انکار و دلیل‌تراشی می‌کنند.

همچنین بیمارانی که توسط خانواده برای درمان به مرکز ترک اعتیاد پیام مراجعه می‌کنند، کادر درمانی این مرکز در زمان بستری بینش و انگیزه بیمار را جهت پذیرش بیماری، شروع درمان اعتیاد، دریافت خدمات بستری و همکاری با کادر پزشکی بالا می‌برند.