بررسی تاثیر مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد
مدیرسایت
5 آوریل 2020

اعتیاد نوعی بیماری است که عوارض بیولوژیکی و فیزیولوژیکی متعددی را به همراه دارد. آسیب مصرف مواد مخدر نه تنها روی جسم و روح فرد بلکه روی سبک زندگی بیمار تاثیر گذار است. به همین دلیل تغییر سبک زندگی در دوره ترک اعتیاد فرد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر، نقش مهمی دارد. مهم ترین مواردی که می توانند سبک زندگی سالم را را به یک فرد معتاد بازگردانند ورزش کردن و مصرف غذاهای مورد نیاز است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نقش ویتامین برای ترک اعتیاد و بهترین غذاهای مفید در دوران ترک اعتیاد بپردازیم.

نقش تغییر سبک زدگی در ترک اعتیاد

متخصصین با تجربه در پیام تندرستی که کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی تهران است، معتقدند رسیدن به یک سبک زندگی سالم جزو مهم ترین مواردی است که می تواند به بیماران برای ترک اعتیاد کمک کنند. متخصصین می گویند در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم و حمایت خانواده مهم ترین عوامل در ترک اعتیاد بدون بازگشت محسوب می شود. در این میان داشتن یک تغذیه مناسب و مصرف مولتی ویتامین ها برای بیماران مبتلا به اعتیاد نقش مهمی را ایفا می کند.

 

آشپزی در دوران ترک اعتیاد

 

بسیاری از مواد غذایی هستند که مصرف آن ها در این دوره برای بیماران ضرر داشته و روند ترک اعتیاد را دشوار تر می کنند؛ مانند انواع مواد قندی. بالعکس مصرف گروه دیگری از خوراکی ها و ویتامین ها نه تنها روند سم زدایی را ساده تر می کنند بلکه برای کاهش درد، بازسازی بخشی از سلول های آسب دیده و مقاوم کردن بیمار در برابر بیماری ها ضروری اند.

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

نقش تغذیه در ترک اعتیاد می تواند تاثیر بسیار مثبتی در روند درمان بیمار داشته باشد. برخی افراد بعد از استفاده از کیت تست اعتیاد و مثبت شدن نتیجه تست اقدام به ترک اعتیاد در خانه می کنند. با وجود اینکه هیچ گاه پروسه ترک اعتیاد در منزل و بدون نظارت پزشک پیشنهاد نمی شود اما رعایت یک رژیم غذایی مناسب جزو روش هایی است که هم در خانه و هم در کلینیک ترک اعتیاد کاربرد دارد.

با توجه به صدماتی که بر اثر مصرف مواد مخدر به بدن بیماران وارد می شود این افراد نیاز دارند تا برای سم زدایی بعد از اعتیاد و بازسازی سلول های از رفته یک سری مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار بدهند. ضمن آنکه برخی مواد غذایی و ویتامین ها می توانند عوارض دوره سم زدایی ترک اعتیاد را به حداقل ممکن برسانند. مولتی ویتامین ها، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، فیبرها، پروتئین و آب فراوان از جمله این موارد هستند که در ادامه به بررسی نقش آن ها در درمان اعتیاد می پردازیم.

پیام تندرستی بهترین مرکز ترک الکل در تهران با کادری مجرب و پرستاری 24 ساعته

بهترین ویتامین ها برای ترک اعتیاد کدامند؟

پژوهش‌ ها نشان می ‌دهد که تغییر رژیم غذایی ساختار مغز را از نظر شیمیایی و روانی تغییر می ‌دهد و روی خلق و خو نیز اثر می‌گذارد. به علاوه مصرف بعضی غذاها باعث افزایش تولید انتقال دهنده‌ های عصبی اصلی مانند سروتونین می‌ شود که روحیه بیمار را در دوره ترک اعتیاد بهبود می بخشد. بنابراین در زمان ترک اعتیاد باید غذاهایی خورده شود که وضعیت جسمی و روحی بیمار را بهتر کند. ویتامین های B و C جزو این دسته هستند که مواد معدنی مورد نیاز را به بدن بیمار می رساند.

 

رژیم غذایی مناسب برای ترک اعتیاد

 

مصرف این گروه از ویتامین ها باعث کاهش علائم افسردگی، کاهش خستگی و بهبود اختلالات خواب می شود. مواد غذایی زیر از جمله منابع غنی از ویتامین های ب و ث هستند که باید در برنامه غذایی افرادی که اقدام به ترک اعتیاد کرده اند، قرار بگیرد.

  • لوبیا
  • نخود فرنگی
  • بادام زمینی
  • انواع دانه‌ها
  • لبنیات
  • سبزیجات
  • مرکبات
  • انواع کلم
  • فلفل دلمه‌ای
  • توت ‌فرنگی

تاثیر مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

قرار دادن مولتی ویتامین ها در رژیم غذایی افرادی که در دوره ترک اعتیاد هستند نقش مهمی دارد و ویتامین لازم برای سالم سازی بدن را به بیمار می رساند. البته باید در نظر داشت که مصرف روزانه یک عدد قرص مولتی ویتامین با مشورت پزشک کافی است و زیاده‌ روی در مصرف ویتامین‌ ها می تواند آسیب ‌رسان باشد.

 

مکمل های مناسب برای ترک اعتیاد

 

بسیاری از افراد در موارد دیگری نظیر درمان خانگی اوردوز تریاک نیز از روش های طبیعی و داروهای گیاهی استفاده می کنند که به هیچ عنوان این امر پیشنهاد نمی شود و در این مواقع باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه شود.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

انواع نوشیدنی های طبیعی با مرکبات، دیتاکس های خانگی با مواد طبیعی و آب جزو بهترین نوشیدنی هایی هستند که حتما باید در دوران ترک اعتیاد مصرف شوند. این نوشیدنی ها به سم زدایی بدن کمک می کنند، بعد از فرایند پاکسازی بدن را برای دریافت مواد مغذی آماده می کنند و علاوه بر کاهش احساس خستگی باعث افزایش انرژی بیمار نیز می شوند.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

عده ای از بیماران به دنبال تاثیر های زود هنگام هستند. در برخی موارد پزشک با توجه به شرایط بیمار آمپول نالوکسان برای سم زدایی و آمپول های تقویتی برای بهبود وضعیت جسمانی بیمار تجویز می کند. این روش ممکن است برای ترک شیشه، ترک تریاک و برخی مواد مخدر به کار گرفته شود اما درمان قطعی نیست. به علاوه باید در نظر داشت که تغییر سبک زندگی و استفاده از برنامه غذایی سالم در طولانی مدت و حتی بعد از دوره پاکی نیز اثرات مثبت خود را حفظ خواهد کرد.

مراجعه به کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد و کمک گرفتن از پزشک متخصص اولین قدمی است که باید در زمان تصمیم به ترک اعتیاد، برداشته شود. پزشکان باتجربه در کلینیک پیام تندرستی با توجه به شرایط بیمار از جدید ترین روش های تلفیقی برای ترک اعتیاد استفاده می کنند. این روش ها همه جوانب ترک اعتیاد از تغییر سبک زندگی تا درمان های روانشناسی را در بر می گیرند. شما نیز می توانید برای دریافت مشاوره های بیشتر با شماره تلفن 22222247-021 تماس بگیرید.

3.6/5 - (27 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان