بهترین مراقبت های بعد از ترک متادون چیست؟

مراقبت های بعد از ترک متادون
مدیرسایت
11 آوریل 2020

ترک اعتیاد تنها اولین قدم برای کنار گذاشتن مصرف مواد اعتیاد زا به شمار می رود چرا که مراقبت های پس از ترک از فرایند ترک اعتیاد مهم تر و ارزشنمند تر است. بیشتر افرادی که به مصرف داروی اعتیاد آوری به نام متادون عادت کرده اند برای کنار گذاشتن آن شرایط سخت و ارزشمندی را پشت سر گذاشته اند، به همین منظور برای بقای سلامت و حفظ روحیه خود پس از درمان و ترک داروی اعتیاد زایی به نام متادون کافی است تا از مراقبت های پس از ترک اطلاع لازم داشته باشند.

در این مقاله قرار است تا در مورد بهترین روش های مراقبی پس از ترک داروی متادون مطالعه کنیم، پس اگر شما به تازگی استفاده از این دارو را کنار گذاشته اید و یا عزیزانی را در اطراف خود می شناسید که مصرف متادون را ترک کرده اند، حتما در ادامه این مقاله همراه کلینیک پیام باشید زیرا این مقاله برای راهنمایی و همراهی شما نوشته شده است.

افسردگی بعد از ترک اعتیاد به متادون را جدی بگیرید

افسردگی بعد از ترک در کلینیک ترک متادون، از عوارض مهمی است که بیماران با آن رو به رو می شوند. این مسئله پس از عوارض سختی مانند ضعف، کاهش فشار خون، سرگیجه، اضطراب، خارش و اختلال دید، مهم ترین و اصلی ترین موردی است که اطرافیان شخص ترک کرده باید به آن توجه کنند.

دریافت مشاوره و مراقبت های بعد از ترک متادون

در این شرایط مراجعه به کلینیک های ترک به جهت روانشناسی ترک اعتیاد از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند در کوتاه مدت به افراد کمک کند. در جلسات فردی و گروهی روانشناسی و مشاوره، مشاوران با ارائه راهکارهای برای زندگی پس از ترک متادون همراه مناسبی برای بیماران به حساب می آیند و به این صورت می توانند با چند جلسه مشاوره حضوری از بروز افسردگی بعد از ترک جلوگیری و یا در صورت مشاهده افسردگی در فرد، آن را از بین ببرند.

چاق شدن بعد از ترک اعتیاد را با تغذیه مناسب کنترل کنید

یکی دیگر مواردی که بعد از دوران ترک متادون باید کنترل شود، تغذیه و نوع خوراک فرد است. افزایش وزن و چاقی از جمله شایع ترین مواردی است که پس از ترک اعتیاد برای بیماران آزار دهنده است اما با این مشکل چگونه می توان دست و پنجه نرم کرد؟

در این ایام نوشیدن مایعات و به ویژه آب از جمله مهم ترین مواردی است که باید رعایت کنید البته نوشیدن مایعات کافئین دار مثل قهوه اصلا برای این دست از افراد توصیه نمی شود. علاوه بر این خوردن انواع سبزیجات و مواد پروتئینی مفید به افرادی که به تازگی اعتیاد به متادون را ترک کرده اند توصیه می شود.

دو دوران ترک اعتیاد چی بخوریم؟

دقت داشته باشید که کنترل تغذیه مناسب اصلا به معنای رژیم غذایی سخت برای کاهش وزن نیست چرا که بدن در روزهای بعد از ترک توانایی لازم برای انجام رژیم های سخت را ندارد و در این دوران تنها کنترل وزن و استفاده از مواد غذایی مناسب کفایت می کند.

وسوسه بعد از اعتیاد به متادون را با سرگرمی های سالم از بین ببرید

وسوسه های بعد از اعتیاد از جمله مخرب ترین مواردی است که زحمت افرادی که فرایند ترک را به سختی انجام داده اند از بین می برد. بسیاری از افراد پس از ترک قرص ب 2 متادون و یا سایر مواد اعتیاد زا، برای رفع دردهای ناشی از ترک و یا دردهایی که از بیماری های متفاوت منشا می گیرد مصرف مجدد را آغاز می کنند. این دسته از افراد با تحریک پذیری برای مصرف دوباره تلاش خود را برای سم زدایی از بین می برند اما راه حل چیست و چگونه می توان با مراقبت های لازم این وسوسه ها را بی پاسخ گذاشت؟

تفریحات سالم از جمله مراقبت های بعد از ترک متادون

تفریح های و سرگرمی های سالم از جمله ساده ترین روش ها برای بی توجهی به وسوسه های بعد از ترک است. به عبارتی بیمار ترک کرده در مدت زمان معینی نباید به تنهایی زندگی کند و باید سبک زندگی خود را از تنهایی و گوشه گیری تغییر دهد. به این صورت با انجام بازی های رایانه ای، تماشای فیلم و سریال و مطالعه می توان تا حد قابل قبولی مشکلات بعد از ترک و قبول وسوسه های استفاده مجدد را کاهش داد.

درمان بی حالی بعد از اعتیاد را با ورزش تجربه کنید

ورزش و داشتن تحرک کافی از جمله نشاط آور ترین رفتارهایی است که بعد از اعتیاد می تواند تا حد قابل قبولی از بی حالی و خماری بعد از ترک بکاهد. شاید با خواندن این مطلب به این مسئله فکر کنید که اصلا خماری ترک متادون چند روز است در پاسخ به این مسئله باید توجه داشته باشید که زمان خماری هر شخص با توجه به قدرت بدنی و درصد اعتیادی که به داروی هایی مانند متادون دارد متغیر است و ممکن است تا یک ماه پس از ترک نیز ادامه پیدا کند اما شما می توانید با ورزش روزانه و تحرک کافی درصد بی حالی و خماری بعد از اعتیاد را کاهش دهید و آن را به صفر برسانید.

ورزش و تحرک کافی در دوران ترک متادون

حال پیشنهاد می کنیم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده اید و روزهای ترک را پشت سر گذاشته اید، حتما مراقبت های بعد از ترک را مانند فرایند ترک اعتیاد جدی بگیرید تا با پشت سر گذاشتن این دوران مهم و سرنوشت ساز بتوانید هر چه سریعتر به زندگی عادی خود برگردید. امید است که این مقاله از کلینیک پیام توانسته باشد راهنمای خوبی برای روزهای پس از ترک متادون برای شما به حساب بیاید.

در نهایت اگر شما هم تجربه پشت سر گذاشتن روزهای بعد از ترک اعتیاد را دارید، حتما تجربه مراقبت های خود را در این دوران با ما به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان مرکز نگهداری ترک اعتیاد پیام تندرستی نیز بتوانند از تجربیات ارزشمند شما استفاده کنند.

 

4.4/5 - (49 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

تقریبا متادونو ترک کردم اما میخوام علائمشو کنترل کنم وگرنه نمیتونم برم سر کار ممنون میشم اگه کمکم کنید

علی اسماعیلی
11 می 2020

    سلام
    کنترل علائم ترک داروهای شبه مخدر خصوصا مانند متادون و یا ترامادول تنها توسط پزشک اصولی بوده و نتیجه بخش است. به شما توصیه میکنم به روانپزشک ترک قرص در کلینیک ما مراجعه کنید تا بهترین درمان را با توجه به شرایط خاص شما ، تشخیص دهند.

    کلینیک پیام تندرستی
    12 می 2020

سلام.من۲۷سالمه.دو سال متادون میخوردم.روزی بیست میلی قرص.بخاطر اینکه بی اشتهام میکرد و وزن از دست میدادم.خیلی میشد بخاطر سفر یا تست و…موقت میذاشتم کنار.اما تا وقتی خودتون نخواین نمیشه بذارینش کنار.تا وقتی به معنای واقعی ازش متنفر بشین…خوشبختانه الان چندوقته ترک کردم.ازش متنفر شدم و یهو گذاشتم کنار.واسه کاهش وزن هم ورزش میکنم…

سحر
13 می 2020

    سلام. من مدت ۵ ساله شربت مصرف میکنم. اصلا نمیتونم بیشتر از دو روز خماریشو تحمل کنم. بدنم یخ میزنه و موهام مدام سیخ میشه و دل درد میگیرم و فشارم افت شدیدی میکنه و بی اشتها میشم و..، خلاصه فلج میشم. چند بار خواستم ترک کنم ولی نشد. لطفا کمکم کنید. درد عجیبی میکشم موقع ترک

    علی فراهانی
    25 اکتبر 2020

      سلام دوست عزیز
      برای درمان اعتیاد به متادون با دریافت نوبت قبلی به کلینیک مراجعه کنید. مشاورین ما راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند کرد.

      کلینیک پیام تندرستی
      15 نوامبر 2020

      داداش همون دو‌روز که میگی تا ۶روز هی بدتر میشه بعد هر روز که میگذره راحت تر از روز قبل !! مرد باش دیگه یکبار تحمل کن اون روزای اول با قرص خواب بیشترش رو خواب باش چهارتا ژلوفن بخور مرد باش بذار کنار ! همه ما پشت سر گذاشتیم الان بعد ۳ماه خوابم درست نشده هنوز ولی حتی یکبار به فکر مصرف دوباره نیوفتادم مگه فرق ما با بقیه چیه! حال خرابی داشتی برو زیر دوش آب سرد! دمت گرم

      معین
      23 آوریل 2021

        با سلام
        بهتراست ترک به صورت تخصصی صورت گیرد تا بیمار تجربه سختی نداشته باشد و ترک موفقی داشته باشد لطفا بدون داشتن تخصص تجویز دارو نداشته باشید

        کلینیک پیام تندرستی
        13 آگوست 2021

      سلام داداش ترک میخوای بکنی فقط بروکمپ بلدن چکاکن یاتوخونه مصرف کم کن. بعدش دوش سرد بگیر حتما جوابه فکرتو ازاد کن بخوای بهس فکنی نمیتونی مم خداشکر نزدیک 16روزه ترک کردم بدون قطره کمپ رفتم دارو. قرص نگیر امپور نوروبیون بزن با قرص جوشان ویتامین 300 بگیر بخور میتونی تاوقتی دلت نشکنه نمیشه

      رضاخوشخوی
      19 می 2021

        با سلام خدمت شما لطفا با اطلاعات اشتباه و غیر تخصصی باعث گمراهی بیماران نشوید کمپ درمانی نمیباشد

        کلینیک پیام تندرستی
        13 آگوست 2021

      بهترین روش درمان به صورت dst هست
      به کنگره ۶۰ مراجعه کنید حتما جواب میگیرید

      پویا
      30 می 2021

        باسلام بهترین روش دارودرمانی و روان درمانی است

        کلینیک پیام تندرستی
        13 آگوست 2021

      تنها راهش ابجی من کم کردن و در اخر با کمک مددکار در یکی از بیمارستانها ویا ترک اعتیاد ها .میشه ترک کرد و تحمل کردن خماری هست. من ترک کردم و هر روز بهتر دارم میشم. سخته ولی ممکنه.به امید پاکی.

      سجاد میرزایی
      30 جولای 2021

باسلام.
دوستان من مدت ۴سال متادون مصرف کردم و الان یک ساله مصرف نمیکنم.من روزی دوعدد قرص ۴۰میخوردم چند بار تصمیم به ترک گرفتم رفتم پیش متخصص مغز و اعصاب که کلینیکم داشت نشد.رفتم یه کلینیک ترک اعتیاد تو مشهد که اصلا دکترش اطلاعاتی در مورد متادون نداشت و واسه ترک به من ب ۲ داد تا ۱۵روز مثله جنازه ها افتاده بودم و هرچی میخوردم پس میاوردم.خلاصه رفتم پیش یه متخصص دیگه که بهم الپرازلام داد که باعث شد شبا توهم بزنم باز رفتم پیش یکی دیگه بهم امی تریپلین ۵۰داد که بهتر شدم و چندتا قرص دیگه.اونارم چون بدنم جایگزین نکنه یک هفته خوردم و گذاشتم کنار.دوستان بهترین کار واسه ترک برین یه جایی که تجربه ترک متادون داشته باشن.این لعنتی با تریاک و مرفین خیلی فرق داره.من ترکم دوماه طول کشد تا سرپاشم چون کسی بلد نبود و اطلاعاتی در موردش نداشت.ولی بلاخره ترک کردم و الان معنی زندگی رو میفهمم.بعد ترک بیزار میشی از متادون ولی حواستون به افسردگی بعدش باشه که خونه نشینتون میکنه.راستی واسه درد دست و پا که تا پنج شش ماه همراهتونه شیاف بذارید شبا .اصلانم از ترک نترسید خیلی شاخ قول نیست که نتونید.میتونید خوبم میتونید.موفق باشید

رضا
21 آوریل 2021

    باسلام
    کاملا درسته درمان متادون نیاز به تخصص دارد که بتوان کلیه علایم و عوارض را کنترل کرد

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

متادون هرچند مثل بقیه مخدر ها تخریب نداره در دورانه مصرف، ولی به همون اندازه ترک کردنش جبران میکنه! ۷شب حتی ثانیه ای نخوابیدم! تا ۴۰روز دردش باهام بود تا ذره ذره این سم لعنتی از بدنم خارج شد! خوابم بعد سه ماه درس نشده اگه پنج ساعت در شبانه روز بخوابم روز خوشمه اون روز.. ولی بازگشت ندارم لعنتی تمام میل جنسی و کبد و درون مارو تخریب کرده بود.! اگه قدرتش رو ندارین دو روز نخورین تا حال خراب شد دوتا پنج هم بخوری جواب میده بهت حتی اگه مصرفت دوتا چهل در روز بوده باشه، بعد کم کم بذار کنار بازم خنار میشی اما خلاصه راحت تر. دمتون گرم

معین
23 آوریل 2021

    باسلام برای ترک متادون که اتفاقا بسیار مخرب است بهترین روش بستری و درمان تخصصی میباشد

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

سلام ، وقت بخیر ، الان دفعه دوم هست که متادون رو گذاشتم کنار ، علائم ترکش گاهی اوقات بشدت از لحاظ روحی و بدنی سخت میشه مهمترین چیزهایی که من رو در هر دو مرحله ترک اذیت کردند مورد اول بی خوابی و مورد دوم گُر گرفتن و داغ شدن بدنم بودند والان که حدوداً دو هفته از ترک دومم میگذره هنوز ادامه دارند ، این مرحله از وقتی که ترک کردم با خودم عهد بستم که حتی به قیمت مردنم دیگه نه هیچ قرصی و نه هیچ مخدری مصرف نکنم تا اینکه انشالله از شر این بیماری و عذاب راحت بشم.
ممنون میشم یه مشاوره برای رفع داغی و گر گرفتن بدنم بهم بدید ، بی نهایت ممنون و سپااااااس از لطفتون

مهران خ
26 آوریل 2021

    با سلام دوست عزیز این حالت (گرگرفتگی)با سم زدایی بر طرف خواهد شد جهت مشاوره برای سم زدایی با شماره 02122222241 تماس بگیرید. موفق باسبد

    کلینیک پیام تندرستی
    9 آگوست 2021

سلام ب همه ی دوستان عزیزم…. بقران اولش سخته خسلی سخته ب مرور درست میشه…. من 35 سالمه از 20 سالگی ترامادول واسه،…. تفریح مصرف کردم یواش یواش تبدیل شد ب دائم…. ب روزی رسیدم که بچم تو بغلم بود و من معتاد شده بودم ب قرص متادون اونم روزی یه بسته 5میل… ب زبون سخته…. قید همه چی زدم کار بچه زن…. ب زنم گفتم اگه مردمم ب کسی خبر نده
حقیقتو بهش گفتم کمکم کرد…. مراقبت ازم کرد…. درد خیلی خیلی خیلی کشیدم بدون هیچ دارویی بدون هیچی گذاشتمش کنار… ب محل کارمم گفتم مریضم بهم مرخصی بدین…. دوستان عزیز ی عمری اون با ما حال کرده الان وقتشه مااز سلامتی مون لذت ببریم…. داغ همتون نبینم…. 15 روزه پاک پاکم

حسام
26 آوریل 2021

    باسلام جهت ترک امن و راحت تحت نظر باشید بهتراست اما چون مدت کوتاهی از ترک میگذرد بهتراست تحت نظر پزشک باشید
    موفق باشید

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

سلام من ده سال شربت متادون مصرف کردم هر روز روزی ۲۵ سی سی .رفتم کمپ ترک کردم واقعا سخت بود جونم در اومد ۱۸ شب اول حتی ی ثانیه نخوابیدم بعد ۲۵ روز تازه مور مور شدن پاهام شروع شد و تا ۶۰ روز من دوش اب یخ میگرفتم هنوزم بعد ۸۵ روز خوابم تنظیم نیست شبی ۳ ساعت به زور میخوام خیلی سخته ولی بعد ۳ ماه خوب شدم .

محمد نبی
1 جولای 2021

سلام من روزی صدسی سی مصرف شربت متادون داشتم الان یک ماه ترک کردم هیچ بدن دردی نداشتم یکم معدم اذیت میکرد الان ولی یکم راه میرم کل اعضای بدن دردمیگیره موندم چه جوری برم سرکارلطفا کمکم کنید

حامدفرجی
3 جولای 2021

    با سلام متاسفانه داروی متادون مدت زیادی در بدن ماندگار است و جهت بررسی باید متخصص آزمایشات کامل برای شما انجام بدهند.

    کلینیک پیام تندرستی
    12 جولای 2021

    با سلام بعد از ترک متادون نیاز به دارو درمانی وجود دارد. تحت نظر روانپزشک و رواندرمانگر باشید.

    کلینیک پیام تندرستی
    13 جولای 2021

سلام
ممنون از تجربیاتی که دادید من مصرف چهل سیسی متادون وشش عدد کپسولهای به اصطلاح ترک اعتیاد داشتم که خود انها بیشتر اعتیاد میاره که خدارو شکر بدون هیچ گونه ماده جایگزینی مدت سی روز میشه که مصرف نمیکنم ولی مچ پام درد میکنه کمی وبیحالی داشتم ولی امروز با تحرکات زیاد حالم بهتر شده وخواستم ازشماتشکر کنم
ممنون

حسین
9 آگوست 2021

    با سلام
    خاستم خدمت دوستانی که قصد ترک کردن دارند بگم خاستن توانستن هست هر چه دیرتر ترکش سخت تر بهترین روش ترک این هست که برید کلینیک زیر نظر پزشکان متخصص ترک کنید که این هم بدون درد نیست ولی قابل تحمل و خیلی راحتتره اونی که میخاد ترک کنه بدون درد و بدون بیخوابی قطعا اراده ترک ندارد اگر نمیتونید برید کلینیک بهترین راهش این هست
    ولی طاقت اوردم تقریبا تمام عوارض هایی که داره این قرص لعنتی پشت سر گذاشتم بعد یکماه که به صفر رسید گذاشتم کنار تا ۵روز کامل دو ساعت بیشتر نخوابیدم قرص استامینوفین کدیین میخوردم اروم میشدم ولی دو ساعت بعد دوباره دوبرابر درد خیلی اشتباهه موقع ترک هیچ قرصی بدون تجویز پزشک نخورید ترکتون بیشتر طول میکشه الان دو هفته هست یدونه مسکن هم مصرف نمیکنم تازه دو روزه خوابم بهتر شده سوزش پاهام و بی خوابی بدترین دردش هست ولی ارزش داره عوارض هایی ک من پشت تو ترک سرپایی سر گذاشتم اسهال شدید.معده درد.سینه درد جوری ک حس میکردم تیرخوردم.سوزش و درد شدید دست و پاهام.حالت تهوع.ابریزش بینی .بی خوابی جوری که چشام وا نمیشد ولی همین ک دراز میکشیدم نمیشد بخوابم درد شکم و پهلو کمر.سوزن سوزن شدن نوک انگشتام .بی حالی و کسالت شدید خمیازه پی در پی اینا تمام عوارض هایی بود که تو کلینیک درمانش کردن و ارزشش را داره انگار تازه متولد شدم امیدوارم هیچ کس گیر اعتیاد نیافته برای همتون ارزوی سلامتی دارم کافیه از خدا کمک بخواهید شروع به کم کردن کنید بعدش میبینید که چه زود گذشت

    نعمتی
    2 مارس 2022

سلام
من چند ماهه که متادون رو ترک کردم
اما وقتی تلویزیون میبینم چشمام درد میگیره
خیلی زود به زود سرویس بهداشتی میرم و شبا چهارپنج بار باید برم تا بخوابم
انگار یه چیزی محکم قسمت پیشونی سرم رو گرفته و مغزم هنوز قفله
لطفا کمکم‌کنید…

K.K
15 سپتامبر 2021

    نیاز به مراقبت های بعد از ترک اعتیاد دارید. هر مواد اعتیادآوری بر روی افراد عوارض های بلند مدت و کوتاه مدت مختلفی دارد.

    مدیرسایت
    15 سپتامبر 2021

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان