فواید ترک حشیش

ترک حشیش - کلینیک پیام تندرستی
مدیرسایت
9 اکتبر 2023

حشیش مانند هر ماده اعتیادآور دیگر در ابتدا اثرات سرخوشی ایجاد می‌کند، اما به مرور افراد دچار عوارض مصرف حشیش می‌شوند. اگر فردی همچنان به مصرف ادامه دهد، دچار اعتیاد به حشیش خواهد شد و در اینصورت عوارض بیشتری را تجربه خواهد کرد. بنابراین ترک حشیش از واجبات است. در این مطلب قصد داریم تا به فواید ترک حشیش بپردازیم. بنابراین اگر دچار اعتیاد به حشیش هستید، این مطلب را بخوانید تا به خواص ترک حشیش پی ببرید! و اگر در پروسه درمان قرار دارید خواندن این مطلب به تقویت انگیزه شما برای مقاومت در مقابل علائم ترک حشیش کمک خواهد کرد.

فواید ترک حشیش شامل چه مواردی است؟

خواص ترک حشیش را در زیر لیست خواهیم کرد:

  • بهبود سلامت تنفسی

از عوارض مصرف و اعتیاد به حشیش می‌توان به اختلالات تنفسی، سرطان ریه، برونشیت مزمن، زخمی شدن ریه ها (ناشی از نگه داشتن دود در ریه به مدت طولانی که منجر به فیبروز ریوی می‌گردد) اشاره کرد. از فواید ترک حشیش این است که ریه ها و بطور کلی سیستم تنفسی و قلبی شما فرصت پیدا می‌کنند تا بهبود یابند.

  • بهبود سلامت قلب

کشیدن حشیش منجر به تپش قلب شده و خطر حمله و سکته قلبی را افزایش می‌دهد. سوءمصرف حشیش نیز منجر به بزرگ شدن قلب خواهد شد. بنابراین از خواص ترک حشیش این است تورم قلب کاهش یافته و خطر سکته مغزی، قلبی و اختلالات عروقی کاهش می‌یابد.

  • افزایش عملکرد شناختی

مصرف حشیش می‌تواند بطور مستقیم روی بخش هایی از مغز، مانند حافظه، تمرکز و تصمیم گیری اثر بگذارد. حتی سوءمصرف ماری جوانا می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه و اختلالات تمرکز و یادگیری ‌شود. هر چه اعتیادتان سنگین تر باشد و یا اینکه مدت زمان بیشتری دچار اعتیاد به حشیش باشید، عوارض مذکور بدتر خواهد شد. توجه داشته باشید که با ترک حشیش، برخی از اختلالات شناختی مانند از” دست دادن حافظه و توانایی یادگیری اطلاعات جدید” بهبود می‌یابد و برخی از نقایص شناختی همانطور باقی می‌مانند. بنابراین هر چه زودتر برای درمان اعتیاد به حشیش اقدام کنید، از فواید ترک حشیش بیشتر برخوردار خواهید شد.

  • بهبود سلامت روان

بعد از اثرات اولیه حشیش، اکثر افراد حس افسردگی و اضطراب خواهد داشت. از طرفی بسیاری از افراد برای این به مصرف حشیش پناه می‌آورند که از استرس ها و اضطراب های خود فرار کنند. بنابراین ممکن است حتی پس از مصرف حشیش این ترس ها و اضطراب ها شدیدتر نیز شوند. از خواص ترک حشیش این است که سلامت روان شما بهبود می‌یابد و می‌توانید دوباره انگیزه ، انرژی و هدف برای انجام امور را در خود ایجاد کنید.

  • بهبود روابط دوستان و خانواده

زمانی که دچار سوءمصرف و اعتیاد به حشیش می‌شوید، مغز شما به حضور این ماده عادت می‌کند و با حضور آن است که می‌تواند عملکرد طبیعی داشته باشد. همین امر موجب می‌شود تا مصرف ماری جوانا جز اولویت های زندگی تان به حساب آید. شما به مرور زمان از سرگرمی ها و افراد مورد علاقه خود فاصله می‌گیرید و همین امر دچار مشکلاتی در روابط بین فردی تان می‌گردد. اما از فواید ترک حشیش این است که دیگر حشیش اولویت زندگی شما نخواهد بود و می‌توانید روابط بین فردی خود را دوباره بهبود ببخشید.

ما در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی درصدد هدایت شما به زندگی سالم و طبیعی هستیم. بنابراین اگر مشتاق درمان اعتیاد به حشیش هستید، کافیست با متخصصین مجموعه پیام تندرستی تماس بگیرید. در این کلینیک از روش های نوین درمان اعتیاد و رویکردهای تضمینی ترک حشیش استفاده می‌شود، تا شما بتوانید با کمترین درد و خماری اعتیادتان به این ماده از بین ببرید. بنابراین اگر خواهان کسب فواید ترک حشیش هستید، ما آماده خدمت رسانی به شما می‌باشیم.

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان