ترک حشیش با متادون

hdm_seo_1
25 دسامبر 2023

ترک حشیش با متادون، یکی از روش های مورد استفاده در بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد است. اما کاربرد رویکرد ترک حشیش با متادون، اصولی است؟ ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد چگونگی ترک حشیش با متادون توضیح دهیم. بنابراین اگر قصد درمان اعتیاد به حشیش را دارید، با ما همراه باشید.

ترک حشیش با متادون ممکن است؟

در حقیقت ترک حشیش با متادون، امکان پذیر بوده، ولی دارای عوارض بسیار زیادی است، زیرا متادون به نوبه خود یک ماده مخدر است و می‌تواند افراد را دچار اعتیاد کند، بنابراین ترک حشیش با متادون نباید انجام شود.

در بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد، از این رویکرد استفاده می‌شود، زیرا هدف اکثر کمپ ها، تنها ترک اعتیاد جسمی است. در حقیقت ترک حشیش با متادون، می‌تواند اثرات حشیش را کاهش دهد، اما از آنجاییکه متادون پتانسیل اعتیاد دارد، ممکن است منجر به اعتیاد به متادون شود.

در مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی، هدف متخصصین “ترک اعتیاد قطعی” شما عزیزان است. از اینرو  روش ترک حشیش با متادون استفاده نمی‌گردد.

چگونگی ترک حشیش با متادون

زمانی که شما حشیش مصرف می‌کنید، حشیش  به گیرنده‌های مواد افیونی در مغز می‌چسبد و منجر به اثرات دلپذیری مانند آرامش، شادی، خواب آلودگی، دیدن رنگ‌ها بصورت واضح و شنیدن واضح صداها می‌شود. اما این تازه اول راه مصرف حشیش است، با گذشست زمان، شما شاهد عوارض اعتیاد به حشیش خواهید بود و می‌بینید که چگونه وابستگی به حشیش منجر به آسیب شما خواهد شد، از این رو ترک حشیش از واجبات است.

ترک حشیش با متادون - کلینیک پیام

حالا اگر بخواهید برای ترک حشیش با متادون اقدام کنید، متادون به عنوان ماده شبه افیونی جایگزین حشیش شده و به گیرنده های مواد افیونی در مغز متصل می‌شود، این فرایند از اثرات حشیش روی مغز می‌کاهد. باید توجه داشته باشید که گرچه متادون اثرات حشیش را کاهش می‌دهد، اما به علت اعتیادآور بودن آن، فرد را می‌تواند درگیر اعتیاد به خود بکند. زیرا این بار مغز بجای حشیش، به وجود متادون عادت می‌کند.

رویکرد ترک حشیش با متادون جز دسته “رویکرد داروهای جایگزین” است که ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی از آن بهره نمی‌گیریم. هدف متخصصین حوزه اعتیاد در مرکز پیام تندرستی، ترک تضمینی اعتیاد شما درمانجویان گرامی است.

بجای ترک حشیش با متادون، از چه راه حلی استفاده کنیم؟

برای ترک حشیش بصورت اصولی لازم است تا از روش‌هایی مثل ترک حشیش با متادون اجتناب کنید. روش های ترک حشیش در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی عبارتند از:

  • سم زدایی حشیش بصورت تدریجی
  • استفاده از داروی ترک حشیش
  • استفاده از رویکردهای روان درمانی (ما در ترک حشیش روی اعتیاد روانی بسیار زیاد تمرکز می‌کنیم. رویکردهای کاربردی برای ترک حشیش در این زمینه عبارتند از: درمان شناختی-رفتاری، مدیریت اقتضایی و تقویت انگیزه که با توجه به ارزیابی های روانی انجام شده، برای هر بیمار انتخاب می‌شود.)

در این مطلب به بررسی روش ترک حشیش با متادون پرداختیم. حالا می‌دانیم که رویکرد ترک حشیش با متادون، به دلیل پتانسیل اعتیاد زیاد متادون، در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی استفاده نمی‌شود. بجای آن می‌توانید از روش‌های اصولی ترک حشیش در مجموعه ما برخوردار شوید. روش های کاربردی در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی عبارتند از: ترک فیزیکی اعتیاد ( از طریق سم زدایی) ، کاهش شدت علائم ترک با دارو درمانی و ترک روانی اعتیاد (با جلسات روان درمانی). برای برخورداری از روش ‌های مذکور و طی کردن فرایند درمانی ایمن و راحت می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

Rate this post
hdm_seo_1
Latest posts by hdm_seo_1 (see all)
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان