نحوه ترک پتیدین

مراحل ترک پتیدین - کلینیک پیام تندرستی
11 اکتبر 2023

پتیدین نوعی داروی ضد درد شبه افیونی است که مصرف آن در گذشته بسیار رایج‌تر از امروز بود، اما حالا داروهای مخدر ایمن‌تری در بازار موجود است. متاسفانه پتیدین پتانسیل اعتیاد زیادی دارد، به همین دلیل هرگز نباید از آن به مدت طولانی یا برای دردهای مزمن استفاده کرد، چون در اینصورت خطر اعتیاد به پتیدین از آنچه فکر می‌کنید، به شما نزدیکتر است. اما برای ترک پتیدین چه باید کرد؟ نحوه ترک پتیدین چگونه است؟ ما اینجا هستیم که نگرانی شما را در این مورد برطرف کنیم.

اگر دچار اعتیاد به پتیدین شده‌اید، این مطلب برای شماست! امروز قصد داریم تا در مورد راه‌های ترک پتیدین صحبت کنیم، بنابراین با ما همراه باشید. اما ابتدا بیایید متوجه شویم که آیا دچار اعتیاد به پتیدین شده‌اید یا خیر؟!

راه های ترک پتیدین

برای ترک پتیدین، ابتدا باید از ابتلا به اعتیاد آن مطمئن باشید و سپس به سراغ روش ترک پتیدین بروید. اعتیاد پتیدین مانند سایر مواد افیونی، دارای علام جسمی، روانی و رفتاری است. یکی از اصلی ترین علائم اعتیاد به پتیدین، ناتوانی در قطع مصرف این ماده می‎باشد.

مورد بعدی مصرف بیش از دوز تجویزی پزشک برای کسب اثرات مثبت این دارو است. این به معنای آن است که وارد فاز تحمل شده‌اید و در صورت ادامه مصرف بیش از حد، ابتدا وابستگی و در نهایت اعتیاد ایجاد خواهد شد. تحمل نسبت به هر دارو، زنگ خطری برای اعتیاد است و شما از همین نقطه باید به دنبال راه ترک پتیدین باشید.

علائم رایج اعتیاد به پتیدین عبارتند از:

• تحریک پذیری
  • سرعت تنفس آهسته یا کم عمق
  • حملات اضطراب
  • کاهش انگیزه
  • تصمیم گیری ضعیف
  • نوسانات خلقی
  • رها کردن مسئولیت ها
  • میل و هوس پتیدین

معتادان علیرغم عوارض مصرف پتیدین،  به مصرف آن ادامه می‌دهند. این عوارض می‌تواند بصورت‌های مختلفی خود را بروز دهد، مانند عوارض سلامتی، شغلی، روابط، امور مالی یا قانونی.

مراحل درمان پتیدین - کلینیک پیام

حالا باید متوجه شده باشید که دچار اعتیاد به پتیدین شده‌اید یا خیر، سعی کنید خود را گول نزنید! و با خود صادق باشید و برای انجام بهترین روش ترک پتیدین با مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرید.

چگونه پتیدین را ترک کنیم؟

بهترین روش ترک پتیدین مراجعه به مرکز ترک پتیدین است. زیرا این مراکز با برخورداری از پزشکان حوزه اعتیاد، به راحتی قادر خواهند بود تا علائم ترک ناشی از قطع مصرف پتیدین را کنترل کنند. در این راستا کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی از ترکیب روش‌های سم زدایی ترک اعتیاد، دارودرمانی و روان درمانی استفاده می‌کند، تا اعتیاد شما را به صورت ریشه‌ای درمان کند.

درمان بستری، موثرترین نحوه ترک پتیدین

توصیه متخصصین اعتیاد این است که برای ترک مواد افیونی و شبه افیونی نظیر پتیدین و همچنین ترک الکل، درمان بستری را انتخاب کنید. درمان بستری ایمن ترین و موثرترین نحوه ترک پتیدین است. زیرا شما تحت نظارت 24 ساعته قرار می‌گیرید و در صورت بروز علام ترک خطرناک، علام مذکور سریعا توسط متخصصین مرکز پیام تندرستی مدیریت و کنترل خواهد شد.

اگر محیط خانه شما ارامش بخش بوده و می‌خواهید برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنید، بهترین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی  برنامه درمان سرپایی را نیز به شما ارائه می‌دهد.

بهترین روش ترک پتیدین شامل چه مواردی است؟

استفاده از روش‌های زیر، منجر به ترک قطعی پتیدین می‌گردد:

نحوه سم زدایی ترک پتیدین

هنگامی که فردی به پتیدین معتاد می‌شود، از اولین مراحل ترک پتیدین، انجام سم زدایی است. سم زدایی پتیدین، اولین گام موثر در روند ترک پتدین است که در طی آن پتیدین بصورت فیزیکی از بدن شما پاکسازی خواهد شد. متاسفانه سم زدایی مواد افیونی (از جمله پتیدین) منجر به بروز عوارض ترک بسیار خطرناک می‌شود.

به همین دلیل است که روش ترک پتیدین در خانه آن هم بدون دریافت کمک حرفه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با سم زدایی پتیدین در محیط یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، می‌توانید مطمئن باشید که فرایند ترک پتیدین بصورت ایمن طی خواهد شد.

ترک پتیدین در این مرحله نباید بصورت بوقلمون سرد باشد، زیرا در این نحوه ترک پتیدین، علائم ترک شدید بروز خواهند کرد. از این رو متخصصین ترک اعتیاد، از روش سم زدایی تدریجی برای پاکسازی بدن فرد استفاده می‌کنند. زیرا با سم زدایی تدریجی، علائم ترک پتیدین به مرور و با شدت کمتری ایجاد می‌شوند و این می‌تواند منجر به مدیریت بهتر علائم مذکور و حداقل درد و خماری در فرد شود.

دارو درمانی در ترک پتیدین

متخصصین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی با داروهای تجویزی غیراعتیادآور، عوارض ترک پتیدین را در بدن شما مدیریت و کنترل خواهند کرد تا درد کمتری را تجربه کنید و با خیال راحت از بدترین علائم ترک عبور کنید.

روش روان درمانی برای ترک پتیدین

اعتیاد به پتیدین هم روی جسم شما تاثیر می‌گذارد و هم روی روان شما! بنابراین برای اینکه ترک قطعی پتیدین حاصل شود، شما باید علاوه بر درمان اعتیاد جسمی(با روش سم زدایی ترک پتیدین) به درمان اعتیاد روانی (با بکارگیری رویکردهای روان درمانی) نیز بپردازید. رایج ترین رویکرد روان درمانی اعتیاد، استفاده از درمان شناختی-رفتاری است.

در این رویکرد فرد متوجه می‌شود در چه مواقعی مغز و بدن او پتیدین را طلب می‌کند، و اینکه چه راهکاری باید جایگزین مصرف پتیدین شود؟ در این نحوه ترک پتیدین، شما یاد می‌گیرید به گونه ای صحیح با مشکلات خود مواجه شوید و بعد از پاک شدن، دیگر هرگز به سراغ مصرف پتیدین نروید.

رویکرد روان درمانی بصورت فردی، گروهی، خانواده درمانی، زوج درمانی و یا ترکیبی از این روش‌ها استفاده می‌شود.

مراحل ترک پتیدین

برای دستیابی به بهترین روش ترک پتیدین، متخصصین مرکز روانشناسی ترک اعتیاد  از مراحل زیر استفاده می‌کنند:

• مشاوره با بیمار(به منظور ارزیابی شرایط روحی و روانی او)
  • ارزیابی شرایط جسمی بیمار(به منظور اینکه پزشکان متوجه شوند که بیمار دارای بیماری های زمینه ای است یا خیر)
  • تنظیم برنامه درمانی متناسب با موقعیت جسمی و روانی بیمار
  • اجرای برنامه درمانی با روش سم زدایی ترک پتدین (تدریجی)
  • استفاده از روش دارودرمانی ترک پتیدین (به منظور بهبود علائم ترک )
  • استفاده از روش روان درمانی ترک پتیدین(به منظور حل ریشه اعتیاد)

با انجام تمامی این مراحل، می‌توانید مطمئن باشید که در صورت داشتن اراده کافی، هرگز دیگر پای پتیدین و امثالهم به زندگی شما باز نخواهد شد.

قصد استفاده از بهترین روش ترک پتیدین را دارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید، متخصصین ما از ابتدا تا انتهای در مسیر درمان با شما هستند.