مرکز ترک متادون

کلینیک ترک متادون در تهران

امروزه متادون به اشتباه به عنوان یک داروی جایگزین برای کمک به افرادی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر، مانند هروئین و مورفین هستند، تجویز می‌گردد. در کمپ های غیر اصولی برای ترک اعتیاد، متادون را به صورت روزانه در دوزهای اندازه گیری شده به یک فرد داده می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند که متادون به افراد اجازه می‌دهد هر گونه مواد مخدر دیگری که از آن استفاده می‌کنند را متوقف کنند! در صورتیکه متادون نوعی دیگر از شبه مخدرها است که بشدت وابستگی فیزیکی و ذهنی برای بیمار ایجاد کرده و شخص تنها نوع اعتیاد خود را از موادی دیگر به متادون تغییر داده است. متادون از نظر ساختار شیمیایی شبیه هروئین و سایر مواد مخدر است و تاثیر مشابهی نیز روی بدن دارد، طبق گزارش مرکز مواد مخدر و تحقیقات (CESAR) بسیاری از مصرف کنندگان متادون گرفتار اعتیاد و وابستگی شدید به آن می‌شوند که برای ترک باید به کلینیک ترک متادون قابل اعتماد مراجعه کنند. برای تعریف متادون باید بگوییم که متادون یک داروی مخدر می‌باشد که برای کاهش درد بصورت قرص یا شربت برای بیماران در صورت تشخیص دکتر تجویز می‌گردد. متادون نیز مانند تمامی مواد مخدر وابستگی فیزیکی و روانی برای مصرف کننده حتی در دوزهای پایین دارد.

بررسی نشانه ها و علائم اعتیاد به متادون

بررسی های اخیر در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران و دیگر مراکز بستری سایر شهرها نشان می‌دهد که  مصرف خودسرانه متادون رو به افزایش است. از آنجایی که مصرف قرص و شربت متادون می‌تواند خطر مرگ را در پی داشته باشد بهتر است علائم اعتیاد به متادون را بشناسیم تا بتوانیم به روش درست و به موقع برای درمان قطعی آن اقدام کنیم. اعتیاد به متادون هم مانند هر ماده مخدر دیگری علائم ظاهری، جسمانی و روحی روانی دارد. بسیاری از افراد مبتلا به سوء مصرف داروی متادون به شدت دچار مشکلات کبدی و تنفسی می‌شوند. این افراد خلق و خوی بدی پیدا می‌کنند و مدام در تنش و اضطراب به سر می‌برند. علائمی مانند خشکی دهان، کمبود انرژی، تغییر ضربان قلب، نارسایی کبد و بالا رفتن آنزیم های کبدی جزو نشانه هایی هستند که برای اطرافیان چندان بارز نیستند. این موارد نمی‌توانند ما را به خوبی از اعتیاد فرد به مصرف متادون آگاه کنند. برای آگاهی به موقع و تشخیص وضعیت عزیزانمان نیاز به نشانه‌های واضح تری داریم که بهتر است در علائم ظاهری به دنبال آن بگردیم.

از علائم و نشانه‌های اعتیاد به متادون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• استفاده از متادون و الکل با هم
  • دروغ گفتن به متخصصین برای دریافت دوز بالاتری از متادون
  • استفاده همزمان از متادون و هروئین
  • مصرف بیش از حد توصیه شده از متادون

چگونه یک فرد معتاد به مصرف متادون را بشناسیم؟

معمولا افرادی که در دام اعتیاد مصرف مواد مخدر گرفتار می‌شوند، ابتدا بیماری خود را انکار می‌کنند و تمایلی به گرفتن تست اعتیاد ندارند. از این رو علائم ظاهری و تغییرات رفتاری اولین نشانه‌هایی هستند که می‌توانند به ما در تشخیص و شناسایی افراد مبتلا به سوء مصرف متادون و یا هر ماده مخدر دیگری کمک کنند. از بارزترین نشانه های ظاهری اعتیاد به متادون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• تورم صورت و کشیدگی پوست
  • خواب‌آلودگی غیر طبیعی
  • تهوع
  • خارش بدن
  • دشواری در تکلم
  • کاهش سرعت حرف زدن
  • فراموشی، کاهش تمرکز و حافظه
  • نامنظم شدن تنفس

بهترین و سریع‌ترین روش ترک اعتیاد متادون در مرکز ترک متادون

افرادی که به قرص یا شربت متادون اعتیاد پیدا کردند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی که بهترین مرکز ترک اعتیاد متادون در تهران است با دریافت مشاوره اولیه رایگان ترک اعتیاد برای بهبودی شرایط جسمی و روحی خود اقدام کنند. معمولاٌ بعد از مشاوره روانشناس و نتیجه آزمایش تست اعتیاد، فرد مصرف کننده با دریافت اطلاعاتی در مورد روش های ترک اعتیاد بصورت سم زدایی سریع در اعتیاد و سم زدایی تدریجی مواد مخدر از بدن، درمان خود را تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و کادر مجرب آغاز می‌کنند.

در برخی مراکز ترک اعتیاد فرد مصرف کننده را وابسته به متادون نگه می‌دارند و فقط دوزها را کاهش می‌دهند! اما در کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان پیام تندرستی پزشکان بر سم زدایی سریع بدن از مواد مخدر تمرکز دارند. بعد از پاکسازی متادون از بدن بیمار، معمولاٌ برنامه های درمان رفتاری شناختی CBT و روان درمانی اعتیاد برای او آغاز می‌گردد. این درمان‌ها به بیماران اعتیاد کمک می‌کند تا روحیه قدرتمند روان شناختی را تجربه کنند. روانشناسان ترک اعتیاد ما با هدف قرار دادن اعتیاد افراد و شناسایی عوامل مسبب آنها به صورت یک به یک با افراد کار خواهند کرد. این به بیماران کمک می‌کند تا شرایطی را که احتمالا در محیط خانه خود، آنها را دوباره به سمت مواد مخدر سوق می‌دهد شناسایی کنند.

ترک اصولی متادون چند روز طول می کشد؟

اگر ترک اعتیاد محرک متادون با روش های اصولی و صحیح انجام گیرد و مرحله سم زدایی آن با موفقیت طی شود حدودا 2 الی 3 هفته به طول می انجامد. افرادی که می خواهند اقدام به ترک اعتیاد در منزل داشته باشند باید دقت کنند که بهتر است مرحله سم زدایی برای ترک هر ماده مخدری از ترک الکل گرفته تا ترک حشیش و هروئین باید در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد انجام پذیرد. عوارض خماری و درد های ناشی از آن با توجه به نوع اعتیاد و مدت زمان آن ممکن است در هر فرد متفاوت باشد به همین ترتیب طول دوره سم زدایی و ترک اعتیاد هم در فرد می تواند متفاوت باشد. در بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران بعد از انجام آزمایش های لازم و تجویز پزشک ترک اعتیاد، بهترین شرایط برای ترک اعتیاد بیماران فراهم می شود که طول دوره ترک به حداقل زمان ممکن برسد. پزشکان و متخصصین این مجموعه با کاهش تدریجی دوز دارو میزان درد های عضلانی و استخوانی را به کمترین حالت می رسانند. سم زدایی مخدر متادون معمولا بین 7 الی 10 روز به طول می انجامد.

سم زدایی متادون چند روز طول می‌کشد؟

بهترین روش سم زدایی متادون از بدن برای افراد مصرف کننده، معمولاً در مراکز تخصصی ترک اعتیاد صورت می‌گیرد. سم زدایی متادون بستگی به شرایط جسمی، روحی، مقدار مصرف و مدت زمان مصرف بیمار به دو صورت سم زدایی سریع مواد از بدن برای ترک فوق سریع متادون و بستری تدریجی در کلینیک پیام تندرستی واقع در تهران امکان پذیر می‌باشد. توصیه دکتر برای ترک اعتیاد متادون شروع درمان سم زدایی تدریجی می‌باشد که طول درمان 1 الی 2 هفته می‌باشد.

در زمان بستری بیمار بصورت شبانه روزی تحت نظر روانشناس و پرستار است و روزانه سه نوبت ویزیت روانپزشک می‌شود و با توجه به سیر بیماری و شرح حال بیمار که توسط روانشناس ثبت گردیده، داروهای او تغییر می‌کند. بهبودی بیمار در زمان ترک اعتیاد مواد مخدر برای افرادی که به تنهایی می‌خواهند مراحل ترک را سپری کنند، بسیار دشوار است! به ویژه اینکه علائم ترک اعتیاد اغلب ناخوشایند هستند و ممکن است بیمار دوباره به مصرف خود حتی با دوز بالاتر ادامه می‌دهد. به همین دلیل است که ترک متادون در خانه بدون نظارت کادر درمانی بسیار دشوار است و حتی ممکن است خطرناک نیز باشد.

علائم ترک اعتیاد متادون

از جمله علائم شایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سرگیجه و غش
  • پیچ و تاب و درد شکمی، اسهال
  • تعریق و عدم تحمل گرما

بسته به طول مدت اعتیاد شخص مصرف کننده و دوز مصرف قرص یا شربت متادون، برخی افراد ممکن است علائم جدی تری را در دوره ترک متادون تجربه کنند. اگر بیمار دوره درمانی خود را در بهترین مراکز ترک متادون تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و اعصاب و روان سپری کند، شرایط علائم ترک متادون او با توجه به مراقبت ها بصورت شبانه روزی به راحتی قابل تحمل می‌باشد. برخی علائم ترک متادون که بیمار نمی‌تواند آنها را کنترل کند و موجب می‌گردد که دوباره شخص، مصرف متادون خود را دوباره آغاز کرده می‌توان موارد زیر را نام برد:

• از دست دادن قدرت عضلانی
  • دوره های قاعدگی نامنظم در زنان
  • اشکال در نعوظ و انزال در مردان
  • کاهش میل جنسی در هر دو جنس
  • افسردگی، تشنج، اختلال حافظه

در حالی که بهترین راه برای ترک شربت یا قرص متادون بستری بیماران اعتیاد در مرکز تخصصی ترک اعتیاد متادون است، اما برخی افراد که دوز مصرفی پایینی داشتند می‌توانند ادامه درمان خود را بعد از سم زدایی فوق سریع در خانه تحت نظر پزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد ادامه دهند. استفاده از متادون برای درمان عوارض ترک مواد مخدر در میان بخش‌های خاصی از جامعه پزشکی بحث برانگیز است. بعضی از متخصصان معتقدند این فقط مردم را تشویق می‌کند که یک اعتیاد را با اعتیاد دیگر تعویض کنند. با این حال اگر شخص برنامه درمانی ترک متادون خود را تحت نظارت دکتر و روانشناس متخصص ترک اعتیاد دریافت کند به احتمال زیاد بهبودی موفقی از اعتیاد به مواد مخدر را تجربه می‌کنند.

تصورات اشتباه درباره شربت یا قرص متادون

اگرچه متادون بیشتر در محیط پزشکی یافت می‌شود، افراد می‌توانند بدون هیچ سابقه اعتیاد به مواد دیگری به آن معتاد شوند. قرص یا شربت متادون همانند بسیاری از مواد مخدر دیگر به طور گسترده‌ای در سطح خیابان برای کسانی که می‌خواهند از آن برای اهداف تفریحی استفاده کنند، در دسترس است. این شبه مخدر باعث می‌شود افراد احساس گرما و آرامش کنند، زیرا ضربان قلب آنها را کاهش داده و دمای بدن را افزایش می‌دهد. این امر منجر به احساسی مشابه تجربه مصرف بیش از حد الکل خواهد شد، تنها با درجه ای بیشتر. بسیاری از افراد در معرض تصورات غلط هستند که متادون ایمن تر از هروئین است. در واقع، بیش از 50 درصد افراد معتاد به متادون به مواد مخدر دیگری نیز اعتیاد دارند. بنابراین افرادی که به متادون اعتیاد دارند باید حتما به بهترین کلینیک ترک اعتیاد متادون که دارای مجوز برای انجام این کار هستند و امکانات لازم را دارند، مراجعه کنند.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند متادون و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

سوالات متداول در مورد ترک متادون

• ترک  متادون چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک قرص متادون به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی متادون در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

• بهترین روش ترک متادون چیست؟

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد به شربت متادون در کلینیک پیام تندرستی این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

• چگونه متادون را ترک کنیم؟

برای ترک همیشگی متادون و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک متادون تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان