پیام تندرستی > مرکز ترک ماشروم

مرکز ترک ماشروم

مرکز ترک ماشروم

امروزه با افزایش آگاهی از عوارض اعتیاد به مصرف مجیک ماشروم، بسیاری از معتادان تمایل زیادی برای ترک ماشروم، این ماده پرخطر دارند. بر اساس شواهد موجود افرادی که در دام مصرف این مواد افتاده‌اند، به‌تنهایی قادر به ترک مصرف نیستند و نیاز به دریافت کمک‌های تخصصی دارند. بهترین روش برای رهایی از اثرات سو مجیک ماشروم، استفاده از روش‌های پیشرفته و تخصصی ترک اعتیاد در بهترین مرکز ترک ماشروم است. با توجه به اهمیت این موضوع لازم است با عوارض و روش‌های ترک ماشروم آشنا شوید.

مجیک ماشروم

سیلوسایبین Psilocybin یک ترکیب شیمیایی توهم‌زا است که در %75 درصد از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی به شکل طبیعی وجود دارد. این ترکیب پس از مصرف در کبد به سیلوسین Psilocin تبدیل می‌شود. شباهت ساختار شیمیایی این ماده به سروتونین و فعل‌وانفعالات ناشی از آن باعث ایجاد توهم و شیدایی در فرد مصرف‌کننده می‌شود. قارچ‌های سیلوسایبین بانام‌های قارچ جادویی و مجیک ماشروم نیز شناخته می‌شوند. مانند سایر مواد روانگردان، سوءمصرف مجیک ماشروم هم ممکن است باعث اعتیاد شود.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

سنگ‌نگاره‌های موجود بر دیوار غارها روایتگر قدمت طولانی کاربرد قارچ توهم‌زا توسط انسان است. بومیان آمریکا در بسیاری از مراسمات آیینی و مذهبی از این نوع قارچ استفاده می‌کردند. امروزه تحقیقات زیادی در زمینه تأثیرات سیلوسایبین در مغز انسان در حال انجام است. پژوهش‌های انجام‌شده در مرکز تحقیقاتی هاروارد حاکی از آن است که  استفاده از سیلوسایبین در بهبود برخی اعتیادها (ترک سیگار) مؤثر است. البته تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نیست. باورهای غلط در مورد عدم ایجاد وابستگی به قارچ جادویی باعث شده تا مصرف آن در میان گروه‌های سنی مختلف و بعضاً نوجوانان دیده شود!

عوارض مجیک ماشروم

در اکثر موارد 30 دقیقه پس از مصرف مجیک ماشروم علائم و عوارض آشکار می‌شوند. معمولاً ماندگاری این عوارض حدود 6 ساعت است اما شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به‌طورکلی عوارض اعتیاد به ماشروم شامل موارد زیر است.

  • اختلال در ادراک حسی
  • توهماتی که بر بینایی، شنوایی یا لامسه تأثیر می‌گذارد
  • درک تغییر یافته از زمان و مکان
  • احساس سبکی یا سنگینی بدن
  • مشکل در تمایز بین خیال و واقعیت
  • اختلال در قضاوت
  • مشکل در تمرکز
  • بی‌قراری، تنش یا اضطراب
  • احساس خستگی
  • انبساط مردمک چشم
  • ریزش اشک
  • خشکی دهان
  • برافروختگی صورت
  • سرگیجه
  • از دست دادن تعادل
  • حالت تهوع، استفراغ و اسهال
  • ضعف یا انقباض عضلانی
  • افزایش فشارخون، دمای بدن و ضربان قلب

تجربیات ناخوشایند ذهنی حاصل از اثرات منفی مجیک ماشروم تحت عنوان «سفرهای بد» شناخته می‌شود. عوارض نامطلوب قارچ سیلوسایبین در برخی افراد با علائم پریشانی، پارانویید و افکار ترسناکی همراه بوده که تشخیص آن از واقعیت دشوار است و باید حتما به پزشک ترک اعتیاد برای درمان اصولی مراجعه شود.

روش های تشخیص اعتیاد به قارچ جادویی

با آنکه شناسایی علائم اعتیاد به قارچ جادویی با اندکی مطالعه امکان‌پذیر است، اما تنها راه مطمئن برای تشخیص اعتیاد، انجام ارزیابی حرفه‌ای توسط کارشناسان اعتیاد و متخصصین بهداشت روان است. نشانه‌های اعتیاد به قارچ توهم‌زا شامل موارد زیر است.

  • اصرار به مصرف مجیک ماشروم با وجود مشکلات جسمی و روحی
  • ناتوانی در توقف یا کاهش مصرف
  • افزایش مصرف روزانه سیلوسایبین نسبت به روزهای آغازین برای کسب نتایج مطلوب
  • صرف زمان قابل توجه برای بدست آوردن و استفاده از آن
  • ناتوانی از انجام تعهدات در خانه، مدرسه و محل کار
  • تمایل به انزوا و کناره گیری از فعالیت‌های اجتماعی
  • استفاده از مجیک ماشروم در موقعیت‌های خطرناک مانند رانندگی

برای تشخیص اعتیاد به سیلوسایبین لازم است فرد در یک دوره 12 ماهه حداقل 2 نمونه از علائم فوق را تجربه کند.

ترک ماشروم چند روز طول می‌کشد؟

قارچ حاوی سیلوسایبین به شکل خشک یا تازه در مخلوط با غذا یا به شکل دمنوش استفاده می‌شود. مصرف مداوم این ماده اعتیادآور است و برخی محققان معتقدند که قارچ سیلوسایبین مانند سایر مواد مخدر وابستگی ایجاد نمی‌کند اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهند! با هر بار استفاده از قارچ توهم‌زا، بدن فرد نسبت به این ماده مقاوم تر می‌شود، (شبیه به فرآیندی که در مورد مصرف قهوه نیز تجربه می‌کنیم!) به‌این‌ترتیب برای به‌دست آوردن تجربه روانی مشابه اولین دوز، فرد ناچار به بالا بردن میزان مصرف است. مصرف مکرر مجیک ماشروم، به‌مرور باعث ایجاد اختلالات روانی و اعتیاد در فرد می‌شود. ترک اعتیاد به ماشروم باید در مراکز درمانی معتبر انجام شود. مدت زمان ترک ماشروم و طول دوره درمان به میزان مصرف و ویژگی‌های جسمی و روانی هر فرد بستگی دارد. با توجه به این حقیقت که ریشه اعتیاد در مشکلات روحی روانی فرد است، بهترین مرکز ترک ماشروم باید مجهز به خدمات روانکاوی و کارشناسان مجرب در این حیطه درمان باشد.

ویژگی کلینیک پیام تندرستی، بهترین مرکز ترک ماشروم

بهترین روش ترک ماشروم، دوری از شرایط و اشخاصی است که احتمال مصرف مجدد را برای فرد معتاد فراهم می‌کنند. حال این پرسش به ذهن می‌رسد که ترک ماشروم چگونه است؟ با توجه به عوارض یادشده، آیا از بین بردن اثر ماشروم امکان‌پذیر است؟

ترک قارچ جادویی باید در کمپ ترک اعتیاد یا کلینیک ترک اعتیاد که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور است، انجام شود. با توجه به مشکلات روحی روانی حاصل از مصرف این ماده روان‌گردان، لازم است تا بیمار از خدمات بستری، مشاوره، گروه درمانی و سایر روش‌های درمان دارویی بهره‌مند شود. متخصصان مجرب مرکز ترک اعتیاد، درک مناسبی از چگونگی مدیریت صحیح بین سم‌زدایی جسمی و توان‌بخشی روانی دارند. با مراجعه به مرکز ترک ماشروم و استفاده از برنامه‌های حمایتی و درمانی ارائه‌شده، با اعتماد به نفس به‌سوی سلامتی گام بردارید.

به‌طورکلی برنامه ترک اعتیاد به قارچ جادویی شامل موارد زیر است:

  • خدمات بستری

درمان در یک محیط بستری، بیمار را از عوامل تحریک‌کننده شخصی و محیطی دور نگه می دارد. در این شرایط بیمار قادر خواهد بود که تنها بر بهبود خود تمرکز کند.

  • مراقبت‌های تشخیصی دوگانه

در برخی موارد بیمار علاوه بر اعتیاد به ماشروم، دچار اختلالات روانی از قبیل اضطراب، افسردگی، اختلالات دوقطبی یا اسکیزوفرنی می شود. برای درمان این‌گونه بیماران لازم است برنامه جامعی در نظر گرفته شود تا هر دو عارضه تحت درمان قرار گیرند و از خطر عود بیماری پیشگیری شود.

  • روان‌درمانی

بیماران در طی درمان از جلسات روان‌درمانی در قالب گروه‌درمانی، درمان فردی یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب افراد معتاد با کسب مهارت‌های اصولی و کاربردی، قادر به شناسایی عوامل موثر در بازگشت به مصرف و عود بیماری می‌شوند و قادر به اجتناب از این عوامل خواهند بود.

  • حمایت اجتماعی

این عامل یکی از جنبه‌های مهم و تأثیر گذار در روند ترک اعتیاد به قارچ جادویی است. آموزش خانواده در جهت بالا بردن سطح آگاهی نسبت به این ماده توهم‌زا و تعامل صحیح اعضای خانواده بایکدیگر، سهم بسیار بزرگی در حمایت بیمار و جلوگیری از عدم بازگشت مجدد به مصرف مواد مخدر و روان‌گردان دارد.

برای تجربه بهترین روش ترک مجیک ماشروم با مرکز پیام تندرستی به صورت شبانه‌روزی تماس حاصل فرمایید. این مرکز با گردآوری مجرب‌ترین پزشکان، روان‌پزشکان و روان شناسان درزمینه ترک اعتیاد، از مؤثرترین روش‌های درمان برای کمک به مراجعه‌کنندگان محترم خانم و آقا استفاده می‌کند.

سوالات متداول در مورد ترک ماشروم

  1. بهترین روش ترک ماشروم چیست؟

بهترین روش ترک ماشروم که توسط متخصص تعیین می شود؛ به میزان مصرف و شرایط سنی وابستگی دارد.

  1. ترک ماشروم چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک ماشروم در برنامه درمانی فرد مصرف کننده باید تعیین شود که دوز مصرفی مواد در این برنامه درمانی موثر است.

  1. ماشروم را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک باید به مرکز معتبر ترک ماشروم مراجعه شود و از روش های نوین و اصولی برای کمک به درمان مصرف فرد استفاده شود.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان