مدت زمان ترک کوکائین

24 جولای 2023

کوکائین چیست؟

کوکائین ماده محرکی است که از برگ گیاهی به نام کوکا اولین بار در آمریکای جنوبی تهیه شد. این ماده بسیار اعتیاد آور، به شکل پودری سفید رنگ، شفاف و تلخ مزه است که معمولا از طریق اسنیف (کشیدن در بینی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این روش مصرف سرعت عمل بیشتری داشته و کوکائین با این روش زودتر به مغز می‌رسد و تاثیرگذارتر است. اما برخی از مصرف‌کنندگان آن را به صورت خوراکی یا تزریقی هم مورد استفاده قرار می‌دهند.

بعد از مصرف کوکائین مقدار زیادی دوپامین در مغز بیمار آزاد می‌شود و باعث ایجاد سرخوشی و افزایش انرژی در فرد می‌شود، به دلیل بروز همین حال خوشایند فرد دفعات دیگر هم برای مصرف کوکائین اقدام می‌کند. اما برای رسیدن به همان حال خوشایند اولیه مجبور است دوز بیشتری را مورد استفاده قرار دهد به همین دلیل و با گذشت زمان بیمار ناخودآگاه دچار اعتیاد به کوکائین می‌شود.

مصرف‌کننده کوکائین با علائم زیر قابل شناسایی خواهد بود. در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌‎ها حتما بیمار را به یک پزشک متخصص ترک اعتیاد معرفی نمایید.

• پرحرفی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش سطح هوشیاری
  • ایجاد مشکلات اقتصادی
  • مشکلات در زمینه شغل

این علائم از شاخص‌ترین نشانه‌های شخصی است که دچار اعتیاد به کوکائین شده است. بهترین راه برای درمان علائم ترک کوکائین مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد می‌باشد. کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی یکی از بهترین مراکزی است که با استفاده از روش‌های نوین درمان اعتیاد کمک شایانی به بیماران زیادی کرده و سلامتی جسمانی و روانی را به آن‌ها هدیه داده است.

طول مدت ترک کوکائین

طول مدت ترک کوکائین علاوه بر شرایط فیزیکی و جسمانی بیمار، به مدت زمان سومصرف کوکائین و همچنین میزان مصرف او بستگی زیادی خواهد داشت. در کلینیک پیام تندرستی فرد با توجه به شرایطی که دارد یکی از انواع روش‌های سم زدایی را پیش می‌گیرد. عموما برای ترک کوکائین از روش سم زدایی تدریجی استفاده می‌شود تا بیمار علائم ترک خفیف‌‎تری را تجربه نماید. اما معمولا در کلینیک پیام تندرستی مدت زمان ترک کوکائین بین یک تا دو هفته خواهد بود.

البته انجام عمل سم زدایی بدن از کوکائین در کنار روان درمانی است که نتیجه واقعی خود را نشان می‌دهد. از آنجایی که اعتیاد به کوکائین، روان مصرف‌کننده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد بیمار حتما باید در جلسات روان درمانی به طور مرتب شرکت کند تا ذهن و روان او مانند جسمش نسبت به بازگشت و شروع کوکائین پاکسازی شود. با سم زدایی اصولی و حضور در جلسات روان درمانی فرد تمایل خود را برای اعتیاد به هر گونه مواد مخدر و محرکی از دست می‌دهد و می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

درمان علائم ترک کوکائین

باور اشتباهی که در بین مصرف‌کنندگان کوکائین وجود دارد این است که می‌توان کوکائین را در خانه ترک کرد. ما به عنوان یکی از مراکز معتبر ترک اعتیاد در تهران به شما می‌گوییم که ترک سرخود کوکائین در خانه می‌تواند عوارض جسمانی و روانی جدی و پرخطری از قبیل افسردگی و خستگی زیاد را برای شما عزیزان در پی داشته باشد. با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد معتبر و مجهز مانند کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌توان روند درمان و ترک اعتیاد به کوکائین را به اصولی‌ترین شکل ممکن طی نمود.