مرکز ترک دولتی اعتیاد

مرکز ترک دولتی اعتیاد
مدیرسایت
25 دسامبر 2022

بسیاری از افراد با توجه به عوارض ناخوشایند اعتیاد، تصمیم به ترک می‌گیرند. بسیاری از آن‌ها به دلیل ابهام در فرایند ترک و تجربه کردن علائم ترک یا به دلیل هزینه های ناشی از فرایند ترک به سراغ آن نمی‌روند. اگر به دنبال گرفتن نتیجه ای عالی از فرایند ترک اعتیاد خود هستید، پیشنهاد ما تماس با بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران است. اما بسیاری از افراد از پس هزینه‌های درمان برنمی‌آیند، بنابراین می‌توانند به مرکز ترک دولتی اعتیاد مراجعه کنند. اما ویژگی‌های کلینیک ترک دولتی اعتیاد چیست؟ برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین مرکز ترک دولتی اعتیاد

بهترین مرکز ترک دولتی، مرکزی است که بتواند بهترین خدمات ترک اعتیاد را با کمترین هزینه یا بصورت رایگان به بیماران ارائه دهد. این خدمات شامل موارد پزشکی، مشاوره و روانشناسی به منظور جلوگیری از مصرف مجدد مواد مخدر است. اگر فرایند درمان به درستی انجام نشود، ممکن است درصدی از بیماران به مصرف مجدد مواد روی بیاورند. بنابراین مراجعه به یک کلینیک دولتی ترک اعتیاد مجرب که دارای خدمات روانشناسی و پزشکی خوب باشد، ضروری است. برای یافتن بهترین مرکز ترک دولتی اعتیاد، می‌توانید سرچ کنید یا از پزشک متخصص ترک اعتیاد بپرسید تا تجربه خوبی از ترک در مرکز دولتی اعتیاد داشته باشید.

هزینه ترک در مرکز دولتی اعتیاد

هزینه‌ها در مرکز ترک دولتی اعتیاد، بصورت رایگان یا نیمه رایگان است. اگر در پرداخت هزینه مشکل دارید، زمانی که به مرکز مراجعه کردید، با مدیر کلینیک صحبت کنید. معمولا مدیر مرکز اعتیاد دولتی، شما را به بهزیستی معرفی می‌کند. در این مرحله بهزیستی تصمیم می‌گیرد کل هزینه‌های شما یا تنها بخشی از آن رایگان باشد. از طرفی می‌توانید قبل از مراجعه به مرکز ترک دولتی، به بهزیستی مراجعه کنید، شرایط مالی را توضیح داده و با توجه به آن روش درمانی و مرکز دولتی به شما معرفی خواهد شد.

ویژگی مرکز ترک دولتی اعتیاد

مرکز دولتی اعتیاد انواع مختلفی دارد، که عبارتند از:

  • کمپ ترک اعتیاد اجباری: این مراکز ترک دولتی فقط مختص کسانی است که میلی به ترک اعتیاد ندارد.
  • کمپ ترک اعتیاد اختیاری: این نوع مرکز ترک دولتی اعتیاد برای افرادی است که از عوارض ناشی از اعتیاد کاملا آگاه اند و اراده کرده اند تا ترک کنند. واضح است که ترک اختیاری، معمولا برگشت ندارد و نتیجه موفقیت آمیزتری نسبت به ترک اجباری دارد.
  • گروه های ترک اعتیاد: این مراکز دولتی رایگان هستند و توسط افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند اداره می‌شود. حامی این نوع مراکز ترک اعتیاد، خیرین هستند.

مقایسه خدمات مرکز اعتیاد دولتی و خصوصی

از مهم ترین امکانات کلینیک دولتی ترک اعتیاد، میزان هزینه پرداختی برای درمان است. شاید بتوان آن را مهم‌ترین مزیت مرکز ترک اعتیاد دولتی معرفی کرد. در زیر خدمات مراکز خصوصی و دولتی ترک اعتیاد مقایسه می‌شوند.

  • در مرکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی، مشاوره اولیه رایگان است.
  • فضای مرکز ترک خصوصی اعتیاد به نسبت مرکز ترک دولتی، به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی و وسایل مجهز، آرامش بخش‌تر است.
  • در مراکز خصوصی اعتیاد، برنامه درمانی دقیق و منحصربفرد، با توجه به شرایط فیزیکی، شدت مصرف، مدت مصرف، نوع مواد مصرفی و شرایط روحی هر بیمار تنظیم خواهد شد. بدیهی است که دقت برنامه مرکز ترک دولتی اعتیاد، نسبتا پایین‌تر است.
  • روش‌های درمانی پیشرفته مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان، در بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد اجرا می‌شود.
  • هزینه مرکز دولتی اعتیاد، رایگان یا نیمه رایگان است، در حالیکه مرکز ترک خصوصی اعتیاد دارای هزینه است.
  • مراکز خصوصی ترک با برخورداری از پزشکان، روانپزشکان و روان درمانگران مجرب از ابتدا تا انتهای دوره درمان و حتی پس از دوره سم زدایی، بیمار را پشتیبانی خواهند کرد. پزشکان مرکز ترک دولتی اعتیاد، هم مجرب هستند اما میزان پشتیبانی آن‌ها به نسبت مراکز خصوصی کمتر است.

در این مطلب به بررسی مرکز ترک دولتی اعتیاد پرداختیم و از انواع، هزینه و ویژگی‌های آن صحبت کردیم و در نهایت خدماتی که یک مرکز دولتی ترک ارائه می‌دهد را با یک مرکز خصوصی مقایسه کردیم. اگر تصمیم به درمان اعتیاد گرفته اید به دلیل امکانات درمانی و رفاهی بیشتر مراکز خصوصی و برای رسیدن به نتیجه مطلوب، پیشنهاد ما این است که به بهترین کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در تهران مراجعه کنید. بیمارستان ترک اعتیاد پیام با ارائه خدماتی حرفه‌ای آماده پذیرش و درمان شما است. همین حالا گوشی را بردارید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان