پیام تندرستی > مرکز ترک دارو آرامبخش

مرکز ترک دارو آرامبخش

ترک آرامبخش

آرام بخش‌ها دسته‌ای از داروها هستند که سیستم عصبی مرکزی را کند می‌کنند. این دسته از مواد طیف گسترده‌ای از داروها را در برمی‌گیرد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: بنزودیازپین‌ها (درمان کننده اضطراب و تشنج)، باربیتورات‌ها (قبلا برای اضطراب و بی خوابی استفاده می‌شد؛ امروزه عمدتاً به عنوان داروی ضد صرع کاربرد دارد)، داروهای خواب آور (برای درمان بی خوابی). سوء مصرف این مواد – چه به طور مستقل و چه در ترکیب با یکدیگر – می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی و وابستگی به دارو آرامبخش شود، بنابراین کمک گرفتن از متخصصان، برای درمان مشکل سوء مصرف آرامبخش‌ها بسیار مهم است. سم زدایی داروهای آرام بخش از بدن می‌تواند منجر به علائم ترک شود، به همین دلیل نظارت پزشکی باید برای اطمینان از سلامت بیمار و انجام موفقیت آمیز سم زدایی وجود داشته باشد. برای اینکه ترک اعتیاد داروی آرامبخش نتیجه بخش باشد، مراجعه به مرکز ترک دارو آرامبخش ضروری است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

علائم ترک دارو آرامبخش

آرام بخش‌ها باعث کاهش و کندی ارتباط در سراسر مغز می‌شوند. با ترک قرص آرامبخش بعد از یک دوره مداوم مصرف، احتمالا فرد سطح بسیار بالاتری از تحریک عصبی را تجربه خواهد کرد و این منجر به بروز علائم ترک اعتیاد قرص آرامبخش خواهد شد. این علائم که نشان‌دهنده وابستگی به دارو آرامبخش است، عبارتند از:

  • بی قراری
  • لرزش عضلات
  • عرق زیاد
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • بیخوابی
  • افسردگی/اضطراب
  • در موارد شدید، فرد ممکن است توهم، هذیان، و تشنج های کشنده را تجربه کند.

ترک دارو آرامبخش چه قدر طول می کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دارو آرامبخش بستگی به نیمه عمر آن دارد. از آنجایی که هر داروی آرام‌بخش نیمه‌عمر متفاوتی دارد (زمانی که طول می‌کشد تا کاملاً در بدن تجزیه شود)، بنابراین زمان شروع ترک وابستگی به قرص آرامبخش و علائم ترک آن متفاوت خواهد بود. علائم ترک آرام بخش‌هایی که به آرامی حذف می‌شوند، مانند دیازپام و فنوباربیتال، بعد از حدود 7 روز شروع می‌شود و می‌تواند تا یک ماه یا بیشتر طول بکشد. آرام بخش‌های با نیمه عمر کوتاه، مانند آلپرازولام، تمایل دارند سریع‌تر تجزیه شوند و علائم ترک را زودتر بروز می‌دهند، البته این علائم مدت زیادی باقی نمی‌مانند.

برای ترک دارو آرامبخش چه باید کرد؟

اگر سوالتان این است که چگونه وابستگی به دارو آرامبخش را از بین ببریم؟ باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. مراجعه به مرکز ترک دارو آرامبخش و نظارت پزشک ترک اعتیاد ایمن‌ترین راه برای درمان وابستگی به قرص آرامبخش است.
  2. برای درمان مصرف قرص آرامبخش، ابتدا با یک متخصص، جلسه مشاوره داشته باشید، تا بهترین برنامه درمانی متناسب با نیازهای شما تنظیم شود. با مراجعه به مرکز ترک داروی آرامبخش شما یک برنامه درمانی منحصر بفرد بر حسب اولویت‌ها و شرایط خود دریافت خواهید کرد.
  3. روش ترک دارو آرامبخش، سم زدایی است. از آنجایی که ترک کردن دارو آرامبخش بصورت سریع (قطع ناگهانی)، در برخی مواقع می‌تواند کشنده باشد، یکی از راه‌های ترک قرص آرامبخش، این است که دوز داروی فرد به مرور کاهش می‌یابد.
  4. هنگامی که سم زدایی کامل شد، درمان ایده‌آل این است که روان درمانی بصورت فردی یا گروهی انجام شود. در طول جلسات مشاوره، فرد یاد می‌گیرد که چگونه با هوس‌ها و وسوسه‌های عود کنار بیاید. بسته به برنامه درمانی منحصربفرد هر بیمار، ممکن رواندرمانی خانوادگی یا زوج درمانی هم انجام شود.

نحوه ترک دارو آرامبخش

در اینجا به مرحله سم زدایی اعتیاد با جزییات بیشتری می‌پردازیم. گفتیم که روش ترک وابستگی به قرص آرامبخش، سم‌زدایی است. در طول سم‌زدایی با کمک کادر پزشکی، به تدریج میزان آرام‌بخش در یک دوره زمانی معین کاهش می‌یابد. این به بدن بیمار فرصت می‌دهد تا خود را با سطوح پایین‌تر دارو تنظیم کند و خطر عوارض ترک ناگهانی مانند تشنج را به حداقل می‌رساند. کاهش تدریجی دوز دارو موجب می‌شود تا در نهایت میزان دوز مصرفی به صفر برسد.

عوارض دارو آرامبخش

هر دارویی ممکن است معایب و مزایای زیادی داشته باشد، در صورت بروز هر کدام از موارد زیر سریعا باید به درمان عوارض دارو آرامبخش پرداخت:

  • داروهای آرامبخش به خودی خود بد نیستند و در موارد بسیاری مشکلات زیادی را رفع می‌کنند. اما اگر بیش از مقدار تجویزی مصرف شوند، احتمالا اثرات منفی خواهند داشت.
  • یکی از عوارض قرص های آرامبخش، اعتیاد به آن‌هاست که منجر به بروز رفتارهایی خارج از کنترل خواهد شد.
  • عوارض جسمی داروی آرامبخش مانند اختلالات کبدی، یرقان و کم شدن مقاوت بدن
  • قطع خودسرانه دارو آرامبخش موجب بروز علائم ترک شدید خواهد شد.

هر کدام از داروهای آرامبخش، عوارض مخصوص به خود را دارند، اما عوارض دارو کلی این داروها در بالا ذکر شد.

چرا باید فرایند درمان را در مرکز ترک دارو آرامبخش انجام دهیم؟

ترک کردن داروی آرامبخش بدون مراقبت پزشکی می‌تواند علائم مرگباری را داشته باشد. در صورتی که مصرف قرص آرامبخش را ناگهان قطع کنیم، باعث ایجاد سندرم ترک شدید می‌شود. بنابراین نظارت پزشکی در فرایند ترک مصرف قرص آرامبخش برای ایمن نگه داشتن فرد، ضروری است. ترک داروهای آرام بخش خطر تشنج را به همراه دارد که در صورت عدم درمان فوری می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین درمان تحت نظارت پزشک بسیار ضروری است. نشانه‌های ترک دارو آرامبخش برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین مهم است که مراقبت‌ها و برنامه درمانی متناسب با شرایط هر بیمار و منحصربفرد باشد.

آماده‌اید دوباره کنترل زندگی خود را به دست بگیرید؟ گام بعدی پیدا کردن بهترین مرکز ترک داروی آرامبخش است.

بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش

برای بررسی روش درمان این سوال ها را از خود بپرسید:

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا می‌خواهید فرایند درمان را خانگی انجام دهید یا به مرکز ترک دارو آرامبخش مراجعه کنید. این بسیار مهم است که بدانید حضور در محیطی که داروی ارامبخش مصرف میشده، می‌تواند ترک قرص آرامبخش را مشکل کند. بنابراین بهترین راه بهبودی حضور یافتن در مرکز ترک داروی آرامبخش است. اما برخی افراد ترجیح می‌دهند که برنامه درمانی را بگیرند، اما در محیط خانه زندگی کنند که به آن درمان سرپایی می‌گویند. این کاملا بستگی به روحیه فرد دارد.

سوال دیگری که باید بپرسید این است که آیا روابط خانوادگی موجب اعتیاد شما شده است؟ برخی از برنامه‌های درمانی بر خانواده درمانی تأکید دارند، در حالی که برخی دیگر نیازی به مشارکت اعضای خانواده ندارند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که روابط خانوادگی ایده‌آلی ندارید، لازم است تا از بخش روان درمانی خانوادگی کمک بگیرید. تا ریشه مساله اعتیاد خود را درست نمایید و بتوانید بعد از ترک داروی آرامبخش همچنان هوشیار بمانید و روابط خود را از تنش دربیاورید.

همچنین از خود بپرسید که که آیا می‌توانید برای ترک داروی آرامبخش، از محل کار خود مرخصی بگیرید؟ اگر دوری از کار امکان پذیر نیست، وارد یک برنامه درمانی لوکس شوید که این با مراجعه به لاکچری‌ترین مرکز ترک اعتیاد امکانپذیر خواهد بود. این برنامه‌ درمانی به بیماران اجازه می‌دهند تا در حین اقامت در یک مرکز ترک دارو آرامبخش به کار خود ادامه دهند، زیرا این مرکز دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا نیازهای تجاری خود را برطرف کنید.

در این مطلب به بررسی بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش پرداختیم. از عوارض داروهای آرامبخش و علائم وابستگی به دارو آرامبخش صحبت شد. سپس در مورد چگونگی ترک دارو آرابخش توضیحاتی داده شد. در مرکز درمان دارو آرامبخش پیام، یک برنامه درمانی منحصر بفرد تحت نظارت تیم پزشکی برای اطمینان از ایمنی بیماران انجام می‌شود و پس از آن هم دوران ریکاوری به منظور جلوگیری از بازگشت فرد به مصرف مجدد داروی آرامبخش صورت می‌گیرد. همین حالا با ما در بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش پیام تندرستی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان درمانی برخوردار شوید.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان