پیام تندرستی > مرکز ترک سورچه

مرکز ترک سورچه

خانواده مواد افیونی شامل مواد افیونی طبیعی، مصنوعی و نیمه مصنوعی است. مواد افیونی، مانند مورفین و کدئین، مواد افیونی طبیعی هستند که در خشخاش یافت می شوند. مواد افیونی مصنوعی مانند سورچه به صورت شیمیایی ساخته می شوند. سورچه یک شبه افیونی مصنوعی و از مشتقات هروئین است و از مورفینی ساخته می شود که از نظر شیمیایی فرآوری شده است. سورچه به سرعت وارد مغز می‌شود و اثربخشی سریع‌تری نسبت به هروئین دارد. اما چگونه متوجه شویم که به سورچه اعتیاد پیدا کرده‌ایم؟! جواب مشخص است، با شناسایی علائم اعتیاد به سورچه! بعد از مشخص شدن اعتیاد، قدم مهم بعدی، یافتن بهترین مرکز ترک سورچه جهت درمان است. امروز می‌خواهیم راجع به فرایند ترک اعتیاد سورچه صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

علائم و نشانه‌های فیزیکی اعتیاد به سورچه

علائم فیزیکی اعتیاد به هروئین:

• مردمک تنگ
  • خارش غیر قابل کنترل
  • مشکلات تنفسی
  • علائم مشابه آنفولانزای مداوم
  • عفونت های منظم قفسه سینه
  • آبریزش چشم و آبریزش بینی
  • مشکلات گوارشی یبوست
  • کبودی، خراش، زخم یا سایر آسیب های پوستی ناشی از تزریق هروئین
  • اختلال در الگوهای خواب
  • سوء تغذیه کاهش وزن غیر عمدی و قابل توجه
  • از دست دادن چرخه قاعدگی در زنان
  • افزایش تحمل به هروئین – پیدا کردن اینکه شما نیاز به مصرف بیشتر و بیشتر دارو برای تجربه اثرات مطلوب دارید
  • میل شدید به هروئین و بروز علائم قطع مصرف با قطع مصرف یا عدم دسترسی به دارو

علائم روانی اعتیاد به هروئین:

• اضطراب
  • احساس شرم و گناه
  • عزت نفس بسیار پایین و احساس عزت نفس
  • احساس ناامیدی و ناامیدی
  • نوسانات خلقی شدید
  • طغیان های عصبانیت
  • قضاوت ضعیف
  • اختلال در توانایی تمرکز یا تمرکز
  • سردرگمی
  • احساس می کنید که هروئین به طور کامل زندگی شما را تسخیر کرده است
  • افکار و انگیزه های خودکشی

روش ترک اعتیاد سورچه بدون درد و خماری چیست؟

شما ممکن است به دلیل توانایی‌ تسکین درد سورچه یا صرفاً برای جلوگیری از هرگونه علائم ترک، به مصرف سورچه، ادامه دهید و خود را در یک چرخه معیوب بیابید. هرچه این مدت طولانی تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری جدی مرتبط با اعتیاد مواد افیونی بیشتر می شود.

اگر سعی کنید این چرخه را بشکنید، علائم ترک سورچه می تواند چند ساعت پس از قطع مصرف شروع شود و کنترل درد و خماری برای شخص مصرف کننده بدون نظارت پزشک امکان‌پذیر نمی‌باشد.

بهترین روش ترک سورچه و کنترل و درمان علائم ترک که شامل درد و خماری جسمی و روانی بیمار می شود، درمان سم زدایی تدریجی توسط کادر مجرب و با تجربه است.  با نظارت شبانه‌روزی کادر درمان ، روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد، بیمار برنامه ترک اعتیاد به سورچه را بدون درد و خماری سپری میکند و برای ادامه روند درمان بعد از ترخیص، لغزش کمتری خواهد داشت.

سم زدایی بدن از سورچه

سم زدایی بدن در بهترین مرکز ترک سورچه یعنی کلینیک پیام تندرستی، با داروهای ضدمخدر توسط کادر متخصص و با تجربه انجام میگیرد. برای انجام سم زدایی فوق سریع ، مقدار و مدت زمان مصرف سورچه بسیار مهم است و برای افرادی که به مدت طولانی مصرف کننده این ماده افیونی بودند، بهترین روش ترک سورچه، سم زدایی تدریجی است تا  متخصصان مرکز ترک اعتیاد، بتوانند در زمان ترک و قطع مصرف، علائم درد و خماری فرد را نیز کنترل و درمان کنند.

در سم زدایی فوق سریع تنها جسم بیمار از مواد پاک می‌شود و درد و خماری او پس از انجام  سم زدایی اعتیاد  آغاز می‌گردد و اگر برنامه اصولی برای درمان علائم ترک بیمار وجود نداشته باشد، قطعاً پس از سم زدایی لغزش خواهد داشت و یا بدلیل زدگی از مواد فعلی، مصرف کننده مواد دیگری می شود.

اما در بهترین مرکز ترک سورچه، پزشک متخصص با استفاده از داروهای ضدمخدر نالتروکسان که یک آنتاگونیست (مهارکننده) مواد افیونی است، سم زدایی تدریجی بدن را آغاز می‌کند که و مواد از طریق مدفوع و ادرار از بدن خارج می‌شود.

اما سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که سم زدایی بدن از سورچه چقدر طول می کشد؟مدت زمان ترک و سم زدایی سورچه به مقدار و مدت زمان مصرف و شرایط جسمی بیمار بستگی دارد، اما معمولاً سم‌زدایی تدریجی بدن از سورچه بین 10 الی 14 روز با مراقبت‌های ویژه کادر درمانی در این مرکزصورت می‌گیرد.

اما سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که سم زدایی بدن از سورچه چقدر طول می‌کشد؟مدت زمان ترک اعتیاد سورچه و سم زدایی آن، به مقدار و مدت زمان مصرف و شرایط جسمی بیمار بستگی دارد، اما معمولاً سم‌زدایی تدریجی بدن از سورچه بین 10 الی 14 روز با مراقبت‌های ویژه کادر درمانی در این مرکز صورت می‌گیرد.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان ( برای ترک اعتیاد سورچه به صورت دائمی!)

در بهترین مرکز ترک سورچه یعنی کلینیک پیام تندرستی، یک برنامه جامع سم‌ زدایی از سورچه و هروئین ارائه می‌شود که طی آن تمام آثار مواد افیونی در یک محیط کنترل‌شده و با کمک پزشک متخصص از بدن شما پاک خواهد شد. در ادامه فرایند ترک اعتیاد به سورچه، کاشت ایمپلنت نالتروکسان، موجب مدیریت مؤثر علائم ترک سورچه شده و طی بازه زمانی 3 الی 6 ماه، درمان اعتیاد شخص با موفقیت و حداقل میل به مصرف و وسوسه انجام می‌گردد.

علائم ترک اعتیاد به سورچه

سوء مصرف طولانی مدت سورچه منجر به وابستگی جسمی و روانی فرد به این ماده می شود. بنابراین، تلاش برای متوقف کردن یا کاهش قابل توجه مصرف سورچه پس از وابستگی به این ماده افیونی قدرتمند، می‌تواند تعدادی از علائم ناخوشایند و گاهی ناراحت‌کننده ترک را ایجاد کند. علائم ترک سورچه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• هوس شدید مصرف سورچه
  • بیماری و استفراغ
  • دردهای عضلانی و استخوانی قوی
  • بی قراری یا لرزش
  • احساس سنگینی گرفتگی شدید در اندام ها
  • بیخوابی عرق سرد و/یا لرز یا تب
  • اسهال

این علائم ترک می‌تواند از چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد و میل به مصرف سورچه ممکن است برای ماه‌ها نیز ادامه داشته باشد. در برخی موارد، عوارض مربوط به ترک ماده مخدر سورچه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود، به همین دلیل است که برنامه سم زدایی و ترک اعتیاد سورچه می‌بایست در محیط کنترل شده و تحت نظارت شبانه‌روزی کادر درمان متخصص در این زمینه انجام گیرد.

اثرات مخرب مصرف سورچه

عوارض مواد مخدر سورچه مانند هروئین است اما به دلیل وجود مرفین بیشترعوارض آن شدیدتر است. اگر اعتیاد به سورچه دارید، احتمالاً یک بیماری روانی زمینه‌ای یا هم‌زمان نیز وجود دارد.

در واقع، عدم تشخیص یا درمان یک وضعیت سلامت روانی همزمان است که می‌تواند باعث شود که فرد مصرف کننده به منظور تسکین علائم مشکل‌ساز، تمایل به مصرف سورچه را بر اساس دوزهای مکرر و یا با دوز بالا احساس کند.

شرایط سلامت روانی که ممکن است در کنار اعتیاد به سورچه رخ دهد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• اختلال دو قطبی
  • روان‌گسیختگی
  • سوء مصرف الکل
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اختلال رفتاری
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلال شخصیت ضد اجتماعی اختلال شخصیت

بهترین روش ترک سورچه، در واقع داشتن برنامه منحصربفرد برای هر شخص با توجه به شرایط جسمی و روحی بیمار و میزان و نوع مصرف مواد است. هنگام دریافت برنامه ترک اعتیاد به سورچه در بهترین کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی، درمان هر گونه بیماری زمینه ای سلامت روان نیز پس از سم زدایی بدن از سورچه، در نظر گرفته می‌شود. این برنامه ی درمانی جامع  به شما این امکان را می دهد که علاوه بر درمان اعتیاد،علائم بیماری‌های روانی نیز کنترل و درمان شود و همچنین احتمال عود پس از بهبودی نیز کاهش یابد.

ترک قطعی سورچه با جدیدترین روش های سم زدایی در کلینیک پیام تندرستی

کادر درمانی و پرسنلی بهترین مرکز ترک سورچه پیام، تجربه گسترده‌ای در زمینه کمک به افراد برای غلبه بر مبارزات خود با اعتیاد به سورچه دارند. دانش و تخصص آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا عالی‌ترین درمان بالینی موجود را دریافت کنید. تیم پزشکی مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی، به خوبی متوجه این قضیه است که استفاده از هروئین روی افراد تاثیر متقاوتی می‌گذارد. به این ترتیب، کادر متخصص ما خود را متعهد به تنظیم یک برنامه درمانی فردی می‌کند که منحصراً برای شما طراحی شده است.

ترک اعتیاد سورچه، در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با استفاده از جدیدترین خدمات درمانی و ارائه امکانات هتلینگ بصورت شبانه روزی صورت می‌گیرد. خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود، شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی به صورت فردی یا گروهی است. تیم درمانی مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی، تا بهبودی کامل همراه شما خواهد بود.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

• خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار 24 ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

سوالات متداول در مورد ترک سورچه

1. بهترین روش ترک سورچه چیست؟

بهترین روش ترک سورچه با توجه به شرایط سنی و دوز مصرفی فرد زیر نظر متخصص در برنامه درمانی مشخص و تعیین می شود.

1. ترک سورچه چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک سورچه زیر نظر متخصص مجرب تعیین می شود که به مدت زمان مصرف شخص بستگی دارد.

1. سورچه را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک باید به مرکز معتبر ترک سورچه مراجعه کرد که از روش های به روز و اصولی برای درمان فرد مصرف کننده استفاده شود.