پیام تندرستی > ترک اعتیاد دیازپام

ترک اعتیاد دیازپام

ترک دیازپام

دیازپام یا والیوم دارویی تجویزی است که عموماً برای درمان اضطراب، حملات هراس و تشنج مصرف می‌شود. از آنجایی که تعداد تشخیص‌های بیماران دچار استرس و اضطراب در سالهای گذشته افزایش یافته است، مصرف این دارو نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. هرچند دیازپام تسکین را برای بیماران دردمند مبتلا به عارضه‌های مختلف به ارمغان می‌آورد. اگر خود یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به قرص دست و پنجه نرم می‌کنید، متخصصین ما آماده‌اند به شما در تمامی مراحل ترک اعتیاد دیازپام کمک کنند. برنامه‌های درمانی ما متناسب با نیازهای خاص هر بیمار و به منظور تقویت مهارت‌های لازم برای ترک دیازپام تا پایان عمر تهیه می‌شود.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

آیا دیازپام اعتیادآور است؟

پزشکان دیازپام را برای سرکوب و آرام کردن سیستم عصبی مرکزی تجویز می‌کنند، اما این دارو قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد. بدن ظرف سه تا چهار هفته به دیازپام عادت می‌کند و میزان تحملش در برابر اثر دارو بالا می‌رود.

اگر دیازپام را به درستی مصرف نکنید یا مدتی طولانی از آن استفاده کنید، مصرف این دارو می‌تواند به سرعت منجر به اعتیاد شود.

نشانه‌های اعتیاد به دیازپام

تشخیص اعتیاد به دیازپام آسان نیست. علائم اعتیاد به دیازپام عبارت است از:

  • اختلال در قدرت قضاوت
  • نامفهوم شدن گفتار
  • احساس گم‌گشتگی
  • دوبینی
  • خشکی دهان
  • رعشه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • به سختی ادرار کردن یا احساس درد هنگام ادرار
  • بی‌اشتهایی
  • اسپاسم و گرفتگی عضلات
  • تشنج

روش های درمان اعتیاد به دیازپام

درست است که ترک اعتیاد به دیازپام دشوار است، اما با بهره‌گیری از منابع و حمایت مناسب و با داشتن ذهنیت صحیح می‌توان بر این مشکل غلبه کرد. کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد فرصت‌هایی را در اختیار بیماران می‌گذارند تا مطمئن شوند که فرآیند ترک اعتیاد تجربه‌ای مثبت و سازنده برای بیماران خواهد بود.

در مراکز مختلف درمان‌های متفاوتی برای ترک اعتیاد دیازپام ارائه می‌شود، اما روش‌های اصلی درمان در کلینیک پیام تندرستی شامل موارد زیر می‌شود:

  • غلبه بر علائم ناشی از قطع مصرف دیازپام
  • مواجه شدن با اختلال‌های روانی همزمان مانند افسردگی، اضطراب و اختلال‌های تغذیه‌ای
  • شناسایی و توضیح دادن علت اصلی گرایش پیدا کردن به اختلال سوءمصرف مواد و دیازپام
  • یادگیری ساز و کارهای مقابله‌ای مختلف برای پاک ماندن بعد از اتمام درمان تخصصی

در کلینیک پیام تندرستی ابتدا گروهی از متخصصین و پزشکان وضعیت بیمار را ارزیابی می‌کنند، سپس درمان سم زدایی در اعتیاد به صورت دارویی تحت نظر پزشک شروع می‌شود. بیماران در طول فرآیند سم زدایی معمولاً با علائم آزاردهنده ناشی از قطع مصرف دیازپام مواجه می‌شوند. این عوارض جانبی ناراحت کننده‌اند، اما سم زدایی بخش مهمی از فرآیند ترک اعتیاد است و باید پشت سر گذاشته شود. متخصصین کلینیک پیام تندرستی وضعیت بیمار را در مرحله سم زدایی تحت نظر دارند تا از ایمنی و پایداری وضعیت بیمار در مواجهه با علائم ترک مطمئن شوند.

ترک قرص دیازپام به روش بستری

درمان بستری نوع متمرکزی از درمان بازتوانی برای بیماران معتاد به دیازپام است. درمان بستری پس از اتمام مرحله سم زدایی و معاینه بیمار توسط پزشک شروع می‌شود. درمان بستری یک برنامه تمام وقت است، بیمار باید در کلینیک ترک اعتیاد اقامت کند و تحت نظارت شبانه‌روزی باشد.

بیمارانی که درمان ترک اعتیاد بستری دیازپام را انتخاب می‌کنند، در جلسات مشاوره فردی و گروهی شرکت می‌کنند. مشاوره‌های مختلف به بیمار فرصت می‌دهد تا بر میل جسمی و ذهنی مصرف دیازپام غلبه کند. همچنین مشاور مهارتهای مختلفی را به بیمار آموزش می‌دهد تا سلامت سبک زندگی او در آینده تضمین شود.

درمان سرپایی ترک اعتیاد به قرص دیازپام

هرچند درمان سرپایی به اندازه خدمات بستری بیماران اعتیاد متمرکز و فشرده نیست، اما این روش می‌تواند برای بسیاری از بیماران موثر باشد. در ابتدای درمان سرپایی جلسات مشاوره به طور منظم برگزار می‌شود. بیمارانی که در مراحل بعدی ترک اعتیاد قرار دارند یا اعتیادشان شدید نیست، متقاضیان ایده‌آلی برای جلسات نیمه وقتی هستند که یک یا دو بار در هفته برگزار می‌شود. درمان سرپایی شامل جلسات مشاوره گروهی و فردی، اصلاح برنامه غذایی و پیشگیری از عود اعتیاد می‌شود.

 

برنامه‌های ترک اعتیاد دیازپام در مراکز تخصصی درمان اعتیاد

نوع برنامه بازتوانی به شدت اعتیاد به دیازپام بستگی دارد و برنامه‌ای که برای یک بیمار موثر بوده است، ممکن است برای بیمار دیگر کارآمد نباشد. برای یافتن برنامه مناسب لازم است که درباره مشکل مصرف مواد صادق و روراست باشید.

برای مثال برنامه بستری برای فردی که چند سال است، دچار مشکل سوءمصرف دیازپام است، گزینه بهتری است. درمان بستری به بیمار اجازه می‌دهد تا دور از جهان آشفته بیرون و از همه مهمتر دور از محرک‌های مصرف دیازپام فقط بر روی ترک اعتیاد متمرکز شود.

اما برای فردی که سوءمصرف دیازپام را به تازگی، ظرف چند ماه گذشته شروع کرده است، درمان سرپایی مناسب‌تر است. ممکن است بیمار در مرحله‌ای نباشد که سوءمصرف دیازپام بر کل زندگی‌اش اثر گذاشته باشد و مشکل قابل تشخیص به تازگی شروع شده باشد. حتی اگر مشکل سوءمصرف به اندازه بیماران نیازمند درمان بستری شدید نباشد، بهره‌گیری از خدمات مشاوره برای ترک دیازپام لازم است.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند تریاک  و قرص های خواب از جمله دیازپام و … و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

سوالات متداول در مورد ترک دیازپام

ترک قرص دیازپام چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک دیازپام به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی دیازپام در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

بهترین روش ترک قرص  دیازپام چیست؟

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد دیازپام در کلینیک پیام تندرستی این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

چگونه قرص دیازپام را ترک کنیم؟

برای ترک همیشگی دیازپام و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک دیازپام تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

اگر خود یا یکی از عزیزانتان در دام اعتیاد به دیازپام گرفتار شده‌اید و درباره بهترین روش ترک اعتیاد قرص دیازپام سوال دارید، همین امروز با شماره های 02122222070 – 02122222241 تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما آماده‌اند به شما کمک کنند تا سفرتان به سوی زندگی شاد و سالم را شروع کنید.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان