ترک اعتیاد کراک

ترک اعتیاد کراک در کلینیک ترک اعتیاد پیام

کراک از ترکیب کوکائین با جوش شیرین یا آمونیوم به دست می‌آید. شیوه معمول مصرف کراک کشیدن از طریق بینی است. از آنجایی که کراک سریع مصرف می‌شود و به سرعت به مغز می‌رسد، می‌توان آن را خطرناکترین ماده محرکی دانست که در حال حاضر وجود دارد. کشیدن کراک نشئگی قوی و تقریباً آنی ایجاد می‌کند که البته بسیار کوتاه است. بنابراین مصرف‌کنندگانی که دائماً می‌خواهند نشئگی قوی بعدی را تجربه کنند، به سرعت به کراک وابسته می‌شوند٬ و این ترک اعتیاد کراک را برای بیمار سخت‌تر  می‌کند.

عوامل اعتیاد به کراک

عواملی که فرد را به سمت اعتیاد به کراک سوق می‌دهد، می‌تواند ترکیبی از محرک‌های اجتماعی، روانی و جسمی باشد. مطالعات نشان می‌دهد که احتمالاً اعتیاد می‌تواند علت ژنتیکی نیز داشته باشد، چون افرادی که در خانواده‌شان سابقه اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، بیشتر در معرض خطر وابسته شدن به مواد مخدر هستند. این الگوی وراثتی به ویژه درباره اعتیاد به کوکائین صادق است. چنانچه عامل‌های خطر اعتیاد به کراک را در سن پایین شناسایی کنیم، پیشگیری از اعتیاد بسیار موثرتر خواهد شد. آموزش عوارض مهلک مصرف مواد مخدر و ارائه الگوهایی تشویق کننده از زندگی بدون مواد، روشهای کارآمدی برای پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود. تعیین علل اصلی گرایش به اعتیاد بخش مهمی از فرآیند درمان به شمار می‌آید.

نشانه‌های اعتیاد به کراک بیشمار است٬ برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به کراک می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

قطع مصرف کراک

کوکائین قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد؛ اما قدرت اعتیادآوری کراک به دلیل سریع رسیدن آن به مغز، حتی از کوکائین هم بیشتر می‌شود. بدن مصرف‌کنندگان کراک به سرعت در برابر این ماده مقاوم می‌شود و در نتیجه مصرف‌کننده مجبور می‌شود که کراک بیشتری را برای تجربه همان حس نشئگی و سرخوشی معمول مصرف کند. به همین دلیل مصرف‌کنندگان بارها و بارها پشت سر هم کراک می‌کشند و فاصله بین دفعات مصرف غالباً فقط چند ساعت است. مصرف مکرر فرآیند اعتیاد را تسریع می‌کند و می‌تواند منجر به اوردوز کراک بشود. چون کراک روش پاداش دادن مغز به محرک‌ها را تغییر می‌دهد، مصرف‌کنندگان نمی‌توانند با مصرف همان دوز معمول کراک به نشئگی برسند و بنابراین مقدار مصرفشان به تدریج بیشتر و بیشتر می‌شود.

• مصرف‌کنندگان کراک معمولاً دست کمک عزیزانشان را رد می‌کنند و غالباً باید چند بار تلاش کرد تا بیمار راضی به ترک شود.

زمانی که بیمار وابسته به کراک سرانجام تصمیم به ترک کراک می‌گیرد، چون اثر کراک پس از قطع مصرف کاهش می‌یابد، سیستم تنبیه مغز فعال می‌شود و در نتیجه بیمار دچار علائم ترک ناراحت کننده‌ای مانند تحریک‌پذیری، خستگی، احساس ولع و میل شدید به مصرف دوباره، حملات اضطراب یا ترس و افسردگی شدید می‌شود. مصرف‌کنندگان کراک غالباً به مصرف روزانه کراک ادامه می‌دهند تا مجبور به تحمل کردن علائم شدید ترک و دردناک خماری نشوند. با این توصیف بهره‌گیری از کمک پزشکان و متخصصان ترک اعتیاد کراک کلینیک پیام تندرستی برای ترک موفقیت‌آمیز و پیشگیری از عود اعتیاد ضروری است.

متخصصین مجرب مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی کمک می‌کنند تا به روش درمانی موثر و ایمن از دام اعتیاد به کراک رها شوید.

فرآیند درمان و ترک اعتیاد کراک

مراحل درمان اعتیاد کراک در کلینیک پیام تندرستی به این صورت است که بعد از مشاوره اولیه و تشخیص اعتیاد به کراک بیمار در مرکز ترک اعتیاد بستری می‌شود. ابتدا سم‌زدایی برای خارج کردن کراک از بدن شروع می‌شود. علائم اعتیاد به کراک را غالباً می‌توان تا حدی با تجویز دارو مدیریت کرد تا تحمل علایم جسمی خماری برای بیمار آسان‌تر شود.

تحت نظر گرفتن بیمار و مشاوره ترک اعتیاد بخش‌های مهمی از درمان ترک اعتیاد در این مرکز موثر محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید از بهترین روش درمان ترک اعتیاد کراک مطلع شوید، می‌توانید با متخصصین ترک اعتیاد در کلینیک پیام تماس بگیرید.

درمان اوردوز کراک

چون بعضی از علائم جدی‌تر اوردوز از قبیل حمله قلبی، سکته مغزی یا تشنج می‌تواند کشنده باشد، بیمارانی که مشکوک به علائم اوردوز کراک هستند، باید هرچه سریع‌تر تحت درمان اعتیاد قرار بگیرند. بنابراین اگر احتمال دادید یکی از اطرافیانتان دچار اوردوز کراک شده است، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

نخستین اقدامی که برای نجات جان بیماران دچار اوردوز کراک انجام می‌شود، احیای قلبی ریوی در صورت وجود مشکلات جدی تنفسی و درمان بیماریهای قلبی ـ عروقی است. مداخله‌های درمانی به شدت مشکلات بیمار بستگی دارد. اگر بیمار تشنج کرده باشد، تشنج نیز باید درمان شود.

بیمارانی که الکل و مواد مخدر دیگری را نیز علاوه بر کراک مصرف می‌کنند، باید درمان‌های خاص مربوط به آن مواد را نیز دریافت کنند که ممکن است شامل شستشوی معده و تجویز دارو باشد؛ برای مثال اگر بیمار مشتقات تریاک مصرف کند، نالوکسان برایش تجویز می‌شود.

گام بعدی پس از پایدار شدن شرایط بیمار، شروع درمان ترک اعتیاد به کراک است که شامل درمان دارویی، مدیریت علائم، مشاوره، حمایت اجتماعی و برنامه‌ریزی برای مراقبت بلندمدت از بیمار می‌شود.