ترک کوکائین چه مزایایی دارد؟

ترک کوکائین و مزایای آن برای سلامتی
مدیرسایت
24 جولای 2023

کوکائین نوعی ماده مخدر و اعتیاد آور است که تاثیرات مخربی بر سلامت جسم و روان مصرف کنندگان دارد. بهبود وضعیت سلامتی و ارتقا کیفیت زندگی تنها گوشه ای از مزایای ترک کوکائین است. بی شک آگاهی از مزایای ترک اعتیاد، تاثیر زیادی در تشویق افراد معتاد برای قدم گذاشتن در مسیر ترک مواد مخدر دارد. بنابراین برای آَشنایی با 8 مزیت اصلی ترک کوکائین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

بهبود وضعیت مالی

افراد معتاد به مصرف کوکائین، مبالغ زیادی از درآمد خود را صرف تهیه مواد مخدر و مصرف آن می کنند. در شرایطی که به صورت قاطعانه اقدام به ترک اعتیاد کنید، متوجه می شوید که اوضاع مالی شما به تدریج بهبود پیدا کرده و برخلاف گذشته برای برطرف کردن نیازهای مالی خود با چالش روبرو نخواهید شد.

رشد عزت نفس

عزت نفس پایین افراد معتاد به کوکائین

معمولا افراد معتاد به کوکائین، عزت نفس پایینی دارند و از مصرف مواد مخدر برای جبران احساسات منفی و کسب اعتماد به نفس استفاده می کنند.
در واقع این افراد به دلیل رفتارهای ناهنجار خود (دروغگویی و دزدی و …) دچار احساس گناه شده و برای رهایی از این احساس در چرخه معیوب اعتیاد گرفتار می شوند.
خوشبختانه بازسازی و ترمیم عزت نفس از دست رفته، یکی از مهم ترین مزایای ترک کوکائین است.

بهبود وضعیت ظاهری

مصرف کوکائین با تاثیرات مخربی بر وضعیت ظاهری همراه است. با یک تحقیق ساده در اینترنت می توانید از تاثیرات وحشتناک مصرف کوکائین بر وضعیت ظاهری مصرف کنندگان این ماده خطرناک آگاه شوید.
بی شک مقایسه تصاویر قبل و بعد افراد معتاد به مصرف کوکائین، به منزله اثبات تاثیرات این ماده بر زوال فیزیکی و تغییرات ظاهری مصرف کنندگان است.

بروز علائم پیری زودرس، ظاهر شدن لکه های قرمز روی پوست، زخم های باز، کاهش وزن، چین و چروک، ریزش دندان ها و پف آلودگی زیر چشم از جمله عوارض مصرف کوکائین بر ظاهر افراد معتاد است.
اما لازم است بدانید که بدن شما ظرفیت شگفت انگیزی در بازسازی خود دارد، به این معنا که با ترک کوکائین، بدن شروع به التیام و تسکین آسیب های وارده می کند.
همچنین برخورداری از خواب مناسب، ورزش، استراحت و تغذیه متعادل، برای جبران اثرات منفی مصرف کوکائین ضروری است و در نهایت ظاهر شما روز به روز بهتر خواهد شد.

تقویت حافظه

تحقیقات متخصصان نشان داده است که بین سوءمصرف مواد مخدر و کاهش حافظه ارتباط معناداری وجود دارد.
بسیاری از مصرف کنندگان کوکائین با اختلالات شدید حافظه کوتاه مدت، دست به گریبان هستند، به طوری که ممکن است دچار فراموشی موقت شوند و یا با خاموشی کامل ذهن، کلیه وقایع پیش آمده را از یاد ببرند.
اما خبر خوب این است که در حدود 14 روز پس از سم زدایی کوکائین، مغز شروع به احیا و تقویت حافظه می کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای ترک کوکائین بهبود دوره های خاموشی حافظه و توانایی به خاطر سپردن کلیه اتفاقات و تجربیات زندگی است.

روبرویی با واقعیت

بسیاری از افراد برای فرار از واقعیت های زندگی، به مصرف مواد مخدر پناه می برند. اما متخصصان بر این باورند که پادزهر اعتیاد، یادگیری تحمل واقعیت است.
برای روبرویی با واقعیت بهتر است از فضای تخیلی که در درون ذهن خود ساخته اید خارج شوید و با پذیرش مسئولیت رفتارها و اعمال خود، در ساختن زندگی واقعی خود نقش برجسته ای داشته باشید.

بهبود ارتباطات

اکثر افراد معتاد به کوکائین به دلیل انزوا و ابراز رفتارهای خودشیفته، خانواده و دوستان خود را از دست می دهند.در واقع افراد معتاد، کوچکترین درکی از آنچه که برای حفظ یا بازسازی روابط پایدار لازم است ندارند.با این حال، ترک اعتیاد به مواد مخدر به شما کمک خواهدکرد تا در جهت بازسازی روابط خود با سایرین قدم برداشته و روابط سالم تری را تجربه کنید.

سلامت روان

مشکلات روانی در حین ترک کوکائین

شیوع مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی در میان مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر است. در واقع بیماران مبتلا به افسردگی ممکن است برای بهبود خلق و خوی خود یا فرار از احساس گناه یا ناامیدی از مواد مخدر استفاده کنند.
اما واقعیت این است که مصرف مواد مخدر، باعث افزایش احساس غم و اندوه می شود و مشکل افسردگی را تشدید خواهد کرد.

معمولا افراد معتاد به کوکائین، پس از کاهش اثرات مواد مخدر یا در تلاش برای مقابله با تأثیر اعتیاد بر زندگی خود، افسردگی را تجربه کنند.بهترین اقدام برای پیشگیری از بروز مشکلات روانی در حین ترک کوکائین، مراجعه به مراکز تخصصی ترک اعتیاد و مشورت با روان پزشکان متخصص است.مسلما استفاده از داروهای مناسب، در کنار مزایای ترک کوکائین، نقش موثری در بهبود مشکلات سلامت روان بیماران دارد.

رهایی از قضاوت های منفی

براساس تحقیقات انجام شده، بخش بزرگی از جامعه مشکل سو مصرف مواد مخدر را به عنوان یک نقص اخلاقی در نظر می گیرند و نه یک بیماری قابل درمان!
البته در سال های اخیر اقدامات آموزشی موثری برای تغییر باورهای جامعه در مورد پذیرش افراد معتاد به عنوان افراد بیمار انجام شده است.

اما متاسفانه بسیاری از افراد معتاد به مواد مخدر، به عنوان انسان بد یا ضعیف قضاوت می شوند و همین عامل تاثیر مخربی بر وضعیت روانی این افراد دارد.
یکی از مهم ترین مزایای ترک کوکائین این است که از بیمار در مقابل قضاوت های منفی جامعه محافظت کرده و شرایطی را فراهم می آورد که فرد در آرامش و امنیت به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.

 

Rate this post
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان