ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟

ترک اعتیاد بدون درد و بستری
مدیرسایت
5 فوریه 2020

چه برای یک بیمار مبتلا به اعتیاد و چه بیماران دیگر همیشه روش های درمان در منزل و بدون نیاز به بستری شدن طرفداران بیشتری داشته است. اما در این شرایط افرادی هم وجود دارند که بارها و بارها در کمپ های ترک اعتیاد بستری شده و با ترک اعتیاد ناموفق مواجه شده اند. با وجود اینکه معمولا ترک اعتیاد اصولی در کلینیک های تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می شوند اما اگر روند درمان ترک اعتیاد صحیح و اصولی باشد، تفاوتی ندارد که فرد بیمار بستری بشود یا نه. در این مقاله قرار است به بررسی روش درمان سرپایی اعتیاد و نتایج ترک اعتیاد بدون بستری بپردازیم.

روش های درمان ترک اعتیاد

مراکز ترک اعتیاد متعددی وجود دارند که هر کدام روش هایی را برای فرآیند ترک مصرف مواد مخدر پیشنهاد می دهند. معمولا بیشتر افراد در کلان شهر ها به دنبال مراکز ترک اعتیاد می گردند. به عنوان مثال تصور عموم مردم از کمپ ترک اعتیاد یک ترک اعتیاد موفقیت آمیز است؛ در صورتی که سهولت این امر و نتیجه ترک اعتیاد بدون بازگشت کاملا به خواست قلبی بیمار مبتلا به اعتیاد و روندی که پزشک متخصصش در پیش می گیرد بستگی دارد. پیش از بررسی مراحل اصلی ترک اعتیاد ابتدا با دو روش اصلی درمان ترک اعتیاد آشنا می شویم.

برای درد خماری چه باید کرد؟

1-درمان ترک اعتیاد بدون دارو

در روش های درمانی پرهیزمدار که بسیار گسترش یافته اند، درمان ها به صورت گروه درمانی همراه با جلسه های مشاوره و کاهش تدریجی دوز مخدر مصرفی اعمال می شود.

2-درمان ترک اعتیاد با داروهای جایگزین

در این روش اما از داروهای جایگزینی استفاده می شود که حتما باید تحت نظر یک پزشک متخصص مصرف شوند زیرا این دارو ها اعتیاد آورند و می توانند وابستگی به دو ماده مخدر را در فرد ایجاد کنند. البته در بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد درمان های سرپایی بدون نیاز به بستری انجام می شود. حدودا 8 هزار مرکز درمان در کشور وجود دارد که شما می توانید با انتخاب بهترین کلینیک برای دریافت خدمات بستری ترک اعتیاد تهران یا سایر شهرستان ها اقدام به سم زدایی بدن و سپس انجام دیگر مراحل ترک اعتیاد کنید.

 

نالترکسون به طور موثر اثرات شبه افیونی را مسدود می کند، میل به مصرف، وسوسه مصرف بیمار را درطول درمان ترک اعتیاد کنترل و مهار می کند. فرمول های کاشته شده با اثر طولانی مدت ممکن است امکان ترک اعتیاد را افزایش دهند. طول دوره درمان با این ایمپلنت شش ماه طول می کشد. از نظر پزشکی ایمپلنت ها در نتیجه درمان اعتیاد موثر هستند. کاشت توسط کادر پزشکی متخصص کاشت ایمپلنت نالتروکسان انجام می شود. هنگام کاشت ایمپلنت بیمار می تواند بقیه درمان را سرپایی و تحت نظارت پزشک متخصص ترک اعتیاد سپری کند.

سم زدایی ترک اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

تفاوتی ندارد که شما برای درمان ترک اعتیاد از چه روشی استفاده می کنید. مهم این است اگر این فرآیند را طی مراحل اصولی انجام بدهید حتما با نتیجه رضایت بخشی مواجه خواهید شد. اولین و مهم ترین مرحله در ترک اعتیاد تصمیم قلبی بیمار به کنار گذاشتن مخدر مصرفی و بازگشت به زندگی طبیعی است. بعد از آن دو مرحله اصلی در تمامی روش های ترک اعتیاد وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

 

1-مرحله سم زدایی از بدن

بهتر است این دوره در طی یک فرآیند بستری اتفاق بیافتد تا خارج کردن مواد مخدر از بدن فرد بعد از یک مدت طولانی مصرف مواد محرک بدون هیچ گونه آسیبی صورت گیرد. طول دوره سم زدایی بسته به نوع محرک مصرفی می تواند بین 10 تا 15 روز به طول بیانجامد. در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با انجام آزمایش و مشاوره های لازم، بهترین روش سم زدایی سریع در اعتیاد به بیماران پیشنهاد داده می شود که گاهی ممکن است به صورت درمان سرپایی و گاهی با بستری کوتاه مدت صورت پذیرد.

در روش درمان سم زدایی سرپایی، نیازی به بستری شدن بیمار در کلینیک نیست. عمدتا پس از انجام معاینات و بررسی های لازم توسط پزشک متخصص، دوز دارویی مشخص تجویز شده و بیماران فقط برای انجام معاینات و بررسی های مجدد به کلینیک مراجعه می کنند.

 

 

2-مرحله توان بخشی ترک اعتیاد

بعد از سپری کردن شرایط نسبتا سخت سم زدایی سریع در اعتیاد و خارج شدن مواد مخدر از بدن فرد مبتلا به اعتیاد، یکی از حساس ترین و تاثیر گذراترین مراحل، بخش روان درمانی است. این مرحله به شدت برای مراقبت از فرد معتاد، رسیدن به اهداف درمانی و ترک اعتیاد بدون بازگشت تاثیرگذار است. معمولا بیماران با شرکت در جلسه های مستمر روانشناسی ترک اعتیاد، خانواده درمانی و همچنین ورزش درمانی برای ترک اعتیاد، می توانند در تسهیل این فرآیند موفقیت آمیز به خود و عزیزانشان کمک کنند.

ترک اعتیاد در منزل و رهایی از اعتیاد

 

افرادی که به دنبال یافتن روش های ترک اعتیاد بدون بستری شدن هستند، ترک اعتیاد در منزل را انتخاب می کنند. این گزینه زمانی که با تشخیص پزشک و بعد از انجام آزمایش های مربوطه، صورت گیرد می تواند کاربردی باشد. باید در نظر داشت که ترک در منزل با استفاده از داروهای مربوطه و مراقبت پزشک کاملا با مقوله مصرف خودسرانه های داروهای ترک اعتیاد متفاوت است. اگر شما تمایلی به بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد ندارید می توانید با انجام اقدامات اولیه در کلینیک ها و مراکز تخصصی ترک اعتیاد، ابتدا نسخه درمانی خود را از پزشک دریافت کنید و سپس با توجه به توصیه های پزشک روند درمان را در منزل پیش بگیرید.

برای درد خماری چه کار باید کرد؟

روش و علائم ترک هر ماده مخدری متفاوت است. اگر قصد ترک اعتیاد در منزل با مشورت پزشک را دارید بهتر است با علائم خماری و نشانه های ترک ماده مخدری که تا کنون مصرف می کردید را بشناسید. یک سری علائم از جمله افسردگی، اختلال خواب، تحریک پذیری، عصبی شدن، احساس سردرگمی و اضطراب در ترک انواع محرک ها دیده می شود که برای بهبود این وضعیت می توانید تغییر وضعیت بدهید یا خودتان را مشغول به انجام کاری کنید. البته ناگفته نماند که رفتن به جلسه های مشاوره یا استفاده از راه کار های نوین مانند نوروفیدبک تراپی می تواند در بالا بردن انگیزه و جلوگیری از سست شدن به شما کمک کند.

ترک اعیتاد بدون بستری شدن

اگر شما به دنبال بهترین روش برای اعتیاد هستید یا ترک اعتیاد بدون بستری شدن را ترجیح می دهید می توانید با شماره 02122222241 تماس بگیرید. مشاورین باتجربه ما در کلینیک پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک، الکل و هر نوع مواد مخدر آماده ارائه هرگونه کمک رسانی به شما عزیزان هستند.

3.2/5 - (13 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

ترک اعتیاد بدون بستری و استراحت در خانه همراه با کار و مشغله روزانه.ممکن هست یا خیر

حسین فراهانی
5 ژوئن 2020

    سلام دوست عزیز
    بستگی به نوع اعتیاد شما، دوز مصرف و مدت زمان مصرف دارد و توسط متخصص تعیین میشود. برای دریافت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

    کلینیک پیام تندرستی
    15 سپتامبر 2020

    باسلام
    به علت کنترل علایم بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشید

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

سلام من دو روز است ک اقدام به ترک کردم. سخت است .اما به انتهایش فکر میکنم.

افسون
10 ژوئن 2020

    سلام دوست عزیز
    از ترک یکباره مواد مخدر پرهیز کنید، زیرا بعد از مدتی دچار لغزش میشوید. برای درمان اصولی به روانپزشک آشنا به مباحث اعتیاد مراجعه کنید.

    کلینیک پیام تندرستی
    15 سپتامبر 2020

    سلام مرکز شما حتمأبایدبستری شدواجباریه بعضی ها نمیتوانند هزینه بستری روبدن یاحداقل یک الی دوروز به اندازه ای که شخص بتونه هزینه هاروپرداخت کنه. اگه پرسنل شمادلسوزاست بایدمردم رادرک کند نه اینکه زمانی میگوییم هزینه به این اندازه رونمیتوانم پرداخت کنم تماس راقطع میکنند

    واحدمهدیزاده
    8 آگوست 2021

      با سلام دوست عزیز خدمات درمانی هزینه دارد و با توجه به خدمات کامل و فوق تخصصی این مرکز هزینه ها متناسب می باشد .

      کلینیک پیام تندرستی
      8 آگوست 2021

      باسلام
      کلینیک خصوصی است و شرایط بستری بدین گونه میباشد به علت ازدحام تماس بوده است.پوزش مارا پذیرا باشید

      کلینیک پیام تندرستی
      8 آگوست 2021

    باسلام
    بهتر است تحت نظر پزشک متحصص ترک صورت بگیرد

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

سلام
سوالم اینه که کلینیک شما بستری شدن اجباریه
یا اینکه با دارو میشه سرپایی ترک کرد

الوردی
13 سپتامبر 2020

    سلام دوست عزیز
    بستگی به نوع مواد مخدر مصرفی، دوز مصرف و مدت اعتیاد دارد. برای دریافت مشاوره میتوانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

    کلینیک پیام تندرستی
    15 سپتامبر 2020

    باسلام
    به علت کنترل علایم بهتر است بیمار بستری و تحت نظر باشد

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان