سندرم ترک کوکائین چه مدت طول می‌کشد؟

مصرف زولپیدم چه مدت در بدن باقی می ماند؟ - کلینیک پیام تندرستی
24 جولای 2023

کوکائین چیست؟

کوکائین ماده محرک بسیار قوی است که از برگ گیاهی به نام کوکا به دست می‌آید و مصرف آن به دلیل تاثیر مستقیم بر قسمت‌هایی از مغز انسان، باعث افزایش سطح هوشیاری و انرژی در فرد می‌شود. بومیان آمریکای جنوبی در گذشته از این ماده برای بالا بردن سطح تحملشان در برابر کار زیاد استفاده می‌کردند. کوکائین پودری سفید رنگ و شفاف با طعمی تلخ است که به دلیل قیمت بالای آن معمولا توسط اقشار مرفه جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سندرم ترک کوکائین چیست؟

سندرم ترک کوکائین یکی از عوارض ترک کوکائین است. این سندرم زمانی ایجاد می‌شود که فرد مدت طولانی را به صرف کوکائین پرداخته است و تصمیم به قطع یکباره و بدون نظارت پزشک متخصص می‌گیرد یا به طور ناگهانی مصرف خود را کاهش می‌دهد. در نتیجه این قطع یکباره یا به عبارتی سندرم ترک کوکائین است که فرد عوارض جسمی و روانی خطرناکی را تجربه خواهد کرد. سندرم ترک کوکائین تا زمانی که بدن با شرایط مصرف نکردن کوکائین، خود را وفق دهد ادامه پیدا می‌کند.

ترک کوکائین خود را با علائم مختلف جسمانی و روانی نشان می‌دهد. در ادامه می‌خواهیم شما را با این علائم مصرف کوکائین بیشتر آشنا کنیم:

• اضطراب
  • پرخاشگری
  • کند شدن حرکات بدن
  • اختلالات خلقی
  • اختلال در حافظه
  • اختلال در تمرکز
  • افزایش اشتها
  • تمایل به مصرف مجدد
  • اختلال در خواب

در صورت مشاهده چنین علائمی در خود به عنوان مصرف‌کننده کوکائین یا در اطرافیان خود حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

سندرم ترک کوکائین چیست؟

سندرم ترک کوکائین چه مدت طول می‌کشد؟

اینکه سندرم ترک کوکائین چه مدت طول می‌کشد؟ کاملا به شرایط خود بیمار بستگی دارد. شرایطی مانند میزان و مدت مصرف، وضعیت فیزیکی و عواملی از این دست. سندرم ترک کوکائین معمولا چند ساعت تا چند روز پس از آخرین مصرف کوکائین آغاز می‌شود و ممکن است بسته به شرایط بیمار تا چند ماه نیز به طول انجامد.

بهترین روش برای کاهش علائم سندرم ترک کوکائین مراجعه به پزشک متخصص اعتیاد برای درمان و ترک کوکائین می‌باشد. در کلینیک پیام تندرستی در ابتدا پس از طی مراحل بستری و انجام آزمایشات متعدد و تشخیص نوع و روند درمان بیمار، سم زدایی کوکائین از بدن بیمار آغاز می‌شود. به صورت همزمان با مرحله سم زدایی، مرحله روان درمانی بیمار نیز آغاز می‌شود زیرا همانطور که در بالا گفته شد کوکائین بیشترین تاثیر خود را روی روان فرد می‌گذارد.

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با سابقه‌ای درخشان در درمان بیماران مبتلا به اعتیاد، می‌تواند شما را برای ترک کوکائین این ماده محرک خطرناک یاری کند. کلینیک پیام تندرستی با داشتن بهترین کادر پزشکی و همچنین امکانات رفاهی ویژه خود توانسته سلامتی جسمی و روانی را به بیماران زیادی هدیه دهد.