ترک حشیش در منزل

ترک حشیش در خانه - کلینیک پیام تندرستی
9 اکتبر 2023

ترک حشیش در منزل، برای کسانی که دچار اعتیاد سنگین به این ماده هستند، علائم ترک بسیار ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. بنابراین اگر خواهان درمانی ایمن و راحت هستید، باید از یک برنامه درمانی جامع بهره ببرید که تنها با مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران، مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی، امکان پذیر است. اما برای کسانی که خواهان بهره گیری از روش ترک حشیش در خانه هستند، نیز برنامه هایی وجود دارد. اگر ‌می‌خواهید برای ترک حشیش اقدام کنید، این مطلب را بخوانید.

7 نکته برای ترک حشیش در منزل

برای ترک اعتیاد حشیش در خانه نکات زیر را رعایت کنید:

• تنظیم برنامه و مشخص کردن اهداف خود از ترک حشیش

برای ترک حشیش در خانه بسیار مهم است که هدف خود را مشخص کنید و جلوی چشمان خود قرار دهید، زیرا در زمان های سخت به مقاومت شما در مقابل علائم ترک کمک شایانی می‌کند.

• تصمیم خود را من باب ترک حشیش در منزل، با افراد امن در میان بگذارید

برای ترک حشیش حتما شبکه پشتیبانی دریافت کنید. زیرا دریافت حمایت در طول فرایند درمان می‌تواند بسیار موثر باشد.

ترک حشیش در منزل - کلینیک پیام تندرستی
  • وسایل مصرف حشیش را دور بریزید

• محرک ها را شناسایی کرده و از آن‌ها دوری کنید

محرک های مصرف حشیش می‌توانند شامل افراد یا محیطی باشند که در آن مصرف می‌کرده‌اید. بنابراین اگر خانه شما محلی بوده که در آن اقدام به مصرف حشیش می‌کرده‌اید، ترک حشیش در منزل نمی‌تواند برای شما مناسب باشد.

• خوردن ویتامین های لازم و آب کافی را فراموش نکنید

کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ(از علائم ترک حشیش) می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین بدن ضعیف می‌تواند منجر به عدم مقاومت شما در مقابل علائم ترک حشیش شود. بنابراین تغذیه مناسب را در دستور برنامه خود قرار دهید. برای این منظور می‌توانید از مشاور تغذیه مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی کمک بگیرید.

• تحرک داشتن را فراموش نکنید

ورزش کردن می‌تواند انگیزه شما را برای ترک حشیش حفظ کند، بنابراین از آن غافل نباشید. همچنین ورزش موجب بهبود خلق و خو و برطرف شدن برخی از علائم ترک حشیش شما نیز می‌گردد. بنابراین یک روتین روزانه ورزشی برای خود قرار دهید.

• روی بهبود خواب خود تمرکز کنید

کم خوابی می‌تواند از علائم ترک حشیش باشد. بنابراین لازم است تا روی بهبود آن وقت بگذارید. می‌توانید یک سری کارهای ساده را انجام ندهید تا خوابتان بهبود یابد. به طور مثال قبل از خواب گوشی دست نگیرید! به همین سادگی!

• کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام دهید را شروع کنید

هر کاری که به شما کمک می‌کند تا از مصرف مجدد حشیش خودداری کنید و سرتان گرم شود، مناسب است. مانند سرگرمی های جدید.

این ها کارهایی است می‌توانید برای ترک حشیش در منزل انجام دهید. اما آیا این کارها برای درمان اعتیاد به حشیش در خانه کافی هستند؟! مسلما خیر! اگر بخواهید برای ترک حشیش در خانه اقدام کنید لازم است به یک نحوی برای خروج این ماده از بدن اقدام کنید.

نحوه ترک حشیش در خانه چگونه است؟

اگر بخواهید برای ترک حشیش در منزل اقدام کنید، آن هم بدون کمک حرفه‌ای، تنها می‌توانید از روش بوقلمون سرد برای آن استفاده کنید. متخصصین مرکز پیام تندرستی قطع یکباره حشیش را توصیه نمی‌کنند و علت آن بروز علائم ترک حشیش بسیار شدید است که به احتمال بسیار زیاد(بدلیل اینکه شما فرد حرفه‌ای را در کنار خود ندارید) منجر به عود خواهد شد.

اما با دریافت برنامه درمانی از مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌توانید برای همیشه از شر حشیش خلاص شوید . زیرا کادر درمانی این مجموعه از سم زدایی تدریجی برای پاکسازی حشیش از بدن استفاده می‌کند و در کنار آن، روش هایی مانند  دارودرمانی و روان درمانی را نیز بکار می‌گیرد . حتی اگر بخواهید برای ترک اعتیاد حشیش در خانه اقدام کنید، نیز می‌توانید از خدمات سرپایی درمانی مرکز ترک حشیش پیام تندرستی  بهره ببرید.

برای ترک حشیش کمک حرفه‌ای دریافت کنید

ببینید دوستان واقعیت این است که بهره گیری از سم زدایی بوقلمون سرد و تدریجی می‌تواند علائم ترک را ایجاد کند. اما تفاوت این دو روش در بودن یا نبودن نظارت متخصصین و استفاده از پکیجی کامل از درمان اعتیاد است. در حقیقت با دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی خیال شما از بابت درمانی ایمن و تضمینی، راحت خواهد شد.

اگر اعتیادتان به حشیش سنگین است، توصیه ما انتخاب خدمات درمانی بستری است. زیرا با این خدمات شما تحت نظارت شبانه روزی متخصصین مجرب قرار می‌گیرد و به محض وقوع عوارض ترک خطرناک با روش های دارودرمانی و روان درمانی علائم شما کنترل خواهد شد. اما اگر اعتیادتان سبک باشد، می‌توانید برای ترک حشیش در منزل نیز از طریق دریافت خدمات سرپایی اقدام کنید.

بنابراین چه بخواهید ترک حشیش در خانه را اجرایی کنید و چه بخواهید برای درمان به مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنید، همین حالا می‌توانید با متخصصین ما تماس گرفته و از خدمات درمانی مان بهره مند گردید.

3.3/5 - (3 امتیاز)