درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد چیست؟

درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد
مدیرسایت
23 ژوئن 2020

متاسفانه بسیاری از افراد اعم از پیر یا جوان، زن و مرد گرفتار بیماری اعتیاد شدند و از دست و پنجه نرم کردن با آن بسیار عذاب می‌کشند و به دنبال راه حل های زیادی برای درمان هستند. اما مسئله اینجاست که با شروع درمان و آغاز فرایند ترک به مشکلاتی بر خواهند خورد. یکی از این مشکلات شایع، درد عضلانی است.

کنار گذاشتن مواد مخدر، فرایندی بلند مدت است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. در صورت نادیده گرفته شدن دردها (بخصوص پا درد، دست درد و عضلات بدن)، ممکن است فرد تا سال ‌های سال درد جسمانی ترک اعتیاد مواد مخدر را همراه خود داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علائم و نحوه درمان دردهای جسمانی ترک اعتیاد بپردازیم. پس همراه کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی باشید.

علائم جسمی بعد از ترک اعتیاد چیست؟

یکی از دردهایی که اکثر افراد در حال ترک با روش های سم زدایی بدن، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دردهای عضلانی است. اعتیاد به مواد مخدر نظیر تریاک و هروئین وابستگی جسمانی ایجاد می‌کند، به همین خاطر زمانی که فرد مصرف مواد مخدر را قطع می‌کند یا کاهش می‌دهد نشانه‌ها و علائم ترک ظاهر می‌شوند. معمولا بعد از اتمام روش های سم زدایی بدن از اعتیاد، درد عضلات بدن شروع می‌شود. در ابتدا نشانه‌های ترک و خماری خفیف هستند اما به تدریج در طولانی مدت این نشانه‌ها بیشتر می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین راه ترک تریاک چیست؟

 

بهترین درمان برای پا درد ناشی از ترک اعتیاد چیست؟

ماساژ درمانی با روغن‌های گیاهی و استفاده از آب های دتاکس برای سم زدایی بدن، موجب کاهش درد پا می‌شود. درد عضلات و ماهیچه‌های پشت ساق پای افراد که باعث بروز علائمی مانند “سندروم پاهای بی‌قرار” می‌شود.

در این سندروم، افراد حالات ناخوشایندی در پاهای خود احساس می‌کنند و نیازی شدید به تکان دادن پاهای خود دارند. فرد ممکن است احساساتی مانند سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش و خزیدن چیزی روی پاهای خود داشته باشد.

اما راه حل قطعی برای درمان پا درد ناشی از ترک اعتیاد، مصرف دارو با دستور پزشک است و بدون مراجعه به پزشک نباید هیچ دارویی مصرف شود.

کاهش درد جسمانی با کمک یوگا

روش‌های آرامش ذهن، یکی از راه‌های درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد

بسیاری از افراد برای ترک اعتیاد هروئین به روش‌های آرام‌سازی روحی روی می‌آورند. این افراد معتقدند که روش‌هایی مانند ریلکسیشن، ذهن آگاهی و یوگا منجر به کاهش استرس و اضطراب افراد می‌شود. این روش‌ها می‌توانند در کاهش دردهای عضلانی و پا درد ناشی از ترک اعتیاد نیز بسیار مؤثر باشند.

برخی افراد به دلیل عدم آگاهی از روش‌های درمانی اصولی به داروهای جایگزین روی می‌آورند. از آن جایی که داروهایی نظیر متادون و قرص ب2 به خودی خود اعتیادآور هستند. به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شوند. زیرا در غیر این صورت نه تنها اعتیاد قبلی درمان نمی‌شود بلکه مشکل جدید اعتیاد به داروی جایگزین نیز به وجود می‌آید.

مشاوره با پزشک، درمان قطعی درمان دردهای جسمانی بعد از ترک اعتیاد

فرد مصرف کننده برای درمان اعتیاد خود بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و نداشتن مشاوره از پزشک متخصص، دچار مشکلات شدید احساسی و فیزیکی می‌شود و مهم است که حامی و حمایت‌گری را در این بحران در کنار خود داشته باشد، مراقبت های پس از ترک اعتیاد یکی از موارد فوق‌العاده مهمی است که اگر به آن توجه نشود ممکن است فرد مجددا به اعتیاد روی آورد. ترک اعتیاد غیر اصولی دارای عوارض جبران ناپذیر جسمی، روحی و روانی زیادی می‌باشد.

مشاوره با پزشک بهترین راه حل برای درمان درد جسمانی

با ماساژ عضلات دست و کمر و پا درد عضلانی ناشی از ترک اعتیاد را کاهش دهید

علاوه بر مشاوره با پزشک و روش‌های آرامش ذهن، از ماساژ درمانی غافل نشوید. ماساژ اصولی می‌تواند با تاثیر بر گردش خون بهتر و کمک به افزایش ترشح هورمون های مفید، تا حد زیادی در درمان درد ناشی از ترک اعتیاد تاثیر داشته باشد. القای حس شادابی و آرامش بعد از ماساژ نیز به نوبه خود در پیشرفت روند درمان موثر است.

ماساژ عضلانی تسکین درد جسمانی بعد از ترک اعتیاد

آب درمانی، یکی از بهترین روش های کاهش درد جسمانی بعد از ترک اعتیاد

به طور مثال افرادی که برای ترک اعتیاد کراک اقدام می‌کنند دارای اراده قوی هستند. این افراد در دوره ترک برای کاهش درد پا، دست، کمر می‌توانند به آب درمانی که یکی از روش‌های کاهش درد جسمانی است، روی آورند.

در آب درمانی معمولا از آب گرم استفاده می‌شود. گرمای آب موجب افزایش جریان خون در پوست و عضلات شده و تنش داخلی عضلات را کم می‌کند. درد اندام‌ها به هر علتی باشد معمولا در گرما کمتر می‌شود. بنابراین استفاده از آب گرم موجب کاهش دردهای عضلانی، مفصلی و استخوانی می‌شود.

البته این تاثیر گرما دائمی نبوده و معمولا بعد از مدتی که حرارت اندام مجددا به حالت اول برمی‌گردد درد مجددا احساس می‌شود. آب گرم را می‌توان بصورت دوش آب گرم، وان آب گرم و یا استخرهای آب گرم در مجاورت اندام قرار داده و از گرمای آن استفاده کرد.

آب درمانی برای کاهش درد خماری

مناسب ترین راه برای کاهش درد عضلات بدن در ترک اعتیاد و دوران نقاهت چیست؟

کلینیک ترک اعتیاد در تهران با همراهی بهترین متخصصان، کادر درمانی و خدمات هتلینگ می‌تواند همراه مناسبی برای کاهش دردهای جسمی و روحی دوران نقاهت ترک اعتیاد باشد. شما می‌توانید با شماره گیری 41 22 22 22 – 021 همین حالا با مشاوران این کلینیک ارتباط بگیرید.

سوالات متداول در مورد درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد

چه علامت های جسمی بعد از ترک مواد مخدر ایجاد می شود؟

به دلیل ایجاد وابستگی جسمی، درد عضلانی از جمله علائمی است که بعد از ترک در افراد دیده می شود.

برای رهایی از دردهای جسمانی بعد ترک چه اقداماتی باید انجام شود؟

در صورتی که برای ترک به کلینیک معتبر مراجعه کنید و از مشاوره و پزشک در مراحل درمان کمک بگیرید، از عوارض های جسمی و روحی در امان خواهید ماند.

بهترین راه درمان دردهای عضلانی بعد از ترک چیست؟

آب درمانی، ماساژ عضلات دست، کمر و پا و موارد مشابه از جمله راه حل هایی هستند که به درمان دردهای عضلانی بعد ترک کمک می کنند.

3.1/5 - (192 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

الان ۲۰ روز هست ترک کردم البته تریاک مصرف میکردم بمدت ۱۵ سال و تو این ۲۰ روز ۴ تا ب۲ مصرف کردم که الان تو هر ۴۸ ساعت یک ششم مصرف میکنم والان ۴۸ ساعته ب۲ مصرف نکردم ولی شبها دست ها و پاهایم پرش دارند چکار کنم . که راحت بخوابم!؟؟؟

عباس
30 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    ما ترک اعتیاد با مصرف ب2 را تایید نمی‌کنیم، بدلیل روند درمانی نادرست دچار عوارض ترک اعتیاد شده‌اید. در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت مشاوره به کلینیک مراجعه کنید.

    کلینیک پیام تندرستی
    14 نوامبر 2020

    طاقت بیار شبا دست وپات با آب سرد بشور چند شب بیشتر نمونده

    داود
    10 مارس 2021

      باسلام
      فقطططط درمان تخصصی لازم است

      کلینیک پیام تندرستی
      13 آگوست 2021

سلام وقت بخیر توروخدا کمکم کنید
شوهرم ۳۰سالشه نزدیک به ۵تا۶ساله از قرص متادونه ۲۰،، روزی نصفی الان به مدت دوساله هرروز استفاده کرده ولی اوایل دوروز یا ۳روزی یه نصفه میخورد برای درمان زود انزالی
ولی الان بدنش بهش عادت کرده وقتی نمیخوره پادرد شدید و بیخوابی میگیره ….اصلا نمیدونستیم که اعتیاد آوره ?
بخدا خودش خیلی حالش بده میخواد ترکش کنه به نظرتون چکار کنیم و ابنکه دوز مصرفش کم بوده ممکنه زودتر خلاص بشه ….به خاطر خدا کمک کنید

D.lorestani
22 اکتبر 2020

    سلام دوست عزیز
    ما مجاز به تجویز اینترنتی دارو نیستیم، در صورت تمایل به درمان به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید. فقط مراقب باشید که همسرتان ماده مخدر دیگری را جایگزین متادون نکنند.

    کلینیک پیام تندرستی
    14 نوامبر 2020

    بیست روز زمان میبره باید بره تهران کلنیک ترک اعتیاد پیام تندرستی ۱۰ روز بستری شه ۱۰ روزم خونه با دارور استراحت کنه

    علی رضایی
    17 می 2021

      با سلام و تشکر
      طول مدت بستری وابسته به عوامل متعدد مانند مقدار مصرف نوع مصر سن و… دارد

      کلینیک پیام تندرستی
      13 آگوست 2021

    سلام خانم محترم بنده نه دکتر هستم نه متخصص بنده هم چند بار معتاد شدم ترک کردم اعتیاد منم خیلی فجیح بود حداقل مصرف روزانه من ۳ گرم هرویین بود یعنی میشه اندازه یه ماه مصرف شوهر شما تنها راهش اینه که به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید
    خیلی ها میگن برو کلینیک و فلان کن چون من همه جوره ترک کردم. تنها راه حلش مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است

    پارسا
    5 آگوست 2021

سلام. من دو هفته ای میشه از کلینیک شما مرخص شدم و شاهد زحمات تمامی کادر درمان بوده و تشکر و خسته نباشید ویژه ای خدمت همگی دارم…خدارو شکر میکنم تونستم تاالان پاک باشم با کمک شما. فقط درد عضلانی دارم که کاش از همون داروهایی که توی کلینیک میدادین برای منزل هم تجویز می کردین… من خوزستان هستم لطفا بدلیل بیماری کرونا از طریق مجازی کمک کنید
درهر صورت از زحمات شما کمال تشکر را دارم.

جاویدانه
4 نوامبر 2020

    سلام دوست عزیز
    از لطف شما سپاسگزاریم و خیلی خوشحالیم که شما دوباره سلامتی خودتان را بدست آوردید. از شما خواهش می‌کنیم با کلینیک تماس بگیرید، همکاران ما با توجه به شرایط کنونی و سابقه درمان شما در کلینیک، قطعاً شما را راهنمایی خواهند کرد.

    کلینیک پیام تندرستی
    14 نوامبر 2020

      خب مردم را راهنمایی کنید در زمان کرونا که کسی نمیتونه بیاد کلیتنکیتون هزینشو بگید بریزن به حسابتون تو خونه کارو انجام بدن دستور و دارو هم بفرستید یکم عاقلانه رفتار کنید پاندمیه همش شده پول و مراجعه مملکتیه والا

      شهاب ح
      23 آوریل 2021

        با سلام متاسفانه به دلیل نبود تجهیزات امكان ترك در منزل وجود ندارد موضوع هزینه درمانی نیست و برای درمان کامل شما نیازمند تیم کامل درمانی با تجهیزات مربوطه دارید.
        درمورد وظعیت موجود برای کویید از مراجعین محترم آزمایش کورونا و رعایت کامل ‍پروتکل بهداشتی انجام می شود.

        کلینیک پیام تندرستی
        25 آوریل 2021

          موضوع دقیقا خود پول هست اقا . شما فقط میخواد ۱۰ روز نگه دارید تا ۱۰ تومن از طرف بگیرید . مملکت ما همچی پولیه . معتادیم که بخواد ترک کنه اگه پول نداشته باشه . جوابشم نمیدید شما

          شایسته
          2 آگوست 2021

          با سلام موضوع درمان شماست به صورت تخصصی.
          اعتیاد بیماری مزمن روان می باشد در نتیجه نیاز به تیم تخصصی می باشد.

          کلینیک پیام تندرستی
          2 آگوست 2021

        من رفتم دکتر ترک اعتیاد والا اونجام همین ب۲ با متادون میدن واسه ترک وابستگی اولیه. بعد باید تو یه مدت همونارو کم کنی تا آخرش که قرص رو بزاری کنار. مدتش بستگی به مدت اعتیاد و فیزیک بدن و نوع و مقدار مصرف داره از یه ماه تا شش ماه

        Raoof. Ss
        20 ژوئن 2021

          با سلام کلینیکی که شما مراجعه کردید کلینیک متادون درمانی هست

          کلینیک پیام تندرستی
          9 آگوست 2021

سلام من تقریبا 10 روزه ترک کردم ولی واقعا روزای سختی میگزرونم 8ه شب نمیتونم بخابم استخون کمرم یخ میکنه عرق سرد میکنم درد پا شدید دارم یهو دستو پام میپره کلافه ام ولی به خاطر اینکه نمیخام کسی متوجه بشه دارم خود جوش ترک میکنم ولی بروز نمیکنم قضا نمیتونم بخورم چکار باید کرد ممونو

علی مرادی
9 نوامبر 2020

    سلام دوست عزیز
    ما به هیچ وجه ترک ناگهانی و یابویی را بدون در نظر گرفتن ملاحظات پزشکی تایید نمی‌کنیم. با این روش ترک شما عوارض بلند مدتی را تجربه خواهید کرد که برای سلامتی شما مضر است و در نهایت ممکن است به عود اعتیاد منجر شود. به شما توصیه می‌کنیم به یک کلینیک معتبر ترک اعتیاد مراجعه کنید و تحت نظر پزشک درمان شوید. موفق باشید

    کلینیک پیام تندرستی
    14 نوامبر 2020

    سلام من خودم چندین بار ترک کردم درست ترک یابویی خوب نیست سعی کنید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید که اکنون تو همه شهرها الاقل یه متخصص مغز و اعصاب پیدا میشه یه سری دارو میده که اصلا هم مرفین نداره اعتیاد نداره من دو بار اونجوری ترک کردم دوم اینکه ترکش خیلی راحت است ولی نگه داشتن پاکی سخته جوری شد که من مجبور شدم تو ایران نمونم چون هر شهرش رفتم راحت تونستم پیدا کنم

    شهنام
    5 آگوست 2021

سلام ، فقط میتونم بگم ، عالی عالییییییی بودید .
رضایت کامل از پرسنل خدماتی، پرسنل پرستاری و دکترای و و و همه خوبانی که من را در این راه کمک کردن تشکر خاص وگرم به گرمای شرجی جزیره کیش تقدیم میکنم .❤️

جمال
3 دسامبر 2020

    سلام دوست عزیز
    خیلی ممنون از پیامتون، خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم. موفق و سلامت باشید

    کلینیک پیام تندرستی
    5 دسامبر 2020

غلط کردم با هفت جدآبادم رفتم کلنیک آکسون.مصرفم روزی ۲ گرم تریاک بود.سم زدایی سریع شدم.مرخص شدم الان ۱۵ روزه درد دارم.داروهاشونم میخورم گیج و منگ و افسرده میشم دلم مرگ واقعی میخاد.توروقران کمکم کنید.غلط کردم رفتم کلنیک آکسون.فقط پرسنل پذیرش خوب بودن.پرستار دکتر و کادر درمان و محیط افتضاح بود

مسعود
12 فوریه 2021

    با سلام دوست عزیز تشریف بیارید جهت انجام وزیت روانپزشک و با شماره 02122222241 وقت رو تنظیم کنید

    کلینیک پیام تندرستی
    10 آگوست 2021

سلام.
من مدت یک سال تریاک کشیدم، صرفا برای آرامش جسمی و بیشتر آرامش روحی، زیرا مدت ٨ سال داروی فلوکزیتین یا دولوکسیتین با مشوره پزشک استفاده میکردم.
در ٢ تا ۴ سال اول نتیجه اش خوب بود، اما بعدا دباره به تقریبا به حالت اول برگشتم و بخصوص با سر و صدا بسیار اذیت میشدم.

بنابرین بعد یک سال استفاده از تریاک، دباره آرامش روحی و جسمی خود را از دست دادم، که هیچ، بلکه ده ها عوارض جانبی دیگر نیز برایم پیدا شد.
از آنجائیکه ایران نیستم، نتونستم به پزشکی مراجعه کنم که متخصص ترک اعتیاد باشه.
حدودا یک و نیم برج قبل فقط پیش یک پزشک داخلی رفتم و جریان را برایش تعریف کردم.
دارو داد.
استفاده کردم.
خوب شدم،
تمام مشکلاتم رفع شده، فقط درد پا و گاها درد بدن دارم.
فعلا نمیتونم ایران بیام، فعلا فقط با قرص های مسکن، مانند پروفین ۶٠٠ یا ٢۵ میلی گرام قرص ترامادول صبح و ٢۵ میلی گرم شب که خیلی اذیت میشم و از روی ناچاری میخورم.
تمام هزینه ها را میتونم بشما پرداخت کنم، فقط از طریق واتسآپ میتونم با شما در تماس باشم.
هر نوع آزمایشی هم بخواهید میتونم اینجا بگیرم و جواب اش را برای تون بفرستم.
لطفا کمکم کنید.

محمد فراحانی
29 مارس 2021

    سلام توصیه میشود تحت نظر پزشک متخصص باشید

    کلینیک پیام تندرستی
    12 آوریل 2021

      سلام من دو ماهه ترک کردم با قرص ب۲ نصف بود شده ی پنجم قرص خیلی اذیتم پا درد شدید دارم کمکم کنید نمیتونم کلیک برم نمیخوام کسی متوجه باشه ممنونم واقعا

      سودا روحانی
      5 می 2021

        با سلام دوست عزیز جهت مشاوره با پزشک به صورت حضوری تشریف بیارید.

        کلینیک پیام تندرستی
        9 می 2021

    عزیزم من چندین بار ترک کردم هر کشوری باشی هر جایی باشی متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید که همه جا هست

    دوست شما
    5 آگوست 2021

سلام وقت بخیر
من اعتیاد نداشتم منظورم اینه که تفریحی میزدم اوایل هروئین کشیدم تا یک ماه دست نمی زدم کم کم فاصله روزها کم شد و به هر سه روز چهار روز رسید یک روز میکشیدم سه روز درد میکشیدم با خودم می گفتم که دیگه نمی زنم باز میزدم و بعضی موقع ها روز دوم میزدم که کم کم دردش شدید شد ومن برای رهایی از درد به سمت متادون رفتم که الان سه ماه شده اصلا حتی سیگار هم نمیکشم اما این پادرد وقتی که صبح ها میخوام پاشم شروع میکنه به درد گرفتن روزها که فعالیت دارم دردش کمه دکتر خواهش میکنم یه راه حل بدین خسته شدیم فقط کف پام درد میگیره و دوقلوهای پام انگار ضربه خورده هستن وقتی که بهشون دست میزنم درد میاد

سید حسن ساداتی
28 آوریل 2021

    با سلام متاسفانه اعتیاد به متادون پیدا کردین و جهت ترک و بستری مراجعه فرمایید

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

سلام
وقت بخیر
تا بحال چند بار برای ترک شربت اوپیوم تلاش کردم ولی همین پادردی که شما نام بردید (پاهای بیقرار) به سراغم میاد و با هر دارویی که فکرشو بکنید توسط دکتر روانپزشک مصرف کردم و فایده ای نداشته است.
میشه بگید این عوارض در پا چند شبانه روز تحمل خوب میشه
و آیا شما راهکار یا داروی خاصی مد نظرتون هست که راهنمایی کنید
ممنون میشم جواب بدید و راهنمایی کنید.

حمید
3 ژوئن 2021

    طول درمان بستگی به بازدهی بدنی بیمار دارد جهت ویزیت و اطلاعات به مرکز مراجعه فرمایید

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

سلام خسته نباشید من همسرم پارسال سم زدایی کرد ولی دوباره رفت سمت تریاک امسال دوباره رفت سمت زدایی 5روزه الان دست پا درد هست چیکار کنم سرکار می‌ره نمی تونن بیاد تهران

محمد محمدی
15 آگوست 2021

    با سلام از متخصصی که سم زدایی انجام داده اند باید دارو بگیرید.

    کلینیک پیام تندرستی
    16 آگوست 2021

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان