ترک قرص ب2 چند روز طول میکشد؟

ترک قرص ب 2 چند روز طول میکشد؟ کلینیک پیام تندرستی
مدیرسایت
10 اکتبر 2023

اعتیاد به قرص ب 2 تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر مصرف خارج از دوز تجویزی ممکن است ایجاد شود. بسیاری از بیمارانی که دچار اعتیاد به قرص b2 هستند، از متخصصین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی سوال می‌پرسند:” ترک قرص ب2 چند روز طول می‌کشد؟” در حقیقت مدت زمان ترک قرص b2 به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

متاسفانه در بسیاری از مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، از قرص ب 2 به منظور درمان اعتیاد استفاده می‌شود. این قرص را می‌توان از دسته مواد شبه افیونی به حساب آورد که معمولا در مراکز مذکور به منظور ترک اعتیاد مواد افیونی کاربرد دارد. باید بدانید که مصرف قرص ب 2 به دلیل اتصال به گیرنده‌های مواد افیونی می‌تواند آسیب زا باشد و منجر به اعتیاد شود، از این رو متخصصین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی به هیچ عنوان از آن برای ترک اعتیاد استفاده نمی‌کنند، زیرا می‌دانند احتمال اعتیاد به این قرص وجود دارند. ما در کلینیک پیام تندرستی، با استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد به دنبال درمان اصولی هستیم و نمی‌خواهیم تنها صورت مساله را پاک کنیم. بنابراین اگر خواهان ترک قرص ب 2 هستید، می‌توانید برای درمانی امن با ما تماس بگیرید. می‌خواهید در مورد مدت زمان ترک قرص b2  بدانید؟ این مطلب را بخوانید.

اعتیاد به قرص ب2(بوپرنورفین) چگونه ایجاد می‌شود؟

عوامل مختلفی می‌تواند منجر به اعتیاد به قرص ب2 شود. از جمله موارد زیر:

  • مصرف بدون نظارت پزشکی: اگر قرص ب 2 بیش از حد یا خارج از دوزهای تجویزی مصرف شود، باید بدانید که احتمال اعتیاد به آن وجود دارد.
  • ترکیب با سایر مواد مخدر: در کمپ ترک اعتیاد معمولا از قرص ب2 به منظور درمان اعتیاد استفاده می‌شود، حال تصور کنید که بیمار آن را با مواد مخدر دیگر مخلوط کند، در اینصورت اعتیاد به ترکیب جدیدی ایجاد خواهد شد.
  • استفاده نادرست: اگر به جایی رسیده اید که مصرف قرص ب 2 شما از راه های غیرقانونی مانند جعل نسخه یا سرقت صورت می‌گیرد، زنگ خطر اعتیاد به قرص ب2 به صدا در آمده است.

حال سوال این است که مدت زمان ترک قرص ب2 به چه عواملی وابسته است؟

آیا قرص ب2 خواب اور است؟ - کلینیک پیام

عوامل موثر در مدت زمان ترک قرص b2

اعتیاد به بوپرنورفین یک مساله پیچیده است و مدت زمان ترک قرص b2 وابسته به عوامل بسیاری می‌باشد که این عوامل منجر به تغییر این دوره زمانی از فردی به فرد دیگر خواهد شد. عوامل مذکور عبارتند از:

  • مدت زمان مصرف قرص ب2

هر چه مدت زمان مصرف این قرص بیشتر باشد، طبیعتا اعتیاد به قرص ب2 سنگین‌تر خواهد بود و مدت زمان ترک قرص ب2 نیز بیشتر می‌گردد.

  • میزان مصرف ب2

هر چه میزان مصرف قرص ب2، بیشتر باشد، اعتیاد شما سنگین تر خواهد شد و مدت زمان ترک قرص b2 بیشتر می‌شود.

  • شرایط فیزیکی و روانی بیمار

اگر بیمار دارای بیماری های زمینه ای جسمی و روانی باشد، ممکن است در طول درمان اعتیاد، برخی از علائم ترک قرص ب2 با شدت بیشتری بروز کنند و این بر مدت زمان ترک قرص b2 اثر خواهد گذاشت.

  • سابقه سایر اعتیادها

اگر فردی سابقه اعتیاد به سایر مواد مخدر را داشته باشد، ممکن است در ترک قرص ب2 دچار مشکلات بیشتری شود و مدت زمان درمان اعتیاد به قرص ب2 افزایش یابد.

  • میزان پشتیابی دریافتی

ترک قرص ب2 در محیط آرام و ایمن مانند محیط کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی و با استفاده از به کارگیری روش های اصولی می‌تواند مدت زمان ترک قرص b2 را کاهش دهد. زیرا نظارت و پشتیبانی پزشکی تیم متخصص این کلینیک منجر به کنترل و مدیریت علائم ترک قرص ب2 خواهد شد.

با توجه به موارد گفته شده نمیتوان زمان دقیقی را برای ترک قرص ب 2 مطرح کرد و این دوره زمانی می‌تواند از فردی به فردی دیگر، با توجه به شرایط هر فرد، متفاوت باشد.

آیا قرص ب2 خواب اور است؟ - کلینیک پیام

ترک قرص ب2 چند روز طول میکشد؟

همانطور که مشاهده کردید مدت زمان ترک قرص ب2 بنا به موقعیت هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما اگر بخواهیم بطور کلی زمانی را برای سم زدایی قرص ب2 مشخص کنیم، می‌توان گفت ترک قرص ب2 معمولا بین 7 روز تا 14 روز طول می‌کشد که هر چقدر اعتیاد به ب 2 شدیدتر باشد، این بازه زمانی ممکن است افزایش یابد.

در این مطلب به بررسی پرسش ” ترک قرص ب 2 چقدر طول می‌کشد؟” پرداختیم. حالا می‌دانیم که بیان تعداد روز های مشخص برای مدت زمان ترک قرص b2 اصولی و درست نیست و این دوره زمانی به عوامل مختلفی در بیمار وابسته است. اما بطور کلی مدت زمان ترک قرص b2 را می‌توان چیزی حدود 2 هفته اعلام کرد. در خصوص علائم ترک این قرص نیز نگرانی جایز نیست! زیرا متخصصین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی کاری می‌کنند که عوارض ترک قرص ب2 مدیریت و کنترل شود و شما بتوانید با حداقل درد و خماری درمان شوید. اگر برای درمان اعتیاد قرص ب2 اراده کرده‌اید، با ما تماس بگیرید ما از از صفر تا صد مسیر درمان را با شما خواهیم بود.

3/5 - (23 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان