پیام تندرستی > مرکز ترک ریتالین

مرکز ترک ریتالین

ترک اعتیاد ریتالین

ترک ریتالین یکی از مسائل مهمی است که هر فردی که به این ماده خطرناک اعتیاد دارد باید حتماً به آن توجه کند. نحوه ترک ریتالین به این شکل است که در مرحله اول یا سم زدایی، فرد باید مصرف ریتالین را قطع کند تا وابستگی جسمی به این ماده اعتیاد آور از بین برود. روش ترک ریتالین هر چه باشد باید در بهترین مرکز ترک ریتالین انجام شود. اکثر بیمارانی که ریتالین را در دوز درمانی و طبق دستور پزشک مصرف می‌کنند، دچار اعتیاد نمی‌شوند. با این حال افرادی که برای تجربه سرخوشی، بهبود عملکرد تحصیلی، کاهش وزن و شب بیداری به سوءمصرف ریتالین روی می‌آورند، در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. برنامه ترک اعتیاد ریتالین را حتماً از پزشک متخصص ترک دریافت کنید. سوءمصرف ریتالین، به ویژه در مقادیر بالا علاوه بر اعتیاد باعث وابستگی جسمی نیز می‌شود. وابستگی جسمی به ریتالین بسیار خطرناک است و بهتر است افراد قبل از رسیدن به این مرحله ترک ریتالین را در دستور کار خود قرار دهند.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

ریتالین نوعی از متیل فنیدات و محرک سیستم عصبی مرکزی (CNS) است. متیل فنیدات‌ها اثرات و کاربردهای دارویی مشابه آمفتامین‌ها و کوکائین دارند. این دارو بصورت قرص و کپسول در بازار موجود است و بیشتر برای کودکان و بزرگسالان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) یا نارکولپسی(حمله خواب) تجویز می‌شود. وقتی ریتالین طبق نسخه استفاده شود، اثر آرام بخش خواهد داشت و به افراد کمک می‌کند تا روی کارها تمرکز کنند. اما می‌دانیم که امکان سو مصرف و اعتیاد به ریتالین بالاست، بنابراین در صورت اعتیاد به آن، لازم است تا هر چه سریع‌تر نسبت به ترک ریتالین اقدام کنید.

متخصصین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی پیام تندرستی از لحظه بستری شدن بیماران و انجام فرآیند سم‌زدایی تا ترک اعتیاد و برنامه‌ریزی برای مراقبت‌های بعد از ترخیص در کنار بیماران هستند. برای اطلاع از روش ثبت نام در برنامه ترک اعتیاد و برگشت به زندگی سالم همین امروز با ما تماس بگیرید.

عوارض سو مصرف ریتالین و رجوع به مرکز ترک ریتالین

کسانی که از ریتالین سوء استفاده می‌کنند، سعی دارند اثرات آن را تشدید کنند، از جمله سرخوشی که معمولاً در دوزهای درمانی یافت نمی‌شود. معمولا سطح انرژی افراد مبتلا به ADHD با مصرف ریتالین به میزان قابل توجهی افزایش نمی‌یابد، اما این دارو روی افرادی که بصورت تفریحی آن را مصرف می‌کنند، تأثیر متفاوتی دارد. افرادی که از ریتالین در دوزهای نامناسب، بدون نسخه یا بصورت تزریقی، استفاده می‌کنند در معرض خطر عوارض جانبی منفی قرار دارند. عوارض سو مصرف ریتالین عبارت است از:

  • بی اشتهایی
  • اضطراب
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات در فشار خون
  • مصرف بیش از حد
  • گیجی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • توهمات
  • تشنج
  • سردرد
  • تحریک
  • بیخوابی
  • پارانویا
  • خستگی
  • تغییر ضربان قلب
  • عصبی بودن
  • حساسیت مفرط
  • موارد وحشت زدگی

عوارض جانبی ممکن است بسته به اینکه فردADHD  داشته باشد یا خیر متفاوت باشد. هنگامی که فردی دارویی را مصرف می‌کند که برای او تجویز نشده است، عوارض جانبی منفی می‌تواند متفاوت یا شدیدتر باشد.

مرکز ترک ریتالین - کلینیک پیام

افراد مبتلا به اختلالات خلقی، مانند اختلال دوقطبی، که از ریتالین سوء استفاده می‌کنند، ممکن است علائم و رفتار بدتری از خود نشان دهند. این به این دلیل است که ریتالین یک محرک CNS است که می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد دوره‌های شیدایی شود. بنابراین، مهم است که قبل از شروع این دارو با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر دچار سو مصرف و اعتیاد ریتالین شده‌اید، پیشنهاد ما این است که به بهترین مرکز ترک ریتالین یعنی کلینیک پیام تندرستی مراجعه کرده و برای درمان اعتیاد به ریتالین اقدام کنید.

آیا ریتالین اعتیادآور است؟

سوءمصرف محرک‌های سیستم عصبی مرکزی به مشکل بزرگی در جامعه امروز، به ویژه در میان نوجوانان و دانشجویان تبدیل شده است. وقتی فردی دوز بالایی از ریتالین را مصرف می‌کند، حالت نشئگی و سرخوشی به او دست می‌دهد. این حالت سرخوشی واکنش پاداش را در مغز فعال می‌کند که در نهایت موجب اعتیاد به ریتالین می‌شود. با مصرف مدت دار ریتالین کم کم بدن به آن مقاوم شده و برای دریافت همان حس سرخوشی باید میزان بیشتری از ریتالین توسط شخص مصرف شود. فرد برای دریافت حس سرخوشی دوز ریتالین را افزایش می‌دهد و به این ترتیب کم کم به دوز‌های بالای ریتالین معتاد خواهد شد. فردی که معتاد به ریتالین است باید توجه زیادی به سلامت خود داشته باشد مشکلات قلبی و مغزی که ریتالین به وجود می‌آورد و آسیب‌هایی که برای کبد شخص دارد مهمترین دلیل برای ترک اعتیاد به ریتالین است. افرادی که می‌خواهند ریتالین را ترک کنند بهتر است از مراکز معتبر و کلینیک‌های درمان اعتیاد ریتالین برای ترک استفاده کنند.

 

علائم اعتیاد به ریتالین چیست؟

درست مانند سایر محرک‌ها، ریتالین سطح دوپامین را افزایش می‌دهد. دوپامین یک ماده شیمیایی طبیعی در مغز است که برای فعال کردن سیستم پاداش مغز ضروری می‌باشد. سیستم پاداش مغز رفتاری را تقویت می‌کند که تولید دوپامین را فعال نگه دارد. پس از سوء مصرف مکرر ریتالین، مصرف ریتالین به یک رفتار عادت گونه تبدیل می‌شود و موجب اجبار به مصرف دارو بدون توجه به عواقب آن خواهد شد، اینجاست که اعتیاد به ریتالین ایجاد می‌شود.

یک نشانه آشکار از وجود مشکل اعتیاد، ادامه مصرف ریتالین با وجود تمایل به ترک ریتالین است. اگر کسی تشخیص دهد که مصرف ریتالین پیامدهای منفی شدیدی دارد – مثلا اینکه روابط دوستانه و خانوادگی فرد را دچار مشکل می‌کند یا علی رغم قیمت بالای دارو فرد آن را خریداری می‌کند- اما هنوز نتواند به تنهایی آن را ترک کند، احتمالاً اعتیاد وجود دارد. در صورت وجود اعتیاد می‎توان به مرکز ترک اعتیاد مراجعه و از انواع روش‌های ترک ریتالین استفاده نمود. اما سایر علائم اعتیاد به ریتالین عبارتند از:

  • مصرف ریتالین در مقادیر بالاتری از مقدار تجویز شده
  • تجربه هوس و اصرار برای استفاده از ریتالین
  • نادیده گرفتن مسئولیت ها در خانه، محل کار یا مدرسه
  • ادامه مصرف ریتالین، حتی زمانی که باعث ایجاد مشکل در روابط می‌شود
  • ترک فعالیت‌های مهم اجتماعی، شغلی یا تفریحی به دلیل مصرف ریتالین
  • استفاده مکرر از ریتالین حتی زمانی که فرد را در معرض خطر قرار می‌دهد
  • ادامه استفاده از ریتالین، حتی زمانی که فرد می‌داند مشکل جسمی یا روانی دارد
  • نیاز به ریتالین بیشتر برای دریافت اثر مورد نظر کاربر (تحمل)
  • تجربه علائم ترک به دلیل قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز
  • تجربه تغییرات ناگهانی در خلق و خو، مانند نوسانات خلقی
  • منزوی شدن از خانواده یا دوستان

سم‌زدایی ریتالین از بدن

تاکنون داروی خاصی برای سم زدایی بدن از اعتیاد ریتالین تایید نشده است. با این حال علائم خماری ریتالین را می‌توان با مصرف بعضی داروهای روانپزشکی و انجام درمان‌های موثر مدیریت کرد. مراکز سم زدایی دارویی مکانی ایده‌آل برای شروع کردن درمان ترک ریتالین به شمار می‌آید. علائم ترک اعتیاد ریتالین در مراکز تخصصی تحت نظر گرفته می‌شود و پزشکان متخصص ترک ریتالین کلینیک پیام تندرستی در صورت لزوم دارو تجویز می‌کنند و عوارض را درمان می‌کنند. چنانچه ترک اعتیاد ریتالین در مراکز تخصصی انجام شود،احتمال عود اعتیاد کاهش می‌یابد.

مرکز ترک ریتالین

ترک ریتالین چند روز طول می‌کشد؟

مدت زمان تحمل علائم ناشی از قطع مصرف ریتالین تحت تاثیر عامل‌های مختلفی قرار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدت زمان سوءمصرف دارو و دوز معمول مصرف دارو اشاره کرد. از جمله عواملی که در ترک اعتیاد به ریتالین مهم هستند فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، مدت و دوز مصرف است. این فاکتور‌ها هر کدام به نحوی روی فرد تأثیر گذاشته و نحوه و زمان ترک ریتالین را تغییر می‌دهند. افراد با توجه به شرایط جداگانه و ویژه ای که دارند در سطح خاصی از اعتیاد به سر می‌برند و برای هر فرد روش درست و بهینه ترک اعتیاد متفاوت خواهد بود. بایستی برای ترک اعتیاد به ریتالین در ابتدا با مشاور ترک اعتیاد مشورت کرده و روش مناسب برای درمان اعتیاد به ریتالین در مورد فرد مورد نظر به صورت ویژه تعیین شود.

وقتی اثر دارو از بین می‌رود، خماری ریتالین با یک حمله آنی شروع می‌شود. اکثر بیماران ظرف یک تا سه روز با خستگی، ولع غیرقابل کنترل به مصرف دوباره، حالت تهوع، آشفتگی و نوسانات خلقی مواجه می‌شوند. علائمی مانند افسردگی، خستگی شدید، اختلالات خواب و افزایش اشتها بعد از سپری شدن سه روز و ظرف هفته اول شروع می‌شود. هفته دوم ترک ریتالین با استمرار علائمی مانند اضطراب، افسردگی و خستگی ادامه می‌یابد. انتظار می‌رود این علائم در آغاز هفته سوم رو به کاهش بگذارد؛ حال اکثر بیماران در هفته چهارم بهتر می‌شود. البته علائم برخی بیماران تا چند ماه ادامه دارد، به خصوص اگر مقادیر زیادی ریتالین را برای مدت طولانی مصرف کرده باشند.

ترک اعتیاد بستری ریتالین در کلینیک پیام تندرستی

ترک اعتیاد بستری بیماران اعتیاد ریتالین ایجاب می‌کند که بیمار به صورت شبانه‌روزی در کلینیک تحت نظر باشد. این درمان معمولاً بعد از سم‌زدایی سریع شروع می‌شود. درمان بستری، درمانی فشرده و ویژه است و بیماران را از حمایت و نظارت مداوم برخوردار می‌سازد. این روش برای بیماران دچار اعتیاد شدید مفید است. مدت زمان معمول بستری در مرکز ترک اعتیاد، 2 الی 3 هفته است، البته این مدت ممکن است کوتاهتر یا طولانی‌تر باشد. برنامه‌های بازپروری و ترک اعتیاد بستری شامل درمان‌های روانشناسی، برنامه‌های گروه درمانی یا ترکیبی از رویکردهای مختلف است. ترک اعتیاد ریتالین بصورت بستری معمولاً بهترین گزینه برای افراد زیر است:

  • بیماران دچار اعتیاد شدید به ریتالین
  • افرادی که به چند ماده مخدر یا محرک اعتیاد دارند.
  • بیمارانی که روش‌های درمان دیگر برای ترک را امتحان کرده‌اند، اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند و موفق به ترک اعتیاد نشده‌اند.
  • افرادی که علاوه بر اعتیاد دچار مشکلات سلامت روان نیز هستند و در واقع در اثر همین عارضه‌های روانی به اعتیاد گرایش پیدا کرده‌اند.

ترک اعتیاد سرپایی ریتالین در کلینیک پیام تندرستی

ترک اعتیاد سرپایی به اندازه روش بستری فشرده و سختگیرانه نیست و نیازی نیست که بیمار در مرکز ترک اعتیاد زندگی کند. بیماران می‌توانند در خانه خودشان زندگی کنند، در محل کار یا تحصیل حاضر شوند یا در فعالیت‌های روزمره‌شان شرکت کنند. بیماران سرپایی تحت نظارت شبانه‌روزی نیستند و کافی است در جلسات هفتگی گروه درمانی بیماران اعتیاد، خانواده درمانی بیماران اعتیاد یا جلسات مشاوره فردی برای بیماران اعتیاد شرکت کنند. این جلسات شامل مشاوره، گفتگو با افرادی در وضعیت مشابه، روان درمانی، درمان شناختی، مشاوره خانواده و حمایت شغلی است. در درمان سرپایی نیز از برنامه‌های سم زدایی بدن از مواد استفاده می‌شود. ترک اعتیاد سرپایی ریتالین بهترین گزینه برای افراد زیر است. ترک اعتیاد ریتالین به صورت سرپایی روش بسیار مناسبی برای افرادی است که توان و زمان اقامت در مرکز ترک اعتیاد را ندارند. افرادی که میخواهند اعتیاد به ریتالین را ترک کنند اما از نظر موقعیت اجتماعی و امور روزمره قادر به ماندن تمام وقت در مرکز ترک اعتیاد نیستند بهتر است از روش سرپایی سم زدایی و ترک اعتیاد استفاده کرده و به جای حضور تمام وقت در مرکز ترک اعتیاد، در منزل حضور داشته ولی باید در هفته به صورت مرتب به مرکز مشاوره کلینیک سر بزند. افراد برای ترک اعتیاد ریتالین در دوران نقاهت نیازمند دارو‌ها و روش‌های درمانی روانپزشکی و روانشناسی است. در مراکز درمان اعتیاد عموماً گروه درمانی و جلسات خصوصی مشاوره روانشناسی تر اعتیاد به افراد معتاد به مواد مخدر و ریتالین ارائه می‌شود.

افراد زیر بهتر است از روش‌های سرپایی ترک و سم زدایی ریتالین استفاده کنند:

  • افرادی که دچار اعتیاد خفیف هستند.
  • بیمارانی که درمان دیگری را تا به حال امتحان نکرده‌اند.
  • بیمارانی که از سیستم حمایتی قوی در خانه برخوردارند.

سوالات متداول در مورد ترک ریتالین

  1. بهترین روش ترک ریتالین چیست؟

بهترین روش ترک ریتالین در برنامه درمانی فرد مصرف کننده مشخص می شود که به میزان دوز مصرفی بستگی دارد.

  1. ترک ریتالین چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک ریتالین با توجه به شرایط سنی و مدت زمان مصرف شخص زیر نظر متخصص تعیین می شود.

  1. ریتالین را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک باید به مرکز معتبر ترک ریتالین مراجعه شود تا متخصص مجرب از روش های اصولی برای کمک به درمان فرد مصرف کننده استفاده کند.

مدیرسایت
سوالات متداول
دوز ریتالین برای تمرکز؟
ریتالین دارویی است که برای درمان بیش فعالی و افزایش توجه و تمرکز طبق تشخیص پزشک برای برخی افراد تجویز می گردد. مصرف خودسرانه آن موجب اعتیاد به ریتالین میشود.
عوارض مصرف ریتالین؟
اگرچه قرص ریتالین به خیلی‌ها برای درمان کمک می‌کند، اما گاهی اعتیاد آور است. رایج ترین عوارض ریتالین عبارتند از:عصبی شدن، مشکل در خوابیدن،از دست دادن اشتها،کاهش وزن، سرگیجه، تهوع، استفراغ، سردرد. اگر هر یک از این نشانه ها ادامه داشته یا بدتر شدند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان