ترک الکل و کاهش وزن

مدیرسایت
28 ژوئن 2023

الکل یکی از نوشیدنی هایی است که با مصرف آن فرد به صورت موقتی و گذرا احساس خوشایندی را تجربه می کند. بهتر است بدانید برای رسیدن به این احساس ممکن است بهای سنگینی را در آینده پرداخت کنید که باعث بروز آسیب های جدی در بدن و روان شما خواهد شد. ما امروز در این مقاله سعی داریم درباره تغییرات بدن بعد از مشروبات الکلی کمی با شما عزیزان صحبت کنیم تا شاید به داشتن زندگی سالم شما همراهان محترم کمکی کرده باشیم.

تاثیر ترک الکل و کاهش وزن

ترک الکل مانند ترک هر ماده مخدری دارای عوارض و علائم مختلفی است. یکی از مسائلی که افراد بعد از ترک الکل به آن اشاره می کنند کاهش وزن محسوس آن است. ما امروز در این مقاله می خواهیم درباره ترک الکل و کاهش وزن قابل لمسی که به تبع آن ایجاد می شود با شما همراهان عزیز صحبت کنیم. اگر شما یا اطرافیانتان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تغییرات بدن بعد از ترک الکل

از آنجایی که الکل دارای مقدار زیادی کالری است در طول مصرف آن فرد با افزایش وزن چشم گیری خصوصا در ناحیه شکم مواجه می شود اما بعد از اقدام به ترک الکل، بیمار رفته رفته به دلیل عدم دریافت کالری قبلی رو به کاهش وزن می رود. پس یکی از علت های کاهش وزن پس از ترک الکل نرسیدن میزان بالایی از کالری الکل به بدن فرد می باشد.

ترک الکل و کاهش وزن - پیام تندرستی

یکی دیگر از علت های کاهش وزن پس از ترک الکل این است که مادامی که فرد اعتیاد به الکل دارد به دلیل مواد موجود در الکل، فرد اشتهای زیادی پیدا کرده و تمایل به خوردن در او، نسبت به قبل افزایش پیدا می کند. ولی پس از ترک الکل به دلیل نرسیدن مواد موجود در الکل به بدن اشتهای فرد به حالت قبلی خود باز می گردد در نتیجه این امر نیز می تواند دلیلی بر کاهش وزن فرد پس از ترک الکل باشد.

مصرف الکل بر سیستم عصبی فرد می تواند تاثیر منفی گذاشته و عملکرد برخی قسمت های مغز را مختل سازد به طوری که فرد را دچار افزایش یا کاهش وزن نیز می کند. این مورد هم یکی از دلایلی است که می تواند باعث کاهش وزن در بیمار ترک الکل شده باشد.

چه مدت پس از ترک الکل وزن کم می کنید؟

طی تحقیقات انجام شده، مصرف متعادل الکل برای زنان حدود 1 لیوان در روز و برای مردان 2 لیوان در روز تعیین شده است. هر چقدر این مصرف در طول روز افزایش یابد نشان دهنده مصرف بیش از اندازه فرد می باشد و طبیعتا فرد دچار اعتیاد به الکل خواهد شد. در این حالت ترک الکل برای وی دشوارتر می شود و هنگام ترک، عوارض بیشتری را تجربه می کند. تقریبا بعد از گذشت 30 روز عدم مصرف الکل، فرد عوارض ترک الکل از جمله کاهش وزن را تجربه می کند. از محسوس بودن این کاهش وزن اینگونه می توان گفت که می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش چند سانتی متری از دور کمر شما نیز شود!

چگونه کمترین تغییرات بدن بعد از ترک الکل را داشته باشیم؟

حال سوالی که ایجاد می شود این است که ما چطور می تواند بعد از ترک الکل آسیب کمتری به خود بزنیم؟ در پاسخ باید بگوییم بهترین راه ترک الکل مراجعه به پزشکان متخصصی است که ترک الکل را به روش درست و اصولی آن انجام دهند. کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی یکی از بهترین و مجهزترین مراکز ترک اعتیاد در تهران است که می تواند با کمترین عوارض جسمی و روانی شما را برای رسیدن به شرایط ایده آل پس از ترک آماده کند.

 

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان