قرص ب2 برای ترک شیشه

hdm_seo_1
25 دسامبر 2023

عوارض مصرف شیشه، بسیار بیشتر از سایر مواد اعتیاد آور است و برای جلوگیری از عوارض مذکور لازم است تا سریعا برای ترک شیشه اقدام کنید. فرایند ترک اعتیاد به این ماده محرک ، به دلیل بروز علائم ترک شیشه، بسیار ناخوشایند است، به همین جهت پیشنهاد می‌شود تا برای آن کمک حرفه‌ای دریافت کنید. قرص ب2 برای ترک شیشه، یکی از روش های پرکاربرد برای درمان است که ما در این مطلب قصد داریم آن را بررسی کنیم. اگر به شیشه اعتیاد پیدا کرده‌اید، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

اشکال قرص ب2 برای ترک شیشه

بطور کلی می‌توان از اشکال مختلف قرص ب2 برای ترک شیشه استفاده کرد که در زیر آن‌ها را بیان می‌کنیم:

• قرص ب2: مصرف آن بصورت زیرزبانی است، اما جذب پایینی دارد. به علت جذب پایین آن توسط بدن، امکان وابستگی آن کمتر بوده و طبیعتا احتمال بروز علائم ترک قرص ب2 نیز کمتر خواهد بود.
  • پچ پوستی قرص ب2: این نوع، روی پوست می‌چسبد و از طریق پوست جذب بدن می‌شود.
  • آمپول ب2: این شکل داروی بوپرنورفین تزریق می‌شود و به دلیل سرعت جذب سریع آن و همچنین میزان بالای جذب، دارای عوارض است. معمولا پزشکان مصرف یک بار در ماه این دارو را پیشنهاد می‌دهند.
  • ایمپلنت ب2: این شکل داروی ب2، جدیدترین روش ترک شیشه با قرص ب2 است و کاشت آن در بدن باید توسط متخصصین ایمپلنت انجام شود.
قرص ب2 برای ترک شیشه - کلینیک پیام

عملکرد قرص ب2 برای ترک شیشه

قرص ب2 اثری مشابه مرفین در بدن ایجاد می‌کند و می‌تواند برای کاهش اثرات شیشه مفید باشد. استفاده از آن به اینصورت که در طی فرایند سم زدایی شیشه و 12 ساعت بعد از آخرین مصرف شیشه، قرص ب2 استفاده می‌شود. میزان مصرفی قرص b2 کاملا به تشخیص پزشک ترک اعتیاد وابسته است.

از طریق مصرف قرص ب2، جایگزینی شیشه با ب2 صورت می‌گیرد، اما اگر از آن استفاده نادرست بکنید، احتملا دچار اعتیاد به قرص ب2 خواهید شد! در اینصورت باید علاوه بر ترک شیشه، ترک قرص b2 را نیز مدنظر داشته باشید.

استفاده از قرص ب2 برای ترک شیشه کافی است؟

ترک شیشه مانند کمیکال بیشتر از وابستگی فیزیکی، وابستگی روانی ایجاد می‌کند، از این رو بیشتر علائم ترک شیشه روانی اند . بنابراین بعد از سم زدایی شیشه، انجام روان دروانی و حضور در جلسات روان درمانگر امری بدیهی و ضروری می‌باشد.

بهترین قرص برای ترک شیشه

لیست بهترین قرص برای ترک شیشه در زیر آورده شده است:

• b2
  • مودافینیل
  • بوپروپیون
  • گاباپنتین
  • فلوکستین

انتخاب بهترین قرص برای ترک شیشه کاملا به تشخیص پزشک شما و علائم روانی و جسمی تان بستگی دارد.

قرص ب 2 و ترک شیشه - کلینیک پیام

چرا قرص b2 برای ترک شیشه، در مرکز پیام تندرستی کاربرد ندارد؟

یکی از رویکردهای ترک شیشه، استفاده از داروهای جایگزین است. متادون و قرص ب2 را می‌توان از مشهورترین داروهای جایگزین برای ترک شیشه به حساب آورد. اما علت اینکه ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی از آن‌ها بهره نمی‌گیریم این است که این داروها، پتانسیل اعتیاد دارند. از آنجایی که هدف متخصصین “پیام تندرستی”، درمان اعتیاد قطعی شما عزیزان است، از رویکردهای با ریسک بالا در این مجموعه استفاده نمی‌شود.

در عوض در مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی از رویکردهایی مانند سم زدایی پزشکی، دارودرمانی (به منظور بهبود علائم ترک شیشه) و روان درمانی در کنار هم بهره گرفت می‌شود تا شما عزیزان بتوانید درمان اعتیاد خود را در محیطی امن و آرامشبخش با روش های نوین ترک اعتیاد انجام دهید. برای برخورداری از خدمات درمانی ما کافیست با مشاورین مرکز پیام تندرستی تماس بگیرید.

3.6/5 - (7 امتیاز)
hdm_seo_1
Latest posts by hdm_seo_1 (see all)