مرکز ترک سورچه

خانواده مواد افیونی شامل مواد افیونی طبیعی، مصنوعی و نیمه مصنوعی است. مواد افیونی، مانند مورفین و کدئین، مواد افیونی طبیعی هستند که در خشخاش یافت می شوند. مواد افیونی مصنوعی مانند سورچه به صورت شیمیایی ساخته می شوند. سورچه یک شبه افیونی مصنوعی و از مشتقات هروئین است و از مورفینی ساخته می شود که از نظر شیمیایی فرآوری شده و به سرعت نیز وارد مغز می‌شود و اثر فوری تری را نسبت به هروئین ایجاد می کند.

علائم و نشانه‌های فیزیکی اعتیاد به سورچه

علائم فیزیکی اعتیاد به هروئین:

• مردمک تنگ
  • خارش غیر قابل کنترل
  • مشکلات تنفسی
  • علائم مشابه آنفولانزای مداوم
  • عفونت های منظم قفسه سینه
  • آبریزش چشم و آبریزش بینی
  • مشکلات گوارشی یبوست
  • کبودی، خراش، زخم یا سایر آسیب های پوستی ناشی از تزریق هروئین
  • اختلال در الگوهای خواب
  • سوء تغذیه کاهش وزن غیر عمدی و قابل توجه
  • از دست دادن چرخه قاعدگی در زنان
  • افزایش تحمل به هروئین – پیدا کردن اینکه شما نیاز به مصرف بیشتر و بیشتر دارو برای تجربه اثرات مطلوب دارید
  • میل شدید به هروئین و بروز علائم قطع مصرف با قطع مصرف یا عدم دسترسی به دارو

علائم روانی اعتیاد به هروئین:

• اضطراب
  • احساس شرم و گناه
  • عزت نفس بسیار پایین و احساس عزت نفس
  • احساس ناامیدی و ناامیدی
  • نوسانات خلقی شدید
  • طغیان های عصبانیت
  • قضاوت ضعیف
  • اختلال در توانایی تمرکز یا تمرکز
  • سردرگمی و سردرگمی
  • احساس می کنید که هروئین به طور کامل زندگی شما را تسخیر کرده است
  • افکار و انگیزه های خودکشی

روش ترک اعتیاد سورچه بدون درد و خماری چیست؟

شما ممکن است به مصرف سورچه به دلیل توانایی های تسکین درد آن یا صرفاً برای جلوگیری از هرگونه علائم ترک ادامه دهید و خود را در یک چرخه معیوب بیابید. هرچه این مدت طولانی تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری جدی مرتبط با اعتیاد مواد افیونی بیشتر می شود.

اگر سعی کنید این چرخه را بشکنید، علائم ترک سورچه می تواند چند ساعت پس از قطع مصرف شروع شود و کنترل درد و خماری برای شخص مصرف کننده بدون نظارت پزشک امکان‌پذیر نمی‌باشد.

تنها روش کنترل و درمان علائم ترک که شامل درد و خماری جسمی و روانی بیمار میشود، درمان سم زدایی تدریجی توسط کادر مجرب و با تجربه است.  با نظارت شبانه‌روزی کادر درمان ، روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد، بیمار برنامه ترک را بدون درد و خماری سپری میکند و برای ادامه روند درمان بعد از ترخیص، لغزش کمتری خواهد داشت.

سم زدایی بدن از سورچه

سم زدایی بدن از سورچه در این کلینیک با داروهای ضدمخدر توسط کادر متخصص و با تجربه انجام میگیرد. برای انجام سم زدایی فوق سریع ، مقدار و مدت زمان مصرف سورچه بسیار مهم است و برای افرادی که مدت طولانی مصرف کننده این ماده افیونی بودن، سم زدایی تدریجی را توصیه می‌کنیم که بتوانند در زمان ترک و قطع مصرف سورچه ، علائم درد و خماری خود را نیز کنترل و درمان کنند.

در سم زدایی فوق سریع تنها جسم بیمار از مواد پاک می‌شود و درد و خماری او پس از انجام  سم زدایی اعتیاد  آغاز می‌گردد و اگر برنامه اصولی برای درمان علائم ترک بیمار وجود نداشته باشد، قطعاً پس از سم زدایی لغزش خواهد داشت و یا بدلیل زدگی از مواد فعلی، مصرف کننده مواد دیگری شوند.

در این روش پزشک با استفاده از داروهای ضدمخدر نالتروکسان که یک آنتاگونیست (مهارکننده) مواد افیونی است، سم زدایی تدریجی بدن را آغاز میکند که در پایان مواد از طریق مدفوع و ادرار از بدن خارج می‌شود.

اما سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که سم زدایی بدن از سورچه چقدر طول می کشد؟مدت زمان ترک و سم زدایی سورچه به مقدار و مدت زمان مصرف و شرایط جسمی بیمار بستگی دارد، اما معمولاً سم‌زدایی تدریجی بدن از سورچه بین 10 الی 14 روز با مراقبت‌های ویژه کادر درمانی در این مرکزصورت می‌گیرد .

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک همیشگی سورچه

در کلینیک پیام تندرستی، ما یک برنامه جامع سم‌ زدایی از سورچه و هروئین را ارائه می‌دهیم که طی آن تمام آثار مواد افیونی در یک محیط کنترل‌شده و با کمک پزشک متخصص از بدن شما پاک می‌شود. در ادامه کاشت ایمپلنت نالتروکسان مدیریت مؤثر علائم ترک سورچه را ممکن می‌سازد و طی بازه زمانی 3 الی 6 ماه، درمان اعتیاد شخص را موفقیت آمیز و میل به مصرف و وسوسه را تا حد زیادی در بیمار کنترل و درمان خواهد کرد.

علائم ترک اعتیاد به سورچه

سوء مصرف طولانی مدت سورچه منجر به وابستگی جسمی و روانی فرد به این ماده می شود. بنابراین، تلاش برای متوقف کردن یا کاهش قابل توجه مصرف سورچه پس از وابستگی به این ماده افیونی قدرتمند، می‌تواند تعدادی از علائم ناخوشایند و گاهی ناراحت‌کننده ترک را ایجاد کند. این ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• هوس شدید مصرف سورچه
  • بیماری و استفراغ
  • دردهای عضلانی و استخوانی قوی
  • بی قراری یا لرزش
  • احساس سنگینی گرفتگی شدید در اندام ها
  • بیخوابی عرق سرد و/یا لرز یا تب
  • اسهال

این علائم ترک می تواند از چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد و هوس مصرف سورچه ممکن است برای ماه ها نیز ادامه داشته باشد. در برخی موارد، عوارض مربوط به ترک سورچه حتی می تواند منجر به مرگ شود، به همین دلیل است که برنامه سم زدایی و ترک اعتیاد سورچه می‌بایست در محیط کنترل شده و تحت نظارت شبانه‌روزی کادر درمان متخصص در این زمینه باشد.

اثرات مخرب مصرف سورچه

عوارض مواد مخدر سورچه مانند هروئین است اما به دلیل وجود مرفین بیشترعوارض آن شدیدتر است. اگر اعتیاد به سورچه دارید، احتمالاً یک بیماری روانی زمینه‌ای یا هم‌زمان نیز وجود دارد.

در واقع، عدم تشخیص یا درمان یک وضعیت سلامت روانی همزمان است که می‌تواند باعث شود که فرد مصرف کننده به منظور تسکین علائم مشکل‌ساز، تمایل به مصرف سورچه را بر اساس دوزهای مکرر و یا با دوز بالا احساس کند.

شرایط سلامت روانی که ممکن است در کنار اعتیاد به سورچه رخ دهد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• اختلال دو قطبی
  • روان‌گسیختگی
  • سوء مصرف الکل
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اختلال رفتاری
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلال شخصیت ضد اجتماعی اختلال شخصیت

هنگام دریافت برنامه درمان اعتیاد به سورچه در بهترین کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی پیام تندرستی، درمان هر گونه بیماری زمینه ای سلامت روان نیز پس از سم زدایی بدن از سورچه، در نظر گرفته می‌شود. این برنامه ی درمانی جامع  به شما این امکان را می دهد که علاوه بر درمان اعتیاد، علائم بیمارهای روانی را نیز کنترل و درمان کنید و همچنین احتمال عود پس از بهبودی را نیز بسیارکاهش می‌دهد.

ترک قطعی سورچه با جدیدترین روش های سم زدایی در کلینیک پیام تندرستی

تجربه حرفه ای و کارکنان دلسوز که تیم های درمانی کلینیک پیام تندرستی را تشکیل می دهند، تجربه گسترده ای در کمک به افراد برای غلبه بر مبارزات خود با اعتیاد به سورچه دارند. دانش و تخصص آنها به شما این امکان را می دهد که عالی ترین درمان بالینی موجود را دریافت کنید. ما می دانیم که روش های خاصی که استفاده از هروئین بر شما تأثیر گذاشته است، ممکن است با روشی که بر دیگران تأثیر گذاشته است متفاوت باشد. به این ترتیب، ما متعهد به ایجاد یک برنامه درمانی فردی هستیم که منحصراً برای شما طراحی شده است.

سیر درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با استفاده از جدیدترین خدمات درمانی و ارائه امکانات هتلینگ بصورت شبانه روزی صورت می‌گیرد. خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود شامل بررسی های تشخیصی، درمان های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی به صورت فردی یا گروهی انجام می‌شود و این مرکز تا پایان دوره ترک اعتیاد همراه شما خواهد بود.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

• خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار 24 ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد