ارتباط بین زولپیدم و سرطان

hdm_seo_1
19 فوریه 2024

ارتباط زولپیدم و سرطان مستقیم است. بطورکلی در افرادی که قرص‌های خواب‌آور مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان لنفوم، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و پروستات بیشتر خواهد شد. بیمارانی که قرص خواب مصرف می‌کنند، حداقل سه تا پنج برابر بیشتر از بیمارانی که مصرف زولپیدم را ندارند، در معرض مرگ قرار می‌گیرند! حتی بیمارانی که کمتر از 18 قرص در سال برایشان تجویز شد، در معرض مرگ و میر بالاتری قرار دارند. بیمارانی که بیشتر از 132 قرص در سال مصرف می‌کنند، بیش از 5 برابر بیشتر در معرض مرگ قرار گرفته اند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد ارتباط زولپیدم و سرطان بطور گسترده تر صحبت کنیم. بنابراین اگر زولپیدم مصرف می‌کنید، با ما همراه باشید.

ارتباط مصرف زولپیدم و سرطان چگونه است؟

بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که قرص خواب مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها افزایش می‌یابد. در مورد زولپیدم باید بگوییم که در ابتدا تصور می‌شد تنها عوارض مصرف زولپیدم، افزایش وزن ناشی از راه رفتن شبانه در خواب و مصرف غذا است. اما بعدها مشخص شد که زولپیدم می‌تواند خطر مرگ و سرطان را افزایش دهد. همچنین زولپیدم پتانسل زیادی برای سوءمصرف و اعتیاد دارد، از اینرو اگر دچار اعتیاد به زولپیدم شده‌اید، برای جلوگیری از عوارض مصرف این دارو، لازم است تا هر چه سریع تر برای ترک زولپیدم  در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی پیام تندرستی اقدام نمایید.

لازم به ذکر است تمام قرص های خواب از قبیل زولپیدم (با نام های Ambien، Edluar یا Zolpimist) و یا تمازپام (بنزودیازپینی که به عنوان Restoril فروخته می شود) منجر به افزایش قابل توجهی در خطر مرگ می‌شوند. لازم به ذکر است که میزان خطر ابتلا به سرطان و مرگ در تقریبا تمامی قرص های خواب مشابه است، به جز داروی لونستا که بیش از 500 درصد خطر ابتلا به سرطان و مرگ را نشان داده است.

بر اساس مطالعه‌ای در سال 2012، هر چه دوز مصرفی زولپیدم افزایش یابد، خطر ابتلا به سرطان بیشتر خواهد شد. این خطر برای سرطان دهان بیش از دو برابر بود و به دنبال آن سرطان کلیه، سرطان مری، سرطان سینه، سرطان کبد، سرطان ریه و سرطان مثانه قرار داشت. مردان بیشتر از زنان در معرض خطر مصرف زولپیدم و ایجاد سرطان بودند.

بر اساس یک تحقیق دیگر در سال 2018، مصرف قرص های خواب آور منجر به افزایش خطر مرگ می‌شود. در مقایسه با بیمارانی که داروهای آرامبخش برای آن‌ها تجویز نشد، احتمال ابتلا به سرطان های مری، کلیه، پروستات، کبد، معده و لوزالمعده در افرادی که داروهای آرامبخش برای آن‌ها تجویز شده بود، افزایش یافته است. در بین تمام داروهای آرامبخش در این تحقیق، مشخص شده است که زولپیدم سرطان را به شدت افزایش خواهد داد.

اما چرا زولپیدم سرطان را افزایش می‌دهد؟

چرا ارتباط بین زولپیدم و سرطان وجود دارد؟ آیا افرادی که برایشان قرص خواب تجویز می‌شود، بیشتر مضطرب هستند یا استرس دارند؟! شواهد نشان می‌دهد که اثرات باقیمانده داروهای خواب آور، در طول روز احتمال تصادفات و آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد. تحقیقی دیگر نشان داده است که افزایش عفونت در افرادی که قرص خواب مصرف می‌کنند، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و مرگ را افزایش دهد. همه این مطالعات نشان از این دارند که قرص های خواب واقعا خطر مرگ را افزایش می‌دهند.

با اینحال راه های امن تری برای به خواب رفتن وجود دارد. شما عزیزان می‌توانید از روش های قدیمی مانند خوردن شیر گرم و رویکردهای روانشناختی نظیر استفاده از درمان شناختی-رفتاری بهره بگیرید. این رویکرد درمان عمری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای بهره گیری از این رویکرد می‌توانید با کلینیک روانپزشکی مرکز پیام تندرستی تماس حاصل فرمایید.

برای جلوگیری از عوارض زولپیدم و سرطان، آن را ترک کنید!

با توجه به ارتباط زولپیدم و سرطان احتمالا تصمیم گرفته اید که زولپیدم را کنار بگذارید. اما باید بدانید که هر چیزی راهی دارد! شما نمی‌توانید بصورت ناگهانی این دارو را قطع کنید، بنابراین حتما قبل از قطع مصرف خودسرانه آن، با پزشک خود مشورت کنید. اما اگر دچار اعتیاد به زولپیدم شده باشید، برای ترک زولپیدم لازم است تا به مرکزی مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنید تا فرایند درمان شما بصورت ایمن و راحت انجام گیرد. علت آن است که در طول فرایند ترک زولپیدم، شما متحمل علائم ترک زولپیدم خواهید شد و این می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد، از اینرو با دریافت کمک حرفه‌ای می‌توانید ترک اعتیاد به زولپیدم را با حداقل درد وخماری انجام دهید، بدون اینکه عود کنید.

اگر نیازمند کمک از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید، کادر درمانی ما آماده خدمت رسانی در زمینه ترک اعتیاد و روانشناسی به شما هستند.

Rate this post
hdm_seo_1
Latest posts by hdm_seo_1 (see all)
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان