افسردگی بعد از ترک الکل

افسردگی بعد از ترک الکل چگونه اتفاق میافتد؟
مدیرسایت
15 جولای 2023

ترک هر ماده مخدری می تواند عوارض جسمی و روانی مختلفی برای فرد در پی داشته باشد. الکل نیز یکی از همین موادی است که حتی پس از قطع مصرف تا مدت ها عوارضی را با خود به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات شایع و بسیار مهم بعد از ترک الکل، افسردگی است که متاسفانه در اکثر کسانی که الکل را ترک می کنند به سراغ آن ها می آید. اگر به دنبال درمان این مشکل هستید در ابتدا باید به درمان اصولی و درست اعتیاد به الکل خود بپردازید. مراجعه به پزشک متخصص اولین گام برای جلوگیری از بروز افسردگی بعد از ترک الکل است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شمار ار بیشتر با علائم افسردگی بعد از ترک الکل، راه های درمان آن و مراکز معتبر ترک اعتیاد آشنا کنیم.

علائم افسردگی بعد از ترک الکل

علائم افسردگی بعد از ترک الکل در هر شخصی می تواند به صورت های متفاوتی خود را نشان دهد. با این حال در ادامه به چند مورد از علائم افسردگی بعد از ترک الکل به صورت کلی اشاره ای می کنیم:

  • بی انگیزه بودن
  • احساس خستگی
  • اضطراب
  • غمگین بودن
  • احساس ناامیدی شدید
  • افزایش یا کاهش شدید وزن
  • اختلال در خواب (افزایش یا کاهش میزان خواب)
درمان افسردگی بعد از ترک الکل

ارتباط بین افسردگی و الکل

در پاسخ به این سوال که آیا بین بروز افسردگی و الکل ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم از آنجایی که فرد بعد از مصرف الکل و اعتیاد به آن، احساس خوشایندی را تجربه می کند و احساس لذت زیادی دارد طبیعتا پس از قطع مصرف آن نیز سیستم عصبی مغز واکنش نشان داده و دیگر احساس لذت را تجربه نمی کند، به همین دلیل فرد می تواند دچار انواع اختلالات روانی ناشی از ترک الکل شود که یکی از مهم ترین و جدی ترین آن ها افسردگی می باشد.

گاهی این افسردگی ناشی از نرسیدن به لذت ها و تمایلات قبلی شماست که با ترک الکل دیگر قادر به دسترسی به آن ها نبوده اید. شما می توانید با شرکت در جلسات روان درمانی به صورت اصولی، افسردگی بعد از ترک الکل خود را درمان نموده و به کانون گرم خانواده بازگردید.
کلینیک روان درمانی و ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران می تواند بهترین گزینه برای ترک الکل و درمان افسردگی ناشی از ترک الکل باشد.

درمان افسردگی پس از ترک الکل

بهترین و درست ترین شیوه برای درمان افسردگی پس از ترک الکل مراجعه به روانشناس و روانپزشک می باشد. اگر روند ترک الکل شما به درستی و از طریق پزشکان ترک اعتیاد حرفه ای انجام گرفته باشد احتمال کمتری وجود دارد تا شما دچار افسردگی پس از ترک الکل شوید زیرا در مراکز ترک اعتیاد مجهز و معتبر مانند کلینیک پیام تندرستی شما می توانید مراحل سم زدایی و روان درمانی را به صورت توامان انجام داده و به روش اصولی به نتیجه دلخواه خود برسید.

گاهی افسردگی ناشی از مصرف الکل را می توان با تغذیه درست در کنار شرکت در جلسات روان درمانی مداوا کرد. تغذیه مناسب به بهبود سلول های مغزی بیمار کمک می کند حتی مواد معدنی و ویتامین های موجود در غذاهای مختلف می توانند علاوه بر سلامت جسم، سلامت روان را تضمین کنند.

الکل و افسردگی چه ارتباطی با هم دارند؟

افسردگی ناشی از مصرف الکل

برخی از مصرف کنندگان الکل اذعان می دارند که با مصرف الکل احساس آرامش به آن ها دست می دهد و مشکلات و مسائل شخص و کاری خود را فراموش می کنند، به همین دلیل نمی توانند از مصرف آن دست بکشند. این مسئله کاملا موقتی و گذراست و جز آسیب جسمی و روانی نتیجه ای برای فرد در پی نخواهد داشت. گاهی نیز فرد به علت مصرف بالای الکل در طولانی مدت و برای ایجاد احساس آرامش ممکن است دچار افسردگی شود که به آن افسردگی ناشی از مصرف الکل می گویند. در اصل در این موقعیت مغز آسیب جدی دیده است و حتما باید تحت درمان های پزشکی و روان درمانی قرار گیرد.

برای اطلاع از روند درمان افسردگی بعد از ترک الکل می توانید با مشاوران ما در کلینیک روان درمانی و ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. تلاش ما در این مرکز بهبودی کامل شما در هر دو بعد جسمی و روانی می باشد.

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان