مدت زمان سم زدایی ماده اعتیاد آور کوکائین

مراحل سم زدایی کوکایین چقدر است
مدیرسایت
1 آگوست 2022

اغلب افرادی که پس از تنها یک بار مصرف کوکائین به دایره بزرگ معتادان به این مخدر پیوسته اند، به این فکر می کنند که هر چه سریعتر برای سم زدایی و ترک کوکائین به صورت کامل اقدام کنند. اما بدون شک اولین و مهم ترین سوالی که مصرف کنندگان و حتی اطرافیان آن ها دوست دارند از پاسخ آن اطلاع لازم پیدا کنند، جواب این سوال است که اصلا فرایند ترک و سم زدایی خون از مخدر کوکائین چقدر زمان بر است.

برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است که بازه زمانی سم زدایی را به مراحل مختلفی از جمله اراده مصرف کننده به ترک، مراجعه به مراکز درمانی و مشاوره های فردی و پشت سرگذاشتن مراحل سم زدایی را به عنوان کلاف به هم پیوسته در نظر بگیریم تا در انتها بتوانیم پاسخ منطقی و واضحی برای این سوال مهم به دست آوریم. حال اگر شما هم دوست دارید در مورد این زمان بندی از مراحل ابتدایی تا آخر اطلاع لازم پیدا کنید، در ادامه با کلینیک پیام همراه ما باشید.

فرایند سم زدایی کوکائین به چه معناست؟

قبل از آنکه در مورد زمان بندی و مراحل سم زدایی کوکائین در بیماران مختلف که به کوکائین اعتیاد دارند صحبت کنیم، بهتر است تا توضیح کوتاهی در مورد سم زدایی داشته باشیم تا با درک کامل از آن بتوانیم نگاه منطقی تری به زمان ترک داشته باشیم. به صورت کلی فرایند سم زدایی به معنای پاک سازی کامل خون از وجود موادهای مخدر زا است. در این شرایط بیمار پس از اقدام به ترک با انجام مراحل درمان و استفاده از داروهای مرتبط بدن خود را از سموم موجود در موادی مانند کوکائین دفع می کند.

تمامی مواد محرک: کوکائین، شیشه و خانواده کانابیسها به هیچ عنوان سم زدایی بدن از مواد ندارند. تمام سوء مصرف مواد توسط بیمار بر روی اعصاب روان او تاثیر می گذارد. سم زدایی این دسته از مواد محرک بصورت سم زدایی تدریجی می باشد. بین 7 – 14 روز در کلینیک بستری و تحت درمان قرار می گیرند. پس از ترخیص با استفاده از داروهای روانپزشکی برای کنترل علائم ترک اعتیاد بیمار تحت درمان سرپایی قرار می گیرد.

درمان خود را در کلینیک پیام تندرستی بهترین مرکز ترک کوکائین زیر نظر پزشکان متخصص شروع کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

 

البته این نوع از بیماران جز دسته های بیماران اعتیاد و اعصاب و روان هستند و در طی درمان بستری و سرپایی تحت نظر روانشناس و بهترین روانپزشک ترک اعتیاد قرار می گیرند و هر ماه وقت ویزیت برای آنها تعیین می شود و با مراجعه و پیگیری در ویزیت ها و مشاوره ها با توجه به بهبود بیمار دوز داروها کمتر و یا قطع می شود.

سم زدایی به صورت تدریجی انجام می گیرد و نیاز است که فرد 10 تا 14 روز در کلینیک بستری شود و خدماتی مانند روان درمانی، خانواده درمانی، گروه درمانی، مشاوره های روانشناسی و … برای افراد معتاد انجام می گیرد و متقاضیان ترک اعتیاد به صورت گروهی یا انفرادی در این جلسات شرکت می کنند. به این ترتیب بعد از اینکه فرد مرخص شد، امکان لغزش و میل به مصرف دوباره به شدت کاهش می یابد. این جلسات در روند درمان تاثیر مثبتی می گذارند و زمان دوره ترک اعتیاد را کاهش می دهند.

پاکسازی ذهنی از مصرف کوکائین، زمان بر ترین مرحله سم زدایی

اولین و مهم ترین قدم که در اصل در بسیاری از مواقع زمان بر ترین مرحله برای ترک و سم زدایی به حساب می آید، سم زدایی ذهنی یا همان آگاهی است. در این مرحله شخص مصرف کننده باید در مورد مضرات و خطرات موجود در کوکائین و اختلال هایی که در زندگی آن ها ایجاد کرده به چشم باز نگاه کنند و پس از آگاهی و اطلاع از این مسئله مهم ترین قدم یعنی تصمیم برای ترک مواد مخدر را بگیرد.

 

زمان تصمیم گیری برای سم زدایی کوکائین

مراجعه به کلینیک های درمانی و یا درمان خانگی، راه میان برای ترک سریع و آسان

پس از مرحله آگاهی و تصمیم برای ترک، حضور پیدا کردن در بیمارستان ترک اعتیاد می تواند قدم مفید و موثری برای افراد به حساب بیاید. در این مرحله مصرف کنندگان با حضور در کلینیک های معتبر که خدمات سم زدایی کوکایین را ارائه می دهند، جلسات مشاوره را پشت سر می گذارد تا در نهایت با روش درمان بستری فرایند سم زدایی را آغار کنند.

مراجعه به کلینیک درمانی برای سم زدایی کوکائین

بسیاری از افرادی که برای ترک کردن مخدر کوکائین، ترک شیشه و سایر مواد اعتیاد زا عزم خود را جزم کرده اند بر این عقیده اند که با درمان خانگی و روش ترک سنتی می توانند غول بزرگ اعتیاد به کوکائین را شکست بدهند اما در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه کوکائین مخدری است که به صورت مستقیم روی سیستم عصبی مرکزی بدن تاثیر می گذارد، بهتر است تا از روش های مطمئن و قطعی از جمله درمان بستری برای ترک اعتیاد کوکایین استفاده کنید.

روش درمان بستری با انتقال بیمار از منزل به کلینیک موجب می شود تا تمام عوامل وسوسه انگیز برای ترک را خارج از دسترس بدانند و با مشاوره و مراقبت های 24 ساعته فرایند سم زدایی را با سرعت بیشتری انجام دهند.

پشت سر گذاشتن مراحل سم زدایی و پاک سازی خون از کوکائین

حالا نوبت به گذراندن غول مرحله آخر یعنی سم زدایی و پاک سازی کامل از خون است. در این مرحله بیماران با توجه به مدت زمانی که از مخدر کوکائین استفاده کرده اند باید چندین روز تحت مراقبت قرار گیرند.

با توجه به اینکه عدم مصرف کوکائین در ساعت های اولیه و حتی تا ده روز علاوه بر خماری با عوارض هایی از جمله افسردگی، میل به خودکشی، عدم تمرکز، کابوس اضطراب همراه است. حضور در کلینیک ها و مراکز درمانی ترک کوکائین می تواند راه مناسبی برای همراهی بیماران در مدت زمان سم زدایی به شما بیاید.

مرحله سم زدایی و پاکسازی خون از کوکائین

با چه روش هایی می توان مدت زمان ترک کردن کوکائین را کاهش داد؟

همانطور که در طول این مقاله مطالعه داشتیم، مدت زمان سم زدایی کوکایین با روش های سم زدایی بدن از مواد مخدر که در کلینیک های درمانی از آن استفاده می کنند، چند روز زمان لازم دارد، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است  که فاصله بین آگاهی تا مراجعه به مشاوران ترک اعتیاد برای گروه عمده ای از مصرف کنندگان زمان طولانی را در بر دارد. به همین دلیل عدم تصمیم گیری با اراده و عزمی جزم در این خصوص همیشه فرایند سم زدایی ذهنی از ترک و دست کشیدن از مصرف کوکایین را به نسبت سم زدایی خون طولانی تر می کند.

مدت زمان سم زدایی کوکائین

به همین جهت و به سبب کوتاه کردن فاصله بین تصمیم گیری تا مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد حتما از همنشینی با دوستانی که قصد دست کشیدن از مصرف این مواد را ندارند دوری کنید و سعی کنید زمان خود را با تفریحات سالم و معاشرت با عزیزانی که نگران سلامتی و امنیت شما هستند بگذرانید تا در کنار آن ها بتوانید انگیزه بیشتری برای ترک پیدا کنید و پروسه پاک سازی ذهنی و سم زدایی از خون را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه پشت سر بگذارید.

حال اگر شما و حتی عزیزانتان آگاهی لازم را نسبت به ترک این مخدر خطرناک پیدا کرده اند و تصمیم برای سم زدایی دارند، می توانید با شماره تماس 22222241 تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان کلینیک پیام تندرستی به صورت شبانه روزی و با حفظ حریم خصوصی بیماران مشاوره و راهنمایی های لازم را در خصوص درمان بستری و انجام فرایند ترک را به اطلاع شما برسانند.

5/5 - (1 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : سم‌زدایی
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان