ترک پتیدین

ترک اعتیاد پتیدین

پتیدین یکی از داروهای خوراکی یا تزریقی است که به منظور تسکین دردهای شدید از آن استفاده می‌شود؛ این دارو عموما با نام دمورال نیز شناخته می‌شود؛ عملکرد پتیدین شباهت بسیار زیادی با داروهایی نظیر مورفین دارد که پس از مصرف آن با کاهش درد مواجه می‌شوید؛ اما متاسفانه مصرف مکرر این دارو سبب وابستگی یا به نوعی ایجاد اعتیاد به آن می‌گردد تا حدی که از عملکرد اصلی خود تا میزان زیادی فاصله می‌گیرد و موجب می‌شود نیاز به ترک اعتیاد پتیدین در افراد ایجاد گردد.

عوارض پتیدین

آرامش و سرخوشی حاصل از مصرف پتیدین به حدی زیاد است که جزو داروهای محبوب برای اغلب افراد محسوب می‌شود؛ اما نکته منفی که در رابطه با مصرف این دارو وجود دارد، این است که فرد پس از مدتی به پتیدین اعتیاد پیدا کرده و با اختلال مغزی مواجه می‌شود؛ بنابراین اگر شما یا یکی از اطرافیانتان با این معضل روبه‌رو شدید، باید هر چه سریع‌تر مراحل ترک پتیدین را در کلینیک پیام آغاز کنید؛ کلینیک پیام یکی از برترین مراکز ترک اعتیاد است که با خیالی آسوده می‌توانید به ما اعتماد کنید؛ از این روی ما در این کلینیک، با مجرب‌ترین پزشکان و امکانات پیشرفته آماده خدمت‌‌رسانی به شما هستیم.

نحوه ترک پتیدین به چه صورت است؟

هنگامی که فرد مصرف‌کننده برای ترک پتیدین به کلینیک مراجعه می‌کند، ابتدا باید با استفاده از مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که شامل سی تی اسکن؛ آزمایش سم شناسی؛ آزمایش CBC، میزان درگیری بیمار را با این دارو تشخیص دهیم؛ سپس بهترین و مناسب‌ترین روش را انتخاب کنیم.

به طور معمول اعتیاد به پتیدین به صورت کاملا تصادفی و ناخواسته رخ می‌دهد؛ زیرا افرادی که روی به مصرف این دارو می‌آورند، اغلب می‌خواهند دردهای فیزیکی خود را تسکین دهند؛ اما پس از گذشت مدتی، فرد مصرف‌کننده قربانی استفاده بیش از اندازه از این دارو می‌گردد؛ به نحوی که مسیر وی به سمت اعتیاد سوق می‌یابد؛ در ادامه شما را با اثرات مخرب این داروی اعتیادآور آشنا می‌کنیم.

اثرات اعتیاد به داروی پتیدین

برای آن که هر چه سریع‌تر دوره ترک پتیدین را در کلینیک پیام آغاز کنید، لازم است که با اثرات ویرانگر داروی پتیدین آشنا شوید:

• کاهش فشار خون؛
  • سرگیجه؛
  • لرزش بدن؛
  • سردردهای مزمن؛
  • مشکلات جدی در بینایی؛
  • خواب آلودگی؛
  • اختلال تنفسی؛
  • ایجاد درد در قفسه سینه؛
  • غش.

نشئگی یکی دیگر از عوارض مصرف پتیدین است که در مدت زمان کوتاهی در فرد مصرف‌کننده نمایان می‌شود؛ همچنین دراثر فعل و انفعالات شیمیایی که در مغز بیمار رخ می‌دهد، سریعا به مصرف پتیدین اعتیاد پیدا می‌کند.ترک پتیدین

ایجاد نشئگی در فرد باعث اعتیاد بیشتر وی می‌گردد؛ زیرا پس از هر بار مصرف این دارو، تمایل به استفاده دوزهای بالاتر آن افزایش می‌یابد و باعث وابستگی هر چه بیشتر در شما می‌شود؛ تکرار این چرخه سبب ایجاد یک الگو ثابت و نسبتا پایداری می‌گردد که خطرات مصرف طولانی مدت این دارو را مشخص می‌کند.

با فرد مصرف‌کننده باید چه رفتاری داشته باشیم؟

ابتدا باید این موضوع را درک کنید که فرد مصرف‌کننده یا معتاد یک بیمار است؛ بنابراین برخورد شما با وی باید مشابه رفتار با یک بیمار باشد؛ در ادامه نکاتی که باید در برخورد با این بیماران رعایت کنید را بررسی می‌کنیم:

1. وی را قضاوت نکنید و تنها پشتیبان او باشید؛
  2. در روند پیشبرد درمان فرد مصرف‌کننده، مشارکت کنید و به عنوان یک همراه در کنار وی قرار بگیرید؛
  3. فرد مصرف‌کننده را برای ترک پتیدین و انجام مراحل درمان تشویق کنید؛
  4. مقابل وی قرار نگیرید و از تهدید کردن او اکیدا خودداری کنید.

دوره ترک پتیدین به چه شکل است؟

اگر شما یا یکی از افراد نزدیک به شما درگیر اعتیاد است؛ ابتدا با یک برنامه درمانی جهت ترک پتیدین مواجه می‌شوید؛ بدین منظور ابتدا یک جلسه مشاوره در رابطه با شدت و مدت زمان مصرف شکل می‌گیرد تا بدین ترتیب تنش‌های عاطفی و مشکلات دیگری که موجب ایجاد انگیزه شما در مصرف پتیدین شده است را بررسی کنیم.

دقت کنید اگر در گذشته درگیر مصرف مواد اعتیادآور دیگری نیز بودید حتما به پزشکان متخصص مرکز ترک پتیدین پیام اطلاع دهید؛ علاوه‌بر آن اطلاعات کاملی درباره سوابق خانوادگی و اینکه آیا تا به حال یکی از اعضای خانواده شما درگیر معضل اعتیاد بوده است یا خیر ارائه کنید؛ کلیه این اطلاعات برای پیشبرد و انتخاب یک برنامه دقیق درمانی، لازم است و کمک می‌کند تا دوره ترک پتیدین به خوبی پیش رود.

مرحله بعدی برای درمان ترک پتیدین ، سم زدایی است؛ هر فردی در فواصل زمانی خاص، میزان دوز مشخصی از این دارو را مصرف می‌کند که شدت خماری پتیدین در افراد متفاوت است؛ به‌طور کلی علائم مربوط به خماری پتیدین حدودا 24 ساعت پس از مصرف آخرین دوز استفاده شده، نمایان می‌شود؛ البته در نظر داشته باشید که در موارد حادتر حدودا 3 ساعت پس از مصرف، این علائم قابل رویت است؛ پدیدار شدن این علائم معمولا 2 الی 3 روز پس از مصرف به حداکثر اوج خود می‌رسد و تا 2 هفته نیز ممکن است ادامه یابد.

علائم خماری مصرف پتیدین

1. ایجاد مشکلات تنفسی؛
  2. حالت تهوع و استفراغ؛
  3. اختلال در چرخه خواب و بی‌خوابی؛
  4. اضطراب؛
  5. پارانوئید؛
  6. تحریک‌پذیری بسیار بالا؛
  7. آبریش بینی و چشم.
ترک اعتیاد پتیدین

ترک پتیدین با دارو باعث تثبیت روند بهبودی فرد مصرف‌کننده است تا بتواند برنامه درمان خود را ادامه دهد؛ یکی از داروهایی که ممکن است در پروسه سم‌زدایی تجویز شود، نالترکسان است؛ این دارو از فعال شدن گیرنده‌های مواد مخدر جلوگیری می‌کند و باعث کاهش میل مصرف مواد مخدر می‌گردد؛ از طرفی دیگر علائم مربوط به خماری را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ به طور کلی تشخیص اینکه چه دارویی مناسب بیمار است باید توسط پزشک متخصص کلینیک پیام صورت گیرد و نمی‌توان برای همه بیماران از یک داروی خاص استفاده کرد؛ پس از انجام این مراحل، علائم ترک اعتیاد پتیدین در فرد بیمار به آرامی نمایان می‌شود.

بستری شدن در مرکز ترک پتیدین پیام

در حالت کلی مدت درمان ترک پتیدین و بستری شدن فرد در کلینیک به عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد و نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد؛ بنابراین در این خصوص بهتر است با مشاورین باتجربه و متخصص کلینیک پیام در ارتباط باشید؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیم به ترک قرص دارید، هرچه سریع‌تر مراحل درمان خود را در کلینیک ما آغاز کنید.