بهترین کمپ ترک الکل در تهران

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی
مدیرسایت
25 جولای 2023

بسیاری از شما از متخصصین کلینیک پیام تندرستی سوال می‌پرسید:” برای درمان اعتیاد الکل به کجا باید مراجعه کرد؟” دو گزینه درمانی وجود دارد؛ ترک الکل در کمپ و درمان اعتیاد الکل در کلینیک. ما در این مطلب به بررسی تفاوت کمپ ترک الکل و کلینیک ترک الکل می‌پردازیم. اما کسانی که قصد درمان اعتیاد به الکل دارند، از همین ابتدای مطلب باید بدانند که حضور متخصصین حوزه اعتیاد برای ترک الکل از ضروریات این روند است. علت آن است که در طول فرایند سم زدایی ترک الکل، علائم ترک مانند تشنج و توهم بروز می‌کنند و این نشانه‌ها می‌توانند تهدیدکننده زندگی شما باشند. برای مدیریت این علائم و به منظور دریافت درمانی ایمن و راحت برای ترک الکل لازم است از تیم پزشکی متخصص اعتیاد کمک بگیرید.

تفاوت روش‌های درمانی در کمپ ترک الکل و کلینیک

روش‌های ترک الکل مختلف است که ما در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

روش سم زدایی ترک الکل در کمپ و کلینیک

در کمپ ترک الکل اکثرا از روش بوقلمون سرد برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود. البته کمپ‌هایی هم هستند که برای ترک الکل از روش سم زدایی تدریجی استفاده می‌کنند. اما در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی به هیچ عنوان روش بوقلمون سرد کاربرد ندارد، زیرا این روش با بروز علائم ترک بسیار شدید همراه است و فرایند درمان را ناایمن می‌کند. در کلینیک پیام تندرستی بطور قطع از سم زدایی تدریجی استفاده می‌شود و متخصصین با کاهش تدریجی دوز الکل و در صورت لزوم تجویز دارو، به مدیریت علائم ترک می‌پردازند.

دارودرمانی در کمپ ترک الکل و کلینیک

همانگونه که گفتیم ترک الکل در کمپ یا کلینیک، با بروز علائم ترک همراه است. در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، در صورت لزوم از داروهایی که پتانسیل اعتیاد ندارند، به منظور کاهش شدت علائم ترک الکل  استفاده می‌شود. اما در کمپ ترک اعتیاد، در بسیاری از موارد، داروهای اعتیادآور نظیر بنزودیازپین‌ها برای ترک کاربرد دارند که این رویکرد به هیچ عنوان اعتیاد را از بین نمی‌برد و تنها شکل آن را تغییر خواهد داد.

روان درمانی در کمپ ترک الکل و کلینیک

در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی، بطور خاص روی این رویکرد کار می‌شود. می‌دانیم که در اکثر موارد اعتیاد و اختلالات روانی باهم مرتبط هستند، یعنی بسیاری از افرادی که دارای اختلالات روانی هستند به سمت الکل و سایر مواد اعتیادآور گرایش دارند و بسیاری از اعتیادها نیز موجب اختلالات روانی نظیر اضطراب فراگیر یا افسردگی و… می‌شوند. گاهی نیز پیش می‌آید که اعتیاد و اختلالات روانی بطور همزمان بروز می‌کنند. در هر صورت به دلیل ارتباط پیچیده این دو مقوله متخصصین سلامت روان در کلینیک پیام تندرستی روی بهبود اعتیاد روانی و پیدا کردن علل گرایش به اعتیاد، تمرکز زیادی دارند. از جمله  روش‌های درمانی پرکاربرد در این رویکرد، درمان شناختی و رفتاری است. در این روش افراد مهارت‌های مقابله‌ای مثبت را یاد گرفته و مهارت‌های مقابله‌ای منفی در آن‌ها شناسایی می‌شود تا در صورت مواجهه با چالش‌ها، دیگر برای آرام کردن خود به سراغ الکل یا هر نوع مخدر دیگری نروند.

اما در کمپ ترک الکل از این روش‌ها به ندرت استفاده می‌شود و تنها درمان اعتیاد جسمی افراد (انجام فرایند سم زدایی) مورد توجه است.

استفاده از روش های نوین درمان اعتیاد در کلینیک

روش‌هایی مانند کاشت ایمپلنت دی سولفیرام و همچنین استفاده از درمان نوروفیدبک (بنا به شرایط بیمار و تشخیص پزشک ترک اعتیاد)، در روند ترک الکل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رویکرد در کمپ ترک الکل با توجه به هزینه‌های آن استفاده نمی‌شود.

ترک الکل در کلینیک یا کمپ

به جز روش‌های درمانی، کمپ ترک الکل و کلینیک ترک الکل در مسائلی مانند فراهم کردن محیط خوب، کار درمانی، تغذیه مناسب، هزینه و… نیز باهم تفاوت دارند که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تنظیم برنامه درمانی در کلینیک ترک الکل

در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، ابتدا بیمار تحت مشاوره و ارزیابی‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرد. سپس تیم پزشکی با توجه به شرایط بیمار (میزان اعتیاد، مدت زمان مصرف الکل، وجود بیماری زمینه‌ای مختلف و اختلالات سلامت روان) به تنظیم برنامه درمانی منحصربفرد برای هر بیمار می‌پردازد. اما در کمپ ترک الکل دقت زیادی روی این قسمت نمی‌شود و معمولا بیماران از یک برنامه درمانی کلی استفاده می‌کنند.

آموزش خودمراقبتی در کلینیک ترک الکل

خودمراقبتی موردی است که تخصصین کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی روی آن تاکید دارند. خودمراقبتی شامل تغذیه مناسب برای ترک الکل، انجام ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، یوگا و… است که بعد از سم زدایی به بیمار توصیه می‌شود. در طول فرایند درمان نیز بیمار با تغذیه مناسب، بدن خود را که در طول مصرف الکل از ویتامین و مواد مغذی خالی شده، تقویت می‌کند.

کار درمانی در کمپ ترک الکل و کلینیک

کلا داشتن تحرک به افزایش انگیزه بیمار کمک شایانی می‌کند. از این رو در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، امکاناتی برای کاردرمانی بیماران تعبیه شده است. این امکانات عبارتند از: فوتبال دستی، پینگ پنگ و… اما در کمپ ترک الکل این امکانات در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارند.

محیط کمپ ترک الکل و کلینیک

الکل یکی از موادی است که محیط عاری از محرک‌ها در ترک آن اهمیت زیادی دارد. محرک‌ها عبارتند از: مکانی که در آن الکل مصرف می‌کنید و یا حتی دوستانی که با آن‌ها می‌نوشید و بطور کلی هر چیزی که شما را یاد نوشیدن الکل بیندازد. در این راستا کلینیک خصوصی روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی، با بهره‌گیری از امکانات رفاهی و هتلینگ و همچنین داشتن اتاق‌های vip با امکانات اختصاصی سعی در ایجاد محیطی آرامش‌بخش و ایمن برای شما دارد. قاعدتا محیط  بهترین کمپ ترک الکل در تهران نیز قابل مقایسه با مراکز خصوصی نخواهد بود.

البته کلینیک پیام با ارائه درمان بستری و سرپایی انتخاب را به بیماران می‌سپارد. درمان بستری برای کسانی که از اراده قوی برخوردار نیستند و یا اعتیادشان به الکل سنگین است، کاربرد دارد و بیشتر توصیه می‌شود؛ زیرا در این رویکرد شما تحت نظارت 24 ساعته متخصصین ترک اعتیاد در مرکز پیام تندرستی قرار می‌گیرید. اما اگر محیط خانه خود را امن می‌بینید نیز می‌توانید از درمان سرپایی برای ترک الکل در منزل استفاده کنید.

هزینه ترک الکل در کمپ و کلینیک

معمولا هزینه درمان در کمپ ترک الکل پایین‌تر بوده و این قابل پیش‌بینی است. زیرا سطح امکانات ارائه شده در کمپ بسیار پایین‌تر از کلینیک ترک اعتیاد می‌باشد. در کلینیک خصوصی ترک اعتیاد پیام تندرستی هزینه‌ها با توجه به امکانات و همچنین بنا به استانداردهای تعیین شده حال حاضر تعبیه می‌شود. نیاز نیست در این مورد نگران باشید، شما عزیزان می‌توانید در تماس با مشاورین مرکز پیام نگرانی خود را برطرف کنید.

در این مطلب به بررسی تفاوت کمپ ترک الکل و کلینیک ترک الکل پرداختیم. ما انتخاب را به خود شما واگذار می‌کنیم. اگر فرایند درمان اعتیاد به الکل ایمن را می‌خواهید توصیه می‌کنیم با کادر پزشکی متخصص حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس گرفته و از امکانات ما برخوردار شوید. کافیست برای ترک الکل اراده کنید، باقی مسیر درمان را با شما خواهیم بود.

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان