قرص دراگون چیست؟ تداخلات دارویی، عوارض قرص Dragon

قرص دراگون
مدیرسایت
16 ژوئن 2021

تا به حال شما هم تبلیغات دروغین قرص‌های ترک اعتیاد به گوشتان خورده است و با آن‌ها مواجه شده‌اید؟ دوستان، امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با گسترش فضای مجازی، افراد سودجویی وجود دارند که به دنبال کلاه‌برداری هستند و تعداد این افراد بسیار زیاد شده است. افرادی که به اسم قرص‌های ترک اعتیاد، قرص‌هایی برای مردم تجویز می‌کنند که خود به‌نوعی اعتیادآور هستند و بعضاً عوارض جانبی بسیار زیادی دارند. در این مقاله سعی شده تا شما را با یکی از این قرص‌های ترک اعتیاد به نام قرص دراگون بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال اطلاعات صحیح و جامعی درباره این دارو هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قرص دراگون چیست؟

قرص دراگون یکی از قرص‌هایی است که به علت اثرات شادی بخشی و ضد اضطرابی که دارد ازجمله قرص‌های ترک اعتیاد در بین مراکز غیر معتبر و افراد کلاه‌بردار در زمینه ترک اعتیاد خرید و فروش می‌شود. ماده اولیه و اصلی قرص دراگون میراگنین نام دارد که از گیاهی به نام کراتوم تهیه شده است.

بد نیست اطلاعی درباره گیاه کراتوم نیز داشته باشید. گیاه کراتوم یکی از گیاهانی بود که در ابتدا جایگزین تریاک شد. علت این جایگزینی، خواص روان‌گردانی و شادی‌آوری برگ‌های این گیاه است. افرادی که تریاک استفاده می‌کردند به همین منظور از این گیاه به‌عنوان جایگزینی برای ترک شیره و تریاک استفاده کردند بی آن که بداند خود را به ماده‌ای به نام میراگنین وابسته کرده‌اند.

در قرص‌های دراگون علاوه بر میراگنین از ترکیبات دیفنوکسیلات و دیگر مسکن‌های قوی استفاده می‌شود که کاهش درد را در این دارو بیشتر کند. در کنار تمام این‌ها جالب است بدانید اشخاص کلاه بردار که تنها به فکر منفعت خودشان هستند از ترکیب رزماری و آویشن استفاده می‌کنند تا رنگ و بویی گیاهی به این دارو ببخشند. استفاده از عطر شدید آویشن و رزماری باعث می‌شود تا افراد تصور کنند این دارو کاملاً گیاهی و بدون عوارض است که این تصورات به طور کلی اشتباه بوده و ما در قسمت‌های بعدی و در ادامه شما را بیشتر با عوارض این دارو آشنا خواهیم کرد.

قرص دراگون

دلایل مصرف قرص دراگون

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم داروی دراگون در اکثر موارد توسط افراد کلاه‌بردار و یا عطاری‌های غیر معتبر به اسم داروی ترک اعتیاد فروخته می‌شود و عمده‌ترین دلیل مصرف این دارو به خاطر ترک اعتیاد است؛ که البته این یک مورد اشتباه از سمت افراد بدون علم و کلاه‌بردار است.

در برخی موارد حتی دیده شده از این دارو برای درمان زود انزالی نیز استفاده می‌شود که پس از مدتی در فرد اعتیاد ایجاد کرده و ممکن است برای او مخاطراتی نیز داشته باشد و سلامت فرد مصرف‌کننده را به خطر بیندازد.

عوارض و پیامدهای قرص دراگون

اکثر داروهایی که ما مصرف می‌کنیم، دارای عوارض و پیامد هستند. قرص دراگون نیز به علت اعتیادآور بودن، در فرد مصرف‌کننده وابستگی‌های شدیدی را ایجاد می‌کند که ممکن است با کنار گذاشتن آن فرد دچار خماری شود. علائم خماری این قرص به علائم خماری تریاک بسیار شبیه است. همچنین از خطرات اصلی و شایع استفاده از داروی دارگون، تشنج است. افرادی که قرص دراگون مصرف می‌کنند ممکن است به علت مصرف زیاد این دارو تشنج کنند و یا حتی دچار اوردوز شوند. اگر شما هم مصرف‌کننده این دارو هستید و حتی برای یک‌بار دچار تشنج شده‌اید مصرف این قرص را حتماً قطع کنید و مصرف مجدد آن جدا خودداری کنید چون برای شما بسیار خطرناک است.

تشنج‌های ناشی از مصرف قرص دراگون ارتباط مستقیمی با سلامت کبد دارد. تشنج در افرادی که دچار مشکلات کبد هستند، بیشتر است. پس اگر مشکلاتی از قبیل کبد چرب، اختلالات گردش خون و… دارید، مصرف این قرص همانند سم برای بدن شما است.

از دیگر عوارض مصرف این دارو می‌توان به کم‌خوابی و یا حتی بی‌خوابی شدید اشاره کرد. همچنین عوارض ترک ناگهانی قرص دراگون شامل بدن دردهای شدید، لرزش شدید بدن و عدم تعادل روحی و اخلاقی می‌شود که براثر ترک ناگهانی این دارو رخ می‌دهند.

  1. تأثیرات جسمی:

    • افزایش ضربان قلب و فشار خون
    • مشکلات تنفسی
    • تغییر در دمای بدن
    • عوارض گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال
  2. تأثیرات روانی:

    • تجربه شادی، حالت خوب و افزایش انرژی
    • احساسات محبت و انسجام با دیگران
    • افزایش تحرک و بی‌قراری
  3. اضطراب و اختلالات روانی:

    • پس از اتمام تأثیرات مخدر، افراد ممکن است با افزایش اضطراب، افت تمرکز و مشکلات خواب مواجه شوند.
    • مصرف مکرر و طولانی‌مدت می‌تواند به اختلالات روانی مانند افزایش اضطراب، افزایش خطر افسردگی و اختلالات روانی دیگر منجر شود

تداخل دارویی قرص دراگون

در اولین مورد از تداخل‌های دارویی قرص دراگون باید گفت که خطر مرگ به علت اوردوز را جدی بگیرید. تشنج‌های این دارو بسیار شبیه به تشنج‌هایی است که بر اثر مصرف ترامادول در افراد رخ می‌دهد. مصرف قرص دراگون با داروهای شبه مخدر، ترامادول و یا الکل ممکن است دچار تشنج شدید، اوردوز و نهایتاً مرگ فرد مصرف‌کننده شود. برای همین به هیچ وجه قرص دراگون را با موارد ذکر شده بالا مصرف نکنید. تداخل شدید دارویی این قرص با موارد ذکر شده بسیار زیاد بوده و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

مصرف ترکیبی مواد مخدر با داروهای دیگر می‌تواند به شدت تداخل دارویی، عوارض جدی، و حتی خطرناکی برای سلامتی شما داشته باشد. این تداخلات می‌توانند عوارض جدی شامل افزایش ضغط خون، مشکلات تنفسی، حملات قلبی، تشنج‌ها، اختلالات روانی و غیره باشند.

برای هر گونه مصرف دارو یا ماده مخدر، توصیه می‌شود که به پزشک خود مراجعه کرده و در مورد تداخلات دارویی و اثرات جانبی ممکن با او مشورت نمایید. همچنین بهتر است از منابع رسمی و معتبر برای اطلاعات مربوط به مصرف داروها استفاده کنید. در مورد مصرف مواد مخدر، بهتر است هر گونه مصرف را اجتناب کنید تا به سلامتی خود و دیگران آسیب نرسانید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کنار گذاشتن ترامادول چیست؟

ترک اعتیاد به قرص دراگون

مصرف قرص دراگون به‌صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک ممکن است در افراد دچار اعتیادهای شدید شود و ترک آن برای فرد مصرف‌کننده پس از مدتی سخت باشد. در همین راستا شما می‌توانید با استفاده از یک مشاوره مناسب در زمینه ترک اعتیاد در کنار مصرف داروهایی که برای شما خطرات خیلی کمی را دارد با هر نوع اعتیادی را کنار بگذارید و از دست داروها و مواد اعتیادآور خلاص شوید. ولی اگر بخواهید خودتان قرص دراگون را ترک کنید ممکن است دچار بدن دردهای شدید شوید، لرزش بدن بگیرید و یا حتی با نزدیک‌ترین افراد خانواده و دوستانتان بدخلقی کرده و دچار رنجش نزدیکانتان شوید. همچنین حضور یک مشاور خوب در کنار شما موجب می‌شود تا دیگر به سراغ قرص‌های دراگون و مواد اعتیاد آور نروید و ترک شما بازگشت نداشته باشد.

ترک اعتیاد به قرص دراگون ممکن است فرآیندی دشوار باشد و نیازمند تجویز و مشاوره پزشکی می‌باشد. در زیر توصیه‌هایی برای ترک اعتیاد به قرص دراگون آورده شده‌اند:

۱. مشاوره پزشکی: اگر قرار است از ترک اعتیاد به قرص دراگون اقدام کنید، اولین قدم مهم مشاوره با پزشک متخصص یا متخصص در حوزه اعتیاد است. پزشک می‌تواند برنامه‌ای برای ترک تدریجی اعتیاد تنظیم کند و شما را در طول این فرآیند هدایت کند.

۲. کاهش تدریجی مصرف: بهترین روش ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله قرص دراگون، کاهش تدریجی مصرف است. پزشک متخصص می‌تواند برنامه‌ای برای کاهش تدریجی مصرف دارو و تحمل به عوارض ترک را تدوین کند.

۳. پشتیبانی روانی: ترک اعتیاد ممکن است با عوارض روانی مختلف همراه باشد. پشتیبانی روانی از طریق مشاوره یا روان‌شناس می‌تواند به شما در مقابله با این عوارض کمک کند.

۴. فعالیت‌های جسمانی: ورزش و فعالیت‌های جسمانی می‌توانند به کاهش استرس و افزایش سلامت جسمی و روحی کمک کنند.

۵. توجه به تغذیه: تغذیه مناسب می‌تواند به بهبود وضعیت جسمی و افزایش انرژی کمک کند.

۶. استفاده از داروهای کمکی: در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای کمکی را برای کنترل عوارض ترک اعتیاد معرفی کند.

۷. حمایت از خانواده و افراد نزدیک: حمایت از خانواده و دوستان در این مسیر اهمیت دارد و می‌تواند در تحمل عواقب این فرآیند کمک کند.

۸. پیگیری پزشکی: پس از ترک اعتیاد، مراقبت پزشکی رژیمی است تا از بهبود و مدیریت بهتر وضعیت جسمی و روانی اطمینان حاصل شود.

ترک اعتیاد به قرص دراگون یک فرآیند طولانی و چالش‌برانگیز است. مهمترین قدم این است که با پزشک متخصص در اعتیاد مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای ترک اعتیاد خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از قرص دراگون استفاده می‌کنید باید این موضوع را بدانید که خود قرص دراگون یک مخدر بوده و اعتیادآور است. استفاده از این قرص عوارض و مخاطرات شدیدی را به همراه دارد که ممکن است حتی در برخی موارد منجر به مرگ فرد مصرف‌کننده گردد. افراد سودجویی در این بین هستند که مصرف این قرص را برای ترک اعتیاد و یا حتی در برخی موارد برای درمان زود انزالی توصیه و پیشنهاد می‌کنند که این افراد فقط به فکر سود و منفعت خودشان هستند. مصرف این دارو نه تنها به شما کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است برای شما خطرناک باشد. شما برای ترک اعتیاد می‌توانید از روش‌های صحیح‌تری مثل مراجعه به کلینیک‌های معتبر همانند مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی و دریافت مشاوره در این زمینه و مصرف داروهای کم خطر که توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد تجویز شده است، اعتیاد را کنار بگذارید.

 

3.4/5 - (36 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان