ترک کوکائین در منزل

ترک خانگی کوکائین - کلینیک پیام تندرستی
11 اکتبر 2023

ترک کوکائین در خانه به دلیل بروز علائم ترک ناخوشایند، نیاز به دریافت کمک حرفه‌ای دارد. برنامه درمان سرپایی کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درمان خانگی ترک کوکائین بپردازید. اگر محیط خانه را امن و عاری از هر گونه محرک می‌بینید و از طرفی می‌خواهید درمان به صرفه تری از نظر اقتصادی داشته باشید، بجای درمان بستری از درمان سرپایی بهره بگیرید. در این مطلب قصد داریم تا در مورد روش ترک کوکائین در خانه صحبت کنیم، اگر می‌خواهید اعتیادتان را ترک کنید، با ما همراه باشید.

در طول ترک کوکائین در خانه چه اتفاقی می‌افتد؟

معمولا اعتیاد به کوکائین، به ندرت با مصرف مداوم شروع می‌شود و در ابتدا افراد تنها در محیط‌های اجتماعی کوکائین مصرف می‌کنند. اما به مرور زمان، مصرف آن‌ها زیاد شده و فرد حس می‌کند مصرف کوکائین از کنترل او خارج شده است و در نهایت وابستگی و اعتیاد به کوکائین شکل می‌گیرد.

حال اگر بخواهید برای ترک کوکائین در خانه به تنهایی اقدام کنید، علائم ترک شدیدی را تجربه خواهید کرد. رایج ترین علائم ترک کوکائین عبارتند از:

• خستگی همراه با بی خوابی
  • بی قراری
  • مشکلات تمرکز
  • ناتوانی در تمرکز، تجربه برانگیختگی جنسی یا احساس هیجانات لذت بخش
  • اضطراب
  • لرز، درد عضلانی، درد عصبی و لرزش
  • افکار یا اعمال خودکشی
ترک خانگی کوکائین - کلینیک پیام

علائم ترک تنها در زمان اعتیاد به کوکائین رخ نمی‌دهند، بلکه می‌توانند در صورت ایجاد تحمل و وابستگی نیز بوجود آیند. علت بروز علائم مذکور آن است که بدن به وجود کوکائین عادت کرده و حالا باید با شرایط بدون کوکائین سازگار شود و به همین دلیل واکنش نشان می‌دهد.  ترک کوکائین در خانه منجر به بروز این علائم شدید می‌شود و در صورت عدم دریافت کمک حرفه‌ای ممکن است بیمار عود کند، زیرا تحمل این علائم آن هم بدون مدیریت متخصصین اعتیاد، برای افراد دشوار است. اما با دریافت برنامه درمانی منحصربفرد از کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، حتی اگر بخواهید برای ترک کوکائین در خانه اقدام کنید، علائم ترک شما کنترل خواهند شد.

بسیاری ازافراد معتاد به کوکائین، الکل نیز مصرف می‌کنند. ترکیب این دو ماده در بدن منجر به تشکیل یک ترکیب جدید بنام کوکااتیلن می‌شود که اعتیادآورتر از کوکائین است. معمولا افرادی که کوکائین مصرف می‌کنند، الکل بیشتری نیز می‌نوشند و بدین ترتیب خطر مسمومیت الکلی بسیار بیشتر خواهد شد. در حقیقت برای بسیاری از افراد، الکل محرک میل به کوکائین می‌شود. بنابراین اگر جز این دسته از افراد هستید، ترک الکل می‌تواند به شما کمک کند تا ترک کوکائین راحت تری داشته باشید.

روش ترک کوکائین در خانه

برای اینکه ترک کوکائین در خانه به صورت ایمن انجام گیرد، لازم است تا یک برنامه درمانی از معتبرترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک روانشناسی ترک اعتیاد پیام تندرستی دریافت نمایید. برنامه دریافتی ترک کوکائین در خانه شامل مراحل زیر خواهد بود:

• سم زدایی تدریجی(شامل خارج کردن کوکائین از بدن است.)
  • دارودرمانی(به منظور برطرف کردن علائم ترک کوکائین)
  • روان درمانی(به منظور از بین رفتن علائم ترک روانی و یافتن دلایل گرایش به کوکائین و درمان آن‌ها)
  • برنامه پیشگیری از عود کوکائین

متخصصان درمان خانگی ترک کوکائین در مرکز پیام تندرستی، می‌توانند با وضعیت شما همدلی کنند. علاوه بر این، ما همیشه اطمینان می‌دهیم که تمام مکالماتی که با کارمندان ما دارید، خصوصی باقی می‌ماند. ما یک برنامه درمانی کاملا منحصربفرد، همراه با دارودرمانی، مشاوره و خدمات پیشگیری از عود برای شما تنظیم می‌کنیم. در واقع از طریق دارودرمانی و روان درمانی فرایند درمان را ایمن نگه می‌داریم و علائم ترک را مدیریت و کنترل خواهیم کرد و از این طریق تا درصد بالایی از عود شما به کوکائین پیشگیری می‌کنیم.

در بسیاری از موارد، اعتیاد به کوکائین باعث ایجاد مشکلات جدی در حرفه فرد می‌شود و ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برنامه‌ای برای بازگشت به مسیر درست تنظیم کنید. متخصصین ما در مرکز پیام تندرستی همچنین می‌توانند از طریق زوج درمانی و خانواده درمانی به بهبود روابطی که بر اثر اعتیاد به کوکائین آسیب دیده است، نیز کمک کنند.

برای ترک کوکائین در خانه با متخصصین ما تماس بگیرید!

مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران، آماده درمان شما برای ترک کوکائین در خانه و یا خود مرکز می‌باشد. به عبارت دیگر کلینیک پیام تندرستی هم درمان سرپایی ارائه می‌دهد و هم درمان بستری. اگر اعتیادتان به کوکائین سنگین است، توصیه می‌کنیم درمان بستری را انتخاب کنید تا کادر پزشکی ما در صورت بروز علائم ترک شدید، بتوانند در اسرع وقت عوارض ترک کوکائین را مدیریت کنند. اما برای ترک کوکائین در خانه نیز می‌توانید از خدمات ما بهره مند شوید و فرایندی ایمن را طی کنید. بنابراین برای انجام سم زدایی ترک کوکائین در منزل همین امروز با ما تماس بگیرید و زندگی خود را به مسیر درست برگردانید.

4.2/5 - (90 امتیاز)