ترک حشیش چند روز طول می‌کشد؟

9 اکتبر 2023

بسیاری از شما عزیزان که قصد درمان اعتیاد به حشیش را دارید، از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌پرسید: “ترک حشیش چند روز است؟” باید بگوییم که زمان ترک حشیش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. زیرا شدت و ماندگاری علائم ترک حشیش در افراد مختلف فرق می‌کند.

در این مطلب به پرسش ” ترک حشیش چند روز طول میکشه؟” پاسخ خواهیم داد. بنابراین اگر خواهان ترک اعتیاد به حشیش هستید، به خواندن ادامه دهید.

مدت زمان ترک حشیش

مدت زمان ترک حشیش در افراد مختلف،متفاوت است. جدول زمانی کلی بصورت زیر است:

روز اول تا سوم ترک حشیش

در روز سوم سم زدایی ترک اعتیاد، علائم ترک حشیش، به اوج خود می‌رسد. بطور مثال علاوه بر معده درد ممکن است استفراغ هم اتفاق بیافتد. اغلب در این مرحله، تعریق زیاد رخ می‌دهد. در این مدت زمان ترک حشیش، افراد ممکن است بیقرار شوند و میل به حشیش داشته باشند. به همین دلیل افراد باید از یک برنامه جامع درمانی پیروی کنند تا بتوانند در مقابل علائم مذکور مقاومت نمایند.

مدت زمان ترک حشیش - کلینیک پیام تندرستی

یک هفته تا ده روز

در این بازه زمانی علائم ترک حشیش به اوج خود می‌رسد. در روز چهارم بسیاری از علائم ترک فیزیکی کاهش می‌یابد. اما عوارض روانی تشدید می‌شود. افسردگی در این مدت زمان ترک حشیش، بسیار رایج است. زیرا بدن سعی می‌کند تا خود را با عدم حضور THC سازگارکند.

روز دهم تا بیستم ترک حشیش

علائم ترک حشیش، در این بازه زمانی فروکش می‌کنند. با پایان هفته دوم، بیشتر افراد دوباره احساس ثبات و قدرت می‌کنند. اما باید باز هم مراقب خود باشند.

ترک کامل حشیش چند روز طول میکشد؟

برای اکثر افراد معمولا حشیش بعد از 30 روز بطور کامل از بدن حذف می‌شود. البته این به آن معنا نیست که افراد تا سی روز علائم ترک حشیش را تجربه خواهند کرد. برای اکثر افراد عوارض ترک حشیش، تنها حدود 3 هفته طول می‌کشد (حتی گاهی کمتر.)

بی خوابی، بی حالی و خستگی ممکن است در طول ماه اول برای برخی افراد باقی بماند.  همچنین امکان دارد فرد عوارض ترک حشیش- به ویژه علائم روانی – را برای چندین هفته یا ماه تجربه کند.

سم زدایی ترک اعتیاد زمان خواهد برد.  در حالی که اثرات اولیه حشیش در عرض سه ساعت از بین می‌رود. افرادی که دارای اعتیاد سنگین به حشیش هستند، ممکن است تا سه ماه پس از ترک آن، عوارضی را در بدن خود تجربه کنند.

علائم ترک حشیش چیست؟

بسیاری از علائم ترک حشیش، در چند روز اول پس از آخرین استفاده – معمولاً در عرض 24 تا 72 ساعت – برای افرادی که به شدت ماری جوانا مصرف می کنند، شروع می شود. این علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

• تحریک پذیری.
  • عصبی بودن.
  • مشکل در خواب یا بی خوابی.
  • کاهش وزن و کاهش اشتها.
  • بی قراری.
  • علائم فیزیکی مانند لرزش، تعریق، سردرد، لرز، حالت تهوع و درد معده.
ترک حشیش چند روز طول می کشد؟ - کلینیک پیام تندرستی

در طول سم‌زدایی حشیش، اکثر مردم با مشکل خواب مواجه می‌شوند – به خصوص اگر عادت به مصرف حشیش برای القای خواب داشته باشند. حدود 76 درصد از افرادی که با استفاده از رویکرد بوقلمون سرد برای ترک حشیش اقدام می‌کنند، دچار بی خوابی می‌گردند. به همین دلیل در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی به منظور کاهش شدت علائم ترک از سم زدایی تدریجی استفاده می‌شود.

در این مطلب به بررسی پرسش “ترک حشیش چه مدت طول میکشد؟” پرداختیم. حالا می‌دانیم که مدت زمان ترک حشیش برای افراد مختلف، متفاوت است. اما بطور کلی خروج کامل حشیش از بدن حدود سی روز طول می‌کشد. این درحالیست که علائم ترک حشیش، معمولا 3 هفته به طول می‌انجامد. البته ممکن است برخی از افراد عوارض ترک را ،بسته به شدت اعتیاد و شرایط فیزیکی  و روانی بدن ، تا حدود سه ماه تجربه کنند. اما برای اینکه زمان ترک حشیش را کاهش دهید، لازم است تا به یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنید. در این مرکز یک برنامه درمانی جامع برای شخص شما طراحی می‌شود و این فرایند منجر کاهش مدت زمان ترک حشیش،  تحمل حداقل درد و خماری وهمچنین درمانی ایمن و راحت خواهد شد.

اگر خواهان بهره مندی از روندی ایمن برای ترک حشیش خود هستید، می‌توانید با متخصصین مجرب روانپزشکی ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرید. ما در مسیر درمان با نظارت شبانه روزی و استفاده از روش های نوین اعتیاد همراه شما هستیم.