علائم خماری حشیش

ترک تریاک و فشار خون - پیام
hdm_seo_1
25 دسامبر 2023

خماری حشیش تجربه ای ناخوشایند است، به ویژه برای افرادی که تازه به مصرف حشیش پرداخته‌اند و با بطور تصادفی دچار سوءمصرف حشیش شده‌اند. درک اینکه خماری حشیش چیست و علائم آن و نحوه پیشگیری و درمان آن چگونه است می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد.

در این پست دلایل و علائم خماری حشیش و نکاتی به منظور بهبودی آن برای شما ذکر خواهد شد.

خماری حشیش چیست؟

خماری حشیش به اثرات ماندگار مصرف حشیش اشاره دارد که معمولاً صبح بعد از مصرف آن تجربه می‌شود. اگرچه علائم خماری حشیش به شدت خماری الکل نیست، اما می‌تواند ناراحت کننده باشد. خماری حشیش شامل علائمی مانند خستگی تا مشکل در تمرکز می‌باشد.

البته باید بگوییم که خماری حشیش در افراد مختلف متفاوت است و شدت آن از فردی به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

دلایل بوجود آمدن علائم خماری حشیش چیست؟

عوامل متعددی در بوجود آمدن خماری حشیش نقش دارند که عبارتند از:

  • مصرف بیش از حد حشیش

مصرف بیش از حد حشیش، به ویژه بصورت خوراکی، می تواند منجر به خماری حشیش شود.

  • کم آبی بدن

حشیش نیز مانند الکل می تواند باعث کم آبی بدن شود و منجر به علائمی مانند خشکی دهان و سردرد شود.

  • تفاوت‌های فردی

واکنش بدن هر فرد به حشیش متفاوت است، بنابراین عواملی مانند متابولیسم، تحمل و حساسیت به کانابینوئیدها می‌توانند بر احتمال و شدت علائم خماری حشیش تأثیر ‌بگذارند.

علائم خماری حشیش شامل چه مواردی است؟

علائم خماری حشیش می‌تواند خفیف تا متوسط باشد و معمولاً در عرض 24 ساعت برطرف می‌شود. برخی از علائم رایج عبارتند از:

  1. خستگی: احساس بی حالی در روز بعد از مصرف حشیش رایج است.
  2. سردرد: کم آبی و انبساط عروق ناشی از THC می‌تواند منجر به سردرد شود.
  3. خشکی دهان: دهان پنبه ای یا خشکی دهان، یک عارضه جانبی کلاسیک مصرف حشیش است و می‌تواند تا روز بعد ادامه یابد.
  4. مشکل در تمرکز: برخی از کاربران ممکن است در حین خماری حشیش مشکل تمرکز یا احساس کلی مه ذهنی را تجربه کنند.
علائم خماری حشیش - کلینیک پیام

درمان علائم خماری حشیش

راه حل‌هایی برای درمان علائم خماری حشیش عبارتند از:

  • هیدراتاسیون و تغذیه

نوشیدن آب و مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی می‌تواند به کاهش علائم خماری حشیش کمک کند. کم آبی می تواند علائمی مانند سردرد و خستگی را بدتر کند، بنابراین هیدراته ماندن بسیار مهم است. خوردن یک وعده غذایی متعادل به جبران مواد مغذی ضروری و تثبیت سطح قند خون و همچنین به بهبود انرژی و خلق و خوی کلی کمک می‌کند.

  • استراحت و تمدد اعصاب

استراحت و انجام تکنیک‌های آرام سازی، می‌تواند به بهبود علائم خماری حشیش کمک کند. خوب بخوابید و فعالیت هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق یا حتی حمام آب گرم را برای کمک به بهبودی بدن خود در نظر بگیرید.

  • داروهای بدون نسخه

داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا آسپرین، به کاهش سردرد و علائم خماری حشیش کمک می‌کنند. با این حال، پیروی از دوزهای توصیه شده و مشورت با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در صورت عدم اطمینان از تداخلات احتمالی با سایر داروها ضروری است.

  • ورزش ملایم

انجام برخی فعالیت‌های بدنی سبک، مانند حرکات کششی، یوگا یا پیاده‌روی کوتاه، می‌تواند به افزایش خلق و خو و سطح انرژی در طول خماری حشیش کمک کند. ورزش جریان خون را تحریک می‌کند، وضوح ذهنی را بهبود می‌بخشد و اندورفین را آزاد خواهد کرد و از این طریق می‌تواند به مقابله با علائم خماری حشیش کمک کند.

علائم خماری حشیش - کلینیک پیام

جلوگیری از علائم خماری حشیش

راه‌های جلوگیری از علائم خماری حشیش عبارت است از:

  • مصرف مسئولانه حشیش

انتخاب انواع حشیش با قدرت ضعیف و یا متوسط، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به علائم خماری حشیش کمک کند. سویه هایی با سطوح THC و CBD متعادل یا محتوای THC پایین تر را انتخاب کنید، به خصوص اگر تازه به سراغ حشیش رفته‌اید و یا تحمل کمتری نسبت به آن دارید. همچنین از میزان دوز کمتر حشیش استفاده کنید تا درگیر علائم خماری حشیش نشوید.  (از آنجایی که حشیش اعتیادآور است؛ ما بطور کلی توصیه نمی‌کنیم که شما به مصرف حشیش بپردازید، زیرا اعتیاد به حشیش از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیکتر است. برای تشخیص اعتیاد باید باید علائم مصرف حشیش را بدانید تا بتوانید متوجه شوید که دچار اعتیاد شده‌اید یا خیر؟ به دلیل عوارض مصرف حشیش بسیار زیاد، لازم است تا در صورت وابستگی و اعتیاد هر چه سریع تر برای ترک حشیش به یک مرکز درمانی خوب، نظیر کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنید.)

  • هیدراته بمانید و خوب بخورید

هیدراتاسیون و تغذیه مناسب نقش بسزایی در جلوگیری از خماری حشیش دارد. حتما قبل، در طول و بعد از مصرف حشیش آب زیادی بنوشید تا با اثرات کم‌آبی THC مقابله کنید. مصرف یک وعده غذایی متعادل قبل از مصرف حشیش می‌تواند به حفظ سطح قند خون ثابت و تامین مواد مغذی ضروری بدن شما کمک کند.

  • استراحت کافی داشته باشید

اطمینان از خواب کافی قبل و بعد از مصرف حشیش می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به علائم خماری حشیش کمک کند.

مشاوره تخصصی در مورد بهبودی علائم خماری حشیش و ترک حشیش

از آنجایی که عوارض مصرف حشیش، بسیار زیاد است لازم است تا بطور کلی از مصرف آن اجتناب کنید. زیرا حشیش می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد و شما را درگیر اعتیاد کند. در صورت اعتیاد شما بیشتر و بیشتر درگیر علائم خماری حشیش و عوارض مصرف آن خواهید شد. برای رهایی از عوارض مذکور لازم است تا هر چه سریع تر برای ترک حشیش اقدام کنید. اگر می‌خواهید درمان اعتیاد شما بصورت کاملا ایمن و با حداقل درد و خماری صورت گیرد، می‌توانید به بهترین مرکز ترک حشیش، یعنی کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنید. ما از صفر تا صد مسیر درمان را با شما هستیم. بنابراین اگر خواهان ترک اعتیاد به حشیش هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

1/5 - (1 امتیاز)
hdm_seo_1
Latest posts by hdm_seo_1 (see all)
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان