پیام تندرستی > مرکز ترک دیفن هیدرامین

مرکز ترک دیفن هیدرامین

دیفن هیدرامین که با نام تجاری بنادریل شناخته می شود، نوعی داروی آنتی هیستامین است که به اشکال کپسول، قرص یا شربت در دسترس عموم قرار دارد.

از آنجایی که دیفن هیدرامین به راحتی قابل دسترس است بسیاری از افراد براین باورند که این دارو بی خطر است و برای احساس آرامش و خواب آلودگی از آن استفاده می کنند.

در حالی که این دارو به شدت اعتیادآور است و در صورت قطع ناگهانی مصرف، سبب ایجاد عوارض نامطلوبی برای فرد می شود.

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که به مصرف این دارو وابستگی پیدا کرده اند این است که برای ترک دیفن هیدرامین چه باید کرد؟یا چگونه وابستگی به دیفن هیدرامین را از بین ببریم؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخی برای این سوالات هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عوارض دیفن هیدرامین چیست؟

مصرف نادرست هر دارویی سبب ایجاد عوارض نامطلوب می شود که داروی دیفن هیدرامین نیز از این قاعده مستثنی نیست. مصرف بی رویه این دارو سبب تشدید اثرات دیفن هیدرامین بر بدن و بروز عوارض جانبی زیر می شود:

  • اضطراب
  • افزایش ضربان قلب
  • کاهش فشار خون
  • کاهش توانایی تمرکز
  • تاری دید
  • خشکی دهان که به رفلاکس و مشکلات دندانی منجر می شود
  • حالت تهوع
  • از دست دادن حافظه
  • اختلال در تعادل
  • یبوست
  • مشکل ادرار
  • اختلال عملکرد کبد
  • تشنج
مرکز ترک دیفن هیدرامین - کلینیک پیام تندرستی

از سویی دیگر شواهدی وجود دارد که بین استفاده طولانی مدت از دیفن هیدرامین و ابتلا به زوال عقل و آلزایمر ارتباط وجود دارد. مصرف دیفن هیدرامین برای افراد مبتلا به بیماری هایی مثل آسم، بیماری‌های قلبی عروقی، پرکاری تیروئید، مشکلات کلیوی، بیماری کبد و دیابت بدون دستور پزشک اکیدا ممنوع است.

اما مهم ترین عارضه مصرف دیفن هیدرامین ایجاد وابستگی جسمی و روانی به مصرف این دارو است. افرادی که از دیفن هیدرامین به عنوان داروی خواب آور استفاده می کنند، به تدریج نسبت به این دارو تحمل یا سازگاری پیدا می کنند و برای بدست آوردن نتایج مشابه باید از مقدار داروی بیشتری استفاده کنند. در این شرایط فرد بدون مصرف دیفن هیدارمین قادر به خوابیدن نخواهد بود و عملا به این دارو اعتیاد پیدا کرده است.

آشنایی با علائم ترک دیفن هیدرامین

قطع ناگهانی مصرف دیفن هیدرامین با عوارض نامطلوبی همراه است که به نام علایم ترک دیفن هیدرامین شناخته می شوند:

اضطراب

معمولا قطع ناگهانی مصرف دیفن هیدرامین باعث ایجاد اضطراب می شود. این اضطراب ممکن است سطحی یا عمیق باشد. شدت بروز اضطراب به مقدار مصرف دارو و وضعیت سلامت روانی فرد بستگی دارد.

بی خوابی

یکی از شایع ترین علائم ترک دیفن هیدرامین بی خوابی است. این وضعیت بیشتر در افرادی دیده می شود که از اثرات خواب آور این دارو استفاده می کردند. در صورت استفاده هم زمان دیفن هیدرامین همراه با داروهایی مثل زاناکس، والیوم یا الکل  احتمال بروز بی‌خوابی بیشتر خواهد شد.

سرگیجه

احساس سرگیجه جزو عوارض جانبی و همچنین عوارض ترک دیفن هیدرامین است که سبب دشوار شدن ایستادن یا راه رفتن می شود.

سردرد

سردرد یکی دیگر از عوارض جانبی رایج مصرف دیفن هیدرامین است اما گاهی به عنوان  علائم ترک نیز بروز می کند، به خصوص اگر فرد مقدار زیادی از دارو را مصرف کرده باشد.

تحریک پذیری

بروز بی قراری و تحریک پذیری در میان افرادی که در حال ترک دیفن هیدرامین هستند امری شایع است. در این شرایط فرد آرامش خود را از دست می دهد و نمی تواند در کنار دیگران باشد.

عصبی بودن

عصبی بودن شبیه بی قراری است، اما علایم خفیف تری دارد و با احساس تنش یا عصبانیت همراه است.

تعریق

عرق کردن یکی از نشانه های ترک دیفن هیدرامین است که بر میزان آب و املاح موجود در بدن تاثیرگذار خواهد بود.

سردرگمی

احساس گیجی و سردرگمی یکی از شایع ترین عوارض ترک دیفن هیدرامین به خصوص در افراد سالمند است. در این شرایط سالمند به صورت مداوم احساس سردرگمی دارد و قادر به تفکر شفاف و تحلیل مسائل نیست.

علائم ترک معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می روند.  اما در برخی موارد ممکن است بسیار شدید باشند و هفته ها یا ماه ها ادامه پیدا کنند.  در این شرایط بیماران برای درمان مصرف دیفن هیدرامین به کمک های تخصصی و خدمات پزشکی نیاز دارند و لازم است مراحل درمان وابستگی به دیفن هیدرامین را در یک بیمارستان ترک اعتیاد پیشرفته بگذرانند.

چه افرادی بیشتر در معرض وابستگی به دیفن هیدارمین هستند؟

معمولا افرادی که بدون دستور پزشک و به مدت طولانی از دیفن هیدرامین استفاده می کنند به مصرف این دارو وابستگی یا اعتیاد پیدا می کنند. این مشکل بیشتر در میان افرادی شایع است که از دیفن هیدرامین به عنوان داروی خواب آور استفاده می کنند. از سویی دیگر استفاده تفریحی از این دارو یا ترکیب آن با سایر داروها نیز سبب بروز اعتیاد و وابستگی به دیفن هیدرامین می شود. گروه سنی نوجوان بیشتر از سایرین در معرض اعتیاد به دیفن هیدرامین قرار دارد زیرا تهیه این دارو بسیار آسان است و هزینه چندانی در بر ندارد.

مرکز ترک دیفن هیدرامین - پیام تندرستی

ترک دیفن هیدرامین چه قدر طول می کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دیفن هیدرامین در افراد مختلف متفاوت است، اما بیماران اکثرا برای ترک این دارو مراحل زیر را سپری می کنند

24 ساعت اول قطع مصرف این دارو ناخوشایندترین مرحله ترک برای اکثر افراد است و بیشتر افراد علایمی مانند اضطراب، دردهای عضلانی و آبریزش بینی را تجربه می کنند.

روزهای 1 تا 3 علائم تشدید می شوند اما در عرض حدود 72 ساعت بیشتر افراد احساس راحتی خواهند داشت. اما ممکن است برخی از افراد علایمی مانند ضربان قلب غیر طبیعی، بالا رفتن فشار خون  و اسهال را تجربه کنند.

روزهای چهارم و بعد از آن بیشتر افراد به حالت طبیعی خود بر می گردند اما در برخی افراد ممکن است مدت زمان ترک طولانی‌تر از یک هفته باشد و ماه ها به طول بیانجامد. در این شرایط فرد برای رهایی از نشانه های وابستگی به دیفن هیدرامین به کمک های تخصصی نیاز خواهد داشت.

نحوه ترک دیفن هیدرامین در کلینیک پیام تندرستی

اولین قدم برای ترک مصرف دیفن هیدرامین مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر و با امکانات پیشرفته است که در زمینه ترک دیفن هیدرامین از سوابق درخشانی برخوردار باشد.

کلینیک پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز ترک دیفن هیدرامین در ایران شناخته شده است و از کارنامه درخشانی در این عرصه برخوردار است.

تکنیک درمان وابستگی به مصرف دیفن هیدرامین در این مرکز استفاده توام از روش دارو درمانی و روان درمانی است. اصولا انتخاب روش ترک دیفن هیدرامین و درمان های توانبخشی در مرکز پیام تندرستی کاملا متناسب با نیازهای هر بیمار تعیین می شود

سم زدایی تدریجی بهترین روش ترک وابستگی به دیفن هیدرامین است که در این مرکز تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص انجام می شود.

برخی از بیماران در مراحل درمان عوارض دیفن هیدرامین ممکن است به دریافت داروهای کمکی نیاز داشته باشند. در حال حاضر استفاده از ایمپلنت نالتروکسان به عنوان یکی از جدیدترین و موثرترین راه های ترک دیفن هیدرامین شناخته شده است.

از سویی دیگر، دریافت مشاوره تخصصی و خدمات روان درمانی برای ترک وابستگی به دیفن هیدرامین امری ضروری است چراکه به فرد در ریشه یابی علل اعتیاد کمک می کند.

برای آگاهی از چگونگی ترک دیفن هیدرامین در کلینیک تخصصی پیام تندرستی به صورت شبانه روزی با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان