رفع خماری کوکائین

راه حل جادویی غلبه بر خماری کوکائین
29 جولای 2023

کوکائین یک ماده محرک قوی است که می‌تواند فرد را دچار وابستگی و اعتیاد کند. وابستگی و اعتیاد به این معناست که بدن شما به حضور کوکائین عادت کرده و زمانی که اثر این ماده محرک از بین می‌رود، شما دچار علائم خماری کوکائین خواهید شد. در اینصورت اگر برای ترک کوکائین اقدام نکنید، به محض از بین رفتن اثر کوکائین، بدن شما آن را طلب می‌کند و درخواست خود را بصورت بروز نشانه های خماری کوکائین نشان می‌دهد. اما با ترک کوکائین برای همیشه از شر علائم خماری خلاص می‌شوید. پس اگر می‌خواهید بطور دائمی برای رفع خماری کوکائین اقدام کنید، این مطلب را بخوانید.

خماری کوکائین چگونه است؟

علائم خماری کوکائین، به علت تنظیم مجدد بدن پس از خروج این ماده محرک بوجود می‌آید. در واقع بدن شما حین مصرف کوکائین به تاثیرات آن پاسخ می‌دهد و بعد از خروج کوکائین از بدن نیز درصدد است تا تغییرات بوجود آمده را جبران نماید. در حقیقت وقتی کوکائین از بدن خارج شود، بدن به یکباره دستخوش تغییراتی از لحاظ جسمی و روانی خواهد شد که به این حالت خماری کوکائین می‌گویند.

زمانی که شما مصرف کوکائین را به تاخیر بیندازید نیز دچار علائم خماری کوکائین خواهید شد و برای جلوگیری از تجربه این علائم به مصرف دوباره آن می‌پردازید. برای رفع خماری کوکائین باید به یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند مرکز پیام تندرستی مراجعه کنید. درمان اعتیاد به کوکائین، دارای علائم ترک کوکائین خواهد بود. گفتنی است علائم ترک، مشابه علائم خماری کوکائین اما اغلب شدیدتر است و مدت زمان برطرف شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.

علائم رایج خماری کوکائین

علائم و نشانه‌های خماری کوکائین

نشانه‌های خماری کوکائین عبارت است از:

• آبریزش بینی: کوکائین منقبض کننده عروق است، به این معنی که رگ‌های خونی را منقبض می‌کند. هنگام خرخر کردن، رگ‌های بینی به طور خاص منقبض می‌شوند. وقتی اثر ماده از بین می‌رود، رگ‌ها بازتر از قبل باز می‌شوند که می‌تواند منجر به احساس احتقان یا ظاهر شدن علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا شود.
  • مشکلات خواب
  • کاهش سرعت تفکر: اختلال در انتقال عصبی طبیعی می تواند تفکر، به خاطر سپردن و یادگیری چیزهای جدید را بسیار سخت کند.
  • افزایش اشتها: محرک‌ها اشتها را کاهش می‌دهند، بنابراین افرادی که کوکائین زیاد مصرف می‌کنند، ممکن است ساعت‌ها غذا نخورند تا زمانی که اثر کوکائین از بین برود، در این حالت ممکن است فرد دچار پرخوری شود.
  • درد : این ممکن است به اختلالات انتقال دهنده‌های عصبی خاص نیز مرتبط باشد. فعالیت بدنی ممکن است تا حدودی دردناک باشد، ممکن است به دلیل حرکات آهسته‌تر فعالیت زمان بیشتری ببرد، یا ممکن است برای بلند شدن و حرکت به انگیزه بسیار بیشتری نیاز داشته باشید. لرزش فیزیکی نیز محتمل است.
  • افسردگی: وقتی کوکائین در بدن وجود دارد، فعالیت سروتونین و دوپامین در سرتاسر مغز افزایش می‌یابد و هنگامی که اثر آن از بین می‌رود، انتقال‌دهنده‌های عصبی مهم مرتبط با خلق و خو تحلیل می‌روند و فرد دچار افسردگی می‌گردد.

راه های رفع خماری کوکائین

راه حل جادویی غلبه بر خماری کوکائین

باید بدانید که هیچ راه حل جادویی برای غلبه بر خماری کوکائین وجود ندارد، اما راه های مختلفی برای کاهش عوارض شما و بازگشت بدن به حالت عادی وجود دارد که عبارتند از:

• مقدار زیادی آب بنوشید: با هیدراته ماندن و تامین آب کافی، در طول فرایند کاهش دوز کوکائین، به بدن خود کمک کنید. وقتی بدن شما هیدراته بماند، می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر علائم خماری کوکائین نشان دهد، زیرا اندام های بدن در حالت هیدراته عملکرد مناسبی خواهند داشت.
  • خوردن وعده‌های غذایی: خوردن مواد مغذی مورد نیاز بدن به مقاوم بودن شما برای رفع خماری کوکائین کمک شایانی خواهد کرد. با سرپا بودن بدن خود، از درد مقابله با علائم خماری کوکائین، در حالی که همزمان با گرسنگی مبارزه می‌کنید، نجات خواهید داد. به خودت لطف کن و قبل از اینکه بدنت به خاطر کمبود غذا به نقطه خاموشی برسد مواد مغذی بخور، به خودت لطف کن و بخور!
  • کمی بخوابید: بطورکلی چه در حال مبارزه با کاهش کوکائین باشید یا خیر، خواب ضروری است. استراحت در دوران نقاهت(سم زدایی کوکائین از بدن) به شما این امکان را می‌دهد که روی کارهایی که باید انجام شود تا شما را به حالت اولیه بازگرداند، تمرکز کنید. در هنگام بهبودی نیازی به امتحان هیچ چیز سختی نیست. راحت باش و بگذار بدنت کار خودش را بکند.
  • از کوکائین و سایر محرک‌ها دوری کنید: برای از بین بردن احساسات ناخوشایند خود، باید تمام امکانات را برای بهبودی بدن خود فراهم کنید و در عین حال از موقعیت‌هایی که می‌توانند این بهبودی را به خطر بیندازند، اجتناب کنید. با پرهیز از کوکائین، با اضافه نکردن سموم بیشتر به بدن در حال سم زدایی خود، روند بهبودی را هموار نمایید.
  • اگر می‌خواهید بطور دائمی برای رفع خماری کوکائین اقدام کنید، تنها راه ترک کوکائین است.
    برای ترک کوکائین کمک حرفه‌ای دریافت کنید

همانگونه که گفتیم علائم خماری کوکائین، مشابه علائم ترک است. شما یکبار فرایند سم زدایی را طی می‌کنید و علائمی مشابه علائم خماری را تجربه خواهید کرد که چون شدت آن‌ها زیاد است، باید برای کنترل و مدیریت آن‌ها کمک حرفه‌ای دریافت کنید، اما در عوض یک عمر زندگی سالم و طبیعی را خواهید داشت. علائم ترک روانی نیز با کمک روانشناسان و روانپزشکان مجموعه پیام تندرستی می‌توانند برطرف شوند. همچنین در رویکرد درمان اعتیاد روانی فرد یاد می‌گیرد تا چگونه بصورت صحیح با چالش ها روبرو شود و دیگر نیازی به مصرف کوکائین برای کسب آرامش نداشته باشد. می‌خواهید برای رفع خماری کوکائین بصورت دائمی اقدام کنید؟! ما در کنار شما هستیم. کافیست با مشاورین ما تماس بگیرید و از امکانات درمانی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی برخوردار شوید.